Rabu, Disember 29, 2010

Tahniah! Bagi Teman, Malaysia Menang 5-1 !

Teman bangga dengan 'sportmanship' pemain Malaysia yang betul-betul profesional. Kiranya dah tamatlah zaman pemain macam Khalid Jamlus and the gang yang handalnya tak seberapa, tapi drama lebih sangat.

Tahniah teman ucapkan kepada team Malaysia yang sebenarnya bukan mengalahkan Indonesia. Tetapi mengalahkan Nurdin Halid yang mengepalai PSSI bagi sebahagian penyokong Indonesia.

Suasana usai perlawanan juga tenang, tiada rusuhan dari mulut-mulut provokator bapok yang hanya berani di internet sahaja.

Bagi teman, apa yang teman nampak, Malaysia dan para penyokongnya di dunia maya tidak bercakap besar dan tidak over confident seperti penyokong Indonesia.

Penyokong Indonesia sangat bongkak sentiasa menyebut mereka akan menang besar. Para menteri, ahli politik, artis, supir taksi hingga peminta sedekah, semua sama membuat ramalan yang bukan-bukan.

Bukan itu sahaja, segala unsur khurafat, tahyul, sabotaj juga diwawarkan.

Namun, Malaysia kini mempunyai pemain yang kental!

Tahukah kita, bahawa jika pengadil Jepun di Bukit Jalil memberi penalti kepada Malaysia bila Markus jatuhkan Kunahlan, dan Muslim tidak menjaringkan gol sendiri hadiah saguhati buat mereka tadi, Malaysia memenangi perlawanan ini dengan agregat 5-1.

Bukankah itu bayangan yang sangat manis? Hehehe.

Tahniah pasukan kebangsaan.

Nama Menteri 'Main' Amah Dah Meletup Di Indonesia!

Nak tau Menteri mana yang 'tak bermoral' tu? Jawapannya teman dapat di negara sebelah. Di The Jakarta Post. Komen mengenai laser nakal telah melalut. Hasilnya barulah teman nampak nama Menteri yang terlibat dengan skandal seks tersebut.

Teman tak nak komen lebih-lebih. Macam biasa lah kan. seseorang tidak boleh dikatakan bersalah selagi tidak dibuktikan bersalah. Cuma teman nak Menteri ni ditendang secepat mungkin, bersalah atau tidak. Adil atau tak, teman taknak dengar. Lagipun si Menteri ni dah lama sangat. Dari Panglima dah jadi Raja yang tak dianggap.

Mungkin si amah tu memang saja nak mengangkang dengan Menteri tu, teman tak peduli. Yang teman peduli sekarang, nama baik Barisan Nasional. Itu sahaja.

Teman tak mahu harum semerbak parti besar yang memerintah dicemari bau kentut yang mudah hilang tetapi meninggalkan kesan emosi.

joko, surabaya | Wed, 29/12/2010 - 10:12am

Hendro, SUCK IT UP MAN...aceh people care about human rights...where are you on this issue ???TKI RAPED BY CABINET MINISTER OF LAND OF TRULY BULLSHIT ASIA

jalurmenderita, medan | Wed, 29/12/2010 - 10:12am

PAK SBY, you did to saudi and this time DO it to stupid commonality Malaysia ...HOW COULD A CABINET MINISTER RAPED TKI AND GET AWAY FROM IT????????????? We are for HUMAN RIGHTS AND THESE BRAINLESS PEOPLE HAVE no SKULLS....we are the chairman of asean this 2011..bring the regime down and push it to accept RULES OF LAWS and DEMOCRACY...COME ON PAK SBY,,,this is your time to get it done once in for all to show that WE have what it takes to stand up for HUMAN RIGHTS......

