Selasa, Mac 20, 2012

DAP Ada Agenda Kotori PRU13

Ibarat orang kentut yang akan mula-mula merungut bagi mengelakkan dituduh sebagai empunya angin busuk, begitulah juga DAP.

Dengan melabel PRU13 akan menjadi yang paling kotor, kita dapat tahu bahawa DAP SEDANG MERANGKA AGENDA UNTUK MENIPU DALAM PILIHANRAYA UMUM KE13.

Dengan peti undi lutsinar, dakwat calit pada kuku, di mana lagi corak penipuan yang akan dilakukan oleh DAP?

Umum mengetahui DAP ADALAH PARTI PALING SIAL DAN CELAKA kerana gemar memanaskan hati orang Melayu dengan tindakan-tindakan mereka yang melanggar kedaulatan agama, bahasa apatah pula bangsa.

Para haiwan ternakan mereka yang terdiri dari Melayu PAS dan Melayu PKR telah mereka ketahui akan bermati-matian menyokong mereka walaupun diludah muka mereka oleh pemimpin DAP.

Contohnya kebencian ke atas polis yang disebarkan oleh group Facebook yang bernama We Support PKR & DAP yang menuai hinaan, cacian dan kata-kata kesat orang Cina ke atas Melayu secara keseluruhannya dengan menggelarkan orang-orang Melayu sebagai babi, tanpa mempedulikan di kalangan mereka juga terdapat Melayu yang dahagakan kuasa.

Melayu dayus PAS dan PKR hanya terpinga-pinga dan terus menjilat tapak kaki golongan cauvinis yang memandang Melayu Islam keseluruhannya dengan pandangan yang celaka.

Mereka menyebut kononnya Cina-cina ini tidak faham. Tetapi setelah bersetubuh dengan DAP selama 4 tahun, pemahaman orang Cina terhadap orang Melayu dan rasa hormat mereka semakin hilang.

Inilah apa yang dibuat oleh PAS dan PKR selama ini.

Jadi bersiap-sedialah untuk menyaksikan PRU 13 yang paling kotor yang tersenarai menjadi agenda DAP kali ini.

Komisi IX DPR Tuduh Malaysia Hina Indonesia

Mangkuk seekor ini perlu sedar, selain menyebut hak-hak pekerja, hak-hak majikan bagaimana pula. Hak untuk memilih dan hak untuk mendapat pekerja berpadanan dangan apa yang dibayar.

Indonesia dikenali oleh rakyatnya sebagai sebuah negara yang menjerat leher sendiri dengan hak-hak asasi manusia, tidak perlu mahu memanjangkan jeratan hak-hak asasi negaranya ke tanah air kami.

Maka wajarlah kebanyakan rakyat Indonesia mengatakan bahawa ahli politik mereka rata-rata BODOH dan tidak pandai berfikir dengan matang! Memang benar, Rieke Dyah Pitaloka agak bodoh nak mampus.

Benahi dahulu soal tenaga kerja di negara anda. Adakah mereka dilayan dengan baik dirumah sendiri? Oleh warga sendiri? Apakah mereka tidak diperbudakkan dengan herdik dan maki di tengah Jakarta? Kudis dalam kain sendiri busuk bernanah, ruam dalam kain orang yang kau nak garu.

DPR: Imbauan Malaysia agar Tidak Menggunakan TKI adalah Penghinaan

Mega Putra Ratya - detikNews
Senin, 19/03/2012 15:33 WIB

Jakarta Malaysia mengeluarkan imbauan agar warganya tidak mengambil tenaga kerja dari Indonesia. Imbauan tersebut dinilai telah menghina bangsa Indonesia.

"Ini penghinaan bagi bangsa kita, dia (Malaysia) pingin TKI kita tidak sesuai dengan hak kerja yang diatur secara internasional," ujar anggota Komisi IX DPR Rieke Dyah Pitaloka kepada detikcom, Senin (19/3/2012).

Rieke menilai Malaysia diskriminatif karena tidak menghargai HAM pekerja negara lain. Dengan imbauan tersebut, menurut Rieke, pemerintah Malaysia tidak menginginkan rakyat Indonesia bekerja dengan layak dan mendapatkan hak-haknya.

"One day off, spesifikasi kerja, waktu kerja dan sebagainya itu kan hak pekerja," jelasnya.

Rieke juga mengkritik pemerintah Indonesia yang selama ini hanya tinggal diam saja. Menurut Rieke seharusnya, pemerintah melakukan tindakan politik atas imbauan Malaysia tersebut.

"Kalau SBY punya harga diri, ada tindakan politis, jangan diam saja. Artinya Malaysia ingin standar buruk disana, keluarkan statmen politik," paparnya.

Selain itu, pemerintah selama ini dinilai tidak menyiapkan lapangan pekerjaan yang layak bagi rakyatnya sendiri. Dengan rencana kenaikan harga BBM ini pemerintah juga dinilai malah akan menghilangkan lapangan pekerjaan rakyat Indonesia.

"Kalau di Malaysia tidak layak, hentikan pengiriman TKI kesana, panggil warga disana. Tapi pemerintah tidak bisa menyiapkan lapangan kerja, orang-orang bisa kehilangan pekerjaan," tutur politisi PDIP ini.

Dihubungi terpisah anggota Komisi IX lainnya Herlini Amran mengatakan pihaknya akan mengklarifikasi informasi mengenai imbauan Malaysia tersebut. Komisi IX juga akan meminta penjelasan kepada Kementerian Tenaga Kerja dan Transmigrasi.

"Kita akan tanya ke Kemenakertrans, kita juga akan klarifikasi lagi apakah itu imbauan resmi atau individu," kata Herlini.

Menurut Herlini, pemerintah seharusnya punya daya tawar kepada Malaysia. Pemerintah Indonesia sudah membuat perjanjian dengan Malaysia agar ada solusi bagi setiap permasalahan ketenagakerjaaan.

"Kalau dinilai berlebihan itu hak mereka, kita kan saling membutuhkan. Tapi paling tidak gajinya sesuai, selama ini TKI kita dibayar murah," kata politisi PKS ini.

Herlini mengatakan melalui Komisi IX yang saat ini sedang membahas RUU PRT, dibahas antara lain mengenai pemberdayaan dan pelatihan PRT agar pemerintah lebih selektif mengirim tenaga kerja ke luar negeri.

"Saya pribadi, PRT ke luar negeri sebaiknya dikurangi. PRT kita harus punya skill minimal, disisi lain pemerintah membuka peluang kerja di Indonesia," jelasnya.

Suspek Pengganas Yang Dibunuh Di Bali Memesan Pelacur?

Terduga Teroris Bali Pesan Wanita, Penjaga Hotel: Ceweknya Seksi & Mulus
Gede Suardana - detikNews
Senin, 19/03/2012 13:57 WIB

Jakarta Sebelum digerebek polisi, tiga terduga teroris yang menginap di sebuah hotel di kawasan Jalan Danau Poso, Bali, sempat memesan wanita. Wanita yang dipesan mereka adalah yang seksi dan mulus. Namun wanita pesanan itu batal memenuhi pesanan karena ditahan polisi.

"Saat masuk hotel, mereka (wanita) ditahan. Setelah aman, baru polisi menggerebek," kata penjaga hotel, Made Tama, ketika ditemui di lokasi kejadian, Senin (19/3/2012).

Made mengaku tidak tahu ke mana 3 wanita itu diamankan. Namun mereka tidak sampai mendekat kamar para terduga teroris.

Made menambahkan dirinya sempat melihat para wanita yang dipesan terduga teroris. "Seksi dan mulus," katanya sambil tersenyum.

Tiga terduga teroris itu berinisial (UH) alias Kapten, Dd (27) asal Jawa Barat, Bandung, dan M alias Abu Hanif (30) asal Makasar. Mereka tewas pada saat dilakukan penangkapan karena melakukan perlawanan. Sempat terjadi saling tembak antara polisi dengan para terduga teroris.

Sementara dua terduga teroris lainnya, HN dan AGU, tewas ditembak di Jl G Sopotan.

Selain menembak mati para terduga teroris, turut diamankan pula 2 pucuk senjata api jenis FN yang didapat dari dua lokasi berbeda yakni 1 pucuk didapat dari TKP di Soputan dan 1 pucuk dari TKP Jalan Danau Poso, 2 magasin dan peluru berjumlah 48 butir kaliber 9 milimeter serta sebuah penutup wajah.

Kadiaq Kononnya Senasib Anwar, Sama-sama Korup!

Percaya atau tidak, Kadiaq Ketui Arang, ketika menjadi Menteri Penerangan, pernah dikatakan tidak membenarkan RTM mengambil pembaca berita bertudung!

Percaya atau tidak, Kadiaq Ketui Arang ketika menjadi Menteri Penerangan pernah didesas-desuskan terbabit dalam pembunuhan kes Norrita Shamsudin secara langsung atau tak langsung.

Percaya atau tidak, Kadiaq Ketui Arang ketika menjadi Menteri Penerangan pernah menabur wang untuk membeli undi pengundi Kulim-Bandar Baru. Jika tidak, bagaimanakah dia dengan penuh yakin menyebut pengundi kawasan tersebut mudah dibeli dengan wang ketika dia menghina Zulkifli Noordin.

Mat Darus Abdullah, 82, yang merupakan bekas Ahli Jawatankuasa UMNO Bahagian itu selama lebih 20 tahun mendedahkan, Abdul Kadir dikatakan cukup licik menyusun strategi menggunakan wang untuk memastikan musuh- musuh politiknya disingkirkan daripada UMNO Bahagian.

“Sebenarnya beliau (Abdul Kadir) suka susun strategi dengan membeli undi daripada ketua-ketua cawangan ataupun perwakilan setiap kali pemilihan diadakan.

“Sesiapa yang cakap pandai atau ada idea lebih, maka Abdul Kadir akan pastikan orang itu disingkirkan.

“Persoalannya sekarang adakah beliau berwibawa untuk bercakap tentang integriti sedangkan beliau sendiri pun membeli undi daripada ahli-ahli UMNO,”


Baiklah, maka benarlah UMNO itu parti yang tak bagus. Kerana menyimpan BAPAK KORUPSI KEDAH SELATAN ini dan 'menjaga' dan mempolish si Kadiaq hingga berkilat sinar jelaganya.

Tetapi amat ironik sekali, apabila kudis nya diselak dari betis hingga pangkal peha, Kadiaq bersegera lari dari UMNO dan 'menangis-nangis' di telapak kaki Anwar bagi mensucikan dirinya yang kononnya sangat suci.

Mengapa Kadiaq pilih Anwar? Jawapannya, Kadiaq kononnya bernasib sama seperti Anwar. Sama-sama bapak korupsi, bapak liberal, bapak konspirasi, bapak penyamun. KORUP BAK SYAITAN di dalam UMNO, ditendang, dan berlagak ALIM dan SUCI.

Kata orang putih, ANWAR dan KADIAQ boleh 'jump to the deep blue sea' atau dengan kata Melayu nya, 'ke laut lahhhh'.

Tengok muka pun dah menyampah. Nak mengulas lagilah menyampah. Walaupun teman pun DKK macam dia, tapi SUMPAH, ini punya jenis DKK memang betul punya K.