Khamis, Oktober 14, 2010

Majlis Peguam Perlu Dirombak


Bukan tidak pernah Bar Council digegar oleh orang-orang Islam yang bersatu tanpa mengira fahaman politik. Forum "Memeluk Islam" yang dianjurkan badan itu pernah diserbu ribuan umat Islam sehari selepas tarikh keramat 08.08.08.

Pada masa itu, jelas di mata penyokong PR yang terdiri dari Melayu busuk perut, bahawa Majlis Peguam tidak bersama mereka. Tetapi kerana Majlis Peguam adalah cabang pembangkang tegar di negara ini, Melayu tak pandai undang-undang tetapi menelan dakyah dengan mudah, kekal dibelakang mereka.

Sedangkan Zulkiflee Nordin, nama prominent bagi seorang pejuang perundangan Islam dalam PKR itu sendiri, genyir dengan Pakatan Rakyat dan menyertai Konsensus Bebas selepas itu.

Tetapi Bar Council tidak mengambil apa-apa tindakan ke atas peguam naungannya yang tidak beretika seperti Latheefa Koya dan N. Pathmanaban.

Majlis Peguam tidak harus mengiyakan dakwaan dolak dalik busuk hati dan perut mereka ke atas orang Islam yang berbangsa Melayu di sebuah negara yang dibina dari keringat dan air mata orang Melayu.

Majlis Peguam perlu digempur sekali lagi bagi melambangkan rasa tidak puas hati. Mereka perlu didesak untuk bertindak membersihkah profesion guaman.

Majlis Peguamlah yang membentuk peguam-peguam kotor hari ini yang bukan menjalankan amalan guaman atas nama keadilan, tetapi mencari jalan dan loopholes undang-undang bagi melakukan kacau ganggu, penipuan dan pembunuhan kejam.

Majlis Peguam Malaysia sesungguhnya merupakan badan paling kotor, jijik, hina dan hampas perundangan dunia yang tertinggal di tengah Kuala Lumpur.

Pemimpin badan tersebut harus ditukar dan moraliti amalan guaman di Malaysia harus berpaksikan kebenaran dan bukan sebuah penyamaran.

Wan Azizah Wanita Besi

Penulis kasihan dengan seorang isteri yang tabah ini. Membesarkan anaknya dengan menanggung aib yang terbuka tentang suaminya yang beliau sendiri tahu kebenarannya.

Wan Azizah memang seorang wanita yang tabah. Sabar dan seorang muslimah yang tinggi martabatnya. Dia tidak mahu nusyuz. Dia tidak mahu meruntuhkan rumahtangga yang menghasilkan anak-anak yang sudah besar.

Dia bertanding untuk suaminya di Permatang Pauh. Dia juga meletakkan jawatan demi suaminya (atau marahnya pada Rashid) dan membiarkan Anwar menjadi ahli Parlimen semula.
Pengorbanan Wan Azizah ke atas suaminya sangat hebat tetapi adakah suaminya lebih hebat darinya?

Anwar Ibrahim terus berpeluh dahi akibat pendedahan yang dibuat oleh orang-orang yang dahulunya dia percaya, tidak akan mendedahkan apa-apa berhubung sesuatu yang dianggapnya peribadi.

Dia, sehingga satu tahap, mungkin tidak dapat ditolong lagi oleh para peguam pemutar belit lidah bercabang sembilan di sekelilingnya.

Apakah satu hari nanti Wan Azizah dan anak-anak akan meninggalkannya? Apakah akan sampai satu saat di mana Wan Azizah sendiri akan ke Balai Polis untuk mengadu bahawa dia juga dipaksa menandatangani pengakuan bersumpah tanpa kerelaannya?

Itu tidak mungkin. Kerana cukup menjadi isteri solehah yang patuh kepada suami, Anwar yakini isterinya untuk melindung kegatalan sejenisnya.

Ini semua berpunca dari Anwar sendiri yang semakin tua semakin ligat. Kenapa tidak belajar dari kesilapan lalu?

Pengikut Anwar Melatah Dengan Komen Lelaki Indonesia di FB

Kunjungan ke Jakarta

by Anwar Ibrahim on Wednesday, October 13, 2010 at 10:59am

Kelmarin, sebaik selesai menghadiri sesi Dewan Rakyat, saya berlepas ke Jakarta bagi memenuhi undangan sahabat lama, Goenawan Mohamad – pendiri Komunitas Salihara yang menjemput saya menyampaikan pidato falsafah berjudul “Kebebasan & Musuh-Musuhnya” sempena Festival Salihara Ke-3.

Selain mengupas tema kebebasan dari perspektif peribadi, saya turut menekankan peri pentingnya tuntutan terhadap kebebasan yang harus didukung atas prinsip moral dan keyakinan rohani.

Pada sebelah pagi semalam pula, saya diwawancara secara langsung oleh TVOne Indonesia dan antara lain mengulas soal kebebasan serta sekatan media, hubungan antara Malaysia-Indonesia dan juga isu-isu yang melibatkan Tenaga Kerja Indonesia (TKI) di Malaysia. Sebelumnya saya bersarapan dengan sahabat lama, Mas Adi Sasono, Rachmat Ismail dan Sugiarto. Kami ngobrol panjang mengenai kerjasama ekonomi dan budaya serantau yang nyata sekali mengesankan.

Saya seterusnya memenuhi undangan bersama Bapak Din Syamsuddin, Ketua Umum Muhammadiyyah Indonesia yang turut disertai oleh wakil-wakil organisasi Islam di sini. Antara yang diputuskan termasuklah usaha meningkatkan kerjasama serta memperbaiki hubungan Malaysia-Indonesia. Turut serta dalam perjumpaan tersebut ialah Setiausaha Agung Nahdatul Ulama’, Wakil Ketua Dewan Daawah Islamiyah Indonesia dan Ketua Dewan Masjid Indonesia.

Kemudian saya bersama-sama dengan YB Azmin Ali, YB Datuk Kamaruddin Jaafar (MP PAS – Tumpat) dan YB Dr. Xavier ke Dewan Perwakilan Rakyat bagi memenuhi perjumpaan dengan Wakil Ketua dan Ahli Parlimen Komisi Luar Negara dan Pertahanan. Persetujuan dicapai agar kerjasama dua hala dipertingkat di kalangan Ahli-ahli Parlimen kedua belah negara.

Saya hargai keprihatinan mereka yang turut menuntut agar fitnah yang dilemparkan kepada saya dibawa dan diadili menurut lunas-lunas Syari’ah.

