Sabtu, Disember 31, 2011

Kepahitan Zaman Pemerintahan DAP di Perak X

ISNIN, JANUARI 05, 2009

MB Perak Sebenar Buat Penafian

Ngeh Koo Ham menafikan bahawa kerajaan negeri ada mengarahkan agar Tabika Kemas ditutup. Mengapa Ngeh yang menjadi jurucakap kerajaan negeri? Mana Nizar? Oh, Nizar cuma boneka. Sudah banyak tindakan baling batu sembunyi tangan yang dibuat oleh Kerajaan Perak bagi memperbodoh-bodohkan orang Melayu berkat restu jeneral-jeneral berkopiah yang memenangi 6 dari 59 kerusi DUN.

Jika penutupan Tabika Kemas di Ampang, Ipoh pagi tadi adalah bukan dari arahan kerajaan negeri, ia dibuat oleh siapa? Samseng-samseng PAS? Atau konco-konco ketua kampung PAS yang baru dilantik? Atau tangan para konspirasi yang mahu Mat Taib datang menjenguk ke situ?

Harus diingat bahawa konsistensi DAP-PKR-PAS di Perak sangat-sangat diragui terutama berhubung soal orang Melayu. Memang Tabika Kemas memiliki murid dari pelbagai kaum tetapi 90% dari mereka adalah anak-anak Melayu.

Kelak, dengan alasan ianya beroperasi di premis awam milik kerajaan, mereka akan tetap memastikan Tabika Kemas yang dianggap ejen kerajaan pusat, ditutup. Adakah harta awam itu milik DAP-PKR-PAS? Mengapakah kanak-kanak menjadi mangsa? Adakah ini taktik ala Israel yang mensasarkan kanak-kanak kerana kanak-kanak itu dibimbangi akan membesar dan menentang mereka?

Memang Ngeh boleh menafikan tetapi apa yang ada di dalam master plan di pejabatnya tiada siapa yang tahu hatta Nizar sendiri. Kejatuhan Islam di dalam mana-mana peradaban dunia sekalipun, bermula dengan situasi sebegini.


Sumpahan kanak-kanak inilah yang membuatkan runtuhnya PR di Perak sebulan kemudian? Wallahualam.

Kepahitan Zaman Pemerintahan DAP di Perak IX

RABU, JANUARI 07, 2009

Dendam 243,981 Undi

Berikut adalah sedikit fakta dari PRU12 untuk kerusi-kerusi DUN negeri Perak yang membentuk kerajaan Perak hari ini.

Seramai 848,229 pemilih atau 71% dari 1,196,160 orang pengundi berdaftar telah membuang undi pada hari tersebut. BN telah memperoleh 404,106 atau 47.64% undi manakala PR memperoleh 52.36%.

Dari undi-undi kepada calon-calon BN, calon-calon UMNO memperoleh 243,981 undi atau 60.37% dari keseluruhan undi untuk BN dan 28.76% undi dari keseluruhan undi rakyat Perak.

Calon-calon DAP memperoleh 188,484 undi atau 22.22%, PAS sebanyak 135,034 undi atau 15.92% manakala PKR memperoleh sebanyak 120,605 undi atau 14.22% undi.

Dengan memiliki seramai 560,690 pengundi Melayu berdaftar atau 46.87% dari keseluruhan senarai pemilih, dikirakan seramai 392,500 orang pengundi Melayu telah keluar mengundi. Juga dengan mengambilkira bahawa 70% pengundi Cina memilih untuk tidak mengundi BN, dikirakan bahawa bilangan pengundi Melayu yang memangkah calon UMNO adalah antara 58% hingga 62%.

Maka inilah punca mengapa DAP-PKR-PAS sama-sama mempunyai dendam kesumat ke atas orang Melayu di Perak. Ini kerana kali ini mereka berpeluang menguasai kaum majoriti yang majoriti mereka memilih untuk menyokong parti yang kini menjadi pembangkang dalam Dewan Undangan Negeri.

Ini mengingatkan kita kepada tragedi dua tiga minggu pemerintahan Bintang Tiga pada tahun 1946 yang menyaksikan MPAJA membalas dendam dengan membunuh beribu-ribu orang Melayu hanya kerana orang Melayu mempunyai hubungan baik dengan Jepun.

Mujur kita hidup di tahun 2008 pada kali ini. Tetapi sejarah tidak pernah melupakan kita. Bahkah, kitalah yang gemar melupakan sejarah.

