Isnin, Februari 08, 2010

Karpal Singh Perlu Bertaubat

Karpal Singh selama ini memang juara dalam "melepaskan" penjenayah-penjenayah dari hukuman dengan putar belitnya. Hidupnya memang telah tertulis sebagai ejen neraka jahanam dengan melepaskan orang yang telah diketahuinya bersalah.

Adat seorang peguam yang diupah, sudah tentu mahukan kisah sebenar diceritakan sebelum proses pembelaan dibuat.

Akhirnya, sudah tentulah dengan niat dan kesengajaan yang diusahakan, mangkuk seekor ini akan berusaha untuk melepaskan anak guamnya yang telah dia ketahui bersalah dari hukuman, dek kerana ayat-ayat teknikal sahaja. Bukan kerana anak guamnya tidak bersalah.

Begitulah juga dengan kes Anwar ini apabila pada tahun 1997 lagi, Karpal telah membawa kisah perlakuan Anwar ini dalam Dewan rakyat semasa Anwar masih berjaya menyimpan tembelangnya.

Tetapi hari ini, Karpal menjadi peguam belanya dan seperti biasa, akan mencari hujah-hujah yang menyelamatkan anak guamnya akibat kesilapan teknikal, dan bukannya kerana anak guamnya tidak bersalah melakukan perkara tersebut.

Karpal sudah lebih tahu tentang apa yang dibuat oleh Anwar terhadal Saiful. Apabila Saiful melafazkan sumpah, Karpal sudah tahu bahawa Saiful memang benar. Dan apabila berlaku krisis Karpal dan Anwar berhubung isu raja-raja Melayu, Karpal dengan selamba menyebut "Anwar Ibrahim perlu bertaubat"

Tetapi, kerana wang Anwar Ibrahim yang banyak dari luar negara, Karpal Singh lah yang patut ke Gurdwara dan bertaubat sujud guling semahunya.

Kecelakaan yang membuatkan dia lumpuh tidak menyedarkannya lagi dan wang ringgit yang dijanjikan kepadanya tidak mudah membuatkannya untuk berjalan semula.

Karpal Singh perlu bertaubat. Biar Anwar dan pengikut penyokong setianya terus mati dalam kemunafikan.

Memori : Penceramah PAS Dihalau

Memori September 2009

Tersebut lah Al Kisah seorang Guru Agama yang pertama kali di jemput oleh Jawatankuasa Surau Taman Perpaduan di Ulu Kinta untuk mengajar agama di Surau tersebut. Al kisah ini berlaku di bulan Syawal baru - baru ini dimana makmum yang hadir amat terkejut dan terperanjat kerana yang disangka guru agama rupa - rupanya umpama musang berbulu ayam.
Lima minit saja mukadimah nya membaca beberapa ayat dan hadis selebihnya menghentam UMNO dan BN dengan berbagai - bagai tuduhan dan tempat melepas geram Kerajaan Negeri Perak melepas, sementelah hari tersebut bersamaan dengan PRK Bagan Pinang maka termasuk juga lah Calon BN di Bagan Pinang menjadi mangsa hentaman dan kutukan.

Melihat akan terpesongnya guru agama tersebut yang bukan mengajar agama tetapi berceramah politik, makmum yang hadir lebih kurang 50 orang telah bangun dan memberhentikan syarahan guru tersebut.
Yang lawak dan menggeli kan hati, guru tersebut boleh berlawan - lawan cakap dengan anak murid dengan nada yang marah dan menepuk-nepuk meja, lagaknya macam surau tu dia yang punya dan makmum yang hadir seperti orang luar yang bertandang, kerana terlalu ramai yang mendesak agar beliau keluar dari Surau tersebut maka al kisah dengan muka tak malu penceramah musang tersebut pun bingkas bangun dan sempat menghembur kata - kata " ana tak akan pijak lagi surau ini " bertambah terkejut lah makmum yang hadir melihat gelagat seorang dianggap guru agama yang juga bertugas sebagai seorang pegawai Pejabat Agama Islam Daerah Batu Gajah Perak.