haniif, kuala lumpur | Wed, 29/12/2010 - 10:12am

for all supporters. dont balame others before investigate. dont talk too much. please go to this url: http://blog.nuaeman.com/isu-semasa/harimau-malaya-pancaran-laser-dan-lisa-surihani.html more url: http://www.kaskus.us/showthread.php?p=331656985

jalurmenderita, medan | Wed, 29/12/2010 - 10:12am

**** *****, Cabinet minister RAPED TKI...no one cares from BN and the land of truly bulshit asia

Hendro, Banda Aceh | Wed, 29/12/2010 - 09:12am

Oh My God...Indonesians are so RICH, they buy like a Rp. 50.000 ticket and still have money to buy laser pointer?? and I see people every day begging on the streets, colleagues complain on how low their salaries are!! Yet, they spen money in useless things. Laser pointers for a soccer match?? The purpose of Laser Pointers are for PRESENTATIONS!! I LOVE Indonesia with all my heart!! but when it comes to brute force, chaos, and damaging of "PUBLIC" properties, I HATE them for THAT. why can't we be more mature and patient? No wonder we've always been "kicked" around by Malaysia. I so sad for Indonesia. Come on my fellow countrymen, WE CAN DO BETTER.

mz, kuala lumpur | Wed, 29/12/2010 - 09:12am

cheap mentality remains.it may take another century to change their mindset.

Nampak tak? Tak nampak? Jadi KLIK SINI. Teman tak bersalah. Ini bukan fitnah teman. Teman tak tuduh siapa-siapa. Teman adalah pelapor yang jujur je. Jadi, fikirkan lah yer. Kalau tak buat, sila buat penafian terbuka.

Tidakkah menjadi sesuatu yang memalukan sekiranya media sebelah bakal menjadikannya fakta yang digunakan untuk menyerang negara ini? Sebelum api dalam sekam menjadi api menjulang, sila turunkan hujan lebat mencurah.

Penyokong Indonesia Bawa Bomoh Belut Malam Ini

Macam-macam perkara khurafat yang digunakan oleh penyokong Indonesia untuk memastikan Malaysia kalah malam ini. Antaranya seorang penyokong yang mendakwa membawa belut yang bakal membuatkan pemain Malaysia tidak boleh berlari. Astaghfirullahalazim.

Macam-macam inisiatif pelik golongan yang tak percayakan takdir Tuhan di Indonesia. Sesungguhnya kuasa Allah lah yang menciptakan kuasa manusia dan jin sebagai makhluk ciptaanNya yang terbatas keupayaannya.

Rabu, 29/12/2010 14:35 WIB
Final Piala AFF
Gaya Klenik Jusdamali Dukung Timnas

Jakarta - Boleh percaya atau tidak. Tetapi bagi pria gendut asal Pasuruan ini, 3 ekor belut yang ia bawa membawa keberuntungan. Dia meyakini, dengan membawa binatang licin itu, pemain lawan tidak bisa lari kencang.

"Belut itu kira-kira bisa bikin grogi, bisa bikin pemain Malaysia tidak lari," kata Jusdamali di Stadion Gelora Bung Karno (GBK), Senayan sebelum menyaksikan final Indonesia-Malaysia, Rabu (26/12/2010).

3 ekor itu dimasukkan dalam 2 kendi dari tanah liat. Kendi itu lalu diisi air dan ditulisi 'Kami Haus Gol'. Damali juga membawa pecut besar seperti yang biasa digunakan dalam pertunjukan kuda lumping.

"Kendi ini dari Jombang. Dari tanahnya Gus Dur. Saya yakin, menang 5-0," ucap Jusdamali didukung belasan rekan-rekannya dari Pasuruan.

Tidak cukup itu. Jusdamali mengecat seluruh tubuhnya dengan warna putih. Jidat lelaki berkepala plontos tersebut juga ditulis skor prediksinya 5-0. Dibagian dada, dia menuliskan 'Garuda di Dadaku'.

"Harus menang. Kita harus menang. Pasti menang," ucap Jusdamali sambil mengacungkan kendi dan pecutnya.

