Selasa, Disember 07, 2010

Piala AFF : Indonesia Bantu Malaysia! Atau Pengadil Sebenarnya? Hehe

Malaysia mengiringi Indonesia ke perlawanan separuh akhir Piala AFF Suzuki setelah Indonesia mengalahkan Thailand 2-1 dan Malaysia mengalahkan Laos 5-1.

VIVAnews - Bambang Pamungkas kembali mencetak gol lewat titik putih penalti sekaligus membuat Indonesia berbalik unggul 2-1 atas Thailand. Penalti kedua Merah Putih diperoleh setelah salah satu bek Thailand handsball di kotak penalti. Thailand sempat unggul lebih dulu 1-0 lewat gol Suree Sukha di menit 68. Namun Indonesia berhasil menyamakan kedudukan lewat penalti Bambang Pamungkas di menit 81. Dan Indonesia akhirnya berbalik unggul setelah Bepe kembali sukses menaklukkan kiper Thailand Sinthaweechai Hathairattanakool lewat titik putih penalti di menit 89.


VIVAnews - Malaysia akhirnya mendampingi Indonesia ke semifinal Piala AFF 2010. Kedua negara menjadi wakil Grup A.Kepastian ini didapat sesuai hasil laga terakhir Grup A. Malaysia memastikan lolos setelah menaklukkan Laos 5-1 di Stadion Gelora Sriwijaya, Palembang, Selasa malam, 7 Desember 2010.Malaysia sudah unggul 2-1 di babak I. Malaysia membuka gol di menit 4 lewat Mohd Amri Bin Yahyah. Amri menyelesaikan umpan striker Norshahrul Idlan Bin Talaha yang menusuk dari sisi kiri pertahanan Laos.Laos membalas lewat strikernya Lamnao Singto di menit 8. Dengan sundulannya, striker tajam Laos ini membobol gawang Malaysia.Malaysia kembali unggul pada menit 41. Kembali Amri mencetak gol setelah lolos dari kawalan pemain belakang Laos.Di babak II, hujan mulai mengguyur Gelora Sriwijaya. Di saat itulah Malaysia menambah gol lewat Mohd Amirulhadi Bin Zainal di menit 74. Striker Norshahrul memantapkan keunggulan Malaysia menjadi 4-1 di menit 77. Malaysia masih menambah gol di menit 90 lewat Mahalli Bin Jasuli.


Keputusan ini memperlihatkan perofesionalisma dalam bola sepak Indonesia walaupun Indonesia nyaris kalah dan ketinggalan 1-0 ke atas Thailand hingga ke minit 81. Walaubagaimanapun, kedua-dua gol Indonesia diperoleh dari sepakan penalti. Adakah politik pengadil AFF yang mahukan mencipta detik dramatik antara Malaysia dan Indonesia? Itu bukan urusan saya untuk mengulas. Tahniah pasukan Kebangsaan.

Zuraidah Kencing Rakyat Di Blog Anwar Ibrahim

Berikut omelan Zuraidah di blog Anwar yang jelas, setiap perenggan, ibarat mempunyai unsur-unsur "kencing" rakyat. Apa nak buat. Dah memang itu dasar "Parti Kencing Rakyat".
Tindakan Polis Di-Raja Malaysia (PDRM) yang telah menahan seramai 52 orang penunjuk perasaan semalam (05 Disember 2010) dan memukul penunjuk perasaan yang lain sewaktu perhimpunan aman Bantah Harga Air Naik membuktikan tahap sebenar ketelusan dan kebertanggungjawaban PDRM dalam melaksanakan tugas
Your father's head la Zuraidah. Satu Malaysia dah tahu bahawa Khalid Ibrahim dan konco, termasuk engkau, telah menipu Ketua Polis Kuala Lumpur. Hangpa janji yang hangpa akan ke Istana negara dengan iringan polis tanpa ada perarakan. Last-last? Dasar Parti Kencing Rakyat. Piss on your father's head la auntie!.
Insiden buruk ini juga jelas telah mencalarkan integriti PDRM dan kredibiliti Ketua Polis barunya, Tan Sri Ismail Omar. Rekod buruk pertama Ketua Polis baru ini membuktikan bahawa PDRM masih berterusan mengamalkan sikap “double standard” dalam melaksanakan tugas dan menguatkan lagi dakwaan bahawa kesemua institusi kerajaan kini, termasuk PDRM dan FRU telah diperkudakan demi kepentingan politik BN-Umno.

Tengok la Zuraidah ni, dah aku kata, kalau berjilbab sekalipun, kerja nak menipu tu kalau menjadi darah daging, tetap menipu juga sana sini. Double standard apa? Soalnya perarakan tanpa permit dari mula. Polis tak pernah bagi permit. Lainlah polis bagi permit kemudian sembur dengan water cannon! Dasar Parti Kencing Rakyat.

Malah, penafian dan sikap angkuh kerajaan Pusat untuk bekerjasama dengan kerajaan negeri Selangor demi kepentingan rakyat, menunjukkan seolah kerajaan Pusat turut bersubahat dalam ‘rompakan besar-besaran hak rakyat’ oleh Syabas
Soal penafian dan angkuh yang macammana yang hendak diperkatakan oleh Zuraidah? Rompakan hak rakyat? Atau penggunaan hak kerajaan Selangor ke atas Syabas terutamanya dalam isu pembekalan air ke Putrajaya? Janganlah bawa rakyat ke jalanan kalau isu ni berkaitan negeri-pusat, kencing mereka dan perisaikan mereka supaya dihambat polis dan kemudian jadikan ia isu? Dasar Parti Kencing Rakyat.
Sikap tidak adil PDRM, apabila penyokong dan warga Selangor yang ingin menuntut keadilan telah ditahan dan disekat secara ganas dengan menggunakan water cannon dan gas pemedih mata, sebaliknya GAPS (Gabungan Anti Penyelewangan Selangor) yang lebih jelas berunsur perkauman dan mencetuskan provokasi dibenarkan berhimpun dan melakukan huru-hara.
Ini salah satu penipuan yang rakyat boleh lihat dari Zuraidah. GAPS tidak berarak menggunakan jalan-jalan protokol yang dibuka kepada lalulintas, mereka berhimpun secara aman dan tertib di Stadium Merdeka. Dan mereka tetap bersurai setelah dinasihatkan oleh polis. Mereka tidak MENYUSAHKAN warga ibukota yang mahu berurusan dan kemudian tersangkut dalam kesesakan di hari minggu which is extreamly annoying. Siapa yang paling annoying? Zuraidah dan konco-konco nyer lah. Dasar Parti Kencing Rakyat!
Profesionalisme PDRM juga layak dipersoalkan kerana telah bersikap biadap dengan tidak menghormati Masjid Negara sebagai sebuah premis rumah ibadah apabila berterusan gas pemedih mata dilepaskan di perkarangan masjid sehinggakan menjejaskan orang awam yang sedang bersolat.
Orang yang bersolat dikalangan bukan baju merah, lebih membenci engkorang daripada membenci polis. Ini menunjukkan engkorang, Zuraidah dan sahabat-sahabat kafir korang yang masuk masjid sesuka hati inilah yang bersikap kebinatangan dan berselindung di sebalik orang yang bersembahyang. Kerana korang, menjadikan masjid sebagai kubu. Sedangkan bersama korang adalah kafir yang tidak mahu mengucap syahadah! Kalau nak kencing, jangan sampai kena muka sendiri. Dasar Parti Kencing Rakyat.
Perlakuan ganas pihak berkuasa ini benar-benar telah memalukan Malaysia sebagai sebuah negara demokrasi membangun, sekaligus amat bertentangan dengan hasrat bersama untuk memartabatkan Malaysia sebagai sebuah negara bertaraf maju dan kerajaan yang mementingkan rakyat.
Your father's head la Zuraidah. Negara demokrasi tulen sekali pun, akan mempunyai polis yang menyesah penunjuk perasaan yang melanggar janji. Kau sebutlah mana negara yang membiarkan penunjuk perasaan beraksi tanpa digempur pihak polis. Kau kalau nak kencing, selalu kencing ke muka sendiri. Kau kenapa Zuraidah?

Dasar Parti Kencing Rakyat. Take beer, piss everywhere. Kalau nak kencing, sila kencing duduk. Jangan kencing berlari. Tak molek wanita kencing berlari. Hancing punya orang.

Piala AFF : Maruah Indonesia Ialah Dengan Menyelamatkan Malaysia

Puas politik busuk, kita ke politik bolasepak. Tahniah kepada pasukan Malaysia yang membenam Laos 6-0 malam tadi dalam perlawanan peringkat kumpulan Piala AFF Suzuki di Palembang.

Penentu kelayakan Malaysia ke laluan seterusnya ialah Indonesia akhirnya. Ini kerana jika Indonesia kalah menentang Thailand malam ini, Indonesia tetap ke pusingan seterusnya bersama Thailand.

Mungkinkah kumpulan anti-Malaysia di Indonesia akan berpusu-pusu ke stadium untuk memberi sokongan agar pasukan mereka kalah? Itu agak pelik dan tolol juga. Tetapi apa pun boleh terjadi.

Indonesia terperangkap antara maruah negara dan memenangkan Malaysia yang terikat bersekali.

Ini ditambah dengan tindakan jurulatih mereka yang merehatkan beberapa pemain ternama dalam perlawanan menentang Thailand malam ini.

Adakah kekalahan 5-1 Malaysia ke atas Indonesia beberapa hari lalu adalah 'gula-gula' untuk meredakan hooliganisme penyokong Indonesia? Tambahan pula, gelanggang tersebut disebut sebagai medan 'hajar Malon' sebagai membalas dendam atas isu-isu kedua-dua negara.

Adakah Laos lemah? Laos berjaya mengikat Juara Piala AFF Suzuki yang lalu, Thailand dengan keputusan 2-2 beberapa hari lalu. Bagaimana pula Malaysia boleh membantai Laos dengan 6-0?

Lebih pelik, ketika Malaysia berkeputusan 0-0 dengan Thailand, Indonesia turut melanyak Laos 6-0. Tanpa faktor Malaysia, Indonesia mampu mengalahkan Thailand pada kadar 70/30. Tetapi, sentimen memenangkan Thailand mungkin berada pada kadar 70/30.

Alhasil, kebarangkalian untuk Malaysia memasuki pusingan seterusnya hanyalah 50-50.

Malam ini Thailand akan bermati-matian bermain untuk merebut tempat dan mempertahankan maruah mereka sebagai juara bertahan. Indonesia pula telah berada di zon selamat.

Perlu diingat, pemain Indonesia mempunyai sejarah menjaringkan gol sendiri dengan sengaja bagi menentukan sesuatu keputusan pada tahun 1998. Akibatnya pemain tersebut digantung seumur hidup.

Kelihatan di sini, Indonesia sedang terjebak dengan satu ikatan yang unik. Maruah negara mereka malam ini adalah bersamaan dengan layaknya Malaysia ke pusingan seterusnya. Nasionalisme mereka hari ini diuji.

Tapi kalau istilah 'kalah bermaruah' itu wujud di sana seperti di sini, tak tau ler teman nak kata apa.

Ketuanan Melayu Teras Nasionalisma Indonesia

Forumer di Indonesia yang gemar membuang masa berdebat isu Malaysia banyak mengutuk "Ketuanan Melayu". Mereka mengambil kesempatan atas isu Ketuanan Melayu yang dibangkitkan lagi oleh Wan Azizah dengan teks karya Anwar Ibrahim. Antaranya :


Maka teman dengan memberi topik baru dengan nama Boestaman, yang bertajuk berikut


Maka teman biarkan topik itu menuai pendapat yang teman dapat jangka, tak beri faedah pun kerana hardcore forumer Indonesia yang berbelas-belas orang di Topix rata-ratanya anak-anak berusia dua puluhan. Cuma dua tiga orang dari jumlah ini boleh dikenalpasti dewasa.

Mujur dua tiga, sedangkang penduduk Indonesia itu 250 juta. Kalau dinisbahkan kepada penembusan internet mereka, sejak 2008 , mereka telah mengatasi kita.

