Selasa, Januari 03, 2012

Adam Adli Pertahankan Safwan Sedang Nazak



Pagi ini, sekali lagi Adam Adli, buangan UPSI yang berkicau dengan penuh sumbang di Twitter mempertahankan bahawa Safwan pelakon tak jadi sedang sakit nak mampus. He was dying kata dia. Jangan insult him kata dia.

Adam Adli membalasnya dengan meretweet kenyataan Jebat Must Die yang menganggap kegagalan Adam Adli adalah ketelanjuran dia menipu tentang kondisi Safwan.

Tetapi, sebagai kanak-kanak yang sebenarnya belum layak untuk mengajar murid, malah perlu disekolahkan semua, Adam Adli mempertahankan kenyataannya bahawa Safwan sakit hampir mati. Atau kata lain, nazak kena pukul.


Bukan main ceria orang nazak kena pukul ni. Kalau tulang rusuk patah, pasti dia masih ditahan di wad hospital untuk tindakan lanjut dan bukannya dah ligat diusung dalam gegar tegar untuk ke IPD Dang Wangi, mencari sensasi.



Kalau macam ini kondisi si Safwan, mungkinlah khalayak akan percaya bahawa dia sedang sakit nak mampus. Tapi lihat lah orang yang 'sakit nazak' ini. Tuhan masih 'tak sayangkan' dia. Dia masih menjadi MB Kelantan dan menyatakan hasratnya dengan terbuka untuk bertanding lagi.

Epicfail!

Azmin Ali Rancang Rusuhan & Pertempuran 9 Januari

Ini bukan situasi pada tahun 2000. Pada masa itu tiada yang terang-terangan menunjukkan kebencian mereka terhadap Anwar. Pada masa itu, pemerintahan yang terpaksa dikukubesikan Tun Mahathir lebih tertutup. Atmosfera politik lebih kepada diredam peruk oleh dasar-dasar pemerintah.

Hari ini, atmosfera politik lebih terbuka. Keadaan lebih nyaman. Jika 100,000 orang hendak di bawa ke jalan raya bagi menyelamatkan seorang peliwat dari dihukum, tidak ada siapa dapat menghalang jika 1,000,000 yang turun bagi menentang 100,000 yang meletakkan kerja hakim di tangan mereka walhal ada yang belajar tak sampai SPM tetapi diperkudakan seperti hamba abdi oleh komander-komander politik Anwar.

Maka tidak hairanlah jika pada 9 Januari ini, kita bakal melihat pertempuran orang Melayu dengan orang Melayu sendiri, dan seperti yang dirancang oleh kafir-kafir Dajali yang berlindung di sebalik organisasi guaman dalam negara.

Pada hari itu dengan automatiknya keadaan tersebut akan menjadi nyata, dan kekeruhan akibat kerja gila masyarakat yang dengan sukarela menjadi GOYYIM ini, akan tidak meletakkan satu pihak pun dalam hirarki tertinggi peradaban manusia di bidang kemasyarakatan.

Jika Zaid Ibrahim boleh menyebut bahawa dia sangat bercita-cita hendak jadikan Malaysia seperti Singapura, di juga perlu bercita-cita untuk menentang demonstrasi jalanan dengan cara kekerasan dan hukuman sejoroknya.

When will Malaysia be like Singapore?

12 December 2011


When will Malaysia be like Singapore?


An UMNO Senator says that the DAP will take this country and turn it into Singapore. If the DAP can indeed do that, then I urge all Malaysians, including the Malays, to vote for the DAP.

Why not? We would be a first-world country, our economy would be strong and our education and judiciary would be world-class. Corruption would be almost negligible, and the Malays could be proud that their country has climbed into the ranks of first-world nations. They would even be able to speak English better. And if, by chance, a Malay topped his class or secured a contract, everyone would know that merit and ability got him there and nothing else.


Zaid Ibrahim Selar Raja Petra Kerana Burukkan Anwar

Petra di pihak salah

3 January 2012


Petra di pihak salah

Dua minggu lalu, saya menulis tentang bagaimanakah kita boleh menjadikan pembangkang lebih kuat. Saya mencadangkan agar pihak pembangkang harus mengambil pendekatan yang inklusif dan tidak membiarkan perbezaan kecil dengan cara mewujudkan barisan bersatu.

Ini bermakna termasuk kumpulan kecil atau sampingan yang berada di dalam stratosfera politik. Saya juga berkata bahawa kita tidak harus lupa Hindu Rights Action Force atau Hindraf, dan penulis blog Raja Petra Kamarudin, yang mana kedua-dua ini merupakan pemain utama dalam kebangkitan politik 2008.

Jadi, saya terkejut apabila membaca New Sunday Times pada hari tahun baru yang menyiarkan temu bual dengan Raja Petra yang telah dijalankan di Singapura. Bukannya dia tidak mempunyai apa-apa untuk diperkatakan mengenai Anwar Ibrahim yang mana dia tidak pernah pun menyebutnya sebelum pilihan raya Sarawak dahulu. Ia adalah perkara yang sama, dan saya tidak akan mengulanginya lagi. Apa yang saya kurang faham ialah mengapa Raja Petra memilih untuk menyerang Anwar dari semua sudut – dan pada masa yang sama mahu melihat pembangkang menjadi lebih kuat.

Benar kata Raja Petra, apabila mendakwa pihak pembangkang tidak hanya mengenai Anwar dan nasib politik beliau. Ia sebuah gerakan yang lebih besar, dan menjadi suara alternatif yang kuat buat rakyat. Tetapi, ia tidak logik untuk mengalih sebahagian daripada parti-parti pembangkang (yang sememangnya Anwar sebahagian daripada gerakan ini) dan mengatakan bahawa itulah caranya menjadikan pembangkang lebih kuat.

Pembangkang mungkin tidak dapat memenangi Pilihan Raya Umum akan datang, tetapi kepada kita yang mahu melihat kebebasan dan demokrasi yang lebih baik dan amalan rasuah serta penyalahgunaan kuasa yang berkurangan, perjuangan tetap perlu diteruskan walau apa jua rintangan yang menghalang. Pilihan raya akan datang setiap lima tahun dan satu hari nanti, kita akan pasti menang.

Saya rasa terpaksa mengulangi apa yang saya katakan sebelum ini, tetapi dengan sedikit pembetulan. Kami harus menjadi inklusif dan kita tidak boleh tidak termasuk orang-orang kita yang mahu melihat pembaharuan dan perubahan dalam cara negara kita diperintah.

Kita perlu berjuang untuk perpaduan dan keharmonian untuk seluruh rakyat Malaysia. Mereka yang mengatakan mahu melihat pembangkang menjadi lebih kuat lagi tetapi sanggup mengenepikan beberapa pemimpin kerana tidak bersetuju, tidak boleh dianggap sebagai sekutu. Petra pasti di pihak yang salah. Di medan perang ini, kita mesti belajar untuk menilai sumbangan semua orang, tetapi hanya untuk orang-orang yang masih mahu melihat demokrasi menyala.


Apa yang pasti, KITA tidak akan menjadi Third Force, dan akan masuk dan mendiami villa hanyir bak pusat penyembelihan khinzir bernama 'Pakatan Rakyat'.

Raja Petra Samakan Kes Anwar Dengan Industri Pelacuran

Politik Malaysia Memanas Dengan Isu Menghentam Anwar
Isnin, 2 Jan 12

Perenggan ke 5 :

If ever there is to be an international award for the ‘Most Outrageous Politically Laced Sex Scandal’ competition, Malaysia will be the crown-grabber and probably be the only contestant.(Jika ada anugerah Skandal Seks Melibatkan Ahli Politik Paling Menonjol, Malaysia jadi satu-satunya pemenang.)

Whichever way we look at it, for argument’s sake, what is so wrong if DSAI is gay? And if he is a confirmed long-time gay, how come UMNO in the first place endorsed, enlisted, groomed and nurtured him during the Mahathir era? Worse, Mahathir himself paraded to the world that Anwar was his sole and only worthy Deputy, after having sacked other predecessors. (Pandanglah macam mana pun, kenapa mahu mempertikaikan jika benar DSAI ialah gay? Kalau dia memang dah lama gay, bagaimana UMNO mengembangkan kaeriernya di zaman Mahathir. Lebih dari tu, Mahathir usung Anwar sebagai satu-satunya pengganti dirinya selepas beberapa timbalan.)

Only when the Financial Crisis helmed in, suddenly Anwar is gay! Even any heavenly revelation would have lost to this drama of the centuries.(Selepas krisis kewangan, tiba-tiba Anwar ialah gay. Kisah yang menjadi drama abad ini.)

By any account, what is the gross difference between a gay and a straight-sex man who takes advantage of the weaker sex who are minors?(Dalam pada itu, apa beza jadi gay dan jadi lelaki lurus yang mengambil kesempatan ke atas gadis muda yang lemah.)