Kepahitan Zaman Pemerintahan DAP di Perak VII

AHAD, NOVEMBER 23, 2008

Melayu Ipoh Dihantui Emosi

Sedih, marah, membuak-buak rasa benci dan jika sesiapa yang gagal mengawal emosi, pasti tercipta sebuah dendam kesumat yang tinggi.

Inilah yang terjadi apabila penulis tiba-tiba dijemput menonton paparan gambar di telefon bimbit bagaimana negrinya Mohd Khairuddin, juruwang stesen minyak Petronas di Jalan Kuala Kangsar dibunuh pada awal pagi 11 November yang lalu. Tetapi apa yang pasti, sebagai rakyat sebuah negara berbilang kaum, kita perlu ada justifikasi kita sendiri dalam berhadapan isu sebegini.

Beberapa orang lelaki Tamil telah mendatanginya di kaunter dan terus menghayunkan senjata tajam ke mukanya hingga kelihatan dari rakaman tersebut, darah tersembur. Ini menolak andaian bahawa arwah dibunuh kerana melawan. Ini menunjukkan arwah disasarkan untuk dibunuh dalam kerja merompak itu.

Kemudian, terdapat gambar wajah arwah yang pecah sebelah, dahi kanannya terkopak, hidungnya putus dan matanya separuh terbuka, menjadikan gambar tersebut igauan buruk kepada ramai orang Melayu di Ipoh. Tidak pasti bagaimanakah gambar tersebut boleh mereka peroleh.

Selain itu ditunjukkan pula video beberapa lelaki Tamil melakukan rompakan di sebuah kedai serbaneka dengan menghayun parang panjang kepada budak juruwang yang kita ketahui bangsanya apa. Seorang lagi pekerja di tarik rambut dan 'didudukkan' oleh salah seorang perompak yang masing-masing memegang parang.

Mengapa stesen minyak? Mengapa 7-eleven? Bukankah premis-premis tersebut mempunyai peti keselamatan? Dan mengapa mudah bagi mereka untuk membunuh??

Itu cuma sebahagian kecil dari jenayah yang dilakukan oleh muda-mudi Tamil di negara ini yang semakin berleluasa. Rompakan di lorong motorsikal Lebuhraya Persekutuan yang diketahui sejak bertahun-tahun lalu, kes bunuh seorang lelaki Melayu di Subang Jaya dengan pengunci stereng, penyembelihan 5 lelaki Melayu yang kemudiannya dibakar di Gopeng dan beberapa lagi kes yang kita tidak dapat ingat secara pasti.

Di manakah 'pembela orang Melayu' yang selama ini 'mengembang sayap meninggi dada' sesama orang Melayu? Sampai bila mereka akan semakin berani 'mencantas' orang Melayu hingga nyawa kita dilihat begitu murah sekali?

Kisah ini bukannya untuk mengajak cetusan perbalahan antara kaum tetapi ianya mengajak semua pihak yang seronok berpolitik dan terkejar-kejar mendapatkan kuasa untuk berfikir. Apa tindakan akhir ke atas gejala ini? Apakah yang dibuat oleh DAP, PKR ( dibaca Parti Hindu Malaysia ) dan MIC serta semua pihak yang bersimpati dengan Tamil Hindu ini? Apakah perlu dan munasabah jika segala bentuk salah didik ini diletakkan ke atas bahu kerajaan?

Sesungguhnya, di Ipoh, tiada pihak yang mahu melaporkan bahawa insiden 'bunuh ustaz' tersebut telah mewujudkan satu sentimen yang amat menakutkan kesannya dalam emosi orang Melayu. Dari Manjoi hingga ke Tambun, tiada siapa yang bersikap neutral apa lagi untuk bersimpati terhadap penjenayah tersebut yang mereka labelkan sebagai " golongan yang semakin berani dan melampau" ini.

Pihak berkuasa perlu terus mengawal keadaan ini agar perkara yang buruk dapat terus dicegah. Apa yang dibimbangkan ialah akan berlakunya penyebaran di internet secara berleluasa berhubung video dan gambar yang 'memanaskan hati' ini.

Kepahitan Zaman Pemerintahan DAP di Perak VI

KHAMIS, NOVEMBER 20, 2008

Jalan P. Patto? Siapa Patuk?

