Jumaat, Mei 04, 2012

Blog PKR Sebut Azmin Dikhianati. Benarlah Itu Azmin Ali!

Sebuah blog pembangkang PKR dalam kata lain mengakui itulah Azmin Ali yang videonya  sedang melakukan oral seks tersebar . Ia menyebut bahawa mereka sedang memasang strategi untuk menghumban pengkhianat yang menjadi punca 'pengkhianatan' itu.

Umum mengetahui bahawa perkataan pengkhianat merupakan khusus untuk mereka yang berpaling tadah atau mensabotaj.

Malah blog itu juga menyebut supaya si pengkhianat 'menghabiskan sisa kerja' sebelum dihumban.

Benarlah Azmin Ali yang dirakamkan. Tetapi siapa pula pengkhianat yang masih 'bekerja' dan dibenarkan untuk menghabiskan sisa kerja itu?

Kebenaran akan terkuak dek kebodohan mereka sendiri kerana akhirnya satu demi satu akan lemas akibat terlalu lama berenang dalam lautan penafian.

Adakah apa yang tertulis dalam blog tersebut adalah perbuatan UMNO juga? 

Lihat : DI SINI sebelum ia dipadamkan.


Pejuang Mahasiswa PKR Hilang Telur

Podah. Masa ramai-ramai berani nak mampus. Sekarang silalah tampil untuk membantu siasatan. Jangan sampai nak kena jemput pulak. Berdegar-degar kononnya berani, kononnya pembela, kononnya pejuang. Bila satu negara mengecam sikap haram jadah mereka, lebuh sekor-sekor.


Bersih 3.0: KPT Minta 22 Pelajar Tampil
PETALING JAYA: Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) menggesa 22 pelajar yang gambar-gambar mereka telah disiarkan oleh pihak polis berhubung perhimpunan Bersih tampil ke hadapan dan membantu penyiasatan polis.
Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata kementerian itu akan bekerjasama dengan polis untuk mencari pelajar terbabit.
"Jika kami dahulu yang bertemu pelajar ini, kami akan menasihati mereka supaya menyerah diri dan membiarkan pihak polis menyoal mereka. Mereka tidak harus takut," katanya selepas merasmikan kampus Kolej Pendidikan Awal Kanak-kanak di Damansara Damai pada Jumaat.
22 pelajar adalah di kalangan mereka 49 yang gambar-gambar mereka yang telah disiarkan oleh pihak polis berkaitan pelbagai kesalahan yang dilakukan pada perhimpunan Bersih.

Zuraida Cemas, Azmin Sasau, Khalid No Comment

Jumaat Mei 4, 2012 MStar Online Isu Azmin: Zuraida Kecewa MB Selangor Lepas Tangan PETALING JAYA: Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR), Zuraida Kamaruddin kecewa dengan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ekoran sikap sambil lewanya berhubung penyiaran berita dan gambar yang mengaitkan pemimpin kanan parti itu melakukan aksi panas bersama seorang wanita. Menurut Zuraida, ulasan ringkas Abdul Khalid boleh memberi ruang kepada masyarakat untuk membuat tafsiran negatif terutama apabila ia membabitkan dakwaan isu moral Timbalan Presiden parti, Mohamed AzminAli. "Saya beranggapan respon Menteri Besar terhadap isu Azmin agak mengecewakan bagi pihak kami. "Sebagai seorang pimpinan dan Menteri Besar yang dilantik oleh parti, beliau tidak boleh memberi jawapan seolah-olah mahu lepas tangan," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR, di sini, Jumaat. Beliau mengulas kenyataan Abdul Khalid pada sidang medianya Rabu lalu yang hanya menjawab 'no comment' apabila ditanya pemberita mengenai isu penyiaran gambar dan berita yang mengaitkan Mohamed Azmin bersamaseorang wanita. Selain itu Zuraida yang juga Ahli Parlimen Ampang menegur Abdul Khalid agar lebih berhati-hati dalam memberi kenyataan khususnya kepada media. "Jadi saya kecewa kerana ianya akan kecilkan hati Azmin yang banyak berjuang dalam parti. "Saya kesal, sepatutnya Menteri Besar seharusnya lebih berhati-hati dalam memberi komen agar tidak memberi tanggapan negatif kepada masyarakat umum atau media. Dalam persediaan menghadapi pilihan raya, kita mesti duduk dalam satu saf...saya kesal sedikit," katanya berulang kali. Selasa lalu, beberapa laman blog menyiarkan siri gambar yang memaparkan aksi panas seorang lelaki mirip pemimpin pembangkang dengan wanita termasuk melakukan seks oral di dalam sebuah tandas. Paling mengejutkan pendedahan blog papagomo.com yang menyiarkan gambarseorang lelaki menyerupai pemimpin parti pembangkang sedang menyelak baju seorang wanita di dalam sebuah tandas. Gambar itu dipercayai sebahagian daripada sedutan rakaman aksi seks lelaki berkenaan bersama wanita misteri yang dirakam menggunakan kamera tersembunyi daripada bahagian atas tandas tersebut. Bagaimanapun, Mohamed Azmin yang juga Ahli Parlimen Gombak segera menafikan beliau adalah lelaki dimaksudkan dan pada masa sama, menuduh Umno sebagai dalang dalam penyebaran gambar panas itu.

Tajuk Berita Indonesia Lebih Sensasi Untuk Azmin


Lebih mulia tajuk berita Utusan Malaysia yang menyebut Azmin menafikan dia terbabit dalam skandal asah parang kontot pakai mulut itu berbanding tajuk Tribunnews di Indonesia yang bertajuk Timbalan Parti Terkemuka Tertangkap Kamera Lakukan Oral Seks.

Kalau Azmin berakal lagi berotak bijak, tentulah tajuk berita tersebut lebih hina dina dari tajuk berita Tribunnews. Maka, kalau berani, samanlah Tribunnews sama!

Negara penyokong Anwar Ibrahim itu juga sama sekali percaya akan apa yang mereka lihat dan tidak ragu-ragu langsung meletakkan tajuk itu.

Janganlah tunjuk hero kampung ke atas Utusan Malaysia sahaja.

Taktik Hina Polis, Untuk Pertikai Undi Dari Polis

Taktik menghina polis dan tentera tidak lain hanyalah untuk mempertikaikan undi pos yang cenderung memihak kepada kerajaan memerintah.

Taktik ini disebut sendiri oleh puak pembangkang yang tidak lagi menyokong pembangkang. Taktik ini telah menjadi amalan mereka sejak beberapa ketika lalu.

Sekiranya undi pos ditiadakan, adalah lebih baik bagi mereka melihat bahawa anggota keselamatan tidak dapat tidak, enggan mengundi pihak yang menghina mereka dengan kata-kata 'anjing' , 'babi'  dan sebagainya.

Amatlah bodoh mereka ini jika kita nilaikan betul-betul. Selama enam jam polis mengawal dengan sabar, lalu mereka provokasi polis dengan kata-kata kesat, dan masih juga sabar. 

Sehinggalah bila batas yang dibuat, dilanggar oleh mereka dan mereka mengharapkan anggota keselamatan yang sabar dan tegas itu tidak akan bertindak ke atas mereka.

Jika tidak diperlakukan apa-apa, mereka akan mengatakan polis kalah, polis lembik dan polis tak mampu berbuat apa-apa. Malah setelah dihalang dan dikalahkan, mereka berkata polis kejam.

Itu adalah fikiran orang dangkal, lagi melampaui batas. Sedangkan beratus ribu lagi rakyat yang jika diberi peluang membantu polis, nescaya diajar pelampau BERSIH itu dengan lebih kejam lagi.

Seterusnya, apabila menyedari taktik mereka akan membuatkan anggota polis dan tentera, yang bukalah robot, tidak akan mengundi mereka, mereka akan mengatakan pula pemerintah memanipulasi undi pos.

Bila ditanya mengapa mereka menjerit takbir sedangkan takbir, tahmid dan tasbih dianjurkan supaya disebut dengan nada perlahan dan berendah diri, mereka berkata kerana mereka ibaratnya pergi berperang. 

Berperang kepala bapak mereka. Kerana dalam peperangan cara Islam, kanak-kanak dan wanita tidak boleh dibawa bersama. Justeru nilaikan sendiri, apakah mereka-mereka ini Islam? Jika hendak mengatakan Allah Maha Besar, syaitan sendiri mengakui Allah Maha Besar. 

Tidak perlu bersembunyi di sebalik kesyumulan Islam dalam berbuat kerosakan dan berbuat perlakuan melampaui batas!