Or for that matter, what of those who discreetly keep more than their rightfully wedded wives as sex toys? Are there none in our society? (Selain tu, bagaimana pula mereka yang melayan isteri yang sah seperti objek mainan seks? Mereka ada dikalangan kita.)

Or how about those who steal another man or woman’s spouse under the camouflage of divorce and re-marry? Are these approved sins? Do we not have such examples within the seemingly sacred tabernacles of the power corridors of UMNO and BN? (Bagaimana pula orang yang merampas suami atau isteri orang dengan bercerai dan kahwin semula? Adakah ini dosa yang diluluskan?Adakah semua itu tidak wujud bawah pemerintahan UMNO dan BN?)

The whole of Lorong Haji Taib is stinking to high heavens right to this day with pondan-sex-for-sale day and night. This is of no national concern, but Anwar is? (Seluruh Lorong Hj. Taib membusuk dengan pondan menjual tubuh sepanjang masa. Ini tak dipedulikan tetapi tidak dengan Anwar?)

Or how about the upper-class joineries splashed all along Bukit Bintang and Petaling Street? Sex-for-sale is a booming business here. And who says that our 5-Star hotels are free of sins against the flesh? Are these pardonable and should therefore be condoned, encouraged and therefore remain protected? ( Bagaimana pula dengan golongan atasan yang melanggan khidmat pelacuran yang berkembang di Bukit Bintang dan Petaling Street. Dan siapa kata hotel-hotel ini bebas dosa persundalan? Adakah ini boleh dimaafkan maka ia perlu dikawal dan terpelihara.)

Let us not think that the electorate are fools. Let us also not run away with the notion that Malaysians cannot think. Above all, we must stop playing God. (Jangan fikir pengundi bodoh. Kita perlu akui rakyat Malaysia boleh fikir. Juga jangan menghukum seperti Tuhan.)

If and when politics sinks to the lowest ebb mired in misplaced sex and lust bashing strategies, when it grovels in the pit of personal morality issues while the national socio-landscape is punctured with flesh trade, we have lost everything sane and sensible. ( Bila politik jatuh rendah akibat strategi serangan skandal seks hingga mengorek rahsia dan hak peribadi seseorang di saat negara masih terdapat industri pelacuran, kita sepertinya gila.)

Indeed we are hypocrites of the highest order, nothing less really. (Atau pun kita adalah pengamal hipokrit teratas, itu sebenarnya.)

Let then the first man (or woman) who has never sinned in whatsoever way, be the first to cast the stone at Anwar Ibrahim. (Kelak, dapatkan lelaki atau perempuan yang tak pernah berbuat dosa, menjadi orang pertama merejam Anwar dengan batu. )

It is a shame. It is a disgrace. It is a reputation disaster for Malaysia in the global eyes when our political battle strategies against opponents are drawn with sex-tainted allegations. (Memalukan, mengaibkan. Reputasi Malaysia digegar bencana bila perbalahan politik adalah berkait tuduhan seks.)

Truly Malaysia stands out as the only country in the world today that is so preoccupied these past several years doing political battle by using sex as the batter against one man. (Hakikatnya Malaysia adalah satu-satunya negara yang masih bermain kisah seks ini meleret hingga beberapa tahun)

Yahudi Tetap Sokong Raja Petra

Komen dari pembaca di blog Raja Petra pada artikel bertajuk Malaysian politic is overheating by Anwar-bashing.


written by flyer168, January 02, 2012 23:28:25

Enough is Enough…

Power of the People vs People in Power...
The reverberations of the aam aadmi’s awakening are being felt all over the world – from the right bank of the Nile to the left cheek of Sharad Pawar.

We must accept finite disappointment, but must never lose infinite hope…
True peace is not merely the absence of tension, it is the presence of justice…
We know through painful experience that freedom is never voluntarily given by the oppressor, It must be demanded by the oppressed – Dr. Martin Luther King Jr.

What is the purpose of our call for ABU ? To reduce Ketuanan UMNO/BN’s majority!

This should be our focus and objective and not be lured into these Diversions by the Ketuanan UMNO/BN Leaders, Mini Napoleons, Cronies, Machais, etc

Let us all pass on the message of ABU to make it reverberate into the citizen’s and nation’s battlecry for Rule of Law, Justice, Freedom & Human Rights

Shalom & God Bless.