Khamis, Disember 20, 2012

Zairil DAP Pura-Pura Melayu Padahal 100% Cina?

Pembawaan nama pun dah ikut kafir. Apatah lagi cara hidup. Apatah lagi pegangan? Malas la teman nak komen lagi, sebab rakyat Malaysia pandai-pandai belaka.

Tersebar kisah bahawa Zairil bukanlah anak  Khir Johari. Tetapi anak perkongsian hidup isteri  Khir , Christine Lim dengan lelaki Singapura sebelum berkahwin dengan Khir Johari.

Patutlah masuk DAP. Anak orang PAP rupanya... 

Macam mana nak tarik orang Melayu kalau setitik darah Melayu pun tak ada dalam diri kau? Macammana nak tarik orang Islam kalau nama pun dah tak mengikut kaedah nama dalam Islam. Lifestyle teman maleh nak tanya.

Mana aspek pekertinya apabila membawa-bawa nama bapa tirinya dalam kempen politiknya bersama parti chauvinis Cina ini? Kalau arwah ada lagi, mungkin sahaja ditampar 100 kali muka budak ni.

Terlanjur nak sebut kaedah DAP tu biadap, teman nak tambah lagi satu frasa, BODOH.


Zairil sebenarnya adalah anak kandung Christine Lim Abdullah hasil perkongsian hidup dengan seorang lelaki Cina dari Singapura. Christine dan anak-anaknya termasuk Zairil kemudiannya memeluk Islam untuk membolehkannya berkahwin dengan Pak Khir.

Justeru itu, status Zairil di sisi Pak Khir hanyalah sekadar anak tiri dan tujuannya menumpang nama bekas Setiausaha Agung UMNO itu dan dikenali sebagai 'Zairil Khir Johari' hanyalah satu bentuk propaganda sahaja.

Bak kata pepatah, sambil menyelam sambil minum air. Sambil memperalatkan nama Khir Johari untuk mencapai kepentingan diri sambil memanfaatkannya sebagai umpan dalam membantu DAP untuk menipu orang Melayu Islam.

Bacaan lanjut di SINI

Kebanggaan Apakah Naik 5 Anak Tangga Ranking FIFA?


Ada pihak yang terlalu ultra. Sehinggakan mengkritik pasukan kebangsaan pun tidak boleh. Tak mengapalah. Tetapi kalau nak mengkritik FAM pun tidak boleh, itu melampau. Ciri-ciri blind faith yang tidak membawa ke mana. 

Berbanggakah kita bila naik ranking FIFA sebanyak 5 anak tangga? Dari 163 naik ke 158?

Jadi, Indonesia seharusnya menari-nari lagi apabila dalam kekusutan pentadbiran bolasepak mereka, dalam huru-hara penyokong mereka mengecam, menghentam, menghina pengurusan bolasepak mereka, dalam mereka terpaksa menghantar pasukan paling caca marba untuk bertanding di peringkat antarabangsa, mereka mendaki 9 anak tangga. Dari tangga 165 ke tangga 156.

Kemudian, ada suara yang mengatakan pada teman, naik pun salah. Turun lagi lah salah. Ya. Buat analisis. Kalau pasukan cacamarba pengurusannya boleh naik lebih tinggi, kenaikan kita adalah kerana kita kuat? Atau kerana terlonjak kerana pihak lain yang lemah?

Pun begitu, secara keseluruhannya penilaian ditimbang juga berdasarkan prestasi  4 tahun terakhir. Walaupun Indonesia memiliki mata yang rendah dari kita tahun ini, jumlah mata yang lepas-lepas menyelamatkannya. 

Malaysia naik lima anak tangga ranking FIFA
KUALA LUMPUR 19 Dis. - Malaysia melonjak lima anak tangga dalam senarai ranking dunia FIFA walaupun tewas kepada Thailand dengan agregat 3-1 pada saingan separuh akhir Piala Suzuki AFF.
Malaysia yang sebelum ini menduduki tangga ke-163 dunia kini menghuni tangga ke-158.
Bagaimanapun, Malaysia kekal ditangga keenam di peringkat negara-negara Asia Tenggara di belakang Vietnam (131), Thailand (136), Filipina (147), Singapura (154) dan Indonesia (156).



© Utusan Melayu (M) Bhd