Memang Nik Abdul Aziz Nik Mat Dah Meninggal Dunia Dalam Kemalangan

Kenapa dengan Nik Aziz? Dah meninggal? Ya. Nik Abdul Aziz Nik Mat telah meninggal dunia pada 26.08.2009 dalam kemalangan jalanraya. Tapi Nik Aziz Nik Mat yang menjawat MB paling tua ganyut dalam sejarah tu belum meninggal lagi.

Dia cuma meninggalkan nilai-nilai mulia seorang Muslim je. Contohnya kenyataan "saya tak akan maafkan dunia akhirat mereka yang menuduh saya meninggal".

Wah. Inilah contoh alim ulamak versi PAS. Sedangkan teman dulu masa kecik, masa gaduh dengan adik teman, teman cakap "aku tak maafkan kau dunia akhirat", terus kena pelempang dengan mak teman. Mak teman cakap, "kau jangan sekali-kali cakap macamtu lagi". Merah pipi teman.

Agaknya, kalau mak Nik Aziz ni ada lagi, harus kena lempang jugak yer.

Nik Abdul Aziz Nik Mat antara tiga terbunuh dalam nahas jalan raya

26/08/2009 8:28pm

KUANTAN 26 Ogos — Seorang pekerja kilang bernama Nik Abdul Aziz Nik Mat serta kakak dan anak saudaranya terbunuh selepas kereta yang mereka naiki terlibat dalam kemalangan dengan sebuah lori penghantaran cepat di Kilometer 15, Jalan Bentong-Raub, dekat Lurah Bilut, hari ini.

Nik Abdul Aziz, 27, dari Bandar Baru Bangi, Selangor; kakaknya, Nik Hasmah, 29, dan anak Nik Hasmah, Mohd. Adib Daniel Amizan, lima tahun, meninggal dunia di tempat kejadian dalam nahas pada 2.20 pagi tadi.

Yang cedera parah ialah seorang lagi kakak Nik Abdul Aziz, Nik Nab Nik Mat, 45, dan anaknya, Adibah Mohd. Fikri, 12, murid Sekolah Rendah Jalan Cochrane, Kuala Lumpur yang dikejarkan ke Hospital Bentong untuk rawatan lanjut.

Ketua Polis Daerah Bentong, Supt Rosli Abdul Rahman berkata, kesemua mereka sedang dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur selepas pulang bercuti di Kampung Tempinis, Besut, Terengganu sempena cuti persekolahan sekarang.


Ugutan Insiden Buruk Ke Atas Penyokong Malaysia

Penyokong Malaysia di Stadium GBK Senayan diberi kawalan keselamatan yang khusus pada perlawanan malam ini dan ditempatkan di sebelah kanan 'granstand' VVIP. Mereka juga dikhabarkan tidak akan memakai baju kuning sebagai lambang penyokong Malaysia kerana menghindari perkara buruk yang kemungkinan berlaku. Itulah apa yang dikatakan sebagai Indonesia bukanlah negara yang selamat, selagi mereka tidak membuktikan sebaliknya.

Ini kerana para pemimpin politik mereka turut beremosi dengan kekalahan yang mereka alami tempoh hari yang tidak bersuara langsung dengan tindakan ugutan barbaric penyokong mereka terhadap pasukan dan penyokong Malaysia. Mujurlah Malaysia mempunyai rakyat yang mempunyai nilai-nilai kemanusiaan yang tinggi.