[Kau kalau taknak pijak surau tupun, sapa yang peduli? Ada yang rela pijak perut engkau. Dihalau pun dah cukup baik dah. Dasar agentur PAS, masuk tempat orang, buat onar. Siapa yang berkenan? Puak macamni membinasakan negeri. Baru perintah 11 bulan pun dah nampak kerosakannya.]

Justeru dengan tragedi tersebut, Pengerusi dan Jawatankuasa Surau tersebut telah membuat laporan Polis di Balai Polis Tambun dan telah menghantar surat bantahan kepada Pengarah Jabatan Agama Islam Negeri Perak untuk di ambil tindakan. bagi Pengerusi tersebut beliau mendakwa " kita tak peduli mana arah dan ideologi politik mana - mana guru sekali pun, tetapi kita mahu Guru Agama yang dijemput menjalankan tanggungjawab dengan amanah dan bermoral, bukan menggunakan Surau sebagai platform untuk menghentam mana-mana individu, kerajaan mahupun parti lain, mengajar buat cara mengajar!!!!" ujar Hj Shariff Pengerusi Surau Taman Perpaduan.
Merasalah kena halau dek kerana doktrin yang tak bertempat.

Kenapa Dengan Gambar Anwar-Nik Aziz?

Hah. Melompat pulak geng-geng PAS-PKR bila terkena cabai dari pokok yang mereka tanam sendiri. Sejak dulu lagi, geng-geng PKR-PAS dah terkenal dengan imej edit-editan mereka yang menghodohkan keadaan.

Teman penah rasa nak terajang beruk PAS dari Manjoi yang berblog Al-Husseyn yang dulu pernah letak slideshow gambar Paklah yang 'dikhinzirkan'.

Bukan itu saja, makhluk halus seekor tu sanggup lagi siarkan berbagai imej olahan perisian yang sesuai untuk menjadikan sesebuah gambar itu tak sesuai.

Bukan itu saja lagi, dulu puak-puak tak guna beserban ini menjerit gembira apabila hasil kenakalan puak-puak mereka berjaya mengubah gambar Najib hingga seolah-olah sedang menjalankan ritual Hindu.

Bila kenakalan ini di kenakan kepada mereka, mereka terlompat bak kera kena belacan. Kalau dah kera, memanglah kera.


Hari Tunku ?

Kerajaan cadang anjur Hari Tunku Abdul Rahman – Rais

07/02/2010 2:48pm

ALOR SETAR 7 Feb. – Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan merancang penganjuran Hari Tunku Abdul Rahman sebagai usaha menghayati jasa dan perjuangan Almarhum Perdana Menteri pertama itu.

Menterinya, Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata, penganjuran hari seumpama itu adalah penting kerana masih ramai yang tidak memahami dan menghayati fahaman dan keistimewaan Almarhum Tunku Abdul Rahman Putra dalam sejarah tanah air.

Katanya, antara pengisian Hari Tunku Abdul Rahman itu termasuklah menganjurkan kuiz, pertandingan esei, pameran dan sebagainya yang berkaitan dengan kehidupan dan perjuangan Almarhum Tunku Abdul Rahman membentuk negara ini.

"Terdapat 15 agensi di bawah kementerian dan daripada itu sebanyak lima agensi adalah yang berkaitan dengan artifak dan sejarah.

“Kita akan garap kemahiran kelima-lima agensi ini untuk mencari idea (menganjurkan Hari Tunku Abdul Rahman),” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Pameran Bergerak Koleksi Khas dan Katalog Khas Tunku Abdul Rahman Putra di sini hari ini.

Beliau berkata, Hari Tunku Abdul Rahman itu akan diadakan sempena tarikh kemangkatan Almarhum Tunku Abdul Rahman iaitu pada 6 Disember setiap tahun mulai tahun ini. – Bernama

Ulasan

Rasanya tidak perlu untuk diadakan Hari TAR. Titik.