Khamis, Mei 31, 2012

Ahli Parlimen Gopeng Halang Pembinaan Sekolah Agama Rakyat


Tindakan Ahli Parlimen Gopeng, Lee Boon Chye yang sengaja mencetuskan huru hara di Taman Desa Aman diselar oleh penduduk kawasan itu.

Petang semalam, Boon Chye telah membawa beberapa orang luar yang dipercayai bukan penduduk Taman Desa Aman bagi mengadakan demonstrasi bantahan ke atas pembinaan sebuah Sekolah Agama Rakyat (SAR) berhampiran taman permainan.

Berang dengan tindakan pemimpin Pakatan Rakyat itu, hampir 50 penduduk kawasan perumahan berkenaan tampil membuat bantahan selain mempertahankan pembinaan sekolah tersebut.

Ketua Masyarakat Taman Desa Aman, Mohd Nawawi Che Eik, memberitahu demonstrasi tersebut diadakan bagi membantah tindakan Boon Chye yang dianggap menceroboh tapak SAR dan seterusnya mengganggu pembinaan sekolah tersebut.

“Kenyataan Boon Chye petang semalam hanyalah satu pembohongan apabila dia mengatakan tapak ini belum diluluskan lagi.
Baca selebihnya di : PERAK TODAY

Awasi Dadah Paling Merbahaya - Bath Salts

Penangan dadah sintetik memasuki era terbaru apabila ia memasuki fasa ketiga dalam penghasilan pemusnah bangsa dan generasi seterusnya dengan membiaknya 'Bath Salts' yang dinamakan sempena garam yang digunakan untuk mandian.

Di negara ini, bermula dengan gejala pil ecstasy, dan kini penagihan syabu, kemasukan Bath Salts tidak dapat tidak mungkin akan mengambil tempat seperti mana berleluasanya syabu hari ini, yang tidak pernah dikenali para penagih di Semenanjung Malaysia, 20 tahun lalu.

Bath Salts merangsang halusinasi yang melampau hingga mengakibatkan kejadian terbaru minggu lalu, di mana seorang lelaki muda ditembak mati ketika sedang memakan muka seorang lelaki tua dalam keadaan bogel di pinggir lebuh raya di Miami.

Pengambilan dengan cara membakar, menghisap, melarut dalam air dan disuntik atau memasukkan ke dubur dibuat bagi mendapatkan rangsangan Bath Salts ini.
With more than 30 years experience in hospital emergency rooms, Dr. James Wright ranks "Bath Salts" as one of the most dangerous drugs he's ever seen. "On a scale of one to ten, I give them a ten," said Dr. Wright.

Rangsangan dadah ini merangsang orak hingga tahap tertinggi dan meningkatkan suhu badan kepada 107 Ferrenheit. Inilah yang menjadi punca halusinasi dan perlakuan ganas yang ekstream terutamanya membunuh atau menyakiti seseorang sehingga mati.

Pengambilan dadah ini yang berpanjangan dalam beberapa jam akan menyebabkan penggunanya menjadi gila di mana 85% akan pulih dalam tempoh 30 hari, manakala 15% akan kekal gila selama-lamanya.

Pada hari ini pun, ramai anak muda di negara ini telah 'tidak berapa betul' kesan dari pengambilan dadah jenis syabu yang berterusan. Trend dadah sintetik terbaru ini amat menakutkan.

 Rudy Eugene (atas) penyerang yang memakan wajah Ronald Poppo (bawah) dalam keadaan berbogel di pinggir lebuhraya yang sesak di tengahari rembang, Sabtu lepas di Miami, Florida.


  Rudy Eugene ditembak mati ketika sedang memakan muka Poppa dan Poppa kehilangan mukanya dan dilaporkan stabil di hospital.

Kopivosian Tadau Tagazo Do Kaamatan

Ungkapan bahasa Kadazandusun itu bermaksud `Selamat Menyambut Pesta Menuai’ – sambutan tradisi masyarakat Kadazandusun/Murut (KDM) yang biasanya diraikan di penghujung musim menuai padi.

Hakikatnya bahasa Kadazan dan bahasa Dusun merupakan bahasa yang sama tetapi dengan loghat yang berbeza. Namun, bahasa Kadazan mengalami kepupusan lebih pantas mungkin kerana mereka tinggal lebih hampir dengan bandar berbanding orang-orang Dusun yang masih tinggal dalam kelompok mereka agak jauh dari bandar.
 
Pesta Keamatan diwartakan sebagai cuti umum di Sabah pada tahun 1960 dan kemerdekaan Sabah melalui Malaysia mengekalkan cuti umum tersebut yang disambut setiap 30 dan 31 Mei sebagai ucapan syukur ke hadrat Ilahi kerana penghasilan tuaian padi yang membolehkan kehidupan mereka dilestarikan.
 
Secara mudah, ucapan Kotobian Tadau Kaamatan boleh diucap sebagai mengalu-alukan mereka yang menyambut perayaan ini namun ungkapan yang lebih lembut ialah, Kopivosian Tadau Kaamatan.
 
Selamat menyambut Pesta Menuai bagi warga Malaysia berketurunan Kadazan, Dusun dan Murut.

Rabu, Mei 23, 2012

Peluang Kerjaya di Himpunan Jutaan Belia 2012

Gerbang Kerjaya adalah program yang dianjurkan oleh Bahagian Pembangunan Kemahiran, Kementerian Belia dan Sukan dengan Kerjasama JobsMalaysia, Kementerian Sumber Manusia dan ia adalah salah satu program Hari Belia Negara – Himpunan Jutaan Belia 2012 yang akan diadakan di Putrajaya pada 23 hingga 27 Mei 2012.