VIVAnews - Sekjen PSSI, Nugraha Besoes, menegaskan suporter Malaysia yang menghadiri final kedua Piala AFF 2010 akan mendapat penjagaan khusus dari pihak keamanan. Nugraha menegaskan panitia lokal (LOC) menyediakan 1.000 tiket bagi suporter Malaysia yang ingin mendukung langsung di Stadion Utama Gelora Bung Karno, Senayan, Jakarta, Rabu 29 Desember 2010. Namun, tidak semua kuota tersebut diambil suporter Malaysia. "Dari 1.000 tiket yang disediakan, mereka mengambil hanya 500 tiket. Lalu ada 60 hingga 70 tiket yang diambil untuk Kedutaan Malaysia," ujar Nugraha dalam jumpa pers di kantor PSSI, Senayan, Jakarta, Selasa 28 Desember 2010. "Mereka akan mendapat pengawalan khusus dari pihak keamanan. Mereka akan ditempatkan di samping kanan tribun VVIP," lanjut Nugraha. Nugraha menegaskan kemungkinan besar suporter Malaysia tidak akan mengenakan atribut tim Harimau Malaya untuk menghindari hal-hal terburuk. "Saat ini sedang diperbincangkan apakah mereka akan mengenakan baju suporter atau penonton. Tapi, ada wacana mereka tidak akan mengenakan atribut timnas Malaysia," kilah Nugraha.

• VIVAnews

Dan ini pula sebahagian komen penyokong Indonesia yang ganas dan tidak melambangkan seperti mereka adalah terdiri dari kumpulan manusia, melainkan ....
KOMENTAR
indra_fabregas
29/12/2010
supportermalaysia .... gag bissa pulang gag bissa pulang gag bissa pulang datang bolehLh selamat tpi pLang'a mh jgan harap ....hahahah d'bukit jahiL bolehLh kaLah tpi d'gbk jgan harap bissa ngalahin indonesia because indonesia bkalan mnang 5-1
Balas
rizz_q
29/12/2010
buat para suporter indo klw org malay buat ribut jgn kasih pulang, wlopun tim kita nanti ny kalah, minimal suporter malay ad y berdarah. seruu tuh gudd luck
Balas
dodydbc
29/12/2010
OOO jadi cuma jagoan kandang, emang dasar MALING gak tau malu. kalo perlu gak usah nonton aja tu supporter2 maling sekalian. pada ketakutan, Namanya juga maling hidupny slalu di hantui ktakutan. mreka kira kita kaya mreka apa ???
Balas
johny1007
28/12/2010
makanya jd org tuh yg bener, krn merasa bersalah, suporternya aja ketakutan datang ke senayan.liat donk indo aja brani dtang ke malay.klo emang merasa benar,apa yg ditakuti seh datang ke senayan???emang malaysial udah ga pnya KEMALUAN!!! LOOOOSEEERRR!!!!
Balas
pakambolong
28/12/2010
saya harap indonesia bisa mengalahkan malaysia di GBK esok hari... ayo timnas jangan pernah manyerah.kami akan selalu mendukung mu....
Balas
luphy
28/12/2010
halah tau apa malaysia tentang negri ini... bangsa ini tak sepicik bangsa kalian.... kami membalas apa yang kalian lakukan karna kami tidak pernah memulai suatu permasalahan... liat saja nanti...
Balas
rizz_q | 29/12/2010
pake darah2an seru tuh gudd luck
fl.oz
28/12/2010
Orang2 kedutaannya aja dah yg pd nonton,suporter ga usah.Takut terjadi hal2 yg tdk di inginkan..
Balas
madajazz
28/12/2010
dasar suporter jago kandang, tau datang ke GBK tak bikin mampus
Balas
treak73
28/12/2010
Halah kok cuma ambil 1000 tiket, Indonesia aja 15.000..ayam
Balas
oktaviansyah
28/12/2010
DASAR SPORTER TIKUS, CURUT
Balas

Anda boleh nilaikan.

Akhirnya Karpal Mengaku Desak Anwar Dipecat 1997

Inilah akibatnya apabila pemimpin tua yang nyanyuk dan kebudak-budakan (fitrah kejadian manusia) masih diagung-agungkan. Mereka tidak kenal malu dan tidak menghargai harga diri sendiri melainkan demi politik sempit mereka.

Karpal yang terus membela Anwar hari ini sepatutnya malu kerana dia semakin mencemar nama busuknya yang selama ini terkenal sebagai pembela orang yang bersalah dalam kes-kes pembunuhan, pengedaran dadah dan kegiatan gangsterism.

