Tuesday, August 19, 2014

PAS tambahkan rumit isu MB Selangor


Kebuntuan krisis politik Selangor berpunca dari contoh sebuah pakatan politik paling dungu pernah wujud ialah dan tentu sekali terlihat apabila ia melibatkan perebutan kerusi MB Selangor. 

Mereka nampaknya belum ada calon yang sesuai bagi menggantikan Wan Azizah dan Azmin Ali kerana kedua-duanya bukan anak Selangor.

Jika pada kenyataan semudah ini masih lagi mereka merebut kerusi MB dengan meletakkan dua bukan anak Selangor dan dijadikan hal wajib langgar, tentu sekali mereka bersungguh-sungguh mahu mencabar Sultan Selangor dan ini tentu sekali memporak perandakan jatidiri anak Selangor.



PAS yang mendakwa di aniaya di Perak pada 'kudeta' 2009 kononnya ,  menang lebih kecil bilangan kerusi pada PRU13 2013 dan Pakatan Rakyat gagal mendapat mandat semula. Ini kerana rakyat Islam di Perak telah mengetahui sikap PAS yang cenderung tunduk kepada DAP.

Rakyat kalangan Muslim di Perak majoritinya menolak Pakatan Rakyat pada PRU yang lalu memberi petunjuk bahawa bagi seorang Islam, penjajahan DAP, penentang utama konsep keislaman negara itu adalah hal yang memalukan. Lebih memalukan mereka tanpa segan bersikap ludah bercabang tetapi tetap dipuja MACAI mereka.


No comments: