Isnin, November 15, 2010

Usah Disindir Nasib Melayu Pulau Pinang

Adalah menjadi sesuatu yang tidak menyenangkan apabila tindak-tanduk 'rejim' DAP Pulau Pinang ke atas orang Melayu berhubung tanah-tanah orang Melayu di negeri tersebut, dibalas dengan " tanggunglah akibat kerana mengundi pembangkang ".

Ungkapan sebegini tidak bermoral, malah tidak layak dipolitikkan hasil sokongan siapa ke atas siapa yang selama ini telah kita ketahui bahawa wujudnya kerajaan Cina Chauvinist Pulau Pinang yang mengganggu ketenteraman sistem pengendalian atarakaum itu adalah akibat tangan orang Cina.

Hanya segelintir yang disebabkan oleh tangan orang Melayu, yakni di kawasan asal Anwar Ibrahim yang telah termakan santau kunyit pemimpin paling dibenci di Malaysia itu.

Balik Pulau, pada PRU 12 lalu menyaksikan Norraesah Mohamad dari BN memperoleh 15,041 undi berbanding Mohd Yusmadi Yusoff yang memperoleh 15,749 undi. Sementara semua DUN bawah Parlimen Balik Pulau iaitu, Bayan Lepas, Pulau Betong dan Telok Bahang dikuasai oleh UMNO-BN.

Ini sudah tentu menyebabkan Kerajaan Anak-Anak Haram Pulau Pinang sangat berkeinginan untuk membalas dendam terhadap Melayu di Balik Pulau.

Seharusnya pejuang orang-orang Melayu menyerang DAP dari segenap penjuru dan bukannya menyebut "lain kali undilah pembangkang lagi" atau "tanggunglah akibat kerana mengundi pembangkang".

Majoriti Melayu Balik Pulau menyokong UMNO. Wajarkah mereka menerima penghinaan sedemikian oleh sesetengah blogger? Kerajaan Haram Jadah DAP yang perlu ditentang, bukannya nasib Melayu Balik Pulau yang perlu dicemuh.

2 ulasan:

Pendekar Melayu berkata...

ungkapan itu sebenarnya merujuk kepada mereka yang mengundi pembangkang dahulu..siapa yang makan cili dia yang terasa pedasnya.

oRang kAmpong berkata...

oRang kAmpong setuju sgt ngan IP.OK cadangkan selain DAP dan ketua2 hapraknya para blogger jg mesti menulis byk lg tentang penyokong2 PAS dan PKR.Sadarkan mereka dr tidor.insyaallah I POLLOW U.