Isnin, November 12, 2012

Kecoh 'Virgin Mary' Muncul di SDMC - Konon Ada Wahyu Untuk Malaysia


"Kami percaya Bunda Maria punya pesan untuk kita. Dia menatap kita dan menatap bendera Malaysia. Kami juga melihat gambar Yesus dan dia juga bergerak. Mereka tidak diam," kata Eunice Fernandez (54) seperti dilansir News Australia yang dikunjungi Senin (12/11/2012)

Kemunculan palit kotoran pada tingkap berwarna hijau di tingkat 7 , Sime Darby Medical Center di Subang Jaya dijadikan kesempatan oleh penganut-penganut Kristian di Semenanjung untuk berlaku syirik lagi ke atas pegangan agama wahyu mereka.

Palit kotoran itu dikatakan menyerupai gambar Maryam, ibu Nabi Isa a.s. yang mereka sebut-sebut debagai Virgin Mary.

Sebuah media Indonesia melaporkan, beratus-ratus penganut Kristian bahkan dari Singapura berbondong-bondong menuju ke SDMC untuk melakukan ritual keagamaan.

Ada yang mengaitkan kejadian itu dengan negara!

Sedangkan terteranya kalimah Allah di merata-rata, tidaklah sehingga menjadi seekstrim itu penganut Islam di negara ini.




'Bunda Maria' Muncul, RS di Malaysia Kebanjiran Turis



Kuala Lumpur - Sebuah rumah sakit di Malaysia mendadak jadi objek wisata religi umat Kristiani. Ini lantaran ada penampakan di jendela rumah sakit yang mirip dengan bentuk Bunda Maria.

Pelataran RS Sime Darby Medical Centre di Kuala Lumpur kini ramai dengan umat Kristiani yang tiba-tiba berwisata religi ke tempat mereka. Hal ini bermula dari gambar yang menyebar di Facebook mengenai bentuk mirip Bunda Maria di jendela atas RS tersebut.

Pada lantai 7 RS Sime Darby ada jendela dengan kaca berwarna hijau. Pada kaca itu entah ada kotoran atau noda yang dari jauh seperti gambar perempuan. Nah, bentuk pada kaca inilah yang diyakini sebagai Bunda Maria.

Mereka yang berwisata religi demi melihat Bunda Maria ini, ada yang sampai menginap di depan RS. Mereka pun yakin melihat bentuk Yesus Kristus di jendela lainnya. Pada malam hari, sekitar 100 pengunjung menyalakan lilin, menyanyikan kidung dan berdoa.

Bus-bus pariwisata pun menambah keramaian di depan rumah sakit. Turis yang berwisata religi ini bahkan ada yang rela datang dari Singapura demi melihat penampakan di jendela lantai 7 RS Sime Darby yang dipercaya sebagai keajaiban.

"Kami percaya Bunda Maria punya pesan untuk kita. Dia menatap kita dan menatap bendera Malaysia. Kami juga melihat gambar Yesus dan dia juga bergerak. Mereka tidak diam," kata Eunice Fernandez (54) seperti dilansir News Australia yang dikunjungi Senin (12/11/2012).

Eunice yakin penampakan itu asli adanya. Sementara pihak RS Sime Darby tidak bisa dimintai komentarnya. Dalam kesempatan berbeda pendeta Lawrence Andrew, editor koran Katholik Malaysia, The Herald, menyarankan agar gereja mengecek kebenaran penampakan tersebut.

"Bisa saja ini wahyu. Kita harus memastikan ini bukan imajinasi tapi penampakan yang sungguhan," kata Andrew.

28 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tak perlu kita pertikai fahaman dan kepercayaan mereka tetapi "wahyu" yang dimaksudkan adalah 'UNDI LAH BARISAN NASIONAL" dalam PRU 13 akan datang sebab itu kata mereka yang melihat dan percaya bahawa terdiri gagah Bendera Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

ini bukan tentang politik yea... ini adalah kerohanian... jadi undi itu adalah terpulang kepada individu ^^

mohd. natar berkata...