Tetapi apakah tidak wujud konsep Ketuanan Melayu di Indonesia? Indonesia hakikatnya negara 100% Ketuanan Melayu. Takrifannya melalui proses pemersatuan. Melalui bahasa. Ini melibatkan Melayu. Mengikut Wikipedia Indonesia :

Bahasa Melayu mencakup sejumlah bahasa yang saling bermiripan yang dituturkan di wilayah Nusantara dan beberapa tempat lain. Sebagai bahasa yang luas pemakaiannya, bahasa ini menjadi bahasa resmi di Brunei, Indonesia (sebagai bahasa Indonesia), dan Malaysia(juga dikenal sebagai bahasa Malaysia); salah satu bahasa yang diakui di Singapura; dan menjadi bahasa kerja di Timor Leste (sebagai bahasa Indonesia)

Maka Melayu ditakrifkan sebagai satu unsur kebangsaan kerana pemersatuan Indonesia seperti hari ini menggunakan Bahasa Melayu sebagai Bahasa Pemersatuan yang menjadikannya Indonesia yang kita tahu.

Ketuanan 100% ini tidak membenarkan wujudnya sekolah khusus untuk kaum-kaum lain selain dari sekolah yang menggunakan Bahasa Pemersatuan ini sebagai bahasa pengantar.

Ketuanan ini menjadikan rakyat dari benua lain seperti Cina, Tamil, Arab, Pakistan, Punjabi dan Eropah terpaksa tunduk kepada Ketuanan Melayu ini. Bukan tiada yang mengutuk konsep ini. Tetapi Anwar ke Indonesia berdamping dengan tokoh-tokoh pemersatuan.

Di sini dia yang paling lantang berhubung pluralisma hak. Tidakkah dia menipu? Adakah dia ke sana kerana ditunggu si jambu pula? Ih. Tak baik tuduh.

Hanya dengan tunduk kepada ketuanan inilah mereka dapat menikmati apa yang mereka peroleh hari ini di tanah Indonesia amnya, Nusantara khususnya. Suara setiap rakyat dari mana-mana suku atau ras tidak disia-siakan kerana mereka tunduk atas Ketuanan Melayu dalam bentuk Ketuanan Indonesia.

Itu menjadi kayu ukur kesetiaan mereka ke atas tanah air ini. Di Malaysia, ramai yang berhijrah. Lebih buruk, menekan kerajaan agar menyamaratakan segalanya.

Setiakah bukan Melayu negara ini ke atas negara? Di Bidor, cuma 3% bukan Melayu yang mendaftar menjadi tentera semalam. Lebih mengejutkan, hanya 0.3% Cina. Sedangkan di Perak, DAP mempunyai 18 kerusi DUN dari 58 kerusi.


Mahasiswa UNISEL Bakal Jadi Graduan Tak Laku?

Kelak, tak ada majikan yang sudi dengan mereka sebab jelas sikap memberontak mereka telah terzahir. Maka bila student UNISEL yang dah habiskan berpuluh ribu ringgit di sana tidak akan diambil sesiapapun sebagai pekerja, apa yang mampu dilakukan oleh kerajaan Selangor untuk mereka?

Kesian mereka, kecik-kecik lagi dah kena tadah kencing Pakatan Rosak di Selangor. Pakatan yang merosakkan apa juga yang baik untuk masa depan.

Pelajar UNISEL tidak boleh seenaknya berseronok dengan trend ini. Mereka seharusnya menentang usaha untuk menjadikan mereka sebagai "graduan tak laku" satu hari nanti.

Ini kerana mereka telah menghabiskan wang ibu bapa dan wang TPTN yang sangat banyak untuk belajar di sana.

Dengan menunjukkan bahawa mereka sebagai mahasiswa yang dididik untuk memprotes, kalau teman sebagai majikan pun teman fikir 100 kali untuk mengambil mereka bekerja.

Buat masa ini memang hangpa seronok. Hangpa habis nanti, time nak balas jasa orang tua, time nak bayar balik pinjaman, baru hangpa menyesal. Sapa pun taknak ambik hangpa bekerja. Siapa nak pekerja yang bakal menghuru-harakan syarikat?

Namun, bukan sedikit mahasiswa UNISEL yang menentang kegiatan tajaan Kerajaan Selangor ini tetapi terpaksa membisu kerana universiti tersebut adalah universiti swasta di bawah Kerajaan Negeri Selangor.

Mereka ini seharusnya bangkit dan menentang proses memakatan-rosakkan universiti tersebut termasuk produk-produknya.

Anak haram barua makan nangka, anak Melayu cemerlang kena getah. Dasar kerajaan negeri yang bodoh, dan Naib Canselor yang bodoh, dan pelajar-pelajar yang ikut bodoh.