Siapa P. Patto? Rasanya penulis pernah terpandang poster mukanya zaman PRU tahun 1990 dulu. Masa penulis bersekolah di Ipoh. Sebab namanya pelik lah. Tapi dia sekadar calon yang tak menang. Kemenangan dia beberapa tahun sebelum tu telah dirampas MCA bagi Parlimen Ipoh Barat. Cuma pada tahun 2004, selepas Tun M undur diri, Ipoh Barat kembali ke tangan DAP. M Kula dan Kit Siang bersultan di hati di bandaraya ini seperti Siam melanggar Kedah.

Pada tahun 2001, Lim Kit Siang yang belum pun menjadi Ahli Parlimen Ipoh Timur selepas tebuang dek kekalahan di Pulau Pinang pada tahun 1999 mengamuk apabila Jalan Khoo Chong Kong ditukar kepada Jalan Tabung Haji. MBI dengan segera menukar kembali Jalan Tabung Haji menjadi Jalan Khoo Choong Kong. Jika penulis telah seusia ini pada tahun 1985, nescaya, penulis akan mempertahankan nama Jalan Hill daripada ditukar kepada Jalan Khoo Chong Kong.

Itu jalan yang sekadar celah-celahan dan sepanjang hanya 500m. M. Kula, dengan agenda peribadi, mahukan Jalan Silibin, sebatang jalan menghala ke Jelapang sepanjang 4 km ditukar nama kepada Jalan P. Patto. P. Patto merupakan mentornya yang entah apa jasa dan bakti ke atas penduduk Silibin.

Justifikasi atas tuntutan ini adalah kononnya 70% penduduk dan peniaga di Jalan Silibin bersetuju dengan cadangannya. Malangnya banyak bantahan kelihatan di akhbar terutamanya NST dan The Star. Itu kata dia. Badan bebas tidak pun dilantik untuk membuat bancian tersebut.

MB Nizar telahpun menawarkan sebatang lorong di Little India di kawasan pekan lama iaitu Lahat Lane, untuk dinamakan Jalan P. Patto. Tetapi M. Kula tidak mahu. Better than nothing la tambi!

M. Kula sesuka hati menganggap bahawa dia disokong 100% oleh penduduk Ipoh Barat sehingga merasakan dia adalah 'raja' di parlimen tersebut. Buruk lakunya sangat jelas. Malangnya, kuasa memilih di parlimen itu 90% milik bukan Melayu. Apa yang perlu dibuat ialah dengan mendedahkan buruk laku makhluk Tuhan yang sorang ni.

Kepahitan Zaman Pemerintahan DAP di Perak V

KHAMIS, NOVEMBER 13, 2008

Nizar & Perak FM

Kelmarin dulu Nizar menuduh Perak FM, bersikap tidak sedar diri kerana tidak menyebarkan aspirasi Pakatan Rakyat yang memerintah negeri Perak. Katanya Perak FM sepatutnya tidak melupa hakikat bahawa negeri Perak diperintah oleh Pakatan Rakyat atas kuasa rakyat. Rakyat mana?

Dalam hal ini, beliau lupa bahawa golongan pendengar Perak FM adalah orang-orang Melayu manakala yang menjadikan Pakatan Rakyat memerintah Perak dan yang meletakkan beliau di kediaman Menteri Besar adalah orang-orang bukan Melayu. Mana ada Cina dengar Perak FM? Mana ada Tamil nak dengar Perak FM. Adoi.. apekeheinye Nizar ni? Sasau ke?

Jadi, siapakah yang cuba menggunakan medium penyiaran kerajaan persekutuan untuk menyebarkan propaganda Pakatan Rakyat terhadap majoriti orang Melayu yang telah meletakkan wakil rakyat dari UMNO seramai 26 dari 59 orang ahli Dewan Undangan Negeri? Lebih separuh orang Melayu Perak menyokong kerajaan Barisan Nasional!

Pakatan Rakyat tidak diundi oleh 100% dari 980,000 pengundi berdaftar di negeri Perak. Hampir 50% pengundi memilih Barisan Nasional. Jika Pakatan Rakyat GILA SANGAT nak menjaguhi kaum minoriti, perlu diingat, pengundi BN bukan seratus dua ratus orang di negeri ini. Mereka mewakili hampir separuh dari penduduk negeri dan majoritinya orang Melayu.

Siapa sebenarnya yang tidak berpijak pada bumi nyata? Engkau la Nizar!!.. Sapa lagi..??

Jumaat, Disember 30, 2011

Kepahitan Zaman Pemerintahan DAP di Perak VIII

AHAD, NOVEMBER 23, 2008

Ipoh Barat Pembohong

Mingguan Malaysia, Ahad, 23 November 2008

Perak batal ubah nama Jalan Silibin kepada Jalan P. Patto

IPOH 22 Nov. - Kerajaan negeri Perak akhirnya membatalkan cadangan menukar nama Jalan Silibin di sini kepada nama mendiang Pengerusi DAP Perak, P. Patto ekoran kontroversi yang tercetus apabila pelbagai pihak menyuarakan bantahan.

