Isnin, Mei 21, 2012

Sultan Selangor Murka. 'Kerabat Raja' Buat Hal Di Indonesia

Belum reda kes seseorang kononnya kerabat Johor memukul seorang artis rap, kecoh di Indonesia dengan seorang lagi yang bernama Raja Mohamad Syazni mengaku sebagai cucu Sultan Selangor dan mengadakan hubungan dengan artis Indonesia bernama Syahrini. Si pengaku yang dipanggil Bubu di Indonesia menggemparkan persada seni negara tersebut apabila pada masa yang sama dikatakan terkantoi berhubungan dengan gadis lain.

Gelihati apabila mendapat tahu bahawa Sultan Selangor telah mempunyai cucu. Apatah lagi raja mudanya masih terlalu muda untuk memiliki seorang cucu yang boleh bercinta dengan artis Indonesia. Malah cucunya dari putri-putri hasil perkahwinan pertama baginda belum pun sedewasa itu.

Apa nak jadi la korang. Kalau puak-puak berfahaman kebangsaan berhempas pulas mempertahankan institusi raja, tolonglah bagi kerjasama dengan menjaga nama baik institusi raja. Apa lagi membuat onar dengan selamba di negara yang telah berjaya menghapuskan 124 kerajaan beraja dan membentuk sebuah negara republik.

Bubu Ngaku Keluarga Kerajaan, Sultan Selangor Marah
Adhie Ichsan - detikhot
Senin, 21/05/2012 08:25 WIB

Jakarta - Kekasih Syahrini, Bubu mengaku berasal dari keluarga Kerajaan Selangor di Malaysia dengan nama asli Raja Mohamad Syazni. Namun pengakuan Bubu tersebut justru membuat marah pemimpin Kerajaan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj.

Berita hubungan percintaan antara Syahrini dengan Bubu, ternyata sampai juga ke kuping Sultan Sharafuddin. Ia mengaku tak memiliki cucu bernama Raja Mohamad Syazni.

"Kerajaan Selangor sangat marah dengan pernyataan Bubu yang mengaku dari keluarga Kerajaan Selangor," ucap sumber detikHot di Malaysia.

Saat menggelar jumpa pers di Royal Hotel, Bogor, Minggu (13/5/2012) malam, Bubu menekankan dirinya bukan pria asal Bogor seperti yang sering diberitakan di media.

"Saya keturunan raja, saya cucu Raja Selangor. Nama saya Raja, jadi tak semua orang di Malaysia bisa pakai nama itu," ujar Bubu kala itu.

Faktanya, lanjut sang sumber, Sultan Sharafuddin tidak memiliki cucu seumuran Bubu. Dari istrinya terdahulu, ia memiliki dua putri dan satu anak lelaki.

Selain itu, keluarga Kerajaan Selangor memakai nama 'Tengku', bukan 'Raja' seperti yang diakui Bubu. "Titel 'Raja' biasanya dipakai keluarga Kerajaan Perak," lanjut sang sumber.


Menurut laporan, gadis yang dikantoikan berskandalan dengan si Bubu ini kecewa kerana dikeji sebagai perempuan tidak baik :

"Sedih banget, kecewa juga dibilang perempuan nggak jelas. Kan banyak dikomen-komen kayak gitu," ungkapnya kepada detikHOT, Rabu (16/5/2012).


Virta mengaku foto tersebut diambil saat dirinya berada di Bali. Saat itu, secara tiba-tiba Bubu menggendong sehingga tangannya tak sadar merangkul leher Bubu.

"Itu tak sengaja, soalnya lagi becanda. Kejadiannya di Bali sekitar jam 3 malam," akunya.
Foto Bubu menggendong gadis lain ketika kecoh hubungannya dengan Syahrini tersebar luas di Indonesia.

Foto Bubu bersama Syahrini