Kepunyaan Allah-lah kerajaan di langit dan di bumi.. Allah memberikan kerajaan kepada sesiapa yang dikehendakiNya dan Allah menariknya dari sesiapa yang dikehendakiNya. Hidup jangan tak redha dengan ketentuan Allah. Nescaya Allah tak redha dengan kehidupan kamu. 

Pemerintah yang wujud adalah cerminan amalan rakyatnya sendiri. Sebelum menghina pemerintah, cerminlah diri sendiri. Buruk amalan kamu, buruklah pemerintah kamu. 

Sedarlah, kiamat (gempa, bencana dan kematian beramai-ramai akibat malapetaka) berlaku ketika kamu sedang bertengkar! Jika redha dengan ketentuan Allah, tak perlu jerit guling atas jalan dan mengganggu urusan orang lain konon atas nama rakyat. 

Ketahuilah bahawa Allah berkata jadi, maka jadilah ia . Jangan Yahudi sangat dengan menentang ketentuan Allah sampai menghalalkan cara demi matlamat.. sampai sanggup menyebut demonstrasi untuk menggulingkan kerajaan itu halal. Kepunyaan Allahlah kerajaan langit dan bumi. Tunaikan hak anda di pilihanraya, bukan di jalanraya. Sekian.

Mereka tidak membodohkan sesiapapun kecuali diri mereka sendiri. Melalaklah selagi kamu belum mati bagi menunjukkan kebodohan kamu wahai puak-puak pembangkang tegar yang majoritinya kafir yang mengingkari kebesaran Ilahi.

AZHAR MAJID
Tambun



Rakyat Singapura Gusar Trend Keterbelakangan Minda Melayu Pro-Demo Malaysia



Teman ada dikhabarkan oleh teman dari Singapura yang menyatakan betapa warga Singapura berbangsa Melayu amat kecewa dengan apa yang telah berlaku di KL Sabtu lalu. Menurutnya, mereka di sana telah juga terkena tempias sindiran rakan-rakan bukan Melayu di sana yang menyindir sikap orang Melayu Malaysia yang mula bersifat warga negara kelas terkebelakang yang miskin dan laparkan upah demonstrasi seperti di Indonesia dan Thailand. Nampaknya keluhan kawan teman itu bernada serupa dengan seorang warga Singapura yang menulis komen di blog Mazidul Akmal Sidik.

Sukartini Mostafa berkata...
Salamz uat semua dari Singapore. Kami di Singapore juga perhatin dgn keadaan di KL, Malaysia. Kalau tidak ada org melayu di Malaysia, melayu di Singapore diperkotak katikkan... Seperti pagi tadi. Saya pulang dari kerje ada pemandu taxi cina dia tanya, " lu org melayu hari2 mau gaduh ah" saya ckp kenapa apek? Apek tu ckp, " itu malaysia punya news mah. Apa itu rusuhan? Mau undi undi ajalah. Kasi org susah uat apa? Lu org uat mcm gini apa lu org dpt? Dpt malu... Business jatuh... Org mau buat business dlm Malaysia takut rugi... Kalau rusuhan mana org mau kelija.. Org semua takut. Ada betul." Dgr sedemikan saya pun terfikir. Kita ni semua bangsa melayu.. Mcm motto malaysia "satu Malaysia". Asal nak Buat cara gini? Anak2 kita tgk? Kalau segi agama kita dah memalukan bangsa melayu ajaran islam dan tata susilah org melayu.. Ini yg membuat saya berpaling ke sajak Datok Tun Mahadir yg tajuk "Melayu Mudah Lupa". Memang saya dari singapore tak ada hak mengata apa2 kerna saya ni bukan asal malaysia. Tetapi tanah di singapore ini dahulu tanah hak org melayu tanah hak malaysia dan kami ada saudaramara di malaysia.. Setiap perkembangan malaysia dia salutan TV Rtm 1 & 2, TV3 dan Astro juga kami dpt tonton liputan berita dlm negeri malaysia... Kami pun terasa juga apa yg terjadi di malaysia.. Bangsa lain yg di singapore pun ada mencela bangsa melayu disini kerana apa yg berlaku disane semua ada terkena juga pada kami...
 Khamis, 3 Mei 2012 4:59:00 PTG GMT+08:00