Pengerusi Jawatankuasa Pendidikan, Kerajaan Tempatan, Perumahan dan Pengangkutan negeri, Ngar Kor Ming berkata, kerajaan negeri sebaliknya akan mencari jalan lain yang lebih sesuai untuk dinamakan Jalan P. Patto.

Bercakap kepada pemberita di pejabat DAP di sini beliau berkata, cadangan itu menimbulkan banyak bantahan daripada pelbagai pihak dan keluarga mendiang turut menerima bahangnya apabila menerima cemuhan dan sebagainya.

Sidang akhbar itu turut dihadiri isteri mendiang Patto, S. Mary, 59, dan dua anak perempuan mereka, Shaalani Anne, 27, dan Kasthuri Raani, 29.

Beliau yang juga Ketua Pemuda DAP itu berkata, DAP Perak telah membuat keputusan untuk menamakan sebuah pusat kajian yang akan ditubuhkan parti itu sebagai Pusat Kajian P. Patto dan ia akan beroperasi di Wisma DAP di sini.

"Ia sebagai mengenang jasanya membantu parti itu berkembang di negara ini," katanya.

Sementara itu, Mary merayu orang ramai menghentikan segala tohmahan yang dilempar terhadap keluarganya ekoran hasrat kerajaan negeri menamakan Jalan Silibin sempena nama P. Patto.

- Bernama

Ulasan

Akhirnya, Nga Kor Ming mengakui bahawa M. Kulasegaran adalah pembohong apabila menyebut bahawa 70% penduduk di Jalan Silibin bersikap 'tidak apa' atas cadangannya yang tak sudah-sudah untuk menamakan Jalan Silibin kepada Jalan P. Patto.

Ini merupakan pengajaran buat M. Kulasegaran yang ditempelak oleh banyak pihak sebagai mengulangi 'Kesilapan Kerajaan Barisan Nasional' apabila mengubah nama jalan.

Apapun, yang pasti ialah ia merupakan kegagalan pertama M. Kula setelah menjadi Ahli Parlimen Ipoh Barat untuk penggal kedua. Jika dahulunya, belangnya tidak dipertonjolkan, tetapi apabila Pakatan rakyat mendapat negeri ini, M. Kula mula menjadi kaduk naik junjung.

Bila PAS Lapor Polis Halang Solat Hajat

Pemuda PAS Kedah report Polis untuk halang Solat Hajat.


Memang panas beb di Kedah!! Bukan panas sebab cuaca, tapi panas sebab Pemuda PAS Kedah dah buat satu laporan Polis di Ibu Pejabat Polis Kota Setar untuk halang Majlis Munajat Perdana di Madrasah Salihiah.

Orang nak buat Solat Hajat pun PAS Kedah tak bagi ke? Sampai siap buat report Polis untuk halang solat hajat tu..

Apa kejadahnya islam yang PAS Kedah bawak ni kalau orang nak buat solat hajat pun dihalang? PAS Kedah ni dah hilang akal ke?

Sepanjang gua berpolitik, gua tak pernah dengar lagi Pemuda UMNO atau UMNO sendiri buat report Polis untuk halang bila PAS nak buat solat hajat.

PAS dibiarkan bebas buat solat apa sekalipun malah solat hajat doa pecah perut kat Najib pun tak ada sapa kacau dulu..

Tapi hari ni dah catat satu lagi sejarah dalam PAS bila mana dorang sanggup buat report hanya semata-mata tak mau umat Islam solat hajat untuk selamatkan institusi Islam.

Bangkai punya Pemuda PAS Kedah!!! Gua rasa DAP di Penang pun tak berperangai jijik macam apa yang Pemuda PAS Kedah buat ni..

Elok PAS buang saja perkataan ISLAM dalam parti dorang tu.. Apa yang PAS Kedah buat ni ternyata memang memalukan umat Islam di Malaysia!!


Sumber :Media Permatang Pauh

Kedudukan PAS Kini Di Jari Jemari Zionis

Di mana kedudukan perjuangan PAS hari ini? PAS tidak lagi menjadi parti yang memperjuangkan Islam, malah, menjadi parti yang terang-terangan mengikut syaitan-syaitan iluminati bagi mengheret pengikut-pengikut mereka ke neraka.

