Isnin, April 06, 2009

UMNO Bakal Menyambut Kepulangan Besar-Besaran

Tun M telah menyeru kepulangan semua ahli UMNO yang keluar bersamanya, atau kerana tidak sukakan Tun Lah, atau kerana memangkah pembangkang dengan niat sabotaj pada PRU12, untuk kembali bersatu di bawah UMNO.

Sanusi Junid turut ikut serta masuk UMNO semula. Sebentar tadi jam 7.00 petang, 5 pemimpin PKR Kedah isytihar keluar parti. Adakah itu kesan sampingannya?

Mereka yang meletak jawatan itu ialah ketua PKR Bahagian Jerlun Azhar Ahmad Ketua Bahagian Baling, Bakar Din, Ketua Bahagian Padang Serai, Hamid Othman, Ketua Bahagian Sik, Wahab Mat Isa dan Ketua Bahagian Pendang, Bakar Hamid.

Perlu diingat, krisis Tun M dan Tun Lah bermula sejak tahun 2006 lagi. PRU 12 2008 menyaksikan padah atas penilaian rakyat yang melihat dan menghakimi perselisihan Tun M dan Tun Lah.

Atas alasan tersebut, hari ini, Tun M kembali memperjuangkan kerajaan memerintah. Tun M pernah menyebut, kemenangan Tun Lah dengan cemerlang pada 2004 dan kekalahan teruk BN 2008 masing-masing adalah faktor Tun Lah sendiri. Kini Tun Lah telah berundur, 12 bulan selepas PRU 12.

Nasihat penulis kepada penyerang blog yang tak ada blog sendiri atau baling batu sembunyi tangan, jangan risau, kebongkakan anda bukan saya yang membalasnya, sebab saya bertuhan.

Sifat hina penyerang blog ialah apabila memberi komen tanpa membaca isi kandungan penulisan yang hendak dikomen. Contohnya begini :

TokMudim said...

Apa hang tulis, sorry aku tak baca, aku baca tajuk aje...

hang bagi 1001 sebab kenapa perlu tolak calon PAS...BN tetap kalah.

Ir Nizar bukan setakat calon PAS tapi mewakili PAKATAN

Dulu masa PAKATAN pandai merangkak, BN hampir tumpang dalam PRU 13, sekarang PAKATAN dah pandai berjalan.

BN kalah.... mereka dah tahu, cuma melayu bodoh macam hang masih melalak kat blog...

Bodoh punya melayu!



Haha. Lihatlah siapa yang 'bodoh dan melalak kat blog'. Sesungguhnya, sifat hina yang tak diinsafi akan ditambahkan lagi kehinaannya. Semoga hatinya terbuka untuk kerja pembersihan.

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

setahu aku la...fuckatan riot tak wujud lagi masa pru12..pertubuhan (baca persetubuhan) haram ini wujud semasa kemenangan pembangkang yang tidak disangka...malah mereka sendiri terkejut..mcm beruk

Tanpa Nama berkata...

betui tu broo mereka terkejut beruk
dan akan terkejut beruk lagi esok malam bila keputusan menyebelahi bn
iaitu 3-0 maka mereka akan katalah macam2 sebab dah kalah
biasala tuu puak pr ni sebenarnya pr yg ramai kat bgantang tu bukan pengundi pun semuanya datang dari luar teman tak heran sebab rakyat perak bukan macam org trganu dan permatang pauh. hidupp umnooo hidup bn.

AkudahBOSAN berkata...

Saya pun bersetuju..orang Melayu yang luar Umno memang bodoh dan tak ada fikiran langsung. TAkkan mereka tak faham tentang perjuangan Umno yang suci dan maksum ini. Umno yang kita sembah inilah yang telah memperjuangkan ketinggian bahasa Melayu, yang telah melahirkan ramai korporat dan orang kaya Melayu (rujuklah statistik rasmi, kaum Melayulah yang menguasai Ekonomi, Pendidikan, Sukan, Daya Intelekual. Manakala kaum Cina dan India menguasai penagihan dadah, seks terlampau, merempit, gagal sekolah, pemalas, perogolan, buang anak, hiburan terlampau dan pelanggaran kebudayaan dan keagamaan)

Itulah budaya Pas sekian lama sentiasa mengagungkan bangsa Melayunya sahaja sedangkan Umnolah yang perjuangkan Agama Islam tulin di Malaysia. Pas parti perkauman sempit sedangkan Umno parti untuk semua. Musyidul Am Umno iaitu Tun Dr Mahathir telah banyak membuat teguran ke atas Pas dengan berpandukan Al Quran tulin bukan quran rujukan DAP. Apapun kita orang Umno perlu salahkan Pak Lah dan Khairy di atas semua kekecohan ini.

Kalaulah Tun M boleh dilantik semula menjadi PM dan timbalannya Mukhriz, sudah tentu Umno akan lebih disayangi oleh rakyat yang bijak ini. Saya pasti PAs dan keadilan akan bubar ranap oleh pukulan kemasukkan Tun M kembali ke Umno. Umno itu Tun M, Tun M itu Umno, tak mampu dipisahkan. Yang lain itu hanyalah pelengkap cerita. Itulah sebenarnay tang telah tertulis dalam kitab ajaran Umno Hadhari. Hidup Umno, mampus Islam.....

Tanpa Nama berkata...

April 6, 2009 11:22 PM

===========================

aku orang PAS...terasa aku tau tak? sanggup ko mengata org PAS!!! biaDAP!!!

Panglima Perang Cyber berkata...

Tok Mudim tu rasanya macam bukan melayu..

jika melayu pasti tak tulis macam tu.

atau jenis melayu mudah lupa diri. suka anggap tak penting nama melayu..


tok mudim tu jenis pandai komen tapi tak pandai buat blog.

baik remove sahaja komen..

tengok blog nik aziz pun tak ada komen..

bagus blog pemimpin kerajaan la pulak.

ada ruang komen..

PUTRAKENCANA berkata...

Melayu dah mula sedar diatas kesilapan mereka menyokong si anuar itu.

Syukur Alhamdulillah Allah telah membuka pintu hati mereka kembali kepada penyatuan Melayu dan tidak lagi menjadi boneka kepada bangsa pendatang itu lagi.

Syukur.

AnakWatan berkata...

anwar celaka.. pas pun sama celaka

adakah cina laknat baca Al-Quran tunggang langgang dia takbir pastuh siap bela lagi tu...

kalau cina laknat tu betul hormat pada ISLAM dia mesti baca ikut teks dan cuba sebut betul2...

ini tidak ... bercakap lagak macam dah pandai baca Al-Quran..

celaka punya cina... cibai...

lagi satu kalau dia suka pada ISLAM dia mesti bagi peruntukan untuk org ISLAM... masa pkr memrintah dulu... tapi habuk pun tadak... sial punya cina laknat...

pas lebih hina dari babi... weii org pkr dan pas pi la makan sekali daging babi tu..

kalau kau org ISLAM kau mesti tau... kalau ayat Al-Quran bacaannya lain dari yg sebenar maksudnya pun dah lari..

memang celaka babi org PAS nie.. apa mazhab kau bawak haa,...

sanggup kau tgk cina laknat nie persendakan Al-Quran

kau tau tak Al-Quran tu KALAM ALLAH...

sial punya PAS... mudah mudahan ALLAH turunkan BALA' buat kau org nie... yg mmepertahankan cina laknat tu....

Tanpa Nama berkata...

memang melayu pr bodoh. yang pandai cuma seorang saja iaitu anwar ibrahim. pandai penipu.

masa dalam umno, dia belasah sakan bersama-sama kroni-kroninya. puak pas dok kutuk dia.

dah keluar umno, dia hentam umno pulak. puak melayu pr pi sokong dia pulak. dah lupa apa depa kata kat dia masa dalam umno.

so, siapa yang pandai, siapa yang bodoh? la ni dia juga yang kaya melalui kroni-kroninya yang dah kaya hasil kumpul harta masa dalam umno.

senang saja modus operandi anwar ibrahim.

yang paling bodoh ialah pas. nak kuasa, sanggup diperkudakan oleh anwar dan dap.