Wednesday, October 08, 2008

Anwar Tak Yakin Agenda Sendiri

Anwar Ibrahim menuduh Utusan Malaysia mengapi-apikan orang Melayu dalam isu Hindraf di Rumah Terbuka Kabinet Islam. Adakah Utusan Malaysia adalah satu-satunya media yang melaporkan isu ini? Orang Melayu di Malaysia bukannya sebodoh seperti yang Anwar Ibrahim sangka. Orang Melayu di Malaysia dapat membaca akhbar Inggeris yang turut melaporkan isu tersebut.

Mungkin Anwar yakin bahawa orang Melayu tidak terikut-ikut dengan kempennya memboikot Utusan Malaysia. Lalu dia dihantui laporan Utusan Malaysia tersebut. Jika dia tidak yakin bahawa orang Melayu menyokong kempen boikot Utusan Malaysia yang dijalankannya, dia menunjukkan bahawa dia sendiri TIDAK YAKIN propagandanya untuk menjadi Perdana Menteri, dipercayai oleh majoriti Orang Melayu.

Jika demikian, APA PERLU UNTUK ANWAR IBRAHIM MENERUSKAN PROPAGANDA yang tidak popular itu? Mungkin beliau menganggap keseluruhan orang Melayu adalah sebodoh penyembahnya? BELIAU SILAP. Beliau boleh menipu ketua sami beliau seperti HISHAMUDDIN RAIS dan RAJA PETRA. Tetapi hargailah kepelbagaian pendapat yang wujud di Malaysia. ISU HINDRAF DAN TAHANAN I.S.A yang dibela oleh beliau tidak disukai oleh orang Melayu.

ISA diperlukan di Malaysia.

No comments: