Rabu, Februari 04, 2009

PAS Patut Berhenti Jadi Barua DAP!

Bersatulah PAS dan UMNO!

Jika dulu seruan ini diketawakan di Perak kerana UMNO yang menyeru itu berada di pihak pembangkang, kini mungkin tidak lagi. Jika tersilap langkah kerana dengan sombongnya menempelak Mufti Perak sendiri kerana seruan bersatu, moga Allah memaafkan kekhilafan kamu.

Janganlah PAS menjadi barua kepada puak sekularis lagi. Sosialis ala DAP terlalu banyak muslihatnya. Islam ala PKR terlalu sekular melebihi tuduhan UMNO itu sekular.

Janganlah melihat kegagalan bersatu ditahun 1970an dulu sebagai sebab untuk tidak bersatu. Jika anda berfikiran demikian, anda hanya meletakkan PAS sebagai parti yang tidak berubah, kekal rendah tahap intelektualitinya dari dulu hingga kini.

Jika seorang Melayu sekular dari parti DAP yang longgar pegangan agama mengajak PAS bersama menentang sebilangan golongan Melayu yang taat pada agama dan berjuang demi martabat agamanya sendiri, adakah baik bagi PAS untuk bersama-sama Melayu DAP tersebut?

Tapi hari ini, PAS pasti sanggup. Belum lambat bagi PAS untuk berpatah balik. Buanglah golongan PAS liberal yang akhirnya akan menjual parti itu kepada agenda Yahudi.

Lihatlah taktik keji DAP dalam melingkupkan bekas exco PKR Perak yang kini telah tiada dalam PKR. Mengapa mereka di umpan rasuah oleh perancang sulit Ngeh? Kerana DAP Perak mahu membuang mereka jauh dengan rasa benci. Tidak pula mereka mengisukan tentang pencabulan mandat pengundi Behrang dan Changkat Jering?

Muslihat rasuah perancangan DAP dan kroni-kroni pembinaan Cina di Perak ke atas PKR Perak boleh berlaku ke atas PAS. Kini PAS Perak telah terduduk. Adakah PAS menanti saat tersungkur hina oleh mainan DAP yang tak pernah ikhlas bersama mereka? Jangan!

Kerajaan PR Perak Kini Runtuh : A New Dawn For Perak!


Berakhir sudah perjuangan 10 bulan dalam menyanggah Perjanjian Pangkor II yang mengakibatkan bumi Perak tergadai selama 10 bulan ke tangan pihak yang tidak sepatutnya menguasai.

Seperti yang penulis katakan kepada seorang teman sepejabat, seorang penyokong PAS Perak, jika kemenangan PAS di Perak semutlak kemenangan di Kedah, tidak akan ada suara-suara seperti Ipohmalay, Perak Bangkit dan Taiping Mali yang akan menyanggah perbuatan mempermainkan pemimpin Melayu Islam seperti di Perak.

Petang ini, dia menghulur tangan mengucap tahniah atas kejayaan tumbangnya Pakatan Rakyat di Perak. Penulis berterima kasih kepadanya dan serentak itu, menyatakan, 'sebagai saudara seagama, kita mesti bkerjasama dan lupakan permusuhan yang sebenarnya adalah untuk kepentingan agama itu sendiri.'

Pakatan Rakyat di Perak telah tumbang. Kerajaan BN akan bangun memerintah. Terima kasih kepada sahabat-sahabat perjuangan di alam blog yang sekian lama menyokong usaha perjuangan ini tidak kira dari bnegeri mana sekalipun sokongan itu datang.

Perak Bangkit, penulis berasa amat berbesar hati mempunyai pejuang seperti saudara, bersama-sama membongkar kebobrokan DAP dalam memerintah melalui belakang tabir.

Taiping Mali dan Pemuda Padang Rengas, penulis merasakan bahawa kita wajar menentukan corak kepimpinan kerajaan Perak yang baru demi perjuangan untuk memenangkan rakyat perak keseluruhannya.

Kepada Nasarudin, seperti yang teman dah tulis, hanya penyimpan rahsia yang mengetahui apa yang dirahsiakan. Perang saraf taktikal teman telah berakhir. Terima kasih kepada UMNO Parit yang banyak memberi kerjasama kepada bekas ketuanya yang bijak ini.

Memang lompat parti bukanlah perkara yang elok. Tetapi, jika itu yang wajar buat memprotes ketungganglanggangan, ia memang telah diterimapakai sejak dulu lagi.