Ungkapan 'undi PAS masuk syurga' adalah ejekan dan kutukan tersendiri ke atas hakikat bahawa sebenarnya, mengundi PAS akan mengheret anda ke neraka.

Lihatlah di mana kedudukan PAS hari ini setelah mereka mengangkat komunis sebagai perjuangan mulia dan suci.



Ribuan Melayu Rela Menjadi 'Tentera' DAP Di Perak

Di negeri Perak terlalu banyak tali barut kafir. Sebab itulah mudah untuk Perak jatuh ke tangan British pada tahun 1874 menjadikan ia negeri Melayu pertama yang berjaya dikuasai British.

Pada waktu itu, pendatang Mendailing yang menjadi tali barut mereka dalam menentang pejuang Melayu dan pembesar Melayu. Tapi kini zaman telah berubah.

Hari ini, masih lagi terdapat kejanggalan di kalangan Bumiputra di Perak. Terdapat ramai orang Melayu minum bir di kedai-kedai Cina, ramai Melayu yang menjadi atheist, ada yang menjadi pejuang anti-hadis terulung, malah ada yang menyembah matahari selain dari yang kembali kepada paganisme dan murtad ke agama lain.

Dari sudut politik, ramai orang Melayu menjadi ahli DAP dan kini terdapat ramai Melayu yang bercita-cita untuk mewakili DAP bertanding di peringkat DUN, supaya DAP mampu menakluk kerusi Menteri Besar negeri Perak.

Tidaklah dalam kuantiti yang besar, jika 1% Melayu Perak yang berotak sasau seperti ini dihitung, jumlahnya mencapai 13,000 orang. Itu memang ramai kan? Jika mereka ini bergerak menjadi tentera-tentera kafir harbi, secara zahirnya, boleh terlihat bahawa Kafir Harbi mampu menguasai negeri Perak ini dengan mudah.

Jadi, ketika blog ini tidak lagi memfokuskan tentang keburukan PAS yang telah sepanjang 3 tahun ini diketahui buruknya, Blog ini hanya mahu memastikan bahawa bukan lagi DAP yang akan menguasai negeri Perak.

Namun, DAP tetap mendapat mandat dari pencacai-pencacai berbangsa Melayu mereka yang memang sedar bahawa DAP meletakkan agenda memperbaiki nasib bangsa Melayu itu di tapak kakinya.

Adalah menjadi tanggungjawab setiap umat Islam berbangsa Melayu bagi memastikan negeri ini tidak lagi 'dijajah' oleh dua jeneral DAP negeri yang bersaudara yang menunggang sesiapa sahaja yang mahu mengikut telunjuknya hatta jika seorang ulamak berpakaian zuhud berhati serigala , yang dikenalpasti boleh ditunggangi.

Seperti seorang pengkomen blogger yang takut untuk mempunyai blog, Ex-UMNO, blogger pencacai DAP ini lebih tidak lagi layak ditanggapi dan seperti salah satu komen pada blog yang lepas,

Tanpa Nama berkata...

lebih baik mencacai UMNO yang boleh kita gigit... daripada mencacai DAP yang menggigit kita.. dasar Ex-UMNO yang terlalu bodoh untuk menjadi manusia. sebab itulah gambarnya beruk

30 Disember 2011 8:59 PG

Kafir Pun Menyamar Muslim Demi Perjuangan Kafir

Selain dari orang Melayu sendiri yang menjadi tentera kafir harbi, ada juga bukan Melayu yang menyamar menjadi Melayu untuk menjadi tentera Harbi. Nanti, bukan tentera. Tetapi tenteranita. Yang kita belum jumpa ialah Muslim menyamar kafir demi perjuangan Islam. Lihat 'buah pala' perempuan ini pun 'ulamak' yang bersekongkol dengan kafir mampu meletak lebai di kepala ke tepi.

Siti Justice


Nama Penuh:
Mary Ann Ponusamy

Pekerjaan:
Kerani Litigasi di Pejabat Majlis Peguam, Jalan Tun Perak, Kuala Lumpur.

Maklumat lain:
Menyamar menjadi wanita Melayu Islam dan sering menyeleweng fakta mengenai Islam. Pernah menggunakan nama "Chenta Nadia".


Sumber identiti perempuan di atas : Cucu Tok Selampit

Komeng Desak Skupangduas Memohon Maaf

Kor Ming minta penulis blog mohon maaf

IPOH 29 Dis. - Jika sebelum ini Setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming bertegas akan mengambil tindakan undang-undang ke atas penulis blog Sekupangduas berhubung dakwaan salah guna kuasa, hari ini Ahli Parlimen Taiping itu menukar nadanya apabila meminta penulis itu memohon maaf.

Kor Ming dalam satu sidang akhbar malam tadi berkata, beliau memberi tempoh 48 jam kepada penulis blog tersebut, Ahmad Sofian Yahya, 47, supaya berbuat demikian atau berdepan tindakan mahkamah.

"Sepucuk surat telah dikeluarkan petang semalam menuntut Sekupangduas memohon maaf kepada saya dalam tempoh 48 jam atau bakal berhadapan tindakan di mahkamah," katanya.

Isnin lalu, Kor Ming dalam satu kenyataan menegaskan akan mengambil tindakan undang-undang ke atas Ahmad Sofian, 10 hari selepas penulis blog itu mendedahkan salah guna kuasa dalam pemberian tender melibatkan isteri pemimpin DAP itu ketika pakatan pembangkang mengambil alih kerajaan negeri pada 2008.

Ahmad Sofian dalam blognya di http://www.sekupangduas.blogspot.com pada 16 Disember lalu memuat naik beberapa salinan dokumen yang menunjukkan berlaku salah guna kuasa dalam pemberian tender menjahit sut Ahli Majlis Bandaraya Ipoh (MBI).

Dokumen itu mendedahkan Ethan dan Elton, syarikat yang mana isteri Kor Ming, Wong Seow Ching sebagai seorang pengarahnya memenangi kontrak tersebut walaupun menawarkan harga lebih tinggi berbanding pembida lain.

Blog tersebut juga mendakwa, kontrak untuk 24 sut rasmi itu pada asalnya ditawarkan kepada Goodman Tailor pada 3 April 2008 sebelum diberikan kepada Ethan dan Elton selepas 'dicadangkan' kerajaan negeri ketika itu.

Sementara itu, Kor Ming membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ipoh pagi ini selepas mendakwa menerima sepucuk surat ugutan dan sebutir peluru hidup petang semalam.

Kor Ming berkata, laporan polis itu dibuat kerana beliau memandang serius ancaman tersebut dan mahu polis menyiasat perkara itu.

Semalam, Ahli Parlimen Taiping itu mendakwa menerima sepucuk surat ugutan berisi sebutir peluru hidup yang dihantar ke rumah ibunya di Ayer Tawar dekat Sitiawan.

Beliau memberitahu, peluru hidup itu dibungkus dalam kertas tisu dan akhbar bahasa Tamil.

Bagaimanapun, Kor Ming menafikan pihaknya menuduh UMNO bertanggungjawab atas kejadian itu.

Ya, Ahmad Sofian perlu meminta maaf kepada dua si tamak bersaudara ini dengan ayat berbunyi begini " SAYA MEMOHON JUTAAN AMPUN MAAF TERHADAP SAUDARA NGA DAN NGEH BERSAUDARA KERANA TERPAKSA MENYIARKAN KEBENARAN "

Khamis, Disember 29, 2011

Kepahitan Zaman Pemerintahan DAP di Perak IV


AHAD, JULAI 20, 2008

Terjajahnya Melayu Perak

Lihatlah peta taburan penduduk di Perak ini. Betapa kaum Melayu yang melata menjadi majoriti di pelusuk kawasan aktiviti manusia yang bermula sejak beratus tahun di Perak, telah jatuh di perintah di bawah rejim DAP dengan hanya meletakkan Menteri Besar boneka dari PAS untuk menggula-gulakan orang Melayu di Perak.


Alangkah hinanya apabila lebih banyak tanah yang dirampas dari orang Melayu pada satu ketika dahulu di zaman British untuk tujuan melombong timah, telah diserahkan kepada kaum-kaum Cina yang bermestautin secara haram di tanah tersebut sejak puluhan tahun lalu seandainya kelak, kegiatan pertanian mereka dikawasan tersebut diiktiraf.

Melihatkan kepada senario ini, apakah rakyat Perak berketurunan Melayu telah tersumpah oleh satu hakikat bahawa di negeri inilah bermulanya detik kejatuha orang Melayu apabila Perjanjian Pangkor 1874 ditandatangani?

Lebih malang sekali ialah apabila fanatik penyokong PAS telah menjilat semua ludahan mereka dilantai-lantai demi menegakkan matlamat mereka memerintah walhal tiada persefahaman yang utuh dicapai dalam pimpinan kerjasama mereka dengan kafir sosialis, DAP.

