Khamis, Julai 03, 2008

Kita Mudah Lupa

Kita nampak dan kita tau. Tapi kita buat bodoh sampai betul-betul bodoh. Kita gaduh sama kita. Sorang tuduh yang tu camni, sorang tuduh camtu. Yang menari hindu ialah depa-depa yang suka nak tengok kita gaduh.

Cuba kita tengok isu kuil. Dorang konsisten mempertahankan agama dan ibadat mereka. Tapi atas dasar apa? Kebebasan agama bermakna bebas memilih pepohon ara mana yang anda suka untuk dijadikan dijadikan kuil? Atau pohon ini untuk keluarga itu, dan pohon sinun untuk keluarga sinun.

Penyudahnya, bila kerajaan nak sodok kuil-kuil haram ni, dorang propa dalam paper yang melayu tak baca, tentang kerajaan merobohkan kuil. Hatta sebesar reban kuil yang disodok, maka menjadi isu. Siapa yang tak rasional skangg?? Kita, atau demer?? Ular juga bermaksud pemanipulasi.

Demer buat macam tanah ni agama demer punya. Memaner ikut suka. Berarak kat jalan semua orang dah bagi, lemak apa lagi yang dimintak, kita tak nampak. Kita suka diam. Paling hina, kita sekongkol dengan demer, kita buat je konsep matlamat menghalalkan cara.

Macam-macam le kisah kalau nak hurai, memang sampai bila tak habeh. Cuba kita pikir, tentang polisi orang Bumi je boleh kerja 7 Eleven. Ader demer hingor? Tak de. Kerja tu takde class. Tak layak untuk anak demer. Terdedah kepada bahaya samun. Yang itu takde sapa non-Bumi pernah rasa nak pertikai.

Kalau otak manusia tu rasional, dia tak mungkin bersifat pilih kasih mengikut selera mak nenek dia. Orang yang rasional tetap dan konsisten jatidirinya dan tidak bersikap dolak dalik dalam semua perkara.

ADAKAH KITA BERHARAP 'MALAY-BASHING' YANG MENJADI-JADI DI KALANGAN AKTIVIS NON-BUMI DIHENTIKAN? ATAU BIAR MEREKA MENGHINA DAN KITA MEMILIH UNTUK MEMBISU DENGAN PENUH IGNORANCE ? MELAYU MUDAH LUPA.

Dengan adanya PAS dan PKR dalam Pakatan Rakyat, mereka menghalalkan penghinaan ke atas Melayu secara definisinya oleh bukan Melayu secara terang-terangan. Mengapa kita perlu diam? Sebab kita dibodohkan dengan para politikus bodoh.