Selasa, Oktober 14, 2008

Kenyataan Bodoh : Melayu Itu Pendatang

Bukti dari Wikipedia yang menjadi rujukan seluruh dunia. Adakah fakta yang disediakan kepada 6,000 juta penduduk dunia ini adalah SALAH hanya kerana rasa tidak puas hati 11 juta penduduk bukan Bumiputra di Malaysia, lalu fakta ini perlu dipalsukan?

Bukan sahaja daratan dikenalpasti, pelantar di lautan juga di ambilkira. Ini bukanlah sesuatu yang direka-reka semata-mata. Adakah para chauvinist bukan Bumiputra di Malaysia BUTA atau BERHATI DURJA lalu menutup mata pada fakta sejarah?

Inilah KAWASAN MELAYU / DUNIA MELAYU / ZON PERADABAN MELAYU atau dengan kata lainnya, NUSANTARA yang telah dihakis oleh zaman dan penjajahan dari Utara termasuk bangsa Thai dan Viet yang berhijrah ke selatan dari kawasan yang kini terletak di CHINA sehingga NUSANTARA menjadi semakin mengecil. Hari ini, pendudukan orang Melayu di Semenanjung Malaysia dikecam oleh pendatang baru dari China yang ingin memadam lagi kawasan NUSANTARA dengan mendakwa orang Melayu adalah pendatang di Semenanjung. BODOH DAN BERNIAT JAHAT. Ianya umpama tindakan mengulangi sejarah perbuatan bangsa Thai dan Viet beratus tahun lalu.

Hanya kaum Cina dan India yang bodoh, yang membutakan mata dari sejarah dan CUBA MENGHASUT bangsa sendiri dengan fakta yang salah yang akan menyebut bahawa "Kaum Melayu Merupakan Pendatang Dari Kepulauan Melayu".

Tan Lian Hoe, bajingan dari Gerakan, turut memperlihatkan kebodohannya. Dan memalukan, ada juga Melayu yang bodoh sejarah, buta geografi dan berlagak seperti pandai lalu mengiyakan pendapat PENGACAU DAUN ini.

Lihat sendiri laman Wikipedia. Itulah maknanya Semenanjung Tanah Melayu atau maksud bahasa Inggerisnya 'MALAY PENINSULA'. Laman ini adalah laman rujukan seluruh dunia.

Jika mereka BUTA GEOGRAFI, jika mereka terlalu sepet untuk memerhati, biar saya terangkan : MALAY PENINSULA ialah jaluran tanah dari Utara ke Selatan, iaitu dari sekitar berhampiran BANGKOK hingga ke SINGAPURA. Itu yang termaktub dalam Atlas dunia. Ianya mempunyai latarbelakang sejarah hingga 2000 tahun.

Hakikatnya, lebih separuh dari 'MALAY PENINSULA' ini kini berada di dalam negara Thailand. Jika mereka menyembah dan menganut fahaman Barat mengenai demokrasi, mengenai liberalisma dan mengenai hak asasi, mengapa mereka MEMBUTAKAN MATA terhadap fakta sejarah yang dilakar oleh Barat sendiri.

Jangan di samakan dengan pendatang Cina yang baru tiba di sini kurang dari 150 tahun dan pendatang Tamil yang tiba di sini kurang dari 120 tahun.

Jika 2000 tahun bukan merupakan kayu ukur, bangsa Korea boleh dikira pendatang di Semenanjung Korea, bangsa Jepun tidak berhak atas pulau-pulau yang membina negara Jepun. Begitu juga Taiwan, negara itu milik kaum asli yang terpinggir di sudut ceruk pulau tersebut. Jadi, penghujungnya, kita akan kembali kepada frasa " KITA SEMUA PENDATANG" berdasarkan teori "JOURNEY OF MAN"

Tapi dengan menyebut Semenanjung Tanah Melayu sebagai bukan tanah asal orang Melayu adalah tindakan BODOH dan BERUNSUR JAHAT.

DIINGATKAN kepada kaum yang bukan berasal dari DUNIA MELAYU, AWASI mulut anda kerana anda hanya memperlihatkan kebodohan anda dengan mengeluarkan kenyataan yang bercanggah dengan fakta dan menggunakannya untuk mencari pengaruh.

Tan Lian Hoe wajar didakwa kerana memanipulasi fakta sejarah Dunia dan menyembunyikan hakikat sebenar demi meraih sokongan SESETENGAH YANG BODOH dikalangan mereka. Akta Hasutan 1948 untuknya adalah wajar.

7 ulasan:

putera berkata...

dasar pendatang yang tidak mengenang jasa.

haram jadah!

nak menafikan hak kita.

bangsat!

ada hati nak sama taraf dengan penduduk asal.

DNL berkata...

Yop,

orang melayu pun taksedor diri gak ada yang dok sokong geng yang murtad ni... lama lama jadi camni baru sedor.........

tu MILF tu bukan ke kaum umat Raja Sulu tuuhhh...

Melayu kot jugak kan? kan? kan?


Home > Breaking News > SE Asia > Story
Oct 14, 2008
Muslim autonomy deal rejected

MANILA - THE Philippine Supreme Court has rejected as unconstitutional a proposed accord to grant minority Muslims expanded autonomy.

Court spokeswoman Gleo Guerra said on Tuesday the majority of 15 judges voted to declare the agreement unconstitutional.

The court had already blocked the signing of the deal Aug 4 after Christian politicians in the southern Philippines claimed it violated the constitution and could lead to the partition of the country.

The move angered Moro Islamic Liberation Front guerrillas.

They went on a rampage in August and killed at least 37 people.

The violence prompted President Gloria Macapagal Arroyo to suspend autonomy talks.

The southern Philippines has been wracked by a decades-long Muslim rebellion. -- AP

sayadahbosan berkata...

Inilah yang berlaku jika Melayu mengamalkan toleransi peringkat TOTOK.

Ini bukan kali pertama Gerakan melakukan perkara sedemikian.

Lebih baik buang sahaja mereka ini dari BN.

Buat apa nak simpan ular tedung dalam selimut kita.

keris_warisan010 berkata...

Bangsa yang tak sedar diuntung, Haram jadah, Gila Kuasa. Mereka ingin melihat Umat Melayu Mengamuk. Besar kesannya bila Melayu Mengamuk. Umat melayu akan bersatu jika maruah dan Ketuanan Melayu dipertikaikan oleh bangsa lain. Si Tan tu sepatutnya balik belajar kembali pelajaran Sejarah di Sekolah. Si Tan tu buta sejarah, Pak Lah patut melucutkan jawatan nya sebagai Timbalan Menteri Penerangan. Dia tak layak langsung.

keris_warisan010 berkata...

Gelaran Datuknya patut ditarik balik. Bangsa yang tak sedar diri dan buta sejarah. Jangan bermain api nescaya akan memakan diri.

Tanpa Nama berkata...

Kepada saudara saya,

Sebenarnya apa yang dinyata oleh Datuk dari Gerakan itu adalah benar dari segi sejarahnya. Sejarah yang kita belajar di sekolah telah ditukar dan dipinda oleh UMNO untuk kepentingan mereka. Jika, saudara hendak tahu, sejarah sebenar, tolong jenguk di buku sejarah Malaya yang disimpan di muzium kat london.

Tetapi, saya tidak setuju dengan apa yang dikatakan oleh Datuk
Tan Lian Ho dan Datuk Ahmad Ismail. Biarlah kita hidup di tanah Malaysia ini sebagai orang Malaysia dan bukan sebagai Melayu, cina, india dan lain lain.

Apa yang penting bukan perbezaan kita tetapi persamaan kita. Kita telah dipisahkan dari segi bangsa, agama, warna kulit, kepercayaan, tempat lahir dan sebagainya. Perlukah kita terus hidup seperti zaman jahiliah atau kita terus maju dan mengangkat negara tercinta Malaysia bersama sama di mata dunia ?

HANG LEKIR berkata...

Assalamualaikum,

Pada Lekir tiada Bangsa malaysia.Yang ada ialah Bangsa Melayu,bangsa Cina dan Bangsa India.Allah ada mengatakan dlm Quran maksudnya Allah menjadikan kamu berbangsa-bangsa supaya kamu saling kenal mengenal