Wednesday, July 11, 2012

Sikap Bela Penjenayah Chua Jui Meng Yang Membabi Buta


Ketika ramai orang bersetuju dengan tindakan polis menembak mati dua manusia gila yang mahu menggulingkan pemerintah, dan dengan jelas dan terang, mahu membunuh sesiapa yang menentangnya, seekor babi , yang pernah menjawat jawatan Menteri Kesihatan paling boros dalam sejarah Malaysia, Chua Jui Meng, membela manusia gila ini.

Mungkin kerana usahanya memburukkan polis di mata masyarakat Cina di Johor selama ini tidak cukup perisa, ini pula dimodalkan untuk menjadi semangat untuk babi seekor yang kadangkala menjadi langau yang layak tersangkut di perangkap langau berkaran di kedai mamak.

Cukuplah dikatakan sekiranya dia sendiri disamun oleh penyamun yang mahu menetak kepalanya, apakah doa dia kepada Tua Pek Kong nya? Tentulah " Tok Nenek, kasi hantar polis please, tembak ini orang"

Tahukah bekas Menteri Kesihatan yang jaguh dengan perbelanjaan tidak berhemah ini bahawa ramai penjawat awam di Parcel B memuji langkah polis menembak dua orang gila ini? Tembakan pada kaki itu sebenarnya boleh dialihkan ke kepala jika polis yang mengendalikan hal ini bertindak tanpa mengikut prosedur.

Bayangkan babi bermisai ini sendiri yang ada di Parcel B pada ketika itu dan penyerang ini berlari menghayun pedang ke arahnya?

Chua Jui Meng seharusnya menghentikan politik 'blowjob konek Anwar' yang berlebih-lebihan dan tidak perlu menyokong penjenayah membabi buta. Ah, semuanya tak guna dibayangkan kerana Chua Jui Meng sendiri adalah babi tonyok tak sedar diri. Sekian.


No comments: