Selasa, Mac 06, 2012

Seorang Profesor Yang Keliru Dengan Agamanya Sendiri

Teman pernah terbaca Protokol Zionis yang mahu pegangan agama manusia dilonggarkan supaya boleh dicabut dengan memperkenalkan teori-teori matematik, formula-formula dan kajian kebudayaan dan sastera melalui alunan muzik dan bait-bait kata yang akhirnya melalaikan seseorang itu dari menggarap pemikirannya ke arah daya fikir dalam mengetahui lebih banyak lagi ilmu yang dianjurkan Allah.

Begitu juga dengan seorang profesor yang membuat komentar membidas Hasan Ali baru-baru ini.

PROF DR MOHAMAD TAJUDDIN MOHAMAD RASDI ialah ahli akademik veteran yang mengajar Senibina di UTM. Katanya :

'With respect to the third point, I hold to the personal view that all religious faiths are brethrens or siblings, Islam being the youngest in the family. Christianity and Judaism, I view as older brothers with Hinduism being the eldest to my knowledge. The reformative ideas of Buddhism stems from Hinduism and can be considered part of the same family of religions. I can’t understand why Muslims hate to be viewed in this manner. My article on Malay-Muslims and the Perfect Religion Syndrome explains much of this view.'


Malang sungguh kita mempunyai ahli akademik yang menolak al-Quran bulat bulat seperti profesor sengal ini.

Ayatnya itu membawa maksud : Pada pendapat saya, semua agama adalah adik-beradik di mana Islam adalah yang paling muda manakala Kristian dan Yahudi adalah yang lebih tua manakala Hindu adalah yang paling tua. Buddha yang merupakan ciri reformasi Hindu bolehlah dikatakan datang dari kelompok yang sama. Saya tidak faham mengapa orang Islam sangat tidak suka melihat dari sudut ini. Artikel saya bertajuk "Muslim Melayu dan Sindrom Agama Paling Sempurna" menjelaskan ini secara lebih terperinci.

Teman heran bila ahli akademik bidang senibina tergila-gila mahu menunjukkan kekeliruannya ke atas agamanya sendiri (semoga beliau masih beragama Islam).


وَوَصَّىٰ بِهَا إِبْرَاهِيمُ بَنِيهِ وَيَعْقُوبُ يَا بَنِيَّ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَىٰ لَكُمُ الدِّينَ فَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ
Dan Nabi Ibrahim pun berwasiat dengan ugama itu kepada anak-anaknya, dan (demikian juga) Nabi Yaakub (berwasiat kepada anak-anaknya) katanya: "Wahai anak-anakku! Sesungguhnya Allah telah memilih ugama (Islam) ini menjadi ikutan kamu, maka janganlah kamu mati melainkan kamu dalam keadaan Islam".
(Al-Baqarah : 132)


Walaupun kitab Hindu kuno kononnya telah wujud beribu-rubu tahun dahulu, ajaran nabi Ibrahim yang Islam, rukuk dan sujud hanya dipulihara semula oleh Islam bawaan Nabi Muhammad setelah kewujudan 'agama Yahudi' (yang hakikatnya bukanlah sebuah agama melainkan sebuah keturunan dari anak nabi Yaakub) dan 'agama Kristian' (yang juga bukanlah sebuah agama kerana Isa a.s. adalah nabi kepada umat Yahudi yang dikurniakan kitab) telah memesongkan ajaran nabi Ibrahim.

Menurut kajian yang dibuat berdasarkan bukti, Nabi Ibrahim hidup kira-kira 4500 tahun lalu dan semua agama atas muka bumi ini yang masih wujud hari ini ialah agama-agama yang wujud selepas zaman nabi Ibrahim.



قُولُوا آمَنَّا بِاللَّهِ وَمَا أُنزِلَ إِلَيْنَا وَمَا أُنزِلَ إِلَىٰ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ وَالْأَسْبَاطِ وَمَا أُوتِيَ مُوسَىٰ وَعِيسَىٰ وَمَا أُوتِيَ النَّبِيُّونَ مِن رَّبِّهِمْ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ
Katakanlah (wahai orang-orang yang beriman): "Kami beriman kepada Allah, dan kepada apa yang diturunkan kepada kami (Al-Quran), dan kepada apa yang diturunkan kepada Nabi Ibrahim dan Nabi Ismail dan Nabi Ishak dan Nabi Yaakub serta anak-anaknya, dan juga kepada apa yang diberikan kepada Nabi Musa (Taurat) dan Nabi Isa (Injil), dan kepada apa yang diberikan kepada Nabi-nabi dari Tuhan mereka; kami tidak membeza-bezakan antara seseorang dari mereka (sebagaimana yang kamu - Yahudi dan Nasrani - membeza-bezakannya); dan kami semua adalah Islam (berserah diri, tunduk taat) kepada Allah semata-mata".
(Al Baqarah : 136)

Teman secara peribadinya, walaupun sekolah tak setinggi mana, dengan ini menasihati seorang profesor ini, supaya berhentilah berkata-kata soal agama kerana bukan semua bidang miker tahu. Adakalanya kepandaian miker yang sampai bergelar profesor itu tak memberi apa-apa manfaat pun sekiranya kebodohan miker juga yang miker ingin pertontonkan.

Kalau Rosmah Mansor Masuk Syurga Dulu Dari Nik Aziz, Siapa Yang Dapat Menafikan Urusan Allah?


Ni la hantu yang dulu lagi selalu sakat teman di blog ni. Tapi kali ni dia dah tak kacau lah. Overdose balut agaknya sampai lupa URL blog teman.

Puak-puak jenis ini lah yang sangat 'betul' dalam kata-kata mereka. Mereka sangat 'lebih benar dari orang lain'. Tidak pedulilah rantai hippies tergantung di leher dan serkup rastaman di kepala.

Biar rambut dreadlock bau bangkai pun tak apa, diterima Allah asalkan tidak menyokong UMNO dan BN. Inilah dogma kafir ala DAP yang kini dianuti semua barisan manusia pencelaka bangsa di dalam kem pembangkang.

Bukan tidak terdapat pencelaka bangsa dalam kem kerajaan. Ada. Tetapi dalam kem pembangkang, mereka berlumba-lumba sesama ejen mereka dalam kem kerajaan dalam menjadi juara pencelaka bangsa.

Mereka tanpa segan silu disokong oleh 'ahli-ahli agama' yang membangkang kerajaan sedangka di hari akhirat kelak, mereka lupa bahawa barangkali Rosmah Mansor akan ke syurga terlebih dahulu setelah mengutip pahala umpat keji orang-orang yang amal ibadat mereka menjadi sia-sia kerana memilih untuk hidup sebagai pengumpat yang mencelakakan orang lain dengan mulut mereka.

Bahkah, kita bakal saksikan betapa ramai sekali orang yang kita sangkakan warak dan mudah urusan hitung amalnya, tetapi terlengah untuk melepasi 'clearence' di hari akhir kelak kerana kata-kata sebegini dari para pendosa yang hendak dihantar ke neraka :

" Ya saya memang banyak dosa dalam dunia dulu. Tetapi saya menyokong parti Islam. Mengapa mereka dari parti Islam tidak menasihati saya agar menjalani kehidupan seperti seorang yang Islam dan mengikuti sunnah, mendirikan solat dan membaca al-Quran. Mereka tidak pernah menegur saya. Mereka hanya mahukan undi saya. Mereka juga mesti ikut saya ke neraka! "

Semakin Ramai Penyokong Pembangkang Sakit Jiwa


aku berkata...

KALO MELAYU TAK TUTUP AURAT....TOLAK HUKUM ALLAH....MEMPERSENDA SUNNAH...TUTUP KESALAHAN KRONI...FITNAH...BELI UNDI...RASUAH...TU NAK KIRE MCM MANA?...ISLAM KAH PEMIMPIM MALAYSIA NI?...KO PULAK...SEMAYANG CUKUP KE??...BAHKAN ORANG YANG SEMAYANG CUKUP PUN ADA DALAM NERAKA...BIAT BUTA MATA JANGAN BUTA HATI



1. Aku tak kata Melayu tutup aurat itu tidak salah.

2. Aku tak kata tolak hukum Allah tak salah.

3. Aku tak kata mempersendakan sunnah itu betul.

4. Aku tak kata Islam sangat pemimpin-pemimpin Malaysia.

5. Aku tak berani kata 'negara kebajikan ala PAS' juga kaedah beli undi.

6. Aku tak berani kata balak di Kelantan gondol juga gara-gara rasuah.

7. Aku tak perlu menyebut berapa kali aku baca surah Al-Fatihah setiap hari termasuk 17 kali dalam solat wajib.

8. Agama aku tak ajar rendah amal ibadat orang lain.

Tapi 'aku' yang nak mempertunjukkan bahawa di Kulai Jaya, terdapat seorang manusia yang sasau seperti mamat ini, merasakan dirinya lebih mulia tinggi dan cukup sempurna dari segala segi.

Teman juga tidak akan membetulkan teguran orang ke atas aku dengan alasan 'kau pun sama' seperti si pengkomen berminda cetek ini. Bila dikatakan tentang hari ini, orang otak sengkek minda cetek ini akan bercakap tentang sesuatu yang telah berlalu.

Orang seperti ini tiada keimanan terhadap Tuhannya kerana dia tidak menganggap urusan taubat orang lain, amal orang lain, adalah bukan urusannya. Apa yang perlu diuruskan olehnya ialah dirinya semata-mata.

Orang Islam yang menempelak orang Islam demi membela perjuangan orang kafir yang menentang dasar-dasar Islam tidak lebih dari anjing kurap yang dipakaikan dengan pakaian indah dan disembur wangi-wangian. Padahal kurap nanahnya sangat hodoh terselindung dibalik baju indah sedekahan sang kafirin.

Orang-orang macam inilah yang buatkan aku benci giler pada pembangkang walaupun rasa menyampah aku pada UMNO itu sentiasa ada.

Antara Melayu Manjoi, Yahudi dan Teresa Kok


Diketahuilah hari ini bahawa Cina-Yahudi bernama Teresa Kok Suh Sim yang memenangi kerusi Parlimen Siputeh (yang dipenuhi oleh pengundi Cina) sejak sekian lama ini adalah hanya taktik puak Israel di negara ini yang mahu memastikan kehadiran mereka di negara ini menyerap ke Dewan Rakyat.

Perempuan jahat ini bukan sahaja pernah tidak bertanggungjawab atas FITNAH nya terhadap kerajaan ketika isu ketuk ketampi kononnya warga China dianiaya, malah setelah terbukti yang diarahkan melakukan ketuk ketampi itu ialah seorang gadis Melayu. Malah perempuan jahat berketurunan Yahudi ini sedikitpun tidak meminta maaf kepada publik apatah lagi kepada kerajaan yang terpaksa menghadap Kerajaan China berikutan isu ini.

Ketuk ketampi ialah prosedur biasa bagi mengeluarkan apa-apa yang disembunyikan dalam faraj- terutamanya dadah. Dunia jenayah tidak boleh dilihat dari persepsi muka semata-mata.

Bulan lepas perempuan Cina-Yahudi ini mempromosikan makan di kedai Cina kepada orang Islam dan menyebut bahawa konsep sayur-sayuran adalah halal. Mengapakah Cina-yahudi ini meletakkan dirinya sebagai seorang yang layak untuk menentukan halal dan haram?

Berikut adalah petikan dari Nation Master (yang bermaksud Tuan Negara) yang menjelaskan sifat perempuan Cina-Yahudi andartu berusia 48 tahun ini.


Encyclopedia > Teresa Kok Suh Sim

Teresa Kok Suh Sim (Chinese: 郭素沁) born 31 March 1964) became the first Chinese-Jewish woman to be elected into the Malaysian parliament. She is a graduate from University Malaya and has a degree in philosophy. She has remained unmarried, saying she wanted to be committed as a full time politician. She has always been a long critic of anti-semitism advocated by the Malaysian press. She has always advocated for Malaysia to establish diplomatic and trade ties with the State of Israel.


Tetapi, Cina yang kafir terhadap ayat Allah, jika nak mengaku Yahudi , Majusi, Bahai sekalipun, lantaklah dengan mereka. Tetapi bagaimanapula orang Melayu Yahudi yang berjuang di atas platform DAP seperti dibawah ini :-