Sabtu, September 01, 2012

Pakatan Rakyat Dengan Tisu-Tisu Tandasnya


Kalau kita sebut kurang ajar, mungkin salah kita juga kerana menyediakan pendidikan murah sehingga 'pelajaran' yang tidak mengeluarkan banyak wang untuk biaya mendapatkan ilmu itu diambil mudah oleh sesetengah rakyat sehingga terkurang ajarannya. 

Lebih baiklah kita sebut BIADAP kerana itu jelas salah ibu-bapa mereka yang mengasuh anak-anak sambil lewa sehingga tanpa segan silu, dengan rasa ingin di sorak hingga kembang segala lubang, menjadikan perbuatan seperti di dalam gambar di atas berleluasa.

Ada beberapa jenis manusia 'sakit jiwa' yang kita harapkan agar sampai dia mati sekalipun, dia tidak akan bersama-sama kita di pentas politik ini. Dengan kata lain, teruskanlah bersama Pakatan Rakyat sampai tiba masanya untuk mereka dipanggil menghadap Ilahi.

1.  Puak kutu jalanan hidup tanpa kepedulian ibu bapa.
2. Puak yang menampal gambar pemimpin mereka sebesar dinding di dalam rumah. 
3. Puak kaki lentok, konon aktivis penuh seni, pewaris zaman hippies. 

Golongan-golongan ini sebenarnya tidak tahu apa yang sebenarnya mereka mahukan. Mereka berseronok dalam penentangan ke atas pihak yang memerintah dan bergandingan tangan dengan parti-parti pembangkang dengan hakikatnya, menyembunyikan rasa tidak suka mereka kepada pihak yang mereka sekongkolkan.

Apakah anak-anak terbiar, kutu-kutu jalan dan seniman-seniman lusuh yang menentang ahli-ahli politik pemerintah yang kononnya menjadi kaya raya atas nama korupsi dan salah guna kuasa ini, pernah atau akan berpeluang berkongsi sedikit kekayaan pemimpin 'sanjungan' mereka yang mempunyai kekayaan mencecah ribuan juta ringgit, juga hasil korupsi dan salah guna kuasa semasa masih dalam kerajaan satu ketika dulu?

Hishamuddin Rais tidak mampu menerbitkan filem lagi dan A. Samad Said tidak mampu menubuhkan galeria sendiri kerana Anwar Ibrahim tidak pernah ingin untuk membantu mereka melainkan mempergunakan mereka sebaiknya.

Puak jenis ini jelas sekali hanyalah segulung besar tisu tandas yang digunakan oleh kelompok tertinggi parti pembangkang yang kaya raya. Lebih malang dan bodoh lagi, mereka sedar akan itu, tetapi kerana keharamjadahan yang bersarang dalam minda masing-masing, mereka relakan walaupun di belakang kita, mereka tidak kurang hebatnya mengeji kebakhilan sang ketua mereka.

Sungguh, amat beruntung bagi Barisan Nasional kerana tidak menyimpan kutu-kutu TISU TANDAS yang BIADAP dari kelompok 4 jenis di atas. Jika ada, usirlah mereka ini dari barisan anda.

Dari Mursyidul Am yang 'suci' sehingga ke penyelak jubur yang keji, itulah warna-warni Pakatan Rakyat. Biarlah mereka hidup dalam percampuran mereka yang kabur, jijik, pelik dan sasau. Antara "takbir" pak lebai dan "menyokong kemurtadan" para peguam sivilnya, ada pengajaran dan iktibar yang besar untuk kita renungi. 

Biarlah mereka menjadi ikon kecompang-campingan, kecaca-marbaan dan ketunggang-langgangan sebuah organisasi yang kononnya mampu mentadbir negara ini walaupun "selisihlah" jika ia menjadi nyata.

Minyak jika bercampur air, tidak layak untuk berfungsi sebagai minyak. Begitulah sebaliknya. Biarlah yang jelik-jelik itu hanyut dan berkumpul bersama mereka kerana kelak, jenis-jenis yang bersama kita ialah jenis-jenis yang dapat melihat rasional atas sesebuah perkara dan tidak segan melontar kritikan yang membina demi keutuhan institusi pemerintahan sedia ada.


Bas Merdeka Rakyat Diserang Di Kota Bharu Pagi Ini

Jika mengikut cara Pakatan Rakyat, bolehlah kita sebut ini semua reverse game Pakatan Rakyat  yang sengaja menyerang bas mereka sendiri bagi memburukkan UMNO. 

Tapi siapa yang dapat menghalang jika ia dilakukan oleh orang pro-JATI? Kerana Anwarlah Hasan Ali ditendang dari PAS. Hakikatnya, kemenyampahan masyarakat terhadap AnwaIbrahim semakin membuak-buak bermula dengan terlepasnya dia dari pertuduhan liwat bukan atas dasar dia tidak melakukannya, sehinggalah kepada kes terbaru, isu menjadi Sultan Selangor di malam merdeka.

Malah kemewahan bas itu sendiri yang dilihat entah dari mana datangnya sumber, membuatkan rakyat Kelantan sedar bahawa Bapa Korupsi Negara sedang merencanakan tour putar belit melalui agen-agennya yang menjengkelkan dengan menunjuk-nunjukkan kemewahannya.

Yang menentang mereka bukan hanya UMNO. JATI juga mempunyai sokongan yang besar di Kelantan. Tidak kiralah siapa yang melakukannya, baik PKR sendiri , UMNO mahupun JATI, padan mukalah kesimpulannya.



Tanpa Nama berkata...
Asas siasatan mudah...kalau gambar Anwar kena simbah cat maknanya orang anti dia yang buat. Kalau simbah cat kat bahagian lain n pecah cermin, maknanya orang mereka sendiri yang buat.
1 September 2012 10:09 PG

Presiden Indonesia Marah Kanak-Kanak Tertidur Semasa Ucapannya

Sudahlah berucap dengan ayat-ayat formal orang dewasa di hadapan kanak-kanak bawah 12 tahun, terasa hati pula bila ada kanak-kanak yang tertidur ketika mendengar ucapannya. 


Itulah yang terjadi kepada Presiden Indonesia, Susilo Bambang Yudhoyono yang memberhentikan ucapannya selama 3 minit semasa sambutan Hari Kanak-Kanak Kebangsaan Indonesia di Jakarta pagi Rabu lepas. 

Semasa menghentikan ucapannya, dia mengarahkan kanak-kanak berhampiran mengejut bangun beberapa orang rakan-rakan mereka yang tertidur. Mujur sahaja belum ada yang tertidur mendengar ucapan PM Najib yang mahir melontar suara agar mata para pendengar sentiasa terbuka.

Tetapi untuk kanak-kanak, seharusnyalah pendekatan lain yang digunakan seperti menyelit kisah dongeng, kisah tauladan, komunikasi dua hala, kaitan hubungan rakan-rakan dan apa sahaja yang bersifat mendampingi kanak-kanak.

Rabu, 29/08/2012 12:04 WIB

SBY Ingatkan Anak yang Tertidur Saat Pidato Hari Anak Nasional

Luhur Hertanto - detikNews 
Jakarta Namanya juga anak-anak, tentu ada-ada saja kenakalannya. Tidak terkecuali 'nakal' dengan tertidur di saat Presiden SBY menyampaikan sambutannya dalam peringatan Hari Anak Nasional. 
Seperti kejadian yang sebelum-sebelumnya, Presiden SBY pun menegur audience yang tertidur di acara yang digelar di Teater IMAX Keong Emas, TMII, Jakarta, Rabu (29/8/2012). Sembari 'mogok' melanjutkan sambutan hingga yang tertidur tersebut berhasil dibangunkan. 
"Tolong bangunkan yang tertidur, itu ada satu dua orang yang tidur," celetuk Presiden SBY.
Sekitar tiga menit SBY menghentikan sambutannya untuk memberikan kesempatan kepada anak yang tertidur itu bangun. Setelah itu dia pun melanjutkan sambutan. 
Di dalam sambutannya, Presiden SBY menekankan anak-anak saat ini adalah calon pemimpin bangsa di masa mendatang. Tantangannya di masa mendatang yang sudah sangat global akan jauh berbeda dibandingkan yang para orang tua alami. 
Terkait itu orang tua juga harus menyesuaikan diri dalam metode mendidik anak. Meski di satu sisi ada baiknya, namun tak mungkin lagi anak-anak dididik dengan pola pikir model lama dan mengabaikan budaya baru yang berkembang di sekitarnya. 
"Tidak kita sadari, saat ini orang tua sering dihinggapi oleh yang disebut culture shock dan future shock. Banyak orang tua anggap anak-anaknya berpikir, bergaul yang menyimpang. Pandangan itu sampai batas tertentu barangkali benar, tetapi pada sisi lain, bisa jadi masalah," papar SBY. 
"Dalam kaitan itu, orang tua tidak lagi tepat sekedar mengatakan: “Jangan ini...! dan "Jangan itu...! kepada anaknya. Komunikasi dan empati dapat mencegah kesenjangan pemikiran antara orang tua dan anak," sambung kakek satu orang cucu ini. 
Puncak peringatan Hari Anak Nasional di TMII, dihadiri 500-an anak dari Jabodetabek. Sebagian besar anak usia SD-SMP itu sudah berada di lokasi acara sejak pukul 08.00 WIB.


Maksud Gangnam Style : Bila Bodoh Tak Boleh Diajar, Salah Tak Reti Mintak Maaf

Teman heran la jugak tak semena-mena ada geng menghantam teman bila teman menempelak penyebar kononnya Gangnam bermaksud "saya mahu jadi yahudi". Paling kelakar, si penghentam kata teman mengiyakan benda tu. Rupanya banyak jenis manusia, nama je Melayu. Tapi belum tentu faham bahasa Melayu. Jadi teman pun siasat. Maka teman pun terjumpa puncanya :


Gangnam bermaksud ''saya mahu jadi Yahudi" ..
Tolong sebarkan , supaya kita akan menjadi bangang bersama2 ..


Takpe lah, teman maafkan je. Kata orang, tak baik marah-marah orang yang daif keupayaannya. Dalam hal ini, daif keupayaan memahami bahasa Melayu, oleh orang Melayu sendiri. Semoga kemaafan yang teman bagi ni, membolehkan mereka lebih pandai lagi dalam memahami bahasa Melayu. Post ini akan dipadam sekiranya mereka menghubungi teman dan mengaku silap. Tak perlu mintak maaf, sebab teman dah maafkan. Sekian.-- Opah Gangster Style --