Saturday, July 19, 2014

Kata-kata seorang wanita Belanda di Facebook berkait #MH17


3 comments:

Anonymous said...

perasan atau tidak, dulu sebahagian rakyat Malaysia tak berpuas hati kerana rasa dianaktirikan, oleh itu tak mau samasekai menganggap Malaysia tanah air dia. perasaan marah dilampiaskan di luar Negara terurama bila kenamaan mlaysia melawat negara itu.
kini perasaan marah kat warga melayu semakin kuat kerana orang melayu sendiri mencurah minyak. memehak kepada golongan anti melayu yang terang terang tak sayang negara.
otak dan minda kita sentiasa rasa negara orang lebih baik, pemerintah negera lain lebih sempurna dan rasa kita banyak kekurangan, oleh itu patriotik tak berguna.
ada orang menangis kerana nahas MAS, tetapi ada orang suka supaya MAS bangrap. ada orang sentiasa mencari salah pilot melayu, mengutuk konon tak cekap, tetapi yang mengutuk tu pun tak boleh memandu kapalterbang. saya rasa rakyat Malaysia tak boleh pandai sikit kerana dia akan rasa dirinya tersangat bijak. lalu akan memandang rendah pada orang lain.

Anonymous said...

mengkrtitik parti pemerintah TAK SAMA dengan mengkritik negara. Orang yang mengkritik amalan korup dan berat sebelah kerajaan adalah orang yang lebih menyayangi negara jika dibandingkan dengan orang yang hanya menerima kebobrokan di depan mata

Anonymous said...

We the majority of malaysians do not blame MAS on this matter.we blame the party who brought down the plane with a missile