Tuesday, July 05, 2011

300,000 peserta BERSIH?

Raja Petra membidas pemberian kebenaran untuk Ambiga berjumpa dengan YDP Agong dengan menyindir pihak polis dengan perhimpunan haram yang kononnya mampu menarik 300,000 orang ke jalan raya.

Ini kerana katanya, sesebuah stadium tidak mampu menampung lebih dari 200,000 orang dengan ketiadaan tempat letak kereta yang mencukupi, akan menjadikan perarakan ke stadium tersebut tidak jauh beza dengan perarakan BERSIH di tengah jalanraya.

Sejurus selepas Pakatan Rakyat merampas Selangor, satu perhimpunan dibuat di Stadium Kelana Jaya bagi memprotes kenaikan harga minyak. Berapa ratus ribu yang hadir? Sudah tentulah isu ini menarik minat pihak yang menyokong kerajaan juga apabila tiba-tiba menanggung kenaikan harga minyak yang melampau.

Lihat gambar di atas. 300,000 kah? 300,000 adalah sama banyak dengan penduduk Brunei Darussalam, atau seluruh penduduk Ampang Jaya.

Nampaknya perhimpunan kali ini dibenci oleh ramai pihak. Sebanyak mana pula yang mampu mereka kutip untuk dikumpulkan?

Yang penting, baik sahaja Stadium Kelana Jaya digunakan lagi kerana ia terletak dalam negeri Selangor yang diperintah PKR dan yang susah adalah penduduk Kelana Jaya sendiri yang mengundi PKR. Mampus la korang nak berhimpun berapa ratus ribu sekali pun.

No comments: