Jumaat, Jun 15, 2012

Lagi Reaksi Biadap Ke Atas Sultan Johor Di Twitter





Reaksi biadap ini dikutip dari Twitter berhubung titah murka Sultan Johor ke atas Nizar  Jamaluddin semalam. Ini adalah produksi total pembangkang di negara ini yang sering mengaitkan Allah dengan pemerintah di dunia yang jelas, keduanya berada pada kedudukan yang berbeza.

Menyamakan pemerintah di dunia dengan perbandingan yang meletakkan Tuhan di atas barisnya adalah perbuatan golongan yang kurang akal. Kekurangan akal itu tidaklah menjadi sesuatu yang hina kecuali setelah empunya akal itu dengan beraninya mempamerkan kekurangan akalnya dikhalayak umum.

Memanglah taat kepada Allah dan Rasul itu menduduki peringkat tertinggi tetapi di atas bumi sebagai khalifah sudah tentulah ada tuntutan mentaati pemimpin selagi pemimpin itu tidak menzalimi, mengkebulurkan, menafikan pendidikan dan menyekat rakyatnya dari mentaati Allah dan Rasul. Ini adalah sudut fiqh yang diajar.

Sedangkan para sultan sendiri tunduk, rukuk dan sujud pada Allah SWT, mengapa Allah perlu disamakan dengan para sultan ini.

Ini tidak lain dan tidak bukan, hanyalah produk dari acuan pembangkang negara ini yang merasakan mereka ini pandai dan bebas menunjukkan kebodohan mereka. Sedangkan pemimpin mereka sendiri kerap menunjukkan kebodohan, apatah pula mereka ini.

Untuk rekod, Haziq Abdul Aziz ini adalah pelajar Universiti Malaya seperti mana yang terdapat dalam Twitternya.



13 ulasan:

Anak Lenggong berkata...

Buat laporan kepada polis..manusia kurang ajar dan biadap cam ni biar tau diajar sikit..

IPOH MALAY berkata...

pengecut mcm ni jap lagi delete la tweet dia tu.. tgk le..

headbomb berkata...

salam tuan blog.. saya dah linkan blog tuan kedalam blog saya.. harap leh le juga linkkan juga blog saya ni ke dalam blog tuan ye..

www.headbomb.blogspot.com

IPOH MALAY berkata...

sudah dipautkan

Tee Kay berkata...

Anak sialan siapa pulak ni.

Jebon Tua berkata...

budak sekolah lagi nak tunjuk kurang ajar. haram jadah. elok kena penampar sulung macam si karpal tu langsung pakai wheel chair. puak macam ni tak kenal melayu ni camne. dihentak kat ubun2 tu merangkak macam cina2 13 mei kena. haram jadah nya budak melayu.

Tanpa Nama berkata...

ni namanya nk cari nahas...bodoh punya budak...lagi belajar tinggi,lagi perangai macam taik...

Tanpa Nama berkata...

heran betul aku, manusia pakatan haram ni, cakap pandai tapi ada ke pakatan haram tu buat macam tu???semua telor takder nak sound azmin dan anwar yangterang2 dah berzina dan beri rasuah dan makan rasuah. lagi dorang sokong ada.

Siapa Pinda Perlembagaan Kuasa Raja? berkata...

Tu la, sekarang kekebalan raja dan sultan dah takde lagi. dah jadi sama standard dgn rakyat, boleh di dakwa dan dipenjarakan. Semua gara-gara dari sapa ?

IPOH MALAY berkata...

to Siapa Pinda Perlembagaan Kuasa Raja? :

pinda or tidak, anda bersetuju dengan sikap babi sekelompok anda untuk menyalahgunakan akal dengan menentang sesebuah perlambangan yang dibuat untuk menunjukkan malaysia negara monarki berpelembagaan?

jangan spin banyak.. makin bodok aku tengok kau..

pinda bukan suruh hina.. pinda adalah untuk keadilan bagi semua..

siapa yang adil.. umno? atau kurap kurap tokak seperti puak-puak kamu?

Siapa Panggil Sultan 'Natang' berkata...

Ipoh Malay,
Cuba buka balik berita mcmmana umno memperlekehkan raja2 melayu. Siap minta disiasat semua harta2 raja melayu. Jgn ckp tu semua fitnah, tu tercatat kat akhbar utusan malaysia tahun 1988-1993. Bukti depan mata, kenapa nak hipokrit???

Tanpa Nama berkata...

memang betul pun apa yg dia ni cakap..sultan johor tu korg nk back up ke..sultan ni ketua agama tapi perangai mengalahkan bapak setan...dia kena ingt mati nnt sultan ke bapak sultan ke masuk kubur jgk.xde sape nk sembah kau la.ALLAH S.W.T lagi berkuasa dari segala-galanya.

Asal Bukan DAP (ABDAP) berkata...

Dah puak-puak ini nak Malaysia lingkup... diturunkan bala.. Nak mempercepatkan PR memerintah lepas tu kuatkuasa kahwin sejenis, maksiat bertambah. Negara kebajikan... bagi terus apa yang rakyat minta.. SEMOGA ALLAH SELAMATKAN MALAYSIA dari puak-puak yang nak menghancurkan keharmonian dan keamanan. AMINNNN...