Wednesday, May 08, 2013

"Kita Kawan Mah" Page 'Damage Control' Hasil Tangan DAP?

Wujud Page baru di Facebook bertajuk "Kita Kawan Mah" yang ditegakkan oleh sekumpulan pengguna Facebook yang kelihatan seperti bentuk 'damage control' terhadap sentimen perkauman yang memuncak selepas keputusan PRU13 diumumkan. 

Walaupun demikian, masih terdapat post-post politik dari peminat Page tersebut yang menggambarkan Admin Page ini merupakan dari kalangan pihak mereka yang menjadi punca api perpecahan ini menyala. Kini mereka terkesima dengan kebangkitan penentangan ke atas para penipu yang tertipu.

Kita sedia maklum, kaum Cina tidak boleh dipersalahkan kerana mereka tertipu dengan Melayu haprak Pakatan Rakyat yang terlalu yakin kononnya orang Melayu akan mengundi pembangkang. Hakikatnya mereka meluahkan perkataan tersebut tanpa mengkaji situasi sebenar orang Melayu dan akibatnya orang Cina ditipu hidup-hidup oleh mereka.

Walau apa pun sebab musabab dan pihak manapun yang mengusahakan Page tersebut, teman ucapkan tahniah dan selamat maju jaya. Saya tolak kawan tikam belakang.




Tengok sahaja gambar default page ini. Seorang apek bersama seorang Muslim yang kelihatan seperti bukan Melayu. Bangla? Page ini disangsikan kejujurannya dan ketika orang Cina DAP menghina Malaysia dengan Banglasia, Page ini mengambil tempat di persada Facebook. Masih diperdaya?

7 comments:

Anonymous said...

BABI mau pujuk LEMBU.. nnt ada le LEMBU yg CAIR dan menitiskan air mata..lalu menjilatlah kembali BABI itu.. hahahah MELAYOOOOOOOO.... MELAYU MUDAH LUPAAAA.....

Anonymous said...

Kita kawan mah...2/3 majority is muslim seats...dah bolih laksanakan Hudud dan perundangan Islam...Kita kawan mah bukan lawan..

Sekarang...draft dan gerka kerja perundangan Islam perlu..dihantar ke Paarlimen...Jgan takut kawan..kita tak lawan...kita kawan..

Anonymous said...

sokong komen 10.49 PG....
awas bangsa belang kekal

shamsadis said...

Sekali dikianati selamanya terguris di hati
Kasih dan sayang telah diberi
Kerakyatan diberi atas dasar simpati
Itu semua kerana perpaduan kaum negara ini
Itu pun katanya tak cukup lagi
Kamu mahu lagi kami beri lagi
Dari tanah sampai ke ekonomi

Orang Melayu sifatnya rendah diri
Kelembutan mereka bagai silat menari
Adat dan santun berakar umbi
Suaranya lembut meruntun hati
Itulah sifat Melayu dari dulu hingga kini

Tapi…bila marah tak ingat diri
Yang salah tak salah diperangi
Mengamuk hingga ke penjuru bumi
Tapi…syariat Islam membataskan semua ini
Nabi Muhammad tak ajar macam ni
Mesti kembali kepada Illahi
Allah mengajar kita saling menyayangi
Sejahat mana pun Azazil itu, peluang tetap diberi
Dengan syarat sujud dikubur Adam nanti
Keadilan akan tetap diberi walau dikianati
Bukan terpaksa tapi lahir dari hati yang suci

Anonymous said...

Lu mau kawan sama saya? Lain kali la.

Anonymous said...

Mereka tertipu dengan Pakatan? Lawak , lawak. Tak ada siapa letak pistol atas kepala mereka masa mengundi. Semua orang dah tahu Anuar kencing merata. Dah tak berjaya nak gulingkan kerajaan melayu jangan buat lawak la.

Anonymous said...

Uishhh... Najis mughallazah.... Shohhh shohhh..l p sana!