Jumaat, September 09, 2011

Kebodohan Penyokong Komunis Sentiasa Terserlah

Ini adalah contoh komen seorang penyokong komunis yang masih terpinga-pinga dengan status 'keterjajahan' tanah air, selepas 54 tahun merdeka :

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Tak payah spin banyak banyak le. Tahun bila yang diceritakan ni?


Masa tu semua orang nyanyi God Save the Queen dan diperintah oleh King George le. Duit pun pakai gambar King George.

Mana ada Jalur Gemilang dan gambar Agong? Yang ada masa tu Union Jack dan gambar King George ada lah.

Jadi barua Jepun, lepas tu barua British adalah masa tu.

7 September 2011 11:53 PM
Padam



Blogger IPOH MALAY berkata...

Tanpa Nama

Nation building bermula zaman british, sebab british bukan menjajah tanah ini dengan menggantikan negaraku dengan god save the queen, dan bukan menggantikan bendera malaysia dengan union jack..

dia menjajah masa moyang kau sedang bingung sama ada tanah tempat duduk dia tu bawah kuasa aceh atau kuasa siam atau kuasa entah siapa..

TOLONG JANGAN JADI BODOH.. itu memalukan..



Ulasan

Kalau 300 tahun lalu negara dah wujud dan jelas seperti China, Parlimen dah wujud macam England, bursa saham dah berurusan seperti di Belanda, Raja dah jelas berdiri mengawasi rantau jajahan walaupun dengan cara yang boleh dipertikaikan seperti Thai, lalu British menjadikan negara ini tanah jajahan mereka, maka bolehlah disebut dijajah, diusir, diterajang dan dilaksanakan jihad fisabilillah..

Pendudukan British di Tanah Melayu tidak lebih dari balasan Allah ke atas sikap orang Islam yang berbunuh-bunuhan merebut kuasa dan bijih timah. Bugis serang Kedah, Kampar serang Kampar, Minang serang Melaka.

Malah pembinaan negara oleh British yang turut menjadi tunjang Deklarasi Hak Asasi Manusia Sejagat 1948 , adalah usaha yang menerima campurtangan yang hebat oleh pemimpin Melayu, berhaluan kanan.

Apa yang dibuat oleh pemimpin Melayu berhaluan kiri tidak lebih dari mengambil kesempatan atas usaha yang semakin selesai tetapi mahu memindanya mengikut kehendak negara utama Blok Komunis pada ketika itu iaitu Russia, China dan Indonesia, kepada model sekular dan anti-agama.

Mengapa terlalu bodoh umat Melayu Islam hari ini yang langsung tidak mampu berfikir sediri melainkan menjadi anjing-anjing peliharaan pihak yang kini menggunakan isu komunis atas sebab menebalkan penentangan ke atas Islam?

Pahitnya, kita hanya terlihat sangat bodoh jika kita menyalahkan British kerana akhirnya, logika akan menyebut, sewajarnya kita salahkan tok nenek kita sendiri yang gagal membina negara jauh sebelum British tiba. Jika tak sampai hati, DIAM ITU LEBIH BIJAKSANA.