Belia-belia lepasan SPM, Diploma dan Ijazah serta kelulusan lain yang diikhtiraf boleh berkunjung ke Gerbang Kerjaya bagi mendapatkan maklumat dan info serta khidmat nasihat yang berkaitan dengan kerjaya. Sebanyak 100 Booth pameran di mana melibatkan lebih 70 agensi / syarikat yang akan bersama-sama menyertai program ini.

Para pengunjung boleh mendapatkan segala info dan maklumat yang berkaitan seperti, bengkel motivasi kerjaya, panduan & khidmat nasihat kerjaya, kaedah menulis resume, kaedah temuduga & etika berpakaian dan sebagainya. Gerbang Kerjaya juga turut menawarkan temuduga secara terbuka kepada semua selain daripada permohonan secara kaedah online.

Bagi membantu para pengunjung yang hadir, JobsMalaysia turut menawarkan khidmat perunding kerjaya dan padanan kerjaya kepada bakal pekerja. Kepada semua rakyat Malaysia dan bakal pekerja, datanglah beramai-ramai ke Himpunan Jutaan Belia 2012 di Gerbang Kerjaya untuk mendapatkan info dan maklumat berkaitan pekerjaan dan peluang kerjaya yang bakal ditawarkan kepada anda. Datanglah beramai-ramai di Presint 3 Putrajaya!

Untuk Lebih Lanjut sila hubungi EN.NORAZMI MOKNI (019-9710776)
Seketeriat HBN 2012

Ini untuk mereka yang obses dunia artis.

Anwar Dan Pengkalan Tentera USA Di Lumut


Bekas pengasas Parti Keadilan Rakyat, Ng Lum Yong mendedahkan rahsia dan motif hubungan rapat NGO khususnya dari Amerika Syarikat dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Dalam tempoh lima tahun akan datang China akan bergelar kuasa besar di Asia Pasifik, begitu juga dengan India dan Indonesia.

"Walaupun tidak diberi peluang di China, namun Anwar Ibrahim sentiasa menyampaikan ceramah dan bertemu media di India dan Indonesia hanya untuk merosakkan hubungan baik Malaysia dengan kedua-dua negara tersebut," kata Ng Lum Yong.

Beliau yang pernah dinafikan hak bertanding jawatan ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) PKR hanya kerana mendedahkan komplot menjatuhkan Menteri Besar Selangor itu turut berkata mendedahkan melalui Anwar Ibrahim, AS mahu menguasai Selat Melaka dan mengadakan satu pengkalan tentera khusunya di Lumut, Perak.

Ng Lum Yong turut menambah tujuan diadakan pengkalan tentera tersebut sebagai langkah AS menghindarkan ketiga-tiga negara Asia ini menjadi kuasa besar utama di Asia Pasifik.

"Anwar telah banyak menerima pembiayaan dan sumber kewangan besar dari Amerika Syarikat melalui pertubuhan-pertubuhan NGO.

"Tujuan mereka adalah mahu menjadikan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri untuk memudahkan pembinaan pengkalan tentera di sini," dakwa Ng Lum Yong.

KL Pos

Selasa, Mei 22, 2012

Lagi Keluhan Warga Kalimantan Ingin Menyertai Malaysia



Ketika pembangkang negara ini memburuk-burukkan kerajaan pusat di negeri-negeri Borneo, kepayahan hidup di sempadan Malaysia oleh masyarakat Indonesia Kalimantan Timur membuatkan mereka meluahkan rasa ingin menyertai persekutuan Malaysia tanpa ragu langsung.

Harga Semen (Simen) di Perbatasan Kaltim-Malaysia Tembus Rp 1 Juta/Sak
Rista Rama Dhany - detikfinance

Jakarta - Sungguh miris yang dialami oleh masyarakat perbatasan di Kalimantan Timur dengan Malaysia. Mereka harus membeli semen Rp 1 juta per sak (RM415 per beg)  dan tak nikmati BBM subsidi.

Nasar Husen about 10 hours ago
Ayo kita gabung sama malaysia aja

Mohsin Trimarjoko about 10 hours ago
ayo rakyat kalimantan kita bersatu mlawan ketidak adilan ini. Bumi borneo kaya akan sumber daya alam tpi cuma di keruk untuk pemrintah pusat dan kita tdk prnah menikmatinya. Mending gabung malaysia atau buat negara sendiri aja.

jelata about 11 hours ago
gimana mau mempertahankan kedaulatan negara kalo nasibnya gak pernah d perhatiin sama negara sendiri? kalau disuruh milih, mungkin saudara2 d perbatasan maunya jadi WN Malaysia smua. Saran buat pemerintah: kalau nggak sanggup ngurusin wilayah perbatasan, mending dikasih ke negara tetangga yang terbukti lebih sanggup melakukannya. pemerintah ini sudah banyak dosanya sama rakyat  

logaritmik about 11 hours ago

klo bisa pilih mngkin mreka lbh milih ikut malay ketimbang indo.. ( -)))-)))-)))-)))-)))___-)))-)))-)))-)))-))))

Tatang A Lawian about 11 hours ago
Buka mata lebar lebar wahai para pejabat dan anggota DPR, jangan salahkan mereka jika suatu saat mereka sendiri yg memindahkan patok perbatasan.  

Fajar Taufiqurrohman Ibn Yunus about 12 hours ago
Pemerintah jangan menyiksa masyarakat, jika memang tidak mau dan tidak mampu mengurusi rakyat, biarkan pemerintahan lain yang mengurusi. Kasihan rakyat, disuruh ngomong nasionalisme, tp gx mau diurusin hajatnya, merdeka saja, biarkan Malaysia yg urus jika Indonesia sdh tdk mampu, kasihan rakyat, jgn egois jd pemerintah.

Yuda Efdal about 12 hours ago
ayo gabung jadi negara bagian malaysia aja,,makmur dah,,

Isnin, Mei 21, 2012

Sultan Selangor Murka. 'Kerabat Raja' Buat Hal Di Indonesia

Belum reda kes seseorang kononnya kerabat Johor memukul seorang artis rap, kecoh di Indonesia dengan seorang lagi yang bernama Raja Mohamad Syazni mengaku sebagai cucu Sultan Selangor dan mengadakan hubungan dengan artis Indonesia bernama Syahrini. Si pengaku yang dipanggil Bubu di Indonesia menggemparkan persada seni negara tersebut apabila pada masa yang sama dikatakan terkantoi berhubungan dengan gadis lain.

Gelihati apabila mendapat tahu bahawa Sultan Selangor telah mempunyai cucu. Apatah lagi raja mudanya masih terlalu muda untuk memiliki seorang cucu yang boleh bercinta dengan artis Indonesia. Malah cucunya dari putri-putri hasil perkahwinan pertama baginda belum pun sedewasa itu.

Apa nak jadi la korang. Kalau puak-puak berfahaman kebangsaan berhempas pulas mempertahankan institusi raja, tolonglah bagi kerjasama dengan menjaga nama baik institusi raja. Apa lagi membuat onar dengan selamba di negara yang telah berjaya menghapuskan 124 kerajaan beraja dan membentuk sebuah negara republik.

Bubu Ngaku Keluarga Kerajaan, Sultan Selangor Marah
Adhie Ichsan - detikhot
Senin, 21/05/2012 08:25 WIB

Jakarta - Kekasih Syahrini, Bubu mengaku berasal dari keluarga Kerajaan Selangor di Malaysia dengan nama asli Raja Mohamad Syazni. Namun pengakuan Bubu tersebut justru membuat marah pemimpin Kerajaan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah Alhaj.

Berita hubungan percintaan antara Syahrini dengan Bubu, ternyata sampai juga ke kuping Sultan Sharafuddin. Ia mengaku tak memiliki cucu bernama Raja Mohamad Syazni.

"Kerajaan Selangor sangat marah dengan pernyataan Bubu yang mengaku dari keluarga Kerajaan Selangor," ucap sumber detikHot di Malaysia.

Saat menggelar jumpa pers di Royal Hotel, Bogor, Minggu (13/5/2012) malam, Bubu menekankan dirinya bukan pria asal Bogor seperti yang sering diberitakan di media.

"Saya keturunan raja, saya cucu Raja Selangor. Nama saya Raja, jadi tak semua orang di Malaysia bisa pakai nama itu," ujar Bubu kala itu.

Faktanya, lanjut sang sumber, Sultan Sharafuddin tidak memiliki cucu seumuran Bubu. Dari istrinya terdahulu, ia memiliki dua putri dan satu anak lelaki.

Selain itu, keluarga Kerajaan Selangor memakai nama 'Tengku', bukan 'Raja' seperti yang diakui Bubu. "Titel 'Raja' biasanya dipakai keluarga Kerajaan Perak," lanjut sang sumber.


Menurut laporan, gadis yang dikantoikan berskandalan dengan si Bubu ini kecewa kerana dikeji sebagai perempuan tidak baik :

"Sedih banget, kecewa juga dibilang perempuan nggak jelas. Kan banyak dikomen-komen kayak gitu," ungkapnya kepada detikHOT, Rabu (16/5/2012).


Virta mengaku foto tersebut diambil saat dirinya berada di Bali. Saat itu, secara tiba-tiba Bubu menggendong sehingga tangannya tak sadar merangkul leher Bubu.

"Itu tak sengaja, soalnya lagi becanda. Kejadiannya di Bali sekitar jam 3 malam," akunya.
Foto Bubu menggendong gadis lain ketika kecoh hubungannya dengan Syahrini tersebar luas di Indonesia.

Foto Bubu bersama Syahrini

Jumaat, Mei 18, 2012

Misteri Kekayaan Anwar Ibrahim Semakin Terkuak

Anwar dikatakan mempunyai kekayaan sejumlah RM4,000 juta. Sebahagian besarnya dibalun semasa menjadi Menteri Kewangan. Sedikit demi sedikit, si perut busuk ini ditelanjangkan.

Are These the Secret Details of Anwar Ibrahim’s Wealth? 

We have been following the saga of the "I" Files, which claims to be a documented retelling of the life and times of Datuk Seri Anwar Ibrahim. We were at first a bit sceptical of the entire proposition, but it has become a riveting read, and now our wait appears to be paying off.


In the latest installment, the author, 'Jonathan Smith,' tells the story of how Anwar created his financial empire. This is not merely a story of what we already know -- Anwar's 5-star lifestyle after leaving prison in 2004 -- but rather contains allegations and detail generally unknown in Malaysia.

The allegations in this are nothing short of explosive, though they begin slowly. Smith alleges that Anwar's original funding came from his wife's family and from the Saudis. It is with the Saudis, and Anwar's time as Finance Minister, that the story becomes gripping. Smith writes:

One name recurred again and again, one I'd not to that point seen connected to Anwar: Saleh Abdullah Kamel, one of the wealthiest men in Saudi Arabia.

Anwar was a direct recipient of a great deal of his largesse, and had been since his ABIM days. Saleh Kamel would become important again later in the I-Files, but at the time the extent of his fingerprint was already remarkable. Anwar's radical charities in other countries, his charities here – all of which of course paid him some sort of management fee – and his every project at home received some amount of Saleh Kamel's largesse.

