Isnin, Disember 27, 2010

Senarai Pengerusi & Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri 2011

Berikut adalah senarai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri 2011. Tanggungjawab untuk memastikan jentera UMNO Negeri bergerak dengan berkesan ada dibahu mereka. Jangan tak malu dengan mengharapkan blogger pro-kerajaan semata-mata. Hehehe.

1. PERLIS
PENGERUSI - YAB DATO’ SERI DR. MD ISA BIN SABU
TIMB. PENGERUSI - YB DATO’ SERI SHAHIDAN KASSIM

2. KEDAH
PENGERUSI - YB DATO’ PADUKA AHMAD BASHAH MD HANIPAH
TIMB. PENGERUSI - YB DATO’ MUKHRIZ BIN TUN MAHATHIR

3. KELANTAN
PENGERUSI - YB DATO’ SRI MUSTAPA BIN MOHAMED
TIMB. PENGERUSI - YB SEN. DATO’ DR AWANG ADEK HUSSIN

4. TERENGGANU
PENGERUSI - YAB DATO’ SERI AHMAD BIN SAID
TIMB. PENGERUSI – YB YAHYA BIN KHATIB MOHAMAD

5. PULAU PINANG
PENGERUSI - YBHG DATO’ HJ ZAINAL ABIDIN HJ OSMAN
TIMB. PENGERUSI - YB SENATOR DATUK HAJI MUSA HJ SHEIKH FADZIR

6. PERAK
PENGERUSI - YAB DATO’ SERI DR. ZAMBRY B. ABD KADIR
TIMB. PENGERUSI - YB DATO’ SERI HJ AHMAD HUSNI HANADZLAH

7. PAHANG
PENGERUSI - YAB DATO’ SRI ADNAN BIN YAAKOB
TIMB. PENGERUSI - YB DATO’ HJ MOHD SHARKAR SHAMSUDIN

8. SELANGOR
PENGERUSI - YAB DATO’ SRI MOHD NAJIB TUN HJ ABDUL RAZAK
TIMB. PENGERUSI - YB DATO’ SERI NOH B. OMAR

9. W.PERSEKUTUAN
PENGERUSI - YAB TAN SRI DATO’ MUHYIDDIN MOHD YASSIN
TIMB. PENGERUSI - YB. SEN. DATUK RAJA NONG CHIK DATO’ RAJA ZAINAL ABIDIN

10. NEGERI SEMBILAN
PENGERUSI - YAB DATO’ SERI UTAMA MOHAMAD HASSAN
TIMB. PENGERUSI - YB DATO’ SHAZIMAN HAJI ABU MANSOR

11. MELAKA
PENGERUSI - YAB DATUK SERI MOHD ALI B. MOHD RUSTAM
TIMB. PENGERUSI - YB DATUK WIRA ABU SEMAN B. YUSOP

12. JOHOR
PENGERUSI - YAB DATO’ HAJI ABDUL GHANI B. OTHMAN
TIMB. PENGERUSI - YB DATUK DR. HJ ABDUL LATIFF HAJI AHMAD

13. SABAH
PENGERUSI - YAB DATUK SERI PANGLIMA MUSA HJ AMAN
TIMB. PENGERUSI - YBHG DATUK SP MOHD SALLEH TUN SAID

Reconsider GBK Stadium !

We strongly urges FAM and AFF to reconsider the GBK Stadium, Senayan, Jakarta for the second leg game of AFF Cup Final. This is much to be considered on the stadium security facility itself as of the dangerous condition of Indonesian hooligans shown yesterday. This remind us on the tragic day when the Nepali supporters rushing into the pitch and physically assaulting our national team in Hong Kong few years ago.

The yesterday's incident in Jakarta is an example on how the mass went out of control and could easily get into the pitch and what is waiting for our national team is nothing but an absolute anxiety.

We want them to win and certainly we don't want them to be in a state of anxiety due to the peculiar anarchist supporters. We have the right to show our concern on the safety of our national team since there is no extra tight security assurance given by both PSSI and Polri to curb untoward incidents.







This article has been sent to : gensec@aseanfootball.org

Kalaulah Begini, Apa Nasib Malaysia Di Jakarta Rabu Ini?

Jika ini boleh terjadi di Stadium Gelora Bung Karno semalam, bayangkan sekiranya Indonesia gagal mengatasi Malaysia, Rabu ini. Lebih jauh, bayangkan pula seandainya Malaysia berjaya mempermalukan Indonesia di Stadium Senayan itu pula dengan kemenangan?

Berapa ramai polis yang dapat dijamin untuk menyekat anarki ini? Seharusnya keselamatan para pemain kita perlu dititikberatkan dan AFF perlu mengeluarkan kenyataan keras.






Rusuhan dan pencerobohan masuk ke padang adalah gara-gara karenah PSSI dalam pembahagian voucher yang kemudiannya perlu ditukarkan dengan tiket. Mereka hilang sabar kerana setelah berhari-hari menunggu di luar stadium, mereka mendakwa PSSI mempermainkan mereka. Foto ihsan Detiknews.

Sekolah Pondok Tempelak Kesombongan PAS

Kalau boikot Utusan Malaysia, nak baca berita ni kat mana? Serakahdaily? Roket? Menggalakkan pemboikotan Utusan Malaysia adalah cara halus untuk menutup pengetahuan orang Melayu terhadap singkapan tabir kebenaran. Selayaknyalah orang Melayu sedar bahawa tindakan membelenggu pemikiran orang Melayu kini telah dimulakan oleh DAP dan disokong orang-orang yang tidak mendatangkan faedah kepada agama dan bangsa di dalam PAS. Dan selayaknyalah orang Melayu menolak PAS dari politik tanahair.

Pondok tradisional diminta tolak kepimpinan Pas

PASIR PUTEH 26 Dis. - Sebanyak 20 buah pusat pengajian pondok tradisional di negeri ini diminta supaya tidak menyokong kepimpinan Pas bagi menyelamatkan perpaduan Islam dan kepentingan Melayu di negara ini.

Pengasas Pondok Geting di Tumpat, Abdullah Sa'amah berkata, pendirian Pas yang reda menyerahkan teraju kepimpinan negara yang selama ini dipegang oleh orang Islam kepada bukan Islam iaitu DAP jika pembangkang berkuasa cukup mencabar kedaulatan Islam dan kewibawaan Melayu.

Beliau berkata, umat Islam di negara ini termasuk pengasas pengajian pondok di Kelantan perlu bangkit menentang perkara itu sebelum terlambat.

"Kejatuhan kerajaan Melayu Singapura dan kini di Pulau Pinang cukup memberi iktibar untuk kita tidak melakukan kesilapan. Tidak mustahil Pas sendiri akan berputih mata sekiranya mereka membenarkan pucuk pimpinan negara dipegang oleh orang lain," katanya.

Beliau berkata demikian pada Majlis Muzakarah Ahli Sunnah Wal Jama'ah, di Sekolah Kebangsaan (SK) Seri Aman, dekat sini hari ini.

Seramai 500 peserta terdiri daripada guru agama dan guru kelas fardu ain serta anggota pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menyertai program itu.

Abdullah adalah salah seorang ahli panel pada muzakarah itu.

Menurut beliau, sejak kebelakangan ini kenyataan dan tindakan Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyokong supaya jawatan Timbalan Perdana Menteri diberikan kepada DAP jika pakatan pembangkang berjaya memerintah negara ini selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti memang tidak boleh dimaafkan.

Beliau berkata, Pas perlu bertanggungjawab terhadap isu yang pernah dibangkitkan dan dianggap fatwa oleh mereka termasuk mengkafirkan orang UMNO yang menjadi punca perpecahan orang Melayu sehingga memberi ruang kepada orang bukan Islam mengambil alih dan meraih sokongan untuk menerajui pemerintahan negara ini.

"Semua ini bukan berlandaskan perjuangan Islam yang hakiki tetapi lebih kepada kepentingan diri untuk terus berada dalam arena politik walaupun hak umat Islam akan tergugat.

"Guru-guru pondok pernah menyerahkan satu resolusi kepada Nik Abdul Aziz supaya berhenti mengeluarkan kenyataan termasuk mengkafirkan orang UMNO tetapi sehingga sekarang dia tidak pernah melayan teguran kami," katanya.



Serangan Laser Bermula Semasa Malaysia Kalah 5 - 1

Di sebalik kekecohan laser pointer di Bukit Jalil, mari kita tengok video ni. Ini perlawanan 1 Disember 2010 di Stadium Gelora Bung Karno. Siapa yang mengajar bawak laser pi stadium ni?


Setahu teman la kan, budaya bawak laser pointer ni belum pernah wujud di Malaysia sebelum ni. Takda sesiapa yang merasakan bahawa menunjuk laser pointer ke muka pemain adalah sesuatu yang beradab.

Tup-tup, mula je AFF Cup, budaya ni pun muncul. Komer sendiri boleh nilaikan lah kan. Presiden Indonesia pun sila nilaikanlah. Malaysia tak protes pun! Perlawanan tak dihentikan pun!

Cuma bijaknye demer, sebelum final tadi start, Menteri Belia Dan Sukan kedua-dua negara sepakat bahawa perlawanan perlu dihentikan jika ada gangguan laser.