Selasa, September 24, 2013

HOT! Video Pengakuan Pengawal Keselamatan Asal Ipoh Yang Dianiaya Mat Yo dan Isterinya



Akhir video kebiadaban Mat Yo dan isteri menganiaya pengawal keselamatan bernama Azman (49) yang berasal dari Chepor, Ipoh, Perak di Subang Skypark Airport rupa-rupanya sangat tragis. Pengawal keselamatan tersebut ditendang oleh isteri Mat Yo dan si Mat Yo bersekali menolak lelaki tersebut.

Lebih menjengkelkan,  si perempuan sial tersebut pada mulanya mengugut bahawa mereka adalah kerabat raja. Dasar perempuan kampung mula mengecapi kekayaan. Membusukkan pula nama kerabat raja.

Insiden berlangsung selama hampir 20 minit hanya tertatap selama 1 minit setelah dimuat naik oleh perempuan gila tersebut.

Pihak pengurusan JDT yang melabur RM80,000 sebulan untuk mendapatkan khidmat pemain biadap haram jadah ini patut menyingkir sahaja pemain bolasepak moral rendah ini atas sebab :
1. Menonjolkan imej yang menjadi kebencian segenap lapisan masyarakat
2. Bersekongkol dalam mengaku-ngaku kerabat raja untuk bersikap biadap.
3. Memberi contoh buruk kepada masyarakat 
Mujurlah yang dianiaya adalah orang susah yang tidak mahu menyusahkan diri untuk saman menyaman. Tetapi adakah itu alasan untuk pemain bolasepak biadap haramjadah dan isteri gilanya untuk terus berlaku samseng dan kurang ajar di merata-rata selepas ini?

Mat Yo wajar bayar ganti rugi pengajaran kepada orang tua ini dengan 10 bulan gajinya. Segalanya telah terakam CCTV.

Teman pro-orang susah yang sejak dahulu menerima stigma diperlakukan biadap oleh orang senang. Kita boleh kata Mat Yo besar jasanya kepada negara. Tetapi jasa orang biadap terbatal dengan sendirinya. Seperti halnya dengan Chin Peng yang kononnya berjasa itu. Gambaran analoginya sama.

Ini yang kita nampak. Yang kita tak nampak?





Kejian sinis gubahan Kelab Penyokong The Red Warriors KB di Facebook.

.

Siapa Perempuan Bersama Mat Yo Yang Berlaku Biadap Ke Atas Pengawal Keselamatan Skypark Subang Itu?

Seorang perempuan yang dikatakan isteri pemain bolasepak, Nor Shahrul Idlan Talaha, seperti yang dihebahkan di media sosial memuat naik videonya bertengkar dengan seorang pengawal keselamatan di kawasan yang dipercayai Lapangan Terbang Antarabangsa Subang. Turut kelihatan Nor Shahrul sendiri dalam video itu .

Malang sekali, seluruh masyarakat media sosial yang menonton memberi komen tajam mencerca tindakan biadap perempuan tersebut yang tidak menghormati orang lebih tua, dan dengan biadap mencabar pengawal keselamatan tersebut dengan mengeluarkan cercaan kasar seperti "pakcik ni bodoh la pakcik" dan " jantan dayus" dan malah memuji ketegasan pengawal keselamatan tersebut walaupun akhirnya kesabarannya hilang.

Akibatnya pengawal keselamatan tersebut merasa tercabar lalu berlaku pergelutan yang tidak terakam kamera dan hanya kedengaran seperti berlaku kekerasan sambil kedengaran suara perempuan tersebut menyebut  "engkau ni apasal" .

Tetapi yang mungkin berlaku ialah Mat Yo memasuki kereta tersebut lalu 'mengajar' perempuan tersebut. 

Tidak dapat dipastikan bila kejadian ini berlaku.

Tetapi jelas sekali, masyarakat mengutuk kebiadaban perempuan tersebut dan memberi pujian tinggi kepada pengawal keselamatan ini yang dilihat menjalankan tugasnya tanpa mengira siapa yang sedang dihadapinya.

Ada sumber yang sedaya upaya menyebut, itu bukanlah isterinya. Yer ker? Haktuih.