Seterusnya, nasib orang Melayu di Perak hanya dikhabarkan baik-baik sahaja di kawasan 6 orang ADUN Pas ini sedangkan nasib orang Melayu Perak di 53 DUN lain seluruh negeri, tidak diketahui.

Semoga datanglah hari kesedaran kepada "Pemimpin Islam" ala PAS ini supaya mereka dapat melihat yang perbuatan mereka mengkhianati bangsa adalah sangat tidak beretika dan cukup menjijikkan.

Kepahitan Zaman Pemerintahan DAP di Perak III

JUMAAT, MEI 02, 2008

Sultan Tempelak MB Nizar



May 02, 2008 18:03 PM

Sultan Azlan Shah Orders Transfer Order On JAIP Director Retracted


IPOH, May 2 (Bernama) -- The Sultan of Perak, Sultan Azlan Shah, today ordered Perak Menteri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin to immediately retract the 24-hour tranfer order issued to Perak Islamic Religious Department director Datuk Jamry Sury on Tuesday.

The Sultan had also asked the state government to formally present to him if there was any breach of procedures and offenses committed by Jamry against the state government administration for him to order for further legal process.

The order to withdraw the transfer order was contained in a three-page press statement issued on the instruction of the Raja Muda of Perak, Raja Dr Nazrin Shah, after Mohammad Nizar was summoned to have an audience with him at the Istana Raja Muda Perak at 11am today to explain the transfer order issued to Jamry.

The press statement signed by Sultan Azlan Shah's private secretary Toh Raja Diraja Kol Datuk Abdul Rahim Mohamad Nor explained that Raja Nazrin issued the order in his capacity as president of the Perak Islamic and Malay Customs Council.

According to the statement, Mohammad Nizar was told that work relations that respected the Sultan was the convention and work culture that had been always practised and respected by every Mentri Besar with the palace all this while.

Nga Kor Ming Konon Diugut Dengan Peluru!

28 Disember 2011, Nga Kor Ming membuat aduan menerima sampul surat yang mengandungi ugutan bunuh dan sebutir peluru, yang dikirimkan ke rumah ibu bapanya di Ayer Tawar, Perak.

Ini bukan ugutan yang pertama diterima oleh kalangan wakil rakyat DAP. Sebelum ini mereka pernah hadapi ugutan bila menghadapi sesuatu masalah. Di penghujung masalah pasti akan ada ugutan diterima (baca sini).

Menariknya, dalam setiap ugutan pihak yang akan dituduh adalah entiti politik yang bertentangan. Apakah ini salah satu cara yang dibuat untuk divert masalah "lounge suit" yang dianugerahkan kepada isterinya? Ini taktik menagih simpati rakyat?

ADUN Malim Nawar Dedah 'Ketelusan Cara DAP'


Thursday, December 29, 2011
NGA KOR MING, LU PUNYA KARIER POLITIK SUDAH HABIS LAH !

trojan horse umno, iaitu malaysiakini sekali lagi buat kejutan.

malaysiakini siarkan kenyataan adun malim nawar keshvinder yang mengesahkan nga kor ming ada memberi arahan mulut kepada majlis bandaraya ipoh dan adun pakatan perak untuk untuk menempah kot di butik milik bini nga kor ming.

habislah lah ko nga kor ming.
pas ni boleh jual kerbau pendek la.

tahniah malaysiakini, anda untuk kesekian kali berjaya melaksanakan tugas dengan jaya sebagai trojan horse.

Posted by GAP KEMBALI at 1:09 PM





Kepahitan Zaman Pemerintahan DAP di Perak II

SELASA, MAC 18, 2008

Kebiadapan Kit Siang Ditentang

Lim Kit Siang dengan gah membelakangkan institusi beraja di negara ini dengan kebiadapannya menggesa 18 ADUN DAP memulaukan majlis angkat sumpah Ir. Mohammad Nizar, ADUN PAS Pasir Panjang yang dipilih sebagai Menteri Besar Perak oleh DAP Perak sendiri kononnya kerana mahukan wakil DAP menjadi Menteri Besar.

Namun, Lim Kit Siang memohon maaf selepas itu kepada Sultan Perak dan Raja Nazrin atas keterlanjurannya itu. Menurut Pengerusi Gerakan Perak, Datuk Chan Ko Youn, tindak-tanduk DAP itu semata-mata melepaskan diri dari mata masyarakat Cina bahawa DAP merestui calon PAS menjadi Menteri Besar Perak.

Tindak tanduk dolak-dalik DAP menimbulkan kemarahan masyarakat Melayu di Perak yang menganggap DAP menghina Sultan Perak dan institusi beraja khususnya. Bantahan dengan permit telah diadakan sehingga emosi mereka memaksa polis bersurai. Terima kasih KJ ngajar benda-benda macam tu pada masa itu.

Kepahitan Zaman Pemerintahan DAP di Perak I

Utusan Malaysia, 30 April 2008
Arah tukar serta-merta - MB Perak mahu Pengarah JAIP keluar pejabat 24 jam

Oleh ABDUL RAZAK DIN

IPOH 29 April – Pengarah Jabatan Agama Islam Perak (JAIP), Datuk Jamry Sury hari ini diarah bertukar serta-merta dalam tempoh 24 jam oleh Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin kerana didakwa tidak memberi kerjasama kepada kerajaan campuran DAP, PKR dan Pas.

Jamry yang juga Setiausaha Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak (MAIAMP) dikatakan telah diarah keluar dari pejabatnya oleh Mohammad Nizar pagi ini.

Menurut sumber kerajaan negeri, arahan Menteri Besar berkenaan melanggar tradisi di negeri ini dan mendahului Sultan Perak yang bertanggungjawab penuh dalam hal ehwal Islam.

Difahamkan, Jamry telah dihubungi melalui telefon supaya mengosongkan pejabatnya.

Perselisihan Pengarah JAIP itu dengan Menteri Besar dikatakan ada kaitan dengan usaha kerajaan negeri menukar ahli-ahli jawatankuasa masjid di seluruh Perak.

“Jamry diarah keluar tanpa diberi peluang menjelaskan apa-apa untuk membela dirinya,” kata sumber itu kepada Utusan Malaysia di sini.

Jamry, 48, ketika dihubungi enggan mengulas mengenai arahan itu, tetapi memaklumkan bahawa beliau akan menghadap Sultan Perak, Sultan Azlan Shah di Istana Kinta di sini.

“Setakat ini, saya diminta supaya tidak mengeluarkan apa-apa kenyataan berhubung perkara itu.

“Kemungkinan saya akan mengeluarkan kenyataan selepas menghadap Sultan,” kata beliau.

Arahan Menteri Besar Perak supaya Jamry mengosongkan pejabatnya boleh mencetuskan kontroversi kerana hal ehwal agama Islam terletak di bawah bidang kuasa Sultan Perak yang menjadi Ketua Agama Islam negeri.

Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah pula merupakan Pengerusi MAIAMP.

MAIAMP sepatutnya mengadakan mesyuarat pada 15 Mei ini untuk membincangkan senarai baru jawatankuasa masjid di seluruh Perak yang dibuat dengan mengambil kira nasihat Istana Perak.

Jamry dilantik memegang jawatan Pengarah JAIP sejak tahun 2004. Sebelum itu, beliau ialah Pegawai Daerah Kuala Kangsar.

Sementara itu, Mohammad Nizar yang genap 43 hari menjadi Menteri Besar mendakwa pertukaran serta-merta Jamry itu adalah sesuatu yang ‘normal’ dari segi prosedur pentadbiran kerajaan negeri.

Menurut beliau, Jamry ditukarkan ke pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri dan penggantinya di JAIP akan diumumkan kemudian.

Bagaimanapun, ketika ditanya mengapa Jamry diarah bertukar dalam tempoh 24 jam, Mohammad Nizar terdiam seketika.

Beliau kemudian sekali lagi menegaskan bahawa arahan pertukaran tersebut adalah sesuatu yang biasa dan tiada apa-apa yang negatif mengenainya.

“Sebelum ini juga terdapat beberapa pertukaran dan perpindahan beberapa pegawai kerajaan negeri, tetapi ia tidak dihebahkan kepada umum.

“Bertukar atau naik pangkat dalam pentadbiran adalah perkara biasa. Kita ada Timbalan SUK (Setiausaha Kerajaan) ditukarkan... naik pangkat pergi ke ibu pejabat, ini biasa.

“Anda patut kemukakan soalan ini kepada Menteri Besar yang dulu bila dia masuk-masuk sahaja, dia malah menukarkan SUK... saya tidak,” katanya pada sidang media selepas satu majlis di Institut Tadbiran Islam Perak (Intim) di sini petang ini.

Mohammad Nizar turut menafikan wujud perbezaan pendapat antara beliau dan Jamry hingga menyebabkan Jamry ditukarkan.