Monday, November 26, 2012

Wargakota Patut Ajar Demonstran Luar


Oleh kerana Australia memalukan Anwar Ibrahim, kumpulan kera-kera putih anti-Lynas mengganas di ibukota. Sekali lagi, kesabaran warga kota teruji dan entah pada titik mana 'retaliation' oleh warga kota akan membuatkan demonstrasi oleh kera-kera putih yang mencetus kekacauan kelmarin terhenti selama-lamanya.

Lynas merupakan syarikat dari Australia. Begitu juga syarikat yang menjalankan lombong emas di Bukit Koman, Raub. Sikap talam dua muka Anwar dalam hal ini tidak asing lagi. Bapa Korupsi Nasional ini menggerakkan penyokongnya yang terdiri dari kutu-kutu babi yang bodoh, kera-kera berkulit babi yang sepet untuk menentang syarikat Australia ini dan pada masa yang sama, cuba menunjukkan dia mempunyai 'kawan baik' dalam kerajaan Australia yang akan mendengar kata-katanya.

Jangkaan tersebut meleset kerana Australia mula memandang hina Anwar Ibrahim, si pengumpul follower lelaki kacak dalam Twitter ini. Menteri Luarnya menolak permohonan Anwar agar Australia menjadi pemerhati pilihanraya di Malaysia.

Akibatnya, gerakan anti-Lynas semakin menjadi-jadi. 

Fakta saintifik tidak terpakai kepada golongan bajang ini. Mereka dibakar oleh sentimen anti apa-apa sahaja yang berkait dengan kerajaan.

Tetapi yang terkesan bukannya Lynas atau kerajaan Australia ataupun penduduk Australia. Kilang Lynas di Australia Barat terus beroperasi dan kerajaan Australia terus memandang remeh pengetahuan bajang-bajang sepet ini. Yang menerima kesan tindakan babi-babi bodoh ini ialah wargakota Kuala Lumpur.

Seharusnya warga kota bangkit menentang tindakan puak-puak bawa sial yang menyusahkan mereka ini.

Pilihlah langkah sebagaimana yang perlu di ambil sama ada :

1. Menghalau mereka dengan baik dan aman. 
2. Menghalau dengan memukul, memijak muka dan memberi sakit kepada punca-punca kekacauan ini.

Ini bukan kerja UMNO. Ini kerja mereka yang mahukan urusan di Kuala Lumpur tidak terganggu seperti di Jakarta. Jika UMNO mengganggu, kita pijak UMNO. Begitulah. 

Menghairankan, banyak-banyak penduduk negeri Pahang, mengapa minoriti ini yang beria-ia? Bekalan babi merudum kah?


No comments: