Rabu, Mei 25, 2011

DAP Bakal Gunakan Calon Melayu? Silakan!

Kita patut sokong habis-habisan rancangan DAP menampilkan calon Melayu barua DAP untuk menjadi calon bertanding untuk kerusi ADUN negeri Perak. Ini kerana, cadangan ini hampir pasti akan memecahkan Pakatan Rakyat itu sehingga bersepai menjadi detik hitam dalam lipatan sejarah.

PAS akan pasti melompat kepanasan dibakar neraka dunia ciptaan mereka dan ideologi sosialis yang dianuti PAS akan pasti dicabut dek kesentapan mereka atas rancangan DAP ini.

Ia merupakan sebuah kemajuan yang tiada tandingan kerana umum mengetahui calon DAP dari kalangan bangsa Melayu seperti Ahmad Ton tidak pernah diterima oleh orang Melayu.

Di samping menggalakkan pepecahan Pakatan Rakyat, ini juga akan membuatkan DAP akan menghadapi kekalahan di beberapa kerusi yang ditandinginya, bukanlah akan menang di setiap kerusi yang ditandinginya.

Tindakan DAP meletakkan calon Melayu bakal mengundang pepecahan Pakatan Rakyat yang amat ditunggu-tunggu oleh muslimin dan muslimat yang berpegang kepada perpaduan dan persaudaraan Muslim, sebuah kekuatan yang dibenci oleh PAS, dan badut-badutnya.

Zaman Subsidi Beransur Tamat

Bayangkan, Greece dan Sepanyol, dua buah negara yang mempunyai khazanah pelancongan yang mampu membawa masuk berbillion dollar setahun, di ancam kemuflisan akibat corak pentadbiran kerajaan yang 'terlebih mesra rakyat' dengan menerapkan subsidi yang seterusnya mengakibatkan ekonomi negara itu bukan sahaja tidak berpijak di bumi nyata, malah rosak binasa akibat terpaksa berhutang.

Malaysia, tidak ada yang tidak tahu bahawa ia merupakan antara negara yang mempunyai hutang yang juga agak tinggi. Bahkan, belanjawan tahunan kerap kali mengalami defisit. Laungan pembangkang yang kononnya mampu mewujudkan negara berkebajikan yang berterusan menerapkan subsidi malahan dengan kadar yang tidak masuk akal adalah ramuan rahsia untuk keruntuhan negara ini di masa depan.

Sesetengah pihak mula menyalahkan kerajaan terdahulu kerana memanjakan rakyat negara ini dalam darjah keterlampauan yang tidak dapat dibayangkan sehinggakan rata-rata rakyat negara ini hari ini sudah tidak layak menjadi warga dunia yang kompeten angkara terlalu lama hidup dengan subsidi.

Apakah kita perlu melihat negara ini runtuh berkecai berderai dan tergadai, barulah kita akan sedar bahawa apa yang kita nikmati selama ini tidak lain hanyalah seperti menikmati sesuatu yang membahayakan masa depan anak cucu kita?

Subsidi memang tidak boleh ditarik balik secara mendadak, tetapi, untuk orang-orang kaya yang mewah hidupnya, subsidi yang mereka dinikmati sebolehnya ditiadakan seawal esok pagi! Mekanismenya haruslah dirancang oleh kerajaan sendiri.

Greece jual pulau bayar hutang IMF


MANTAN Presiden Indonesia, Suharto menandatangani dokumen perjanjian IMF sambil diperhatikan Pengarah Urusan IMF, Michel Camdessus di Jakarta pada 15 Januari 1998.


NAMA IMF di Malaysia hangat diperkatakan pada 1997 hingga 1998, tahun di mana banyak negara di Asia mengalami kegawatan ekonomi.

Pada masa itu, agensi kewangan berkenaan tampil untuk memberi bantuan berbilion dolar kepada negara seperti Korea Selatan, Indonesia dan Thailand dengan harapan dapat menyelesaikan masalah mereka.

Misi utamanya ialah untuk memberi bantuan kewangan kepada negara yang mengalami krisis kewangan atau penurunan nilai mata wang secara mengejut.

Bagaimanapun, Malaysia tidak berminat untuk meminjam daripada IMF kerana tidak mahu badan itu campur tangan dalam dasar-dasar ekonomi negara.

Lagipun, sejak ditubuhkan pada tahun 1945, jarang negara yang mendapat bantuan IMF mampu keluar daripada kepompong kemiskinan atau masalah yang membelenggu mereka.

Sebaliknya, status quo yang mencerminkan negara kaya bertambah kaya dan negara miskin semakin tersepit lebih jelas.

Dikuasai oleh negara-negara kaya termasuk Amerika Syarikat, Jepun, Jerman, Britain, Perancis, Itali dan Kanada, mereka dikatakan mempunyai hak dalam menguruskan dana IMF.


GREECE negara yang terkenal dengan pulau-pulau yang cantik terpaksa menanggung akibat berhutang dengan IMF.


Malah, menurut laporan akhbar sebelum ini, mereka mempunyai hak suara dalam semua proses membuat cadangan dan keputusan penting.

Dalam sisi yang lain, selepas gawat melanda Asia pada 1998 dan AS pula dilanda masalah sama 10 tahun selepas itu, kini negara-negara Eropah berdepan dengan kemelut ekonomi yang meruncing.

