Monday, September 02, 2013

Russia Today bongkar kerjasama pembangkang Malaysia dengan penyalur dana kacau bilau.




Mahathir mengakui bagaimana OSI mengepam berjuta-juta dollar kepada gerakan pembangkang dan media bebas di Hungary, Ukraine dan Georgia berselindung disebalik memperkukuhkan masyarakat sivil, hanya perlu berfikiran seperti individu yang dicalonkan oleh Yayasan Soros datang untuk menguasai negara-negara tersebut. 

Bekas Perdana Menteri juga telah menekankan bagaimana Mesir (sebelum Mohamad Morsi mengambil kuasa) telah retak akibat daripada NGO yang bergabung dengan NED, iaitu Kumpulan seperti National Democratic Institute, International Republican Institute (IRI) dan Freedom House, di mana semuanya adalah meneriam pembiayaan daripada US State Department. 

Di Malaysia, NGO berprofil tinggi dan rangkaian media telah diakui menerima pembiayaan daripada OSI dan NED. Premesh Chandran, Ketua Pegawai Eksekutif yang paling menonjol di saluran media alternatif negara, Malaysiakini, adalah penerima Open Society Foundations George Soros dan melancarkan pertubuhan berita dengan geran $ 100,000 daripada Press Alliance (SEAPA) yang berpangkalan di Bangkok Asia Tenggara, iaitu organisasi lain yang mencurigakan yang berkaitan dengan US State Department. 

Bacaan lanjut : SEBASTIAN PHIU ABDULLAH

No comments: