Jumaat, Mei 08, 2009

Samseng PR Di Perak Berdepan Persepsi Baru

Nampak sangatlah sekarang BUDAYA SAMSENG yang terserlah dalam Pakatan Rakyat. Sampai pengikut mereka yang menyibuk dalah ehwal negeri ini, termasuk rakyat negeri ini yang menjadi hamba dogma Yahudi, sepakat melakukan kebiadapan ke atas institusi beraja.

Kata sesetengah puak, " Kalau aku dapat Zambry mamak tu, aku tumbuk muka dia". Kata sebilangan lagi, "Nizar tu muka dia memang layak diludah!". Itulah reaksi berbeza penggila politik dan penggila kuasa ikut-ikutan di Perak yang mana, sesiapa pun yang memerintah sebenarnya, golongan yang berdegor-degor ini tetap seperti itu. Membuang masa di kedai kopi dan menjadi bangsa antara paling malas di dunia.

Jerit pekik Zuraida , perempuan PKR si Ahli Parlimen Ampang tidak dapat menutup lagi ketunggang-langgangan kawasannya di Selangor yang dipenuhi masalah sosial, pendatang asing dan jenayah.

Apakah kerja yang dibuat pada peringkat kawasan masing-masing oleh ahli-ahli politik gila kuasa ini? Apa yang jelas hanyalah ahli-ahli politik ini memperkudakan penyokong setia membabi buta, membuta tuli mereka yang hilang kepercayaan kepada pihak lagi satu, lalu memperoleh kuasa yang mahu dipertahankan.

Kemudian, golongan penyokong mereka ini dengan kebodohan yang ada, terbawa-bawa dengan sifat pemimpin mereka sedangkan mereka tidak lah pula mendapat apa-apa melainkan mendapat persepsi sebagai penyokong fanatik gila yang membantu pemimpin mabuk kuasa.

Penulis boleh menulis untuk kelihatan fanatik, untuk kelihatan berkecuali atau untuk menulis bagi memperlihatkan apa jua. Tetapi apa yang berlaku di Perak adalah sesuatu yang boleh menimbulkan kemarahan sesetengah pihak atas pihak yang lain. Lalu penulis wajar menyebut, Pakatan Rakyat di Perak membunuh simpati yang ada untuk mereka. Tahniah.

Demokrasi, kuasa rakyat, dan kuasa memilih hanyalah pinjaman sementara ke atas manusia. Keterlebihan dalam soal ini hanya membawa kepada runtuhnya fitrah hirarki manusiawi. Islam tidak pernah iktiraf kuasa rakyat. Jangan 'ingker' kata orang Perak.

Mencedok budaya Yahudi tentang kuasa rakyat yang diciptakan Yahudi bagi membolehkan mereka membina negara, kemudian dijadikan bahan memecahbelahkan ummah, adakah golongan ini akan ke syurga?

Lebih baik berfikir semula tentang apa yang kita perlu usahakan.

10 ulasan:

Anak Lenggong berkata...

Biasa laa betina monyek tu...keje dikawasan sendiri melambak tak terjaga..lagi satu masa ni laa nak tunjukkan dia tu hero..biar Nuar nampak...sebab dia takut nanti dia pulak yang disuruh letak jawatan...nanti ilang elaun sebagai wakil rakyat oooo

The Hobbit Frodo berkata...

good point sir!!

TokMudim berkata...

Jangan jadi BABI semua benda sondol....janji perut ada isi.

No War Pigs. Stupid.

IPOHMALAY berkata...

ada gak babi dlm blogosphere ni.. sondol blog sana sini..

Tanpa Nama berkata...

paling aku menyampah tengok ZURAIDA!!
Tempat sndiri ada berbatu-batu jauh d i slngor, gedik pergi perak. Apa benda dia buat kat kawsan larangan polis pun tak tau. APA DIA BUAT HAH?? PRess conference?? untuk apa?? orng dah nak bersidang!! PELIK PELIK. Bila polis tahan, dia menjerit pulak. DASAR BETINA TIDAK SEDAR DIRI. MOGA2 beliau dapat HIDAYAH! KAHKAHKAH!.

IPOHMALAY, boleh tak letak video penjelasan NIZAR di TV PAS tu kat blog anda?? Biar kita comment pulak apa beliau merepek sebnaqnya. Skarang ni, blog dan site pro pembngkang dah letak dah dalam blog mereka. kalau boleh, segerakan la sementara isu ni tengah panas.

ladybird berkata...

Apa yang pasti Nizar dan konco-konco dah MALU BESAR.

kamal berkata...

salam tuan...dari

http://kamalfarsya.blogspot.com/

TokMudim berkata...

Salam Yeop IpohMalay

Tahniah Rakyat Perak

Dapat MB Perak yang sah Ir Nizar.

Dan Penyokong Dr Zambry MB Perak yang Haram harap bermuhasabah.

Dimana silap nya?

PUTRAKENCANA berkata...

Kemelut masih belum lagi berakhir.

Tungguuuuuuu...........

PUTRAKENCANA berkata...

Jangan biarkan MB Perak dikalangan boneka DAP.