Bermula dengan Greece, negara yang indah dengan pulau dan penempatan persisiran laut itu menjadi negara pertama di Eropah yang menerima pinjaman sebanyak AS$155 bilion (RM333.5 bilion), diikuti Ireland dan Portugal.

Lantaran gawat juga, pemerintah Greece mula menjual pulau-pulau di negara itu sejak tahun lalu untuk membayar balik hutang negara yang mencecah puluhan bilion euro.

Turut dijual ialah tanah milik negara di Pulau Mykonos, destinasi paling popular di Greece. Semuanya sebagai usaha mengumpul modal untuk membangunkan kawasan tersebut sebagai destinasi pelancongan mewah.

Usaha itu terpaksa diambil selepas negara berkenaan semakin terdesak mengumpul dana setelah menerima pakej penyelamatan IMF.

Khamis, Mei 19, 2011

Spirit of Rachel Corrie Saksi Kerajaan Baru Mesir Pro-Israel

Nasib kapal Spirit of Rachel Corrie yang masih tidak dapat berlabuh di sebuah pelabuhan Mesir menunjukkan kerajaan revolusi rakyat bodoh di jalanan belum tentu berdiri sebagai kerajaan yang bagus dan baik.

Kerajaan baru Mesir masih sahaja sebuh kerajaan pro-Israel dan mungkin sekali, lebih pro-Israel dari kerajaan Hosni Mubarak.

Dalam Protokol of Zion telah menyebut, sekiranya mereka menggerakkan kuasa rakyat dengan nama'mobs power' yang akan naik, pastilah agen-agen mereka sendiri.

Jelas itulah yang berlaku di negara ini apabila rakyat di seru ke jalanan untuk menumbangkan pemerintah demi untuk menaikkan Anwar Ibrahim yang merupakan agen Zionis.

Bagaimanakah boleh dikatakan begitu? Lihat sahaja apa yang telah berlaku ke atas umat Islam hari ini di Malaysia. Mereka telah dipecahkan kepada dua oleh Anwar Ibrahim.

Kelaknatan Islam jenis PAS terserlah apabila mereka lebih mengutamakan kebencian dan tidak pedulikan siapa yang akan menguasai tampuk pemerintahan negara ini asalkan MATLAMAT KEBENCIAN mereka tercapai.

ISLAM jenis PAS menggalakkan kebencian, dan berjuang untuk memastikan bukan Islam menguasai negara ini dengan apa cara sekalipun.

Akhirnya, ketika Malaysia menjadi negara sekular total ala Indonesia, PAS akan memusnahkan diri sendiri dengan sengaja sebagai tanda perjuangan Zionis mereka telah selesai.

Celakalah manusia jenis ini.

Hasil GST Wajar Untuk Menampung Subsidi Petrol

Kerajaan diseru untuk melaksanakan GST tanpa perlu mengurangkan cukai pendapatan. Ini kerana, bukan semua rakyat mempunyai pendapatan yang layak untuk dicukaikan.

Mereka akan terpaksa menanggung kenaikan harga barangan tanpa mendapat apa-apa keistimewaan yang diperoleh oleh pembayar cukai.

Apa yang paling baik ialah kerajaan diminta agar hasil cukai GST yang diperoleh digunakan untuk mengawal harga petrol. Ini kerana subsidi petrol dapat dinikmati oleh semua lapisan masyarakat.

Pengurangan cukai hanya menyeronokkan golongan kaya raya yang tidaklah begitu terkesan dengan perlaksanaan GST. Tetapi apa konsesi yang diperoleh oleh rakyat berpendapatan rendah?

Maka sebab itulah dicadangkan agar perlaksanaan GST dibuat untuk membolehkan harga minyak terus dipastikan rendah dan petrol merupakan kegunaan semua lapisan rakyat tidak kira berpendapatan tinggi mahupun rendah.

Rabu, Mei 18, 2011

Cina Perak Tolak BN?

Benarkah khabar angin yang berhembus di negeri Perak ini? Teman dapat ceritanya bukan dari ahli politik. Teman dapat cerita ini dari teman-teman di kedai kopi yang tak terlibat dengan mana-mana parti.

Mereka menyebut bahawa orang Cina di negeri Perak, MCA atau Gerakan sekalipun, tidak akan mengundi BN pada PRU 13. Benarkah?

Untunglah kalau Melayu bersatu. Untung besar untuk Melayu Perak seandainya mereka bersepakat sepertimana orang-orang Cina dalam khabar angin yang berhembus kuat di Ipoh.

Jika UMNO memenangi semua kerusi yang dipertandingkan, Melayu negeri Perak mampu untuk membina kerajaan Melayu tulen, dan wakil-wakil bangsa selain Melayu hanya lantikan ihsan sahaja.

UMNO, MCA, Gerakan dan MIC telah mencipta sebuah mekanisme yang terbaik namun inilah apa yang kini ditolak oleh orang-orang Cina. Sebagai balasan hukum alam, sudah tentulah mereka beranggapan, mereka tidak memerlukan wakil sebaliknya apa yang perlu mereka lakukan ialah untuk terus menerus memecahbelahkan orang Melayu, supaya apa yang terjadi pada tahun 2008 di Perak, akan berulang.

Hanya dengan 18 kerusi DUN dari 52 kerusi keseluruhan, kaum Cina mentadbir negeri Perak dan Exco berbangsa Melayu dan beragama Islam hanya 10% dari barisan exco di sebuah negeri Melayu Islam yang telah berdiri selama hampir 500 tahun.

Apa yang jelas, sekiranya orang Melayu Perak tidak bersatu menolak barisan pembangkang, nasib negeri ini akan kembali dirundung malang. Bangsa Melayu Perak akan menjadi majoriti yang tidak bernegeri sendiri dan hanya mampu melihat sang Menteri Besar boneka diperkotak-katikkan, sama seperti Singapura membonekakan Yusuf Ishak yang jelas merupakan Presiden Singapura berbangsa Melayu yang pertama dan terakhir.

Jika 11 bulan memerintah Perak, mereka boleh membina sebuah hotel 17 tingkat dari sebuah bangunan terbengkalai 10 tahun, bayangkan bagaimana mereka membajak tanah negeri ini dalam sepenggal.

Secebis Kisah Dari Mesyuarat Perwakilan Pemuda UMNO Tambun 2011

Teman berkesempatan ke Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Tambun 2011, yang diadakan di TOWER REGENCY HOTEL , Ipoh. Ayat pertama teman tu je dah cukup bermaksud 'tak senonoh punya kerja' bagi yang memahami.

Teman ucapkan tahniah kepada Ketua Pemuda Tambun, yang berjaya menambah bilangan perwakilan dengan pertambahan cawangan-cawangan baru. Teman kerut dahi juga lah dengan ucapan-ucapan baik exco mahupun perwakilan yang nadanya belum pernah berubah.

Sama seperti sebelum PRU 12. Masih dalam rapsodi lama. Puji dan puja ke atas parti dan bangsa. Seperti UMNO baru tertubuh semalam. Lantang jerit perwakilan dan exco tidak menampakkan sebuah hakikat tersembunyi yang menakutkan umat Islam negeri Perak hari ini. Dikhabarkan, tidak ada Cina akan mengundi BN di Perak nanti.

Teman tak tahu, pada masa bilakah bahagian ini akan bersedia untuk membawa usul serius dan usul yang berpijak di bumi nyata selain dari usul-usul yang jelas besar rektoriknya. Teman tak sanggah demer yang buat kerja. Teman tabik.

Seperti orang main bola sepak, kalau pasukannya tak kuat di padang, bola celus celah kangkang, cuma kuat bunyi sahaja, apabila ada kritikan, wajarkah para pemain menyebut 'kami yang main di padang, kalau bising sangat, main la sendiri!'. Kalau kami yang main, bimbang ada yang tak boleh cari makan.

Wajarkah sedemikian? Wajarkah menyebut kritikan membina dari pihak yang merantau ke merata ceruk negara dan mengkritik supaya mahukan organisasi di tempatnya menjadi kuat, dianggap sebagai teguran dari orang tak buat kerja?

Malah teman disindir ' orang Putrajaya datang untuk makan je ke?'. Bukan makan yer. Ini lah hasil nya untuk teman tulis supaya komer boleh 'makan' kenyataan dan hakikat.

Bila ditegur, maka akan dituduh anai-anai merosak tunggul. Ya, anai-anai hanya mengokak tunggul! Anai-anai tidak merosak rumah kayu yang dipelihara dengan baik dan kukuh! Kenyataan makan diri kah?

Teman tak pasti pada masa bila para perwakilan dan exco akan mengadakan think-thank sendiri bagi membawa manifestasi Ketua bahagian agar rakyat sentiasa dicerahkan dan pokok pencerahkan ini bakal membuahkan hasil yang menguntungkan organisasi peringkat bahagian itu mahupun peringkat pusat.

Contoh seciput ialah, adakah teman seorang yang sedar bahawa, tidak ada satu perkataan berkait GST yang disebutkan pada sidang tersebut, berkait usaha penerangan, berkait usaha memahamkan perwakilan agar boleh si perwakilan bawa ke pengetahuan umum di cawangan-cawangan masing-masing.

Atau para perwakilan tak peduli sangat pun tentang hal-hal begini? Atau mereka dianggap tidak perlu dibebani dengan isu berat-berat? Nampaknya perwakilan sendiri telah di 'underestimated'. Seolah-olah, ditambah 50 cawangan lagi pun tak akan bagi apa-apa makna.

GST mungkin sahaja dilaksanakan dalam masa terdekat bagi memanjangkan hayat subsidi petrol. Lebih 'crucial', isu GST ini berada di tangan Menteri Kewangan Kedua, yang merupakan Ketua UMNO Bahagian Tambun, yang merupakan pemimpin yang perlu mereka pertahankan.

Rabu, Mei 11, 2011

Selamat Hari Jadi UMNO

Selamat Ulangtahun ke 65 buat UMNO, parti bersejarah yang tertubuh saat keperitan mencengkam umat Islam British Malaya di tahun 1946.

Saat itu, penyatuan umat Islam negara ini membelakangkan sifat kenegerian dalam mewujudkan Melayu yang bersatu telah menjadi titik tolak kepada kemuafakatan orang Melayu yang kekal bersentimen kenegaraan hingga ke hari ini mengatasi sentimen kenegerian sebelum tertubuhnya UMNO.

Beratus-ratus orang Melayu yang mengusahakan penyatuan ini mati dibunuh oleh pemberontak bukan Melayu yang bertopengkan perjuangan komunisme di jalanan saat mereka bergerak ke bandar-bandar untuk berhimpun bagi melahirkan UMNO.

Tetapi, Melayu mudah lupa. Hari ini, sebelah pihak Melayu menyokong saki baki pengganas yang pernah membunuh tok imam, guru, pegawai kerajaan dan ketua-ketua kampung Melayu pada satu ketika dahulu, malah menyokong Chin Peng, kepala pengganas pada ketika itu, untuk pulang ke tanahair.

Ketika kepayahan bersarang di setiap sudut tanah air tercinta, Melayu bersatu dan meneguh. Malang sekali, di saat Melayu hari ini menerima sedikit kesenangan, mereka lebih berminat untuk berpecah belah.

Contohilah kaum Cina yang sentiasa bersatu walaupun sebahagiannya menyokong kerajaan dan sebahagian lagi menyokong pembangkang. Isu-isu melibatkan kaum Cina sentiasa diperjuangkan dan perjuangan mereka memberi awan mendung kepada survival Melayu yang berpecah-belah hari ini.

Apa yang diperlukan ialah pemimpin akar umbi yang pragmatik, keluar dari kepompong elitism (dah berbuih cakap pasal benda ni) dan yang disenangi semua peringkat rakyat agar terlahirlah UMNO yang bernafas baharu dan berjiwa pejuang tanpa mahu didendang jasa dan bakti.

Khamis, Mei 05, 2011

PAP Guna Warga Asing Demi Survival Politik Mereka

Dengan pilihanraya semakin hampir, calon PAP untuk Ang Mo Kio, Lee Hsien Loong berusaha membuat segala macam janji-janji kosong untuk menenangkan rakyat Singapura yang tidak puas hati.

Isu sensitif berkait warga asing muncul dalam webchat dengan Lee dalam Facebook PAP hari ini dan dia dihentam oleh warga internet Singapura (netizen) berkait kemasukan pekerja asing yang telah mengubah demografi Singapura dalam kegilaan PAP untuk mengejar pertumbuhan KDNK.

Kerana sikap pro-warga asing PAP dan dasar imigresen ultra-liberal, warga asing kini mencapai 43 peratus daripada penduduk Singapura, naik dari 14 peratus pada tahun 1990. Dari baki 57 peratus warga negara, semakin banyak yang lahir di luar negara.

Ketika ditanya oleh netizen Angela Xu mengenai rancangan PAP untuk mengatasi ketegangan antara keperluan tenaga kerja asing dan membina identiti Singapura, Lee menjawab:

"Kita tidak akan membawa orang asing terlalu banyak dengan terlalu cepat. Kita akan bekerja keras untuk mengintegrasikan mereka dengan warga setempat. ita tidak bercadang untuk mempunyai penduduk lebih 6 juta. Kita tak pernah cuba ke arah itu. Jangan bimbang. "

Komen Lee kelihatan bertentangan dengan sikapnya pada asalnya yang pernah mendesak rakyat Singapura berulang kali untuk lebih menerima warga asing dengan mesra.
Ketika berucap saat perbarisan Hari Kebangsaan tahun lalu, Lee berkata:

''Marilah kita menyambut mereka (pendatang) dengan hati yang terbuka, membantu mereka untuk menyesuaikan diri dan menggalakkan mereka yang akan menjadi warga negara untuk membina akar umbi di sini. Jika kita melakukan ini dengan baik, generasi berikutnya, anak-anak mereka, akan menjadi rakyat Singapura yang asli. "

U turn mendadak oleh Lee tidak mengubah fakta bahawa PAP telah merancang untuk membawa masuk orang asing lebih lagi dengan calon PAP untuk GRC Tampines Mah Bow Tan berkata pada tahun 2007 bahawa Singapura memerlukan 6.5 juta orang penduduk.

Lebih penting lagi, Lee Kuan Yew menyatakan minggu lalu bahawa PAP masih akan membawa masuk lebih ramai orang asing:

"Sila ambil perhatian: Kami masih memerlukan 900.000 pekerja asing dengan permit kerja yang dikeluarkan."

Singapura seharusnya tidak ditipu oleh minit-minit terakhir dengan bicara manis Lee kerana bagi mereka yang terdesak, ia akan membuat segala macam janji yang tidak mungkin terpenuhi.

Tahun ini 90,000 warga negara baru yang 'bersyukur' dengan kewarganegaraan akan mula mengundi pada 7 Mei di mana jumlah ini akan naik mendadak hingga 900,000 lima tahun akan datang. Ini adalah kesempatan terakhir bagi warga Singapura untuk merebut kembali pemilikan Singapura ke atas bangsa mereka.

Sumber : TEMASEK REVIEW

Rakyat Singapura 'Tak Boleh Tahan' Lagi


Kawan teman, Melayu Singapura, yang bekerja dengan perkhidmatan awam di sana mengakui tidak pernah mengundi PAP. Bila di tanya tentang politik Malaysia, dia secara spontan menjawab, untunglah Malaysia diperintah oleh parti yang jelas diketuai UMNO.

Mengapakah dia yang telah berkhidmat dengan perkhidmatan awam Singapura yang jelas mengenepikan Melayu, masih tidak berpuas hati terhadap kerajaan Singapura?

Ini banyak disebabkan oleh permasalahan ekonomi. Itulah ciri-ciri negara maju dengan rakyat yang maju.

Ciri-ciri negara ini yang boleh dikategorikan dihuni oleh rakyat mundur ialah apabila rakyatnya yang Cina bersemangat kecinaan dan rakyat yang Melayu terpaksa bersifat kemelayuan bagi mengimbangi langkah ke belakang yang dibuat oleh orang Cina.

Di Singapura, krisis perkauman telah lama tenggelam. Apa yang timbul tidak lain ialah corak pentadbiran yang semakin hari semakin menekan rakyat.

Singapura di bawah PAP didapati semakin bersifat elitis dan golongan tua yang miskin di Singapura hakikatnya bertambah. Lihat sahaja di lorong-lorong dan pasar-pasar tempat warga tua ini berkumpul. Kebanyakan mereka hidup kais pagi makan pagi.

Sedangkan pemerintah melalui Temasek Holdings terus meraih kekayaan melalui empayar perniagaan yang dijalankan dengan penuh tamak, haloba, suap menyuap, yang tidak tercatat dalam transparensi birokratik kerana negara tersebut dijalankan seperti sebuah syarikat.

Melihat Singapura yang cantik dan makmur tanpa sumber alam mungkin kita akan menyebut, patutlah, negara itu 600km² sahaja.

Tetapi jika melihat kemiskinan yang dihadapi oleh rakyat kebanyakan contohnya warga tua, mungkin kita akan menyebut, tak patutlah, negara itu 600km² sahaja.

Dengan golongan pekerja yang semakin tertekan akibat kenaikan cukai, dan masalah caruman pekerjaan, wajarlah pembangkang di negara tersebut bangkit dengan slogan 'Tak Boleh Tahan', memperlihatkan betapa pembangkang Singapura jugalah yang mula menjulang semula bahasa Melayu, yang merupakan bahasa kebangsaan negara tersebut.

Blog Politik Tulisan Jawi Pertama 'Dilancarkan'


Blog jawi pertama di negara ini telah mula beroperasi hari ini, Khamis 5 Mei 2011. Blog bernama JUJUR KATA ini akan menampilkan isu-isu yang dikupas dari sudut berbeza dan menjadi lidah jujur orang Melayu yang sedar bahawa percaturan ke atas negara ini sedang dimainkan dengan tujuan untuk merugikan umat Islam di negara ini. JUJUR KATA merupakan adik kepada IPOH MALAY, di bina dan dikendalikan oleh teman juga. Semoga blog ini mendapat perhatian para pembaca blog, para pendukung perpaduan Melayu Islam, dan para pecinta warisan jawi. Sebarang teguran bagi penambahbaikan amatlah dialu-alukan.

Rabu, Mei 04, 2011

Gambar Sebenar 'Osama' Yang Di Tampal


Teman tak paham kenapa perlu sampai edit gambar jenazah untuk mengiyakan dakwaan Osama telah dibunuh? Turut kedengaran ialah gambar tersebut telah lama wujud dan muncul di khalayak umum.

Hari ini terserlah sudah siapa empunya wajah sebenar yang ditempelkan separuhnya dengan wajah Osama.

Dengan hidung tirus dan gigi memanjang, itu bukanlah Osama Laden. Jika gigi atasnya rosak hingga jatuh ke bawah, pastilah hidungnya turut kemek dan pesek.

Ntahlah, nampaknya kita terus dibuaikan tentang kematian figura yang tidak wujud pun. Media negara ini tidak perlu mengulas panjang lebar dan tumpuan kepada politik negara ini sebenarnya lebih cruicial!

چارا ممچهکن ڤرڤادوان چينا


اورڠ ملايو ڤرلو بيجق ممچه ڤڽاتوان اورڠ چينا هاري اين. اين کران ڤڽاتوان مريک يڠ تيدق کيت تاڠني هاڽ اکن ممبواتکن اورڠ چينا منجادي لبيه بسر کڤالا.

چارا ترباءيق دالم ممچهکن اورڠ چينا اياله دڠن ممبري ستاتوس بوميڤوترا کڤد اورڠ-اورڠ چينا يڠ لايق.

والاوڤون جک مريک اڠݢن منريما ستاتوس بوميڤوترا اين، اي ڤاتوت دبريکن باݢي ممچهکن اورڠ چينا کڤد دوا.

کيت تيدق ڤرلو تاکوت سکيراڽ چينا بوميڤوترا مرمڤس حق يڠ اد ڤد کيت کران سݢالا-ݢالنيا برساندرکن ڤرينسيڤ حکوم.

ڤميليکن هرتا باݢي بوميڤوترا دان بوکن بوميڤوترا بوليه دتاڠني دڠن تيدق ممبنرکن هرتانه-هرتانه دبلي سچارا برللواسا.

هاڽ دڠن چارا اين، اورڠ ملايو اکن منداڤت کاونتوڠن سمولا دان ڤد ماس يڠ سام، داڤت ممستيکن ڤلواڠ-ڤلواڠ يڠ ترسديا دکاول سبايقڽ دان ايکونومي يڠ ترلالو کاڤيتاليس ڤرلو دتاڠني.

سياڤاکه چينا يڠ بوليه دبوميڤوتراکن؟ سوده تنتوله مريک د کالڠن اورڠ چينا يڠ فصيح بربهاس ملايو، ڤنداي برڤنتون، هيبت برشعير، دان تيدق برمينت لاݢي دڠن کبودايان چينا مريک لاݢي
.

Selasa, Mei 03, 2011

Imej Tampal Sahkan Osama Laden Watak Ciptaan Yahudi

Desas-desus bahawa Osama Laden sebagai watak ciptaan Tahudi dan Amerika semakin jelas apabila imej yang dikeluarkan semalam memaparkan teknik edit yang sangat mengantoikan.

Separuh wajah jenazah ditindih dengan separuh lagi imej Osama Laden yang sebenar dan ia tersebar ke merata pelusuk dunia.

Agenda memperbodoh-bodohkan penduduk dunia dengan 'Osama bin Laden' barangkali kini cuba ditamatkan dengan kenyataan Obama bahawa 'Keadilan Telah Ditegakkan'.

Tetapi yang jelas terpampang ialah, imej tempelan bagi memperlihatkan ianya adalah Osama sedangkan imej yang ditampal ke atas muka jenazah yang telah rosak itu kelihatan tidak tercela dek kehancuran yang dialami oleh bahagian muka jenazah.

Sama ada mereka bodoh, atau mereka sengaja memperbodohkan khalayak dengan sesuatu yang jelas menipu. Jika dahi, kening dan mata hancur serta ditarik otot yang mati hingga merubah bentuk, bagaimana hidungnya tegak berdiri? giginya rapi tersusun, malah uban janggutnya juga tersusun indah dan kulitnya pula merupakan kulit orang hidup yang tidak pucat?

Akhbar Cina Semakin Melampau

Telah teman katakan, akhbar Cina adalah agen pemanipulasi yang baling berbahaya di negara ini. Tidak hairanlah kerajaan Indonesia, Thailand dan Filipina mengawal ketat akhbar ini. Di Singapura, mereka turut dijaga lebih ketat.

Tetapi sikap Malaysia yang terlalu memanjakan Cina telah membuatkan akhbar Cina besar kepala. Sangat menghairankan apabila Cina-Cina ini telah merasakan hidup mereka bagai najis dijalanan dengan melakukan penentangan hebat ke atas pemerintah.

Atau mungkin Cina-Cina di Malaysia telah cukup kaya sehinggakan berlakunya corak pengundian yang cenderung berpatah balik ke belakang.

SEKIRANYA ORANG CINA MAHU BERPATAH BALIK KE BELAKANG, ORANG MELAYU PERLU JUGA BERPATAH BALIK KE BELAKANG BAGI MENILAI SEMULA SYARAT KEWARGANEGARAAN YANG BERUSIA 56 TAHUN ITU!!!

Hanya 56 tahun lalu, kaum Cina diberi kerakyatan besar-besaran dengan identiti Cina dikekalkan.

Perlu diingat, VIETNAM yang merupakan jiran CHINA sendiri tidak memanjakan kaum CINA di VIETNAM dan semangat VIETNAM itu sendiri diterap kepada orang-orang CINA di negara tersebut bagi melindungi kepentingan orang VIET.

CINA di negara ini jelas sekali cuba dikepalai oleh pihak yang salah dan mahu mencipta PERGADUHAN dan mahu meruntuhkan PERNIAGAAN ORANG CINA MEREKA SENDIRI dengan harapan, masa depan mereka selepas itu lebih baik!! Inilah merbahayanya CINA hari ini jika dilihat putaran masa membawa zaman KOMUNISME ke hari ini.

Jika orang CINA memandang zaman belakang sebelum penyatuan disokong, PANDANGLAH SEKALI STATUS ANDA PADA KETIKA ITU. ANDA BUKAN WARGANEGARA PADA KETIKA ITU!

Maka masalah-masalah zaman itu dengan sendirinya akan mengikut fikiran Cina sewarga di negara ini, untuk menjelma dalam kehidupan hari ini.

Surat Khabar Cina

Satu surat khabar cina, penolong pengarang telah menghina orang melayu secara terang terangan dengan mengatakan melayu kaum pemalas, perkauman dan ingin menjahanamkan ekonomi cina. Seorang muaalaf cina , saudara baru kita berbangsa cina telah menulis di ruangan kolum pembaca, telah menerangkan secara terperinci sikap kurang ajar dan biadap surat khabar cina tersebut dimana surat khabar ini selalu mengelurkan kenyataan perkauman dan penghinaan terhadap orang melayu dan institusi orang melayu deperti Institusi DiRaja, PDRM, SPRM, Tentera dan lain2 tanpa sebarang tindakan oleh Kementerian Dalam Negeri dan menteri dayus dan pondan, hishamuddin.

Hishamuddin kalau setakat keluar kenyataan mulut tanpa tindakan tidak ada gunanya, jangan berlaku lagi 13 mei nanti, baharu hendak bertindak. Janganlah sibuk hendak menjaga periuk nasi dan kedudukan politik tanpa sebarang tindakan walaupun tidak popular, tetapi menjamin keamanan Malaysia daripada sikap biadap kaum cina terutama DAP dan surat khabar tersebut, Sin........

Pedulikan kaun cina yang racis dan tidak mengenang budi, lebih baik bantu kami kaum bumiputera yang tidak berbelah bagi mengundi UMNO

- http://g4umno.blogspot.com/2011/05/surat-khabar-cina.html

Isnin, Mei 02, 2011

Jelmaan Komunis Melayu Baru

Golongan yang tidak menghormati masjid di kalangan manusia-manusia salah didikan, pemuda tahi kuda PKR, adalah mirip jelmaan golongan Melayu Islam yang menyusup ke dalam masyarakat Islam dan membawa agenda komunisme dan atheisme di Indonesia satu ketika dahulu.

Golongan ini sentiasa berusa memperlihatkan kebaikan mereka atau kepandaian mereka memanipulasi pengikut mereka bukan dengan wang ringgit. Tetapi dengan ideologi.

Pembawaan politik ideologi selalunya merupakan cabang pemikiran puak Yahudi dalam mencipta struktur masyarakat.

Sikap yang ditunjukkan AMK di Sentul baru-baru ini jelas, membawa semula situasi semasa liberalisasi ke atas semua aliran mengatasi anutan majoriti, seperti yang berlaku di seberang 60 tahun lalu, membuatkan Indonesia menegakkan pancasila dan menentang 'pengislaman Republik Indonesia'.

Pemuda tahi kuda PKR dilihat sebagai kelahiran semula rebeller Melayu yang kononnya beragama tetapi pemikiran mereka dipengaruhi ideologi yang menolak kesyumulan Islam dan mengiktiraf semua anutan sebagai benar dan bebas murtad.

Budaya menghormati uIslam dan tempat ibadat solat jemaah orang Islam sebagai sesuat yang perlu dihormati dan berendah diri kerana malu dengan Allah SWT, dihapuskan oleh Sam Ketot.

Kamil Anak Tan Sri CM Yusuf Bergelandangan


IPOH, 1 Mei :
Che Ahmad Kamil atau dikenali Uncle Kamil telah menjadi sasaran pihak akhbar Metro Ahad untuk mencari sensasi. Atau mungkin Che Ahmad Kamil merasakan bahawa itu jalan yang mahu ditempuh olehnya bagi mendapatkan haknya semula.

Peninggalan Yang Dipertua Dewan Rakyat ketiga, Tan Sri CM Yusuf untuk dia anaknya iaitu Allahyarham Esnee Mahanee dan Che Ahmad Kamil cukup banyak. Bahagian Che Ahmad Kamil telah diambil alih oleh kakaknya Allahyarham Esnee Mahanee akibat bimbangkan sifat boros melampau Uncle Kamil.

Namun, menjadi haknya untuk menuntut apa yang dirasakan haknya yang kini dikuasai oleh anak-anak saudaranya.

Sumber menyebut bahawa bahagian peninggalan CM Yusuf untuk Uncle Kamil, anak bongsunya yang ditatang bagai minyak yang penuh, masih ada. Namun Uncle Kamil sukar untuk mengikis tabiat borosnya hingga ke hari ini.

Berbagai inisiatif dilakukan untuk membantunya oleh para saudara mara seperti mengendalikan tempat cuci kereta, namun Uncle Kamil tidak menunjukkan minat.

Jelas, kegelandangan Che Ahmad Kamil adalah atas kehendak dirinya sendiri yang bersikap memprotes hak yang tidak ditunaikan ke atasnya.

Apa yang dikesalkan ialah sikap wartawan yang tidak melakukan siasatan dan wawancara ke atas waris yang berkenaan bagi mendapatkan gambaran lanjut apabila ia melibatkan nama baik orang yang telah banyak berjasa membina negara ini.

Retorik teringatkan arwah bapa membuatkan Uncle Kamil mundar mandir di Jalan CM Yusuf barangkali rekaan wartawan sahaja atau sudah tentu retorik Uncle Kamil sendiri.

Rakyat Indonesia Mahu ISA Diwujudkan Di Indonesia

Jakarta - Internal Security Act (ISA) seperti yang diterapkan di Malaysia dan Singapura dipuji. ISA juga bisa diterapkan di Indonesia untuk menanggulangi terorisme. Kekhawatiran penyimpangan bisa dikontrol masyarakat sipil.

S7
Setuju 110%. kestabilan politik dan keamanan terbukti sangat diperlukan dalam kepercayaan pemilik modal.

Dr Noor.
Secepatnya dibuat BU semacam Internal Security Act untuk digunakan membendung rongrongan terhadap kedaulatan NKRI dan gangguan makar.Dinegara besarpun dan maju sekalipun mereka punya UU semacam itu,karena perlindungan bagi kadaulatan dan keamanan negara sangat diperlukan.Sebagai contoh saat ini negara jelas 2 ada yang merongrong kewibawaannya dan kedaulatan baik oleh yang coba -coba makar maupun dari kelompok yang tidak hormat kepada NKRI(misal tidak menghormati Bendera RI) kok masih bebas dan tidak ada tindakan yang sepadan.Yang penting terkontrol penggunaan UU semacam itu oleh pemerintah, dan pasti kontrolitu dapat dilakukan oleh masyarakat.Jangan kebablasan mengikuti dan melaksanakan demokrasi .

LAU BIN
SEGERA...SEGERA..LAKSANAKAN..S EGERA...SEGERA..LAKSANAKAN..SE GERA...SEGERA..LAKSANAKAN..YAN G TIDAK UNTUK KEPENTINGAN GOLONGAN YA..YA..YA..

Terlalu lambat
Mungkin nunggu korban semakin banyak sehingga untuk menerapkan hal semacam ini saja mikirnya terlalu lama. Capek deh..

sule
cepatttttt diterapkannn negara kitaa sudah parah terorisss....biar mampusss tuh penjahat2 shetann

AKU CINTA INDONESIA
Sejak yang namanya Demokrasi diagung2kan Negara kita makin kacau, stabilitas Poilitik dan ekonomi semrawut..lebih baik ada orang hilang tengah malam seperti jaman Orba dulu asal keamanan rakyat terjamin.

france
setujuuuuu,diterapkan ISA

setuju
Ngilangin orang juga gapapa.Apalagi kalau FPI yg ilang.

numpang nanya
Civil Society terakhir berusaha mengontrol DPR supaya tidak membangun Gedung Baru DPR yang menurut sebagian anggota DPR lainnya seperti Gerindra dianggap tidak perlu. Civil Society berusaha mengontrol supaya anggota DPR mempublikasikan rencana dan hasil kunjungan kerja nya keluat negeri. Pertanyaannya: apakah Civil Society bisa mengontrol DPR yang merupakan bagian dari Civil Society itu sendiri ? Kalau sesama Civil Society saja tidak mau dikontrol, apa iya Civil Society bisa mengontrol aparat keamanan ? Terakhir saja ada beberapa yang ditangkap kemudian dibebaskan, tetapi di masyarakat mereka terlalu dicap sebagai bagian dari * . Masyarakat masih trauma karena bukti2 yang dilihat belum bisa menghilangkan trauma di masyarakat. ISA perlu, tetapi sebaiknya buktikan dulu ketegasan aparat keamanan, contoh sederhana ada mantan anggota yang menyebut2 seseorang sebagai Presiden NII, tetapi boro2 cepat2 diusut, tetapi dari unsur pihak keamanan ada yang langsung menyangkalnya, belum diusut kok sudah langsung bisa ambil kesimpulan ? Hukum kalau ditegakkan dengan benar dan adil, maka yang model ISA itu tidak perlu, mungkin perlu tetapi buktikan dulu bahwa Hukum di negeri ini bisa berlaku adil. Jangan gunakan hukum untuk kepentingan tertentu

Ahad, Mei 01, 2011

Indonesia Mahu Wujudkan ISA

Minggu, 01/05/2011 17:05 WIB
ISA Bisa Diterapkan RI, Civil Society Bisa Mengontrol
Nograhany Widhi K - detikNews

Jakarta - Internal Security Act (ISA) seperti yang diterapkan di Malaysia dan Singapura dipuji. ISA juga bisa diterapkan di Indonesia untuk menanggulangi terorisme. Kekhawatiran penyimpangan bisa dikontrol masyarakat sipil.

"Malaysia dan Singapura pertumbuhan ekonominya tinggi, syaratnya keamanan dan kestabilan politik dalam negeri melalui Security Act yang bisa mengetahui dan menangkap yang berpotensi (mengacaukan keamanan)," ujar anggota Komisi I Partai Demokrat (PD) Ikhsan Modjo.

Hal itu disampaikan Ikhsan dalam diskusi yang diadakan DPP Partai Demokrat (PD) tentang radikalisme agama di Warung Daun, Jalan Raya Cikini, Jakarta Pusat, Minggu (1/5/2011).

Berarti apakah Anda setuju ISA diterapkan di Indonesia melalui RUU Intelijen?

"RUU Intelijen bisa digunakan pemerintah mengatasi masalah keamanan seperti terorisme. Perlu didukung sepanjang pemerintahan atau Presiden dipilih secara demokratis," jawabnya.

Dia pun membandingkan bahwa ISA bisa berjalan di Malaysia dan Singapura yang tak sedemokratis Indonesia. Rakyat seharusnya tidak perlu khawatir RUU Intelijen disalahgunakan dalam alam demokrasi Indonesia.

"Indonesia itu negara paling demokratis bahkan di Asia. Kalau disalahgunakan (RUU Intelijen) civil society tidak akan tinggal diam, termasuk kita (DPR)," jelasnya.

Bukankah kepercayaan masyarakat kepada aparat hukum dan DPR sedang rendah?

"Kan ada lembaga-lembaga lain yang bisa diberikan kontrol untuk mengawasi BIN. Kenapa tidak diberikan wewenang penangkapan kepada intelijen. Bahkan CIA dan FBI saja bisa, bahkan sampai di luar negeri," jelasnya.

Mengenai kekhawatiran informasi dan badan intelijen yang bisa digunakan untuk kepentingan penguasa, Ikhsan menegaskan sekarang zamannya sudah berubah. Era keterbukaan ini bukan seperti zaman Orba."Sekarang bukan seperti zaman Pak Harto, orang diculik, orang hilang itu nggak zaman," terangnya.