Isnin, April 11, 2011

Anu Oh Anu, Dah Tua-Tua Pun Bodoh



Timeline : 1:02

Wartawan:
Sebelum ini Datuk Seri.. menyuruh Datin Seri Wan Azizah menyimpan jam Omega..

Anu:
Dak..Dia tidak boleh munafik dalam hal ini, dia tak boleh menunjukkan konsisten untuk menjadi pekakas kepada orang yang zalim dan memfitnah.. kalau ada basis..

Wartawan:
.. ada janji Datuk Seri untuk menjelaskan.. di mana Datuk Seri ketika..

Anu:
Azizah dah jawab.. Azizah dah jawab.. Saya tahu..soalan you untuk membantu Utusan menyatakan besok, "Anwar Gagal Jawab".. Itu sahaja..

Lalu mereka bercakap serentak sambil masing-masing mahu suara mereka mengatasi satu sama lain.

Anu : Saya datang ke sini, kalau betul nak cari kebenaran .. dak kalau betul..

Wartawan : Ye lah, sebelum ini Datuk Seri berjanji untuk mejelaskan tapi sampai sekarang tak ada, Datuk Seri..

Anu :
dah habis soalan?

Wartawan :
Belum..

Anu :
Habiskan soal..

Lalu dicelah oleh wartawan lain, dan penjilat pungkoq Anu berbaju putih memberi isyarat next..

Anu:
let them finish.. let them finish the question.. I want to show how UMNO operates..

Wartawan:
Ini takda kena mengena dengan UMNO Datuk Seri.. saya media.. saya jalankan tugas saya sahaja ..

Anu :
Ya saya tahu tugas media.. tanya soalan..

Wartawan:
Sebelum ni Datin Seri Wan Azizah kata, ada jam Omega tu dalam simpanan, tapi setakat ni belum lagi menyerahkan kepada polis atau pun mendedahkan..

Anu :
Bila polis mintak? Bila yang polis mintak? Bila yang polis mintak? Bila yang polis mintak? You kata, mengapa tak serah kepada polis... tak apa.. tak apa.. saya nak tengok cara media perkakas UMNO gunakan... soalannya : err.. err.. polis mintak... sya tanya bila polis mintak? jawapannya.. polis tak mintak..

Timeline : 2:26

Sampai di situ cukup.. teman terus menyampah 49 kali ganda lebih tinggi kerana putarbelitnya mencapai radiasi lebih 6,000 Msv! Sumpah, tak ada wartawan tanya atau sebut bahawa polis ada mintak. Kenapa Anwar kata wartawan tu tanya polis mintak? Taktik bongok Anwar mudah. Sesiapa sahaja yang bertanyakan soalan yang memperbodohkan dirinya yang sedia bodoh, akan dituduh UMNO. Maka media mungkin akan takut untuk bertanya apa sahaja yang RAKYAT KESELURUHANNYA INGIN TAHU DAN SELESAIKAN. BODOH BUKAN KEPALANG RUPANYA ANU INI. Kenapalah semakin hari semakin jelas dan berani kau menunjukkan KEBAHALULAN kau di khalayak umum? Mengapa Anu? Mengapa? Jawapannya mudah. Takut kerana salah. Dari takut datangnya silap.


BIG TIME MOFO!

PAS Ejen Indonesia Zaman Konfrontasi

Dulu, PAS sebagai ejen Sukarno, menentang penggabungan Sabah dan Sarawak ke dalam Malaysia. PAS boleh dikatakan sebagai musuh dalam selimut dan mampu menghancurkan negara ini jika mereka mempunyai pecahan kuasa sebesar hari ini tatkala negara diserang oleh musuh dari Indonesia.

Kemudian, PAS memandang sinis keberadaan Sabah dan Sarawak di dalam Malaysia. Menghina suku-suku yang ada di Sabah dan Sarawak. Sehinggakan menganggap rakyat di negeri-negeri tersebut tidak pandai malah berani menghina mereka sebagai memakai cawat dan tinggal di atas pokok.

Perkara sedemikian tidak berakhir sehingga masih dapat didengar dari mulut Hadi Awang ketika PRK Batang Ai kira-kira 2 tahun lalu.

Semuanya kerana apa? Kerana peratusan penduduk beragama Kristian yang tinggi di sana. Di situlah tergambar kebencian PAS terhadap rakyat yang tidak beragama Islam.

Hari ini, mereka cuba menjadi jaguh. Terutamanya dalam isu-isu melibatkan agama Kristian seperti penggunaan kalimah Allah oleh penganut Kristian di Semenanjung yang dilarang. Isu tersebut tidak relevan di Sabah dan Sarawak kerana ia isu ciptaan, terjadi dan memanas hanya di Semenanjung!

Di Sabah dan Sarawak, penggunaan kalimah Allah oleh penganut Kristian telah berakar umbi sejak sekian lama dan tidak pernah menjadi isu.

Umumnya, puak-puak pembangkang yang berotak suku jika tidak separuh ini selalu menyebut agar BN telah melakukan berbagai 'kerosakan' sepanjang 56 tahun memerintah.

Tetapi pembangkang tidak langsung berani untuk bercermin diri betapa sepanjang 56 tahun kebelakangan ini, mereka belum lagi mampu memerintah, tetapi perancangan mereka sentiasa meletakkan negara di ambang bahaya.

56 tahun PAS tidak sama dengan 56 tahun BN. 56 tahun PAS lebih kotor, jijik dan penuh sandiwara.

Pas pernah tentang penggabungan dalam Malaysia - PM

11/04/2011 12:47pm

BETONG 11 April - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyeru rakyat negeri ini agar menolak Pas yang pernah menentang penggabungan Sarawak dan Sabah dalam Malaysia.

Sedangkan katanya, hari ini rakyat negeri ini sudah menikmati pelbagai manfaat daripada penggabungan berkenaan. - Utusan

Jam Omega : Mengapa Tunggu Polis Mintak?

Salute buat wartawan Nik Suriati yang tabah dan tegas dalam berusaha 'mengakses maklumat' dari sebuah 'laman web tua dan korup' walaupun hasilnya mengecewakan.

Anwar dalam menjawab soalan wartawan tersebut sangat-sangat menunjukkan betapa sial dan celaka sebenarnya dirinya walhal belum lagi memegang tampuk pemerintahan.

Apa yang projected dari ciri-ciri seorang pemimpin seperti ini tidak lain hanyalah, sekiranya dia mendapat tampuk pemerintahan negara ini, nescaya musnahlah negara ini dengan tindakan yang kita belum pernah terfikir lagi sebelum ini.

Contohnya menyerang perkampungan atau bandar-bandar yang diketahui mempunyai penduduk yang tidak menyokongnya dengan cara halus mahupun kasar, dengan kekejaman yang kita belum lagi terfikir akan berlaku.

Kerana ciri pemimpin syaitan besar telah kelihatan pada Anwar.

Dia menuduh media 'memainkan fitnah' sedangkan dia sendiri, pada sidang akhbar semalam, turut melempar fitnah dengan kenyataan yang 'mengesahkan' pembabitan Najib Razak dalam pembunuhan Altantuya, sedangkan semua orang tahu, khabar angin tersebut tidak bersandarkan sekelumit bukti sekalipun!

Dia menempelak wartawan Nik Suriati dengan kenyataan begini, "Jangan kata polis mintak jam tersebut dan saya tak serah kerana polis tak mintak". Sedangkan hakikatnya terbukti wartawan tersebut hanya bertanya " Mengapa tak serahkan kepada polis " yang pastinya bermaksud untuk membantu memudahkan siasatan. Tiada yang salah pada soalan tersebut. Pada fikiran rakyat yang tak berapa pandai pun, ia bermaksud, menyerahkan secara sukarela bagi membantu siasatan. Dengan kata lain tak perlu menunggu polis mintak!

Dia, Anwar, menuduh setiap apa yang berlaku ke atasnya adalah 'permainan keji' UMNO. Sedangkan 'permainan keji' UMNO hanya berlaku semasa dia di dalam UMNO dan dimainkan olehnya sahaja. Seperti contoh menggunakan Cawangan Khas untuk membelasah Ummi Hafilda di tahun 1997. Syaitan besar ini masuk UMNO, berak dengan banyak di dalam UMNO dan bila ditendang keluar, menjaja isu tahinya sendiri yang tertinggal di dalam UMNO!

Dia menuduh wartawan tidak pernah bertanya Najib Razak berhubung kaitan Najib Razak dengan pembunuhan Altantuya, padahal orang ramai belum lupa, Najib Razak telah banyak ditanya tentang perkara tersebut sejak pertengahan 2008 lagi dan beliau menjawab dengan tenang dan berkredibiliti. Maknanya, Anwar menipu saat tersipu!

Dia menjawab dengan gaya seorang gangster, yang tidak langsung berhemah dan kenyataan yang diberikan olehnya sangat menunjukkan pemimpin syaitan besar yang biadap dan bersifat celaka ini sebenarnya disokong oleh puak-puak celaka dan biadap sepertinya juga!

Kita boleh lihat bagaimana puak pembangkang berhujah dan memberi komen di blog-blog. Sama sahaja nilai pukimak mereka walaupun kepala mereka ditelangkup lebai 24 jam. Tiada yang unggul. Tiada 'wow factor' lagi.

Ketahuilah kita hari ini dari apa yang kita lihat semalam, kebencian masyarakat terhadap Anwar telah menjadi berlipat-lipat ganda. Hanya pihak yang bodoh seperti media alternatif dan media Indonesia yang masih menjilat-jilat sudut-sudut kotor dan jijik Anwar dalam usaha membersihkan kotoran yang terlalu tebal dan berdaki untuk dikikis yang melekat pada 'majikan' mereka seekor ini.