All of this would be remarkable enough, but even then, those of us who did wetwork against the Soviets knew Al Baraka and Saleh Kamel from another source: He funded the mujahedeen in Afghanistan, or more accurately, the mujahedeen who truly believed in the Saudi vision. He funded the madrassas in Pakistan and the unreachable parts of Afghanistan that would birth the Taliban a mere handful of years later – even then, we were aware of some of the danger he posed.

Al Baraka would later be Osama bin Laden's and al Qaeda's first choice in banks, a fact that have never seemed to bother Anwar or Saleh Kamel – and certainly did not slow Anwar down from joining the board of Al Baraka on leaving prison. He even proudly boasts of it to this day.

In 1994, while Finance Minister, Anwar privatised Bank Islam (which Anwar himself had founded), selling 2.89 million shares to Joint Arab Malaysian Investment, which already controlled 5.27 million shares. JAMI's largest shareholders were Al Baraka and Saleh Kamel; Anwar's longtime associate Kamaruddin Mohd Nor, several Saudi-controlled companies, and a handful of Anwar front groups were the remaining major shareholders. JAMI saw hundreds of millions off of the deal through off-books transactions.

As Finance Minister, Anwar always made certain that Al Baraka and Saleh Kamel received their share – they, and a mysterious figure we would come to know as 'Mr Ten Per Cent.'

The relationship has always been symbiotic. Anwar has over the years taken "consulting fees" for "introducing" foreign firms to Al Baraka and other Saudi enterprises; for example, in the last decade, he took $25,000,000 from the Hong Kong firm Pearl Oriental to "solicit investments" from Al Baraka.

Bacaan lanjut : The Choice

Khamis, Mei 10, 2012

Sumber Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya UM Meragukan


Dengan hanya 2,282 pengundi mereka terjemahkan kononnya suara 12,000,000 pengundi di Malaysia.
Dengan perkembangan itu, pengundi atas pagar dilihat mengalami peningkatan kali ini berbanding PRU12 dan dijangkakan akan memainkan peranan penting dalam menentukan kemenangan sesebuah parti.
Kajian itu dikendalikan oleh Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya UM antara 31 Mac dan 15 April lalu melibatkan 2,282 pengundi dari Semenanjung. Kajian tidak dikendalikan melibatkan pengundi Sabah dan Sarawak.
"Kumpulan 30 peratus ini, pada pandangan kami, yang akan menentukan siapa dan parti mana yang akan memperoleh kemenangan dalam PRU13 kelak," kata Penyelidik Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya UM, Amer Saifude Ghazali ketika membentangkan hasil kajian pada Wacana Politik dan Persepsi Semasa Pengundi Menjelang PRU13, hari ini.
Menurut beliau, arah aliran sokongan 30 peratus pengundi atas pagar itu akan menentukan parti atau perikatan yang bakal menguasai PRU13.
"Kadar ini boleh memihak kepada BN atau PR, bergantung pada strategi yang parti-parti politik. Jika parti politik bijak menggunakan strategi, mereka boleh menawan sokongan 30 peratus pengundi ini," kata Amer Saifude.
Paras 30 peratus yang tidak pasti ini juga sama di peringkat negeri.
Misalnya, di peringkat Selangor, 34 peratus pengundi Melayu menyatakan bahawa BN menjadi keutamaan berbanding 33 peratus memilih PR dan 33 peratus lagi pula tidak pasti.
Di kalangan pengundi Cina, 16 peratus sokong BN berbanding 49 peratus memilih PR dan 20 peratus tidak pasti.
Seramai 20 peratus pengundi kalangan kaum India di Selangor memilih BN dan 60 peratus cenderung kepada PR dan 20 peratus lagi berada dalam kategori tidak pasti.
Di Perak, 36 peratus pengundi Melayu memilih BN sebagai parti pilihan mereka dan masing-masing 30 peratus condong ke arah PR dan 34 peratus tidak pasti.
Berbanding di Selangor, 67 peratus pengundi India di Perak memilih BN dan hanya lima peratus memihak kepada PR tetapi yang tidak pasti pula 28 peratus.
Di Kedah juga, senario itu tidak jauh berbeza tetapi bilangan pengundi yang tidak pasti lebih kecil iaitu 24 peratus di kalangan pengundi Melayu, Cina (12 peratus) dan India (25 peratus).
Di negeri itu juga, 33 peratus pengundi Melayu memilih BN manakala kalangan Cina dan India pula masing-masing 38 peratus dan 65 peratus. Seramai 43 peratus orang Melayu, 50 peratus Cina dan 10 peratus India memilih PR.
Bagaimanapun senario agak berbeza membabitkan Kelantan, yang dipimpin oleh Pas sejak 1990, kerana 44 peratus pengundi memilih PR berbanding 27 peratus melahirkan sokongan kepada BN. Seramai 29 peratus pengundi berada dalam kumpulan tidak pasti.
Menurut Amer, ia menunjukkan bahawa senario di Kelantan adalah agak berlainan.
Ketika ditanya mengenai signifikan bilangan pengundi tidak pasti dalam PRU13, Amer berkata, meskipun 30 peratus pengundi mengatakan tidak pasti, sebenarnya penemuan juga menunjukkan bahawa sebahagian besar sudah membuat keputusan.
"Cuma mereka tidak mahu memberitahu parti yang menjadi keutamaan mereka secara terbuka. Pendirian mereka, kami dapat kenal pasti menerusi jawapan kepada soalan-soalan lain berkaitan, ada yang menentang dasar kerajaan, misalnya," katanya lagi.
Berkenaan dengan keutamaan pilihan antara parti dan calon, 37 peratus pengundi berkata, mereka akan membuat pemilihan berdasarkan calon manakala 51 peratus lagi memilih dengan mempertimbangkan aspek parti. Seramai 12 peratus lagi tidak pasti.
Dari segi kaum, masing-masing 50 peratus pengundi Melayu, 54 peratus (Cina) dan 57 peratus (India) mengutamakan soal parti.

Rabu, Mei 09, 2012

Ugutan Bunuh Terhadap Pendedah Cubaan Murtad, Mana Unit Anal PAS?


Unit Amal PAS lebih rela membela pemimpin yang rosak moral dan terbabit dengan pertuduhan homoseksual serta para pemimpin yang memperjuangkan hak berjubur. Mereka tidak mempedulikan langsung perkara-perkara yang patut dititikberatkan seperti menjaga kebajikan dan keselamatanmereka yang diancam ugutan bunuh kerana mendedahkan cubaan memurtadkan mereka. Hal ini mereka serahkan kepada polis yang mereka panggil 'anjing' 'barua' dan 'babi'.

Jika 'anjing' 'barua' dan 'babi' yang menjaga keselamatan orang Islam yang diugut bunuh kerana mendedahkan cubaan memurtadkan mereka, Unit Amal PAS berada dipihak kafir dan kecenderungan mereka membela Anwar Ibrahim dan Ambiga, layaklah mereka digelar Unit Anal PAS.

Presiden Jalur Tiga (Jati), Datuk Dr Hasan Mohamed Ali mendakwa pasangan suami isteri murtad yang membuat pengakuan sebelum ini diugut selepas penayangan video mereka didedahkan. Hasan turut mendakwa, bukan sahaja pasangan itu diancam dan diugut malah ia disasarkan terhadap anak-anak mereka.

Hasan berkata, kedua-duanya juga terlibat dalam kemalangan beberapa hari selepas itu.

Bagaimanapun, katanya, beliau tidak dapat memastikan sama ada kemalangan itu ada kaitan dengan pendedahan video murtad yang ditayangkan kepada media atau pun tidak. Katanya, beliau percaya ia berkemungkinan bermotifkan pendedahan itu atau pun berlaku secara kebetulan.

"Mereka terlibat kemalangan apabila keretanya dilanggar lori beberapa hari selepas video itu ditayangkan. Teori mengatakan ia pelanggaran biasa tetapi ada mengatakan ia berkaitan pendedahan itu.

"Apapun ada orang datang jumpa dia. Ada panggilan ancam dia malah mengugut anak-anak dia," katanya pada sidang media di rumahnya, semalam. Katanya, pasangan itu telah membuat laporan polis berhubung insiden itu.

Ketika ditanya sama ada polis memberi perlindungan terhadap pasangan suami isteri itu, Hasan enggan mengulas lanjut. "Saya tidak boleh dedahkan perkara-perkara ini tetapi mereka selamat cuma kenderaan rosak.

"Hal-hal berkaitan polis saya tidak menjawab lebih daripada itu tetapi laporan polis ada dibuat," katanya.

Isnin, Mei 07, 2012

Demo Lagi Di Kedutaan Malaysia Jakarta

Demo Kedubes Malaysia, Laskar Merah Putih Bakar Replika Bendera Malaysia

Pandu Triyuda - detikNews
Senin, 07/05/2012 13:15 WIB
Jakarta Kedutaan Besar (Kedubes) Malaysia lagi-lagi jadi sasaran demonstrasi. Sekitar 300-an pendemo yang mengatasnamakan Laskar Merah Putih menggeruduk Kedubes Malaysia di Jalan HR Rasuna Said, Jakarta Selatan. Bahkan massa membakar replika bendera Malaysia dalam aksi mereka.

Pantauan detikcom, Senin (7/5/2012), massa menggugat pemerintah Malaysia atas kematian 3 TKI asal Nusa Tenggara Barat (NTB) yang tewas ditembak polisi Malaysia beberapa waktu lalu. Massa membentangkan sebuah spanduk putih berukuran 2x3 meter bertuliskan tiga tuntutan, yaitu 'Laskar Merah Putih menggugat PM Malaysia atas kematian 3 TKI, Pemerintah Indonesia untuk melindungi para pahlawan devisa, dan Indonesia Tanah Airku, tanah tumpah darahku'. 

Pembakaran replika bendera Malaysia tersebut sebagai ungkapan kekesalan massa aksi. Massa juga terlibat dorong-dorongan dengan polisi yang menjaga kantor kedutaan. Meski suasana berlangsung 'dingin' karena masih diguyur gerimis. Ada sekitar 200 polisi yang menjaga kantor kedubes Malaysia. 

Para pendemo terus meneriakkan yel-yel "Ganyang Malaysia". Sesekali orator yang berorasi di atas mobil bak terbuka meneriakkan 'Merdeka, hidup NKRI, hidup Laskar Merah Putih'.

Akibat demostrasi itu, jalur lambat depan kedutaan ditutup. Polisi pengalihkan arus lalu lintas di jalur lambat ke jalur cepat. Hingga kini demonstrasi masih berlanjut

Hujah Penuh Penafian Seorang 'Berangan PM'

Betapa penjelasan yang seharusnya dibuat bagi mengukuhkan hujah mengapa mereka perlu melakukan provokasi ke atas pihak polis dan merancang sebuah pertempuran menjadi medan untuk memaparkan penafian yang tidak berkesudahan dan kerja-kerja demonising UMNO yang keterlaluan.

Inikah ciri sorang pemimpin. Sama sekali tidak.


Jumaat, Mei 04, 2012

Zuraida Cemas, Azmin Sasau, Khalid No Comment

Jumaat Mei 4, 2012 MStar Online Isu Azmin: Zuraida Kecewa MB Selangor Lepas Tangan PETALING JAYA: Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR), Zuraida Kamaruddin kecewa dengan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ekoran sikap sambil lewanya berhubung penyiaran berita dan gambar yang mengaitkan pemimpin kanan parti itu melakukan aksi panas bersama seorang wanita. Menurut Zuraida, ulasan ringkas Abdul Khalid boleh memberi ruang kepada masyarakat untuk membuat tafsiran negatif terutama apabila ia membabitkan dakwaan isu moral Timbalan Presiden parti, Mohamed AzminAli. "Saya beranggapan respon Menteri Besar terhadap isu Azmin agak mengecewakan bagi pihak kami. "Sebagai seorang pimpinan dan Menteri Besar yang dilantik oleh parti, beliau tidak boleh memberi jawapan seolah-olah mahu lepas tangan," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR, di sini, Jumaat. Beliau mengulas kenyataan Abdul Khalid pada sidang medianya Rabu lalu yang hanya menjawab 'no comment' apabila ditanya pemberita mengenai isu penyiaran gambar dan berita yang mengaitkan Mohamed Azmin bersamaseorang wanita. Selain itu Zuraida yang juga Ahli Parlimen Ampang menegur Abdul Khalid agar lebih berhati-hati dalam memberi kenyataan khususnya kepada media. "Jadi saya kecewa kerana ianya akan kecilkan hati Azmin yang banyak berjuang dalam parti. "Saya kesal, sepatutnya Menteri Besar seharusnya lebih berhati-hati dalam memberi komen agar tidak memberi tanggapan negatif kepada masyarakat umum atau media. Dalam persediaan menghadapi pilihan raya, kita mesti duduk dalam satu saf...saya kesal sedikit," katanya berulang kali. Selasa lalu, beberapa laman blog menyiarkan siri gambar yang memaparkan aksi panas seorang lelaki mirip pemimpin pembangkang dengan wanita termasuk melakukan seks oral di dalam sebuah tandas. Paling mengejutkan pendedahan blog papagomo.com yang menyiarkan gambarseorang lelaki menyerupai pemimpin parti pembangkang sedang menyelak baju seorang wanita di dalam sebuah tandas. Gambar itu dipercayai sebahagian daripada sedutan rakaman aksi seks lelaki berkenaan bersama wanita misteri yang dirakam menggunakan kamera tersembunyi daripada bahagian atas tandas tersebut. Bagaimanapun, Mohamed Azmin yang juga Ahli Parlimen Gombak segera menafikan beliau adalah lelaki dimaksudkan dan pada masa sama, menuduh Umno sebagai dalang dalam penyebaran gambar panas itu.

Tajuk Berita Indonesia Lebih Sensasi Untuk Azmin


Lebih mulia tajuk berita Utusan Malaysia yang menyebut Azmin menafikan dia terbabit dalam skandal asah parang kontot pakai mulut itu berbanding tajuk Tribunnews di Indonesia yang bertajuk Timbalan Parti Terkemuka Tertangkap Kamera Lakukan Oral Seks.

Kalau Azmin berakal lagi berotak bijak, tentulah tajuk berita tersebut lebih hina dina dari tajuk berita Tribunnews. Maka, kalau berani, samanlah Tribunnews sama!

Negara penyokong Anwar Ibrahim itu juga sama sekali percaya akan apa yang mereka lihat dan tidak ragu-ragu langsung meletakkan tajuk itu.

Janganlah tunjuk hero kampung ke atas Utusan Malaysia sahaja.

Khamis, Mei 03, 2012

Kedutaan Malaysia Jakarta Diserang Lagi Petang Ini

Oleh kerana sikap membela penjenayah bangsa mereka yang tinggi, Kedutaan Malaysia di Jakarta diancam demonstrasi lagi petang ini. Lalulintas di sekitar Kedutaan Malaysia menjadi padat dipenuhi penunjuk perasaan yang seakan-akan menyambung tugas pemberontak BERSIH tempoh hari. 

Secara sengaja atau pun tidak, berbekalkan perkataan 'harga diri bangsa' para penunjuk perasaan tanpa segan dan malu, menyokong penjenayah bangsa mereka di negara orang. Maka jawablah sendiri, perlukah kita mengambil pekerja Indonesia yang masuk sebagai orang baik-baik tetapi hakikatnya berniat untuk merompak hingga titisan darah terakhir? 

Apa yang perlu mereka khuatirkan. Jika mereka maut ditembak petugas keselamatan, Indonesia akan segera membela perompak-perompak ini.


Unjuk Rasa di Kedubes Malaysia, Lalin dari Mampang ke Kuningan Padat

Muhammad Taufiqqurahman - detikNews
Kamis, 03/05/2012 14:04 WIB

Jakarta Arus lalu lintas di Jalan HR Rasuna Said, Jakarta Selatan, dari arah Mampang Prapatan ke arah Kuningan tersendat karena unjuk rasa di depan Kedubes Malaysia. Massa menutup jalur lambat di depan kedubes Tersebut.

"Tersendat karena ada unjuk rasa di depan Kedubes Malaysia," ujar petugas Traffic Management Center (TMC) Polda Metro Jaya, Briptu Harlen, kepada detikcom, Kamis (3/5/2012).

Menurut Harlen, kepadatan arus lalu lintas dikarenakan massa demonstran menutup jalur lambat di depan Kedubes Malaysia sehingga memaksa kendaraan masuk ke jalur cepat. "Belum ada laporan tentang panjang kepadatan," kata Harlen.