ANWAR IBRAHIM

View Original Post · Share

  • 51 people like this.
    • Teddy Keane JANCOK.. Untung loe gk ktmu gue..
      kalau kemaren ketemu gue bunuh loe..
      anjing..
      12 hours ago via Facebook Mobile ·
    • Fared Isa baca cerita panas di http://billyuniversal.blogspot.com/
      12 hours ago ·
    • Aman Damai Kn2,kena suda..Tp yg indo ni belagak plak,xsempat loe mau bunuh dia,loe yg mati ditembak dlu..Wahahaha..
      12 hours ago via Facebook Mobile ·
    • Feroz Kamarudin tembak pkai pstol air je, endon elergik air, sbb 2 x pnah mdi... Bongong.. Huhu
      12 hours ago via Facebook Mobile ·
    • Guntur Gilerr INDON sial JANCOK!
      12 hours ago via Facebook Mobile ·
    • Syarminafis Razak Indon busuk mcm kambing. Tgk la dah la dtg m'sia buat cm tmpt diorg kt atas pokok nun.. Bukak kdai scara haram. Buat malu kt tourist yg dtg m'sia je.
      12 hours ago via Facebook Mobile ·
    • Keypadlocked Ijam Ni umn0 indon ni teady keane. Bajingan amat kamu. Kamu tahu gak itu kimak apa artinya? Artinya pukimak ang.
    • Uchenk Al-ayubi Mayeli Sabar!?! melayu- indon kita saudara!! Jangan saling membenci, kt jangan mau dibedakan oleh negara, jadikan agama menjadi alat pemersatu. Apalagi kt satu bangsa
      11 hours ago via Facebook Mobile ·
    • Irfan Fitri زين العابدين Teddy ni apahal pula? Kurang ajar punya orang indon. Brengsek lah lu! Anjing indon ni tiba2 menyalak pula. Bajingan tengik!
      11 hours ago via Facebook Mobile ·
    • Keypadlocked Ijam Sunnah vs syiah. Pas vs umn0.
      11 hours ago via Facebook Mobile · 1 personLoading... ·
    • Keypadlocked Ijam Sunnah vs syiah. Pas vs umn0.
      11 hours ago via Facebook Mobile · 1 personLoading... ·
    • Rumah Cantii Kreatif semoga sukses dan lancar dan berkah ya Bapak..amin..alfaatihah..
      11 hours ago · 1 personLoading... ·
    • Kroll Van Bronckhorst Pg amik whuduk.solat jap.jgn ikut slera jin x baaaik.....
      9 hours ago via Facebook Mobile ·
    • Mp Permanasari Wibisono Masya Alloh, kata2 nya kasar sekali! Islam mebawa peradaban, bukan kebiadaban! ... btw pak Anwar, welcome to Jakarta.. anggap ini rumah kedua anda.. we are united in Islam, tdk ada masalah yg tdk bisa diselesaikan bukan?
      6 hours ago · 1 personLoading... ·
    • Monoli Lovejapan
      assalamualaikum sahabat2 semua..
      @Teddy__ saya saran anda mau ucap kata-kata "SARA" kayak gini mendingan terus aja lewat di KAM maupun anti malaysia page facebook... saya pasti disana anda mau berantem hingga ujung malam pun gak siapa akan ...marah ama anda... gampang kan, bro... :-DSee More
      6 hours ago · 1 personLoading... ·
    • Monoli Lovejapan ‎@Warga Malaysia_ kepada sahabat2 ku dari Malaysia, sebaik2nya janganlah guna panggilan "Indon" pada mereka.. jika kamu punyai sahabat dari indonesia, barulah kamu sedar akan perlunya untuk elakkan dari berkata demikian..
      6 hours ago ·
    • Mp Permanasari Wibisono Ngeri kali baca status yg saling memaki, kalian kotori mulut kalian dn dg cara itu kalian merendahkan diri kalian sbg manusia... Smua kata dicatat malaikat, jgn membiasakan dg kata makian, fitrah manusia bukan seperti itu... Astaghfirullah...
      6 hours ago via Facebook Mobile ·
    • Koo Jia Hui sial loe anuar..mencacai dinegara org...
      5 hours ago via Facebook Mobile ·
    • Buzze Azam ‎"...Wallahi, Wabillahi,Wataalahi, Saya Anwar Bin Ibrahim tidak pernah meliwat Saiful Bukhari Bin Azlan. Jika saya berdusta, maka azab Allah terhadap saya..." Dato Seri, sila copy & paste sumpah di atas di bawah komen saya ini. Org lain jangan masuk campur di wall ini. Jika anda masuk campur juga, maka tandanya anda ada...lah anak haram. Ini antara saya dan DSAI sahaja. TK
      5 hours ago ·
    • Koo Jia Hui GUE NGAKAK LIAT ORG MLYSIA BERI POSTINGAN MACEM URANG TOLOL... APA LOE TUHAN NK MENGHUKUM ORG ANK HARAM...MUNGKIN INI AJARAN ANUU WAR... JANCOOOKKKK LOE...
      5 hours ago via Facebook Mobile ·
    • Mdzain Hanapiah Menatang bewak buzze azam united malay tong taik . sila berambos dari sini. bau hang busuk dan membusukan. jijik dan meloyakan. JAHANAM UNITED MALAY. PENINDAS UMAT>.
      4 hours ago ·
    • Eriesya Shah apa ni wall warga indon ke?
      3 hours ago ·
    • Andrean Adi Karesma ‎@all malaysian : anwar akan jd our shadow goverment
      2 hours ago ·
    • Putra Pendek Langsi salam ukhwah buat semua rakan2 perjuangan ku sekalian dalam PR...SELAMAT BERJUANG MENEGAKKAN YG HAK KITA SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA... ///
      2 hours ago · 2 people2 people like this. ·
    • Sitakluk Jagat Anwar sepatutnya berada di parlimen utk membicarakan mengenai negara...bukan ke indonesia utk memburukkan negara. This is not a right attitude for a genuine leader...
      35 minutes ago ·
    • Eriesya Shah ko tau ke dia g sna utk mburukn neg sendiri .....
      ko ade bukti ke?