Karpal akhirnya mengaku

KUALA LUMPUR 28 Dis. - Selepas sekian lama berdiam diri, Pengerusi DAP, Karpal Singh akhirnya mengaku pernah mendesak supaya bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim disiasat kerana didakwa oleh beberapa pihak terlibat dengan perbuatan liwat.

Ahli Parlimen Wangsa Maju, Wee Choo Keong berkata, Karpal dalam pengakuan yang disiarkan menerusi laman web www.malaysia-instinct.com pada Selasa lalu menjelaskan, desakan yang dibuatnya pada 1997 adalah atas kedudukannya sebagai wakil rakyat pembangkang di Dewan Rakyat.

"Saya sendiri telah mendedahkan di Dewan Rakyat baru-baru ini bahawa dalam satu ceramah DAP di Hotel Federal di Kuala Lumpur pada 1997, Karpal telah menyatakan bahawa beliau mempunyai bukti Anwar terlibat dalam kegiatan liwat.

"Akhirnya pendedahan saya disahkan sendiri oleh Karpal, jika tidak sudah pasti satu lagi saman fitnah akan difailkan beliau terhadap saya. Surat saman terbang di merata tempat. Ini adalah menakutkan," katanya dalam blog http://weechookeong. wordpress.com hari ini.

Dalam perkembangan lain Choo Keong berkata, beliau masih menunggu penjelasan Ahli Parlimen Bukit Gelugor itu berhubung tindakannya mengubah pendirian untuk terus menyokong Anwar sebagai Ketua Pembangkang.

"Pada 8 Februari 2009, Karpal telah membuat desakan supaya Anwar meletakkan jawatan sebagai ketua pakatan pembangkang.

"Sebulan selepas itu iaitu pada 8 Mac (2009), beliau telah berpusing dengan menyatakan Ahli Parlimen Permatang Pauh boleh kekal sebagai ketua pembangkang kerana mendapat sokongan semua Ahli Parlimen pembangkang," ujarnya.

Adakah Indonesia Itu Negara Yang Selamat?

SKUAD bola sepak negara menjalani latihan di sekitar hotel didiami mereka menjelang perlawanan akhir kedua Piala Suzuki AFF menentang tuan rumah Indonesia, di Jakarta, 28 Dis. Malaysia terpaksa membatalkan latihan di gelanggang asal berhampiran Stadium Senayan atas faktor keselamatan. - Utusan/SHAHRIL AZMAN ZAIN

Adakah Indonesia merupakan sebuah negara yang selamat? Hal ini amat diragukan sekali setelah melihat faktor yang membuatkan pasukan kebangsaan tidak dibenarkan untuk mengadakan latihan di lapangan berhampiran Stadium GBK Senayan atas faktor keselamatan.

Tidak diperincikan faktor keselamatan itu adalah ancaman dari apa. Ini kerana petang semalam Jakarta dilanda ribut petir yang merosakkan kediaman, menumbangkan pohon-pohon malah menerbangkan papan iklan dan mengakibatkan jalan sesak.

Tetapi, jika atas faktor lain, teman dapat tahu bahawa pasukan Indonesia, yakni pasukan tuan rumah itu mengadakan sesi latihan, mereka dikawal polis dan tentera. Tetapi untuk apa?

Ini merupakan cara halus mereka untuk menafikan sesi latihan untuk skuad kebangsaan dan melebihkan pasukan mereka dalam membuat persiapan perlawanan malam ini.

Mulai hari ini, teman hilang optimis dengan perkataan 'sportifitas' (semangat kesukanan) yang mereka laungkan. Teman tidak menyukai mereka lagi kerana sikap sebahagian mereka yang mencampur aduk hubungan dua negara dengan sukan bolasepak.

Teman nampak bahawa kebodohan itu bermula dari tukang bakso sehingga ke profesor universiti dan pak menteri.

Maka sebab itulah Jakarta ditimpa ribut petir petang semalam agaknya sehingga pohon tumbang merata-rata. Hehehe.