Saat ini, beberapa petugas lalu lintas berada di lapangan untuk membantu mengurai dan menertibkan lalu lintas di wilayah tersebut.

"Sudah banyak anggota yang berada di sana," ucapnya.

Migrant Care Tipu Lagi, Tiada Pencurian Organ Penjenayah Indon Yang Ditembak Mati

Kita telah mengenali Migrant Care, agensi pengadu domba Malaysia Indonesia tajaan pembangkang di negara ini, yang sentiasa mencari bahan fitnah untuk memburukkan Malaysia. Kali ini mereka terkantoi lagi.

BNP2TKI Tegaskan Tidak Ada Pencurian Organ Tubuh 3 TKI asal NTB

Mega Putra Ratya - detikNews
Kamis, 03/05/2012 02:29 WIB

Jakarta Kepala Badan Nasional Penempatan dan Perlindungan Tenaga Kerja Indonesia (BNP2TKI) Moh Jumhur Hidayat, menegaskan hasil otopsi ulang tim forensik Polri terhadap jasad tiga TKI tidak ditemukan adanya pencurian organ tubuh. Tiga TKI tersebut masing-masing adalah Herman (34), Abdul Kadir Jaelani (25), dan Mad Noor (28) asal Lombok Timur, Nusa Tenggara Barat.

Jumhur mengatakan dua hari usai peristiwa penembakan, jasad para TKI juga diotopsi di Rumahsakit Port Dickson, Negeri Sembilan, Malaysia pada 26 dan 27 Maret 2012. Otopsi pertama, 26 Maret untuk dua jenazah masing-masing Abdul Kadir Jaeleni dan Herman. Jasad Abdul Kadir ditangani dokter Mohd Khairul Izzati Omar sedangkan dokter Muhammad Huzaifah Rahim mengotopsi jasad Herman. Selanjutnya pada 27 Maret, giliran jasad Mad Noor yang diotopsi dokter Safooraf.

"Hasil otopsi menyimpulkan mereka tewas oleh tembakan berkali-kali di bagian kepala maupun tubuh bagian depan korban," ujar Jumhur dalam rilisnya kepada detikcom, Rabu (3/5/2012).

Adapun sijil (sertifikat kematian), lanjut Jumhur, menyangkut ketiga TKI dikeluarkan pihak rumah sakit pada 26 Maret untuk almarhum Abdul Kadir serta Herman, kemudian almarhum Mad Noor sijilnya keluar pada 27 Maret.

"Melalui otopsi itu pun tidak ditemukan adanya pencurian organ tubuh ketiga TKI," ungkapnya.

Menurut Jumhur,akibat tragedi penembakan tiga TKI oleh polisi Malaysia hingga tewas mengenaskan pada 24 Maret lalu, Kementerian Luar Negeri dan Mabes Polri masih melakukan penyelidikan yang difokuskan terkait kronologis serta motif pemberondongan tembakan.

"Selain itu, diperlukan penjelasan terbuka selekasnya dari kepolisian atau pemerintah Malaysia atas terjadinya kasus tersebut," paparnya.

Jumhur juga menyayangkan berbagai penyataan Migrant Care selaku LSM peduli buruh migran terus meragukan hasil otopsi, termasuk tetap menggugat ada tidaknya kasus pencurian organ tubuh pada jasad tiga TKI tersebut. Jumhur menilai, sikap kukuh Migrant Care tidak bijaksana dan terkesan mengeksploitasi penderitaan keluarga tiga TKI, tanpa peduli dengan permasalahan yang sebenarnya terjadi.

"Untuk tetap memperjuangkan pembelaan nasib TKI, kawan-kawan di Migrant Care bisa mengupayakan cara-cara yang lebih proporsional, sehingga tidak perlu terkesan kurang obyektif yang dapat mengacaukan suasana," tutupnya.

Rakyat Muak Dengar " Ini Semua Fitnah UMNO "

Trend terbaru pemimpin rosak akhlak hari ini ialah, berzina sesuka hati, andai kantoi, sebutlah "ini semua kerja UMNO" bagi menutup keharamjadahan diri.

Sebenarnya, penafian seperti itu terlalu cliché dan terlalu tipikal kali ini. Ramai sekali yang mula menyedari bahawa dengan menyebut "ini semua kerja UMNO", itu telah menjadi signal bahawa mereka benar-benar melakukannya.

Tidak dapat dinafikan, setiap kesalahan moral Anwar Ibrahim yang terdedah akan 'ditutup' oleh empunya diri dengan  kata-kata "ini kerja UMNO" dan " ini semua fitnah UMNO".

Mereka seperti mendapat senjata untuk melakukan kemungkaran di muka bumi dengan alasan mudah mereka yang telah diterapkan kepada setiap pelaku dalam golongan mereka, sekiranya terkantoi, sebut sahaja, " ini kerja UMNO ".

Kecuali bagi orang yang jumud pemikirannya dan taksub seperti Anwar bakal memberi syafa'at kepada mereka di Padang Masyhar, ramai yang telah sedar bahawa Anwar adalah individu yang subur dengan sifat "Just Deny It" dan tidak pula mungkin akan bertanggungjawab atas salah lakunya, sejak dari dalam UMNO lagi.

Sifat-sifat jelik Anwar dalam UMNO dahulu seperti menggunakan SB untuk menghentam penentangnya, dibawa ke hari ini. 

Tetapi perancangan Anwar tidak sehebat perancangan Tuhan. Akhirnya, rakyat sedar bahawa Anwar adalah individu yang tidak akan pernah mengaku sedikitpun kesilapannya walhal jika dia berbuat demikian pasti dia akan lebih diterima masyarakat keseluruhannya.

Rabu, Mei 02, 2012

"Saya Setuju Jika Semua Polis Dibunuh" - Khalid Monyet Ismath




Celaka muda terulung yang disebut-sebut kata celaka oleh beribu-ribu umat manusia dengan berani pula menyebut supaya mahu semua polis dibunuh.

Polis Malaysia nampaknya baik sungguh kerana masih membiarkan puak jenis ini dari terus berkata-kata.

Inilah didikan Anwar Ibrahim yang dengan jelas, dapat dilihat kebaruaan dan keharamjadahan hidupnya yang tidak dapat tidak, sekiranya PR berkuasa, nescaya akan berlakulah anarki akibat tangan-tangan mereka jenis ini.

Jika belum berkuasa sekalipun Anwar Ibrahim mampu mengarahkan hamba-hamba sahayanya menggempur polis, Bayangkan jika dia berkuasa.

Sudah tentulah anak haram jadah seperti di atas akan digunakan untuk menghapuskan mereka yang menentangnya dengan cara dibunuh beramai-ramai.

Jika polis pun dia berani ugut bunuh, apatah lagi orang ramai? Tolak Anwar Ibrahim, tangkap Khalid Ismath.


Kes Azmin : Padah Enggan Taubat Seperti Disarankan Ummi Hafilda




Haji Hadi kata WAJIB dedahkan aib pemimpin.

-DetikDaily bertarikh 27 Ogos 2009 

Haji Hadi berkata:
“Saya ingin menarik perhatian, dalam pilihan raya kecil di Permatang Pasir sebagai contoh, Umno dan Barisan Nasional mengatakan kita tidak boleh menyebut keaiban seseorang, sedangkan pilihan raya adalah suatu amanah yang besar untuk rakyat memilih pemimpin.

Di mana dalam amanah memilih pemimpin kita wajib mendedah peribadi orang yang hendak dipilih itu, adakah ia seorang yang benar-benar adil, tidak fasik dan tidak melakukan perkara-perkara yang boleh menjatuhkan maruah.

Itu satu tanggungjawab agama yang tidak termasuk dalam perkara yang membatalkan pahala puasa. Ini jelas diperkatakan oleh ulama-ulama dalam kitab mereka, khususnya dalam perkara yang seperti ini.

Bahkan, dalam perkara saksi di mahkamah, saksi dalam perkahwinan pun kita kena dedahkan peribadi seseorang. Inikan pula untuk memilih wakil rakyat dalam satu kawasan yang mewakili rakyat untuk membuat dasar dalam Dewan Undangan Negeri (Dun).

Maka, ia perlu ditelitikan dalam perkara maruah dan peribadi pemimpin ini.”

Apa kata blogger pembangkang? Baca di sini : Penggempur Mutiara 

Imej-Imej Banjir Landa KL Petang Ini

 MRR2 Batu Caves - Tmn Melati

 Sg. Gombak berhampiran PWTC

Perkim , Jalan Ipoh

 Celcom, Jalan Tun Razak

Pekan Kajang

Betul punya duduk dan bantah dalam kereta yer.. Ambik, jem kaw punya...

"Saya Setuju Jika Semua Polis Dibunuh" - Khalid Monyet Ismath


Celaka muda terulung yang disebut-sebut kata celaka oleh beribu-ribu umat manusia dengan berani pula menyebut supaya mahu semua polis dibunuh.

Polis Malaysia nampaknya baik sungguh kerana masih membiarkan puak jenis ini dari terus berkata-kata.

Inilah didikan Anwar Ibrahim yang dengan jelas, dapat dilihat kebaruaan dan keharamjadahan hidupnya yang tidak dapat tidak, sekiranya PR berkuasa, nescaya akan berlakulah anarki akibat tangan-tangan mereka jenis ini.

Jika belum berkuasa sekalipun Anwar Ibrahim mampu mengarahkan hamba-hamba sahayanya menggempur polis, Bayangkan jika dia berkuasa.

Sudah tentulah anak haram jadah seperti di atas akan digunakan untuk menghapuskan mereka yang menentangnya dengan cara dibunuh beramai-ramai.

Jika polis pun dia berani ugut bunuh, apatah lagi orang ramai? Tolak Anwar Ibrahim, tangkap Khalid Ismath.



Pembangkang Malaysia Perlu Diganti


Malaysia tidak lagi memerlukan PKR , DAP dan PAS sebagai agen kuasa pembangkang negara ini. Mereka perlu diganti.

1. PKR dipimpin oleh Anwar yang pernah meminta Special Branch Bukit Aman kutip dan sesah Ummi Hafilda yang membocorkan rahsianya semasa menjadi Timbalan Perdana Menteri.

2. DAP pula mempunyai pemimpin paling lama memerintah dan diwariskan pula ke anak beranak, sebuah sistem politik ala feudal tiruan yang benar-benar memijak kepala para penjilat kaki mereka.Lim Kit Siang yang memaki hamun kaum Melayu dengan penuh benci pada tahun 1969 di Chow Kit, masih lagi 43 tahun kemudian.

3. PAS mempunyai ulamak yang pernah mengharamkan kerjasama dengan bukan Islam, tetapi hari ini bekerjasama dengan puak yang tidak akan menerima konsep negara Islam bawaan mereka sampai bila-bila.

Politik Malaysia menjadi kotor, jijik dan tampak cacat apabila pembangkang Malaysia tidak seperti yang diharapkan oleh majoriti rakyat. 

Maka Barisan Nasional akan menang bergaya jika pilihanraya diadakan esok.