Jumaat, April 24, 2009

RPK @ ك ف ر ? Kebetulan Atau Disengajakan?

Dalam hadits Anas Radhiyallahu 'anhu, Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda:

"Artinya : Dan di antara kedua matanya termaktub tulisan "kafir" [Shahih Bukhari, Kitabul Fitan, Bab Dzikrid Dajjal 13: 91; dan Shahih Muslim, Kitabul Fitan wa Asyrothus Sa'ah, Bab sa'ah, bab Dzikrid Dajjal 18: 59].

Dan dalam satu riwayat disebutkan:

"Artinya : Kemudian beliau mengejanya -kaf fa ra- yang dapat dibaca oleh setiap muslim. " [Shahih Muslim 18: 59].

Dan dalam satu riwayat lagi dari Hudzaifah:

"Artinya : Dapat dibaca oleh setiap orang mukmin, baik ia tahu tulis baca maupun tidak. " [Shahih Muslim 18: 61].

Tulisan ini (yang ada di antara kedua mata Dajjal) adalah hakiki, sesuai dengan lahirnya, dan tidak sukar untuk diketahui oleh sebagian orang (yang muslim) dan tidak diketahui oleh sebagian orang lagi (yakni orang kafir) [2] bahkan orang muslim yang buta huruf pun dapat membacanya. Hal ini disebabkan kemampuan memandang itu diciptakan oleh Allah bagi hamba-Nya bagaimana dan kapan saja ia berkehendak. Tulisan ini dapat diketahui oleh mukmin dengan pandangan matanya, meskipun dia tidak kenal tulis- menulis, dan tidak dapat diketahui oleh kafir sekalipun dia tahu baca tulis. sebagaimana halnya orang mukmin dapat mengetahui bukti-bukti kekuasaan Allah dengan pandangan matanya sedangkan orang kafir tidak mengetahuinya. Maka Allah menciptakan pengetahuan bagi orang mukmin tanpa mengalami proses belajar mengajar. sebab pada zaman itu memang terjadi hal-hal yang luar biasa. [Fathul-Bari 13: 100].

Imam Nawawi berkata, "Pendapat yang dipegang oleh para muhaqiq ialah bahwa tulisan ini nampak secara lahir dan hakiki (sebenamya) sebagai suatu tanda dan alamat yang diciptakan oleh Allah di antara sejumlah alamat atau tanda-tanda yang menunjukkan dengan qath'i akan kekafiran, kebohongan, dan kebatilannya (Dajjal). Dan tanda-tanda ini dinampakkan oleh Allah kepada setiap orang muslim yang tahu tulis baca maupun yang tidak tahu tulis baca, dan disembunyikannya untuk orang yang dikehendaki-Nya akan celaka dan terfitnah. Dan hal ini tidak dapat dihalangi sama sekali. " [Syarah Shahih Muslim oleh Imam Nawawi 18: 60]


Imbasan Sebelumnya :

Ketahuilah akan hadis nabi yang menyebut, di akhir zaman, hanya mereka yang ditunjukkan Allah akan melihat bahawa Dajal (Raja Fitnah Akhir Zaman) itu adalah penipu dengan tertera KAF FA RO di dahinya. KAF ك (K), FA ف (F), RO ر (R)membentuk perkataan كفر (KFR) (Kafir/Kufur).

Bukankah huruf PA ڤ (P) itu adalah manipulasi dari huruf FA ف (F) dalam tulisan Arab? Maka dengan itu, RPK menyusun huruf Arab kanan ke kiri menjadi كڤر di mana jika dalam tulisan Arab, ڤ tidak wujud dan biasa digantikan dengan ف maka ianya menjadi كفر !!!(?)

Mari Kutip Wang Bantu PahangDaily !

Utusan Online, 23/04/2009 4:12pm

Saiful fail saman fitnah RM2 juta

SHAH ALAM 23 April - Bekas pembantu peribadi Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd. Saiful Bukhari Azlan hadir ke Mahkamah Tinggi di sini hari ini untuk memfailkan saman fitnah bagi menuntut ganti rugi RM2 juta berhubung enam artikel yang ditulis dan disiarkan pahangdaily.blogspot.com yang memfinah dirinya. Mohd. Saiful yang memakai kemeja putih lengan panjang dan bersongkok hadir bersama peguamnya, Zamri Idrus untuk memfailkan writ saman tersebut pada pukul 2.40 petang.
- Utusan

Ulasan

Kepada pentadbir Pahangdaily, teman ucapkan padan muka. Kalau nak sensasi tu berpada-padalah. Jangan sampai peluru tak keluar, pistol hancur meletup. Orang cakap, kalau suka bercakap bohong lama-lama jadi penyamun. Suka sebarkan perkhabaran palsu, satu sen pun tak boleh dipercayai. Teman percaya, pentadbir pahangdaily ni adalah puak-puak PKR sebab puak-puak PAS ni ada limit lagi dalam nak bergelumang fitnah. PAS ni setakat angin yang membawa bau kentut je. Tapi PKR, sebut je. Apa pun sanggup. Kalau dengan menyokong pendapat sesetengah fundamentalis Hindu bahawa Kaabah tu dulu kuil Hindu pun depa sanggup. Asalkan ada peluang memerintah. Apa lagi tipu fitnah.

Patutlah PKR .. RPK tu sama je akronim hurufnya. Tetapi, ketahuilah akan hadis nabi yang menyebut, di akhir zaman, hanya mereka yang ditunjukkan Allah akan melihat bahawa Dajal (Raja Fitnah Akhir Zaman) itu adalah penipu dengan tertera KAF FA RO di dahinya. KAF ك (K), FA ف (F), RO ر (R)membentuk perkataan كفر (KFR) (Kafir/Kufur).

Bukankah huruf PA ڤ (P) itu adalah manipulasi dari huruf FA ف (F) dalam tulisan Arab? Maka dengan itu, RPK menyusun huruf arab kanan ke kiri menjadi كڤر di mana jika dalam tulisan Arab, ڤ tidak wujud dan biasa digantikan dengan ف maka ianya menjadi كفر !!!


Wau! Rupa-rupanya ada Melayu celup yang bercita-cita menjadi dajal. Wajarlah dia mengusahakan sebuah gedung fitnah terkemuka di alam cyber. Dajal yang makan nangka, PahangDaily yang tak cukup matang pulak terkena getah. Itulah namanya salah guru dalam menimba ilmu.

Lalu PahangDaily mencabar si Epul saman Pusrawi. Hehehe. Yang memeriksa Saiful tu seluruh pentadbir Pusrawi ke? Bukankah yang memeriksa tu si doktor nak kaya cepat yang segera menghilangkan diri? Konon selamatkan nyawalah, ayam ketua kampung matilah, padahal ? Semoga demam PahangDaily lekas kebah.


" Sesungguhnya, yang kanan lebih mulia dari yang kiri kerana dipelihara dari bergelumang tahi."