Isnin, Disember 22, 2008

Pok Nik Oh Pok Nik

Eh Pok Nik. Mu kecek gapo? Memang lah solat itu tuntutan Islam. Hudud itu tuntutan Islam. Pecah belah sesama Islam tu tuntutan Islam jugak ke? Pok Nik, ambo respek mu dari dulu lagi. Tapi janganla mu ambik separuh buang separuh. Kalau kopiah tak bertali tak bernama serban. Kalau sujud pakai pipi bukan dahi tak dinamakan sujud. Mu galak dok kutuk UMNO, mu ngan parti mu supo jugak la ngan UMNO. Takda yang kurang. Pot calling kettle black.

Mu tak patut la ikut aspirasi kuasa politik mu yang dipimpin oleh ulamak bertali leher dalam parti mu tu. Mu kan Tuan Guru. Mu wajiblah kecek sebagai seorang Tuan Guru. Ambo tak kisahlah mu nak masuk tokong rasmi upacara budaya Thai Buthia ke, Cina ke, nak datang sambutan Krismas anjuran Nizar Jamaluddin tu ke, nak sokong ADUN PAS di Taiping yang rasmikan pecah tanah kuil hindu ke. Itu hak mu Tuan Guru weh. Parti Islam pertama di dunia berkiblatkan fahaman sosialis yang rukun utamanya, menolak agama dalam politik. Takde yang pelik lah!

Tapi ini soal pemakaian Islam secara menyeluruh. Mu tu pemimpin PARTI ISLAM! Dah Guan Eng kuis serban mu jatuh, mu cerita serban mu longgar. Kalau Kit Siang betes kakimu jatuh terguling, mu cerita mu gi langgar betis kering Kit Siang. Mu ni lembut sangat la Pok Nik. Strategi salah, manifestasi salah, semua orang Islam dah diketawakan.

Lepas ni Cino India semua kecek, Islam tu boleh ambik separuh separuh je. Jange ambik sumo. Semaye cukup 5 waktu, mu nak carut jiran yang tak mu tok nampak semaye sunat kat surau tadi, halal carut. Tapi jange carut Cino yang dok panggang babi depan rumah sampai bau masuk ke bilik. Haram carut demo. Carut orang Islam boleh.

Galakkan pertelagahan sesama Islam. Cintai musuh-musuh Islam. Itu ajaran Pok Nik. Satu pondok dengan Ibrahim Libya ke apa? Patutla karkun tabligh semua tak gemar dengan PAS walaupun demo berserban berpandangan Urdu seperti mu jugak. Mu banyak makan kek politik Pok Nik. Kek politik tu banyak gelatin mu tau tak?

Pok Nik oh Pok Nik. Mu, Husam, toksah dok cakap banyak lah. Lagi banyak mu cakap nanti lagi seronok Cino India menari-nari. Menari-nari tengok kebodohe ore Isle.

Dulu Harussani suruh bersatu denge sumo umat Islam, mu tempelak Mufti Perak tu. Sekarang mu nak jadi hero minoriti ala-ala Hindraf. Tu la.. Mu sokong Hindraf banyak sangat. Skang mu pun dah terikut-ikut rentak demo.