Thursday, December 09, 2010

Kabinet Berangan Yang Tak Tahu Memerintah


Pakatan Haram pernah mengeluarkan senarai barisan kabinet bayangan mereka pada pertengahan tahun 2008 sejurus selepas tiba-tiba mendapat sambutan pada PRU 12.

Untuk mengimbas memori, sila klik di sini. Menteri Pertanian dan Asas Babi itulah yang dengan sombong bertelagah dengan penjaga Masjid Negara hujung minggu lepas.

Walaupun mereka ada Kabinet Bayangan, sehingga hari ini, selepas 2 tahun setengah, satu manifesto atau pentadbiran bayangan langsung tak ada. Bagaimanakah jadinya jika mereka memerintah negara?

Wajarkah diundi puak yang bermain retorik semata-mata. Zuraidah ahli parlimen Ampang lagi kuat lah retoriknya. Mengharap masuk ke Shadow Cabinet ini.

Tanpa perancangan yang mantap untuk dinilai sebagai alternatif yang realistik seperti pembentangan bajet mengikut kacamata kabinet bayangan yang lebih kepada kabinet berangan ini, hanya yang bodoh sahaja mengundi mereka.

Jika rakyat itu mempunyai kuasa, manakala pemerintah adalah pekerja mereka, adalah bodoh bagi majikan untuk memilih pekerja tak berpengalaman yang cuma bermain kata-kata tanpa resume di tangan dan menolak pekerja yang mempunyai pengalaman kerja yang diiktiraf dalam dan luar negara.

Jangan kita ikut bodoh sama macam mereka.

1 comment:

Sudir said...

Adusss..Adusss...Adusss... Sakit perut aku gelak..