Rabu, Mac 23, 2011

18 Video Seks Anwar Menanti Masa Menemui Kita?

In Alor Star, Umi Hafilda Ali, a key witness in Anwar's sodomy and abuse of power trials more than a decade ago, claimed there were 18 sex videos involving the opposition leader.

"The videos involved Anwar with a man, a prostitute and someone else's wife," she said, adding that the videos were being kept by someone whom she did not want to name.

Umi, the sister of PKR deputy president Azmin Ali, claimed she knew about the videos 13 years ago.



18 video lucah? Wau. Ahli politik pornografi terulung ini bakal berhadapan krisis gila babi jika pemegang video-video ini bertindak memalukan dirinya.

Betapa mereka yang tidak sehaluan dengannya masih lagi menghormatinya dan tidak mahu menonjolkan aibnya walaupun pemegang video seks itu mungkin seorang bukan Islam.

Tetapi Anwar yang jahat ini, yang memuji Tun M pada Perhimpunan Agung UMNO 1998, bertindak memaki hamun dan mencemuh Tun M beberapa bulan kemudian selepas dipecat dihadapan puluhan ribu penyokongnya di Dataran Merdeka.

Menteri Perhutanan Indonesia Yang Kurang Cerdik

Sama ada bodoh atau sengaja, semalam, Menteri Perhutanan Indon, Zulkifli Hassan mengeluarkan kenyataan berikut di Riau :

"Kalau ternyata Malaysia menjual jenis kayu tersebut, jelas itu merupakan perdagangan ilegal. Karena jenis kayu Meranti dan Merbau hanya terdapat di negara kita. Inilah penting kerjasama tersebut. Namun dalam kerjasama ini, kita belum melakukan kerjasama dengan Malaysia dan Singapura," kata Zulkifli.


Punyalah banyak meranti dan merbau tumbuh di hutan kita. Macam mana pulak Zulkifli Hassan ni boleh kata merbau dan meranti hanya wujud di Indon? Sama ada nak cari gaduh, atau nak tunjuk bodoh, kita tak tahu.

Apakah Merbau dan Meranti hanya tumbuh di Indonesia? Habis, bagaimana pulak nama tempat 'Pulau Meranti' di Selangor dan 'Lubuk Merbau' di Perak boleh wujud? Kedua-dua tempat ni kat Indonesia ke?

Jangan terlalu terlalu nasionalis bilabicara isu melibatkan negara lain sangat sampai akhirnya yang terpampang adalah kebodohan sendiri.

Heran yer. Zaman moden macam ni pun sebuah negara 'besar' boleh menaikkan seorang yang bodoh untuk menjadi Menteri.

Bacaan lanjut, klik SINI

Bila Hakim Terjangkit Virus Pusing

Kalau hakim pun dah kejap yer, kejap tidak, kejap boleh, kejap tidak, kejap salah, kejap tidak, apa ke hei nyer?

Sekarang, bukti-bukti yang dahulunya ditolak, diterima pulak. Maka untuk itu Anwar tidak perlu menyerahkan DNA.

Sebenarnya, mahkamah dikatakan tidak mempunyai kuasa untuk meminta tertuduh menyerahkan DNA nya. Ini seolah-olah bermakna, untuk kes-kes lain selepas ini, kajian DNA tidak penting sangatlah untuk siasatan.

Maka ks-kes bunuh secara misteri, jubor-menjubor, rogol bunuh bakar lempor akan menjadi sesuatu yang sukar dirungkai kerana mahkamah tiada kuasa mengarahkan tertuduh menyerahkan bukti DNA. DNA diambil ikut merata dan jer.

Begitulah gamaknya. Segalanya bergantung kepada bukti-bukti DNA yang diambil secara tanpa rela dan bersifat taktikal. Itu pun kalau tak menjadi pertikaian.

Ini sudah tentu memberi peluang kepada Raja Pusing untuk menyebut, DNA itu bukan miliknya.

Dan ini juga akan membolehkan kes ini tidak akan selesai sehingga matahari terbit dari Barat.

Nampaknya hakim tersebut sendiri tidak memenuhi kehendak rakyat dan tidak gunalah perundangan di negara ini yang sekian lama diketahui bukanlah membela rakyat sangat pun.

Jangan sampai satu hari nanti akan jadi kes.. " kamu di dapati bersalah kerana mengedar dadah dan dijatuhi hukuman... eh, sorry.. kamu tidak bersalah kerana kamu.... eh, nanti... kamu sebenarnya bersalah, tapi... eh.. macam mana nak cakap yer?"