Jumaat, November 12, 2010

Sah Pakatan Rakyat Pembunuh Kebebasan Media

Kerajaan Kedah diminta tarik kembali larangan liputan media

11/11/2010 5:39pm

ALOR SETAR 11 Nov. - UMNO Kedah mahu kerajaan negeri menarik kembali larangan terhadap media tertentu daripada membuat liputan sepanjang persidangan Dewan Undangan Negeri mulai Ahad hingga Selasa ini.

Sekiranya larangan itu tidak ditarik balik, Anggota Dewan Undangan Negeri daripada Barisan Nasional (BN) akan membawa usul pada persidangan itu supaya semua media dibenarkan membuat liputan tanpa sebarang pengecualian.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Paduka Ahmad Bashah Md. Hanipah berkata, larangan berkenaan adalah satu tindakan yang menyekat kebebasan media untuk membuat laporan dan menunjukkan sikap permusuhan kerajaan negeri dengan media tertentu.

Katanya, tidak pernah berlaku sebelum ini media dihalang daripada membuat laporan persidangan Dewan Undangan Negeri.

"Sekatan terhadap kebebasan media amat dikesalkan dan ia merupakan satu pencabulan Pas terhadap kebebasan media,” katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

Ahmad Bashah yang juga ADUN Bakar Bata mengulas larangan kerajaan negeri terhadap TV3, TV9, NTV7, RTM, Astro Awani, Utusan Malaysia, Kosmo, Berita Harian, New Straits Times dan Harian Metro daripada membuat liputan sidang berkenaan atas alasan “putar belit dan berita biadap pihak media terhadap kerajaan negeri”. - Bernama

Ulasan

Samalah seperti dewa sembahan mereka si Anwar Ibrahim yang kononnya menjunjung demokrasi tertinggi dan kebebasan media (kencing jer Nuar h/j ni), tetapi pada masa yang sama membungkam media yang menyajikan kebenaran, begitulah dengan kerajaan kerabangang negeri Kedah.

Sebab apa mahu dilarang media tersebut? KERANA MEREKA MELAPORKAN KEBENARAN YANG PAHIT? Inilah dia kerabangang negeri Kedah hari ini. Memalukan agama, memalukan bangsa, memalukan sistem demokrasi. Mereka ibarat puak penganut fahaman sesat yang menduduki tampuk pemerintahan kerajaan negeri Kedah.

Anwar yang menyanjung demokrasi Indonesia dan memberi pujian tak tentu hala terhadap keterbukaan negara itu, tidak pernah mengulas pula tentang sikap parti politik di Indonesia yang takut untuk membungkam media massa dek kerana takutnya mereka andai itu digambarkan sebagai menentang demokrasi.

Ini corak demokrasi hampas, yang diideakan oleh Anwar Ibrahim, kemudian dipakai Lim Guan Eng dan kini Azizan menunjukkan betapa hakikatnya demokrasi Malaysia akan menjunam ke perigi buta jika mereka memerintah negara.

Dan hasilnya jika mereka memerintah, nanti pastilah penegak demokrasi akan menentang dijalanan menuntuk demokrasi ditegakkan, dan maaf kata, anda berlaku kerugian harta benda dan kemusnahan mata pencarian bangsa-bangsa bandar yang umumnya Cina, itu adalah akibat tangan mereka sendiri yang salah mengundi.

Dari TVKedah :

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ptuiiiihhhhhhhhh !!!!! ISLAM????? sikit sikit ISLAM sikit sikit ISLAM !!!!!! memang spesis B.A.B.I. / SIAPA JUAL ISLAM SEBENARNYA ZAN???

Tu pasal masa aku belajar d U dulu aku tak respek sesetengah pensyarah , ptuiiiihhhh !!!! Zan nilah antara jenis pensyarah yang aku tak respek langsung !!! ptuiiihhhhhh!!!!!!!

Islam jenis apa pun aku tak tau dia ni, Isle Pah !!!!

Nauzubilah !! Selisih malaikat 44 , minta dijauhi Allah spesis seperti ini memerintah negara !!! Jahanam anak cucu aku.

GRRRRRRR !!!!!!

Tanpa Nama berkata...

dasar fikiran sempit MB kedah ni...

hahn berkata...

Banyak sekatan. Baik Anjing ni jadi Pengerusi Kominis Kedah.

Nampaknya Parti Komunis hidup kembali ditaja oleh PAS dan PKR.

DAP berjaya komuniskan kedua duanya PAS dan PKR yang kini di panggil Babi.

Harap buku Hazizan 'Hikayat Iblis Kedah Pasai Ma' dapat di keluarkan secepat mungkin hehehehe

Tanpa Nama berkata...

this is the only "boleh Pakai' leader among those in Pakatan Rakyat. Such a cool straight forward and able to point out his idea clearly without hesitation.
If nick aziz, hadi or pak lah..dgr jawapan depa pun boleh meluat nak termuntah.
wartwan biasala depa nak provoke, how i wish he is MB kedah from UMNO. superb person and person with integrity just like Zulkifli Nordin..
Aan