Jelapang, Behrang, Changkat Jering dan Bota akan menjadi kisah penting yang muncul selepas kandungan 10 bulan selamat dilahirkan.

Mulai hari ini, perjuangan Ipohmalay adalah untuk memastikan rakyat terbela. Pemimpin BN yang tidak relevan, akan disanggah. Sebagai ahli UMNO, penulis mempunyai hak untuk memastikan UMNO terus utuh di Bumi Perak walaupun dengan menghentam UMNO sendiri.

Alhamdulillah. Marilah kita mengangkat tangan mengucapkan syukur ke hadrat Allah SWT. Tuhan Maha Bijaksana. Pemegang Perbendaharaan Segala Bentuk Permainan Manusia.

Assalamualaikum WBT.

Pakatan Rakyat Perak Bergelumang Taktik Kotor

Kerajan PR Perak dah jadi tribe government ala pemberontak dapat kuasa. Bak kata sesetengah blogger, tak ubah macam lanun somalia. Penulis kata, macam Red Indian dapat senapang.

Kelmarin riuh kisah ura-ura puak Melayu Islam dan 'Melayu freethinker' dalam Pakatan Rakyat Perak yang mengugut dengan ayat ' kalau SPR kekalkan Jamaluddin dan Osman sebagai wakil rakyat, DUN Perak dibubarkan untuk mendapat mandat baru'.

Malam tadi, Ngeh Koo Ham, Menteri Besar Perak yang sebenar mengambil langkah damage control. Dia cuma menyebut "Kita bagi SPR 48 jam untuk kaji semula. Kalau tidak, kita desak Pengerusi SPR letak jawatan!"

Haa? Letak jawatan je? Ingat nak bubarkan DUN tadi! Ku sangkakan ular menyusur akar, rupanya makin membelit. Padahal Ngeh Koo Ham sendiri membayangkan pada hari Isnin yang " a new mandate must be sought."

Kalau nak desak letak jawatan tak payahlah nak suruh kaji semula segala. Sekarang pun boleh desak sebab SPR banyak masa ke nak kaji semula? Justifikasi SPR hanya berpandukan kes yang sudah-sudah.

Nampaknya bukan rakyat Malaysia dan rakyat Perak je kena kencing dengan wakil rakyat kampung asal Chin Peng ni. Melayu Pakatan Rakyat pun diautanya juga. Sekarang, dengar cerita, Nizar dah di arahkan tutup mulut. Bila Nizar kena tutup mulut, Melayu mana lagi yang diizinkan berkuasa dalam Kerajaan Perak?

DAP tidak akan berani memanggil pilihanraya DUN semula. DAP telah sedar bahawa semangat PKR yang hendak menggunakan isu kuasa Melayu dalam Kerajaan PR membahayakan kedudukan Ngeh & Nga . Di samping itu, Ngeh & Nga sangat yakin, kejahatan mereka akan ditentang dengan kebangkitan Melayu Perak. Dia nampak politik rakyat Perak. Cuma orang PAS dan PKR je yang masih mengelamun yang mereka akan menang.

Tindakkan Kerajaan DAP Perak atas 2 wakil rakyat lompat keluar PKR itu sangat zalim. Mereka tahu, inilah peluang mereka membuang 2 Melayu katak yang tak pandai dari barisan exco. Sekarang nak lantik Melayu mana lagi? Melayu PAS lah. Sebab DAP sekarang 18 kerusi, PAS 6 dan PKR 5.

Itupun kalau DAP pandang PAS. Kalau dipandang 2 ADUN PKR? Jadilah Cina 9 Melayu 2 dalam barisan exco. Walau dijamin tunmbang dalam pilihanraya DUN berikutnya sekalipun, mereka mampu berbangga kerana sampai ke tahap itu akibat kebodohan 'Melayu tamak kuasa yang mudah ditunjal kepala'.


Sebab itu PAS sanggup pijak Melayu 'bekas PKR' 2 orang ni. Asalkan orang PAS boleh masuk exco. Kemudian jadilah barisan exco DAP-PAS sahaja. Satu persepakatan paling HIPOKRIT dalam dunia. Demi politik yang tak sudah, mengenepikan rakyat dan pembangunan negeri.

Jangan seronok dok tuduh kerajaan UMNO dulu zalim kerana hari ini, Allah memperlihatkan bahawa PAKATAN RAYAT PERAK LEBIH ZALIM DAN JIJIK kerana mempergunakankan mandat tak seberapa untuk merebut peluang yang sementara ada!