... 'sahabat kita' Puan Nurul Izzah d/o Anwar a/l Ibrahim tak pergi memuja kotoran yang terpalit itu ke?...

Tanpa Nama berkata...

xusahlah kita nk mengutuk agama org lain..tgok diri sendiri dulu..xde agama yg mgajar menghina agama org lain.

Tanpa Nama berkata...

Betul jangan suk a kutuk amalan agama lain.

Tanpa Nama berkata...

Tidak ada satu agama pun yg mengajar umatnya menghina agama lain. Dengan mengutuk agama dan kepercayaan orang lain ada menampakkan kelemahan iman anda dan ajaran agama anda sendiri.

IPOH MALAY berkata...

ade unsur mengutuk ke situ? atau pemahaman korang yang agak terkutuk. ulasan.

bila kristian menilai islam melalui pemahaman kristian, kenapa orang islam nak menilai kristian melalui pemahaman kristian pula?

untuk mencegah artikel ini dari ditulis dengan cara begini, umat kristian perlu lebih peka atas sensitiviti umat islam. faham?

tak faham plak aku komer ni..

sizen

Tanpa Nama berkata...

Ipoh Malay..ya,memang kami sebut sebagai Bonda Maria,kenapa,salah?kenapa kamu sebagai umat islam perlu menybut sbgai maryam?nabi isa tidak sama dengan Jesus,Jesus adalah Tuhan dan penyelamat dunia,manakala nabi isa hanyalah seorang nabi.buktikan bahawa perbuatan2 umat kristian tersebut adalah syirik?sejauh mana kamu faham tentang syirik?apakah kelayakan kamu untuk mengatakan bahwa perbuatan itu syirik?ooo,,sembah nabi muhammad tak syirik ye?jadi,kamu juga percaya bahawa kalimah allah itu adalah kalimah dari allah??saya juga ingin mengatakan bahawa kalian umat islam juga melakukan perbuatan syirik kerna mempercayai sesuatu hanya brdasarkan tulisan yang tiada asasnya.adil kan?

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO berkata...


Muhyiddin Pemimpin LEMBU.... Puteri UMNO Kump ANJING Gila Babi....

~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~


Pemimpin2 UMNO BODOH macam LEMBU... BAPAK lembu..... Wanita LEMBU... Kecik2 tak nak mampus, Dah tua menyusahkan orang.....


~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

~ BUKTI 5 ~

~ BUKTI 6 ~


Tanpa Nama berkata...

x perlula nak mengata yg agama org tu x betul la apa la..kamu x memahami agama org lain spt agama kamu sendiri..yg dorang tu membuat ritual keagamaan tu bukanlah syirik spt kepercayaan agama kamu sendiri.yg syirik nya,kamu x meghormati agama org lain,x mempercayai apa yg mata kepala hotak korang tu nampak..kamu ingin mempertikaikan kewujudan agama org lain dan ingin mbuktikan bhwa hanya agama kamu sahaja yg benar..patut kah?takkk patutttt..

Tanpa Nama berkata...

kotoran??!!Virgin Mary tu bukan kotoran..macam ni kah rakyat malaysia?ini satu Malaysia?ini malaysia tp bukan 1 AGAMA..tulisan kalimah allah tulah kotoran yg boleh terbentuk d mana2 sahaja dan tulisan kalimah korang tu hanya lah KOTORAN DEGIL yg tbentuk semulajadi!!!peka konon,korang tu yg x peka dngn sensitivity agama orng lain!!!

Tanpa Nama berkata...

kalau dah namanya melayu,bodoh la orangnya.sama macam melayu indon,tak heran sangat,dah namanya serumpun,bodohnya pun serumpun.maka berumpun-rumpun la kebodohannya.jangan marah,nanti kena jual!

Tanpa Nama berkata...

Apalah nak gaduh2 pasal tu smua, x da faedah nyer. Smua agama tu ke arah yg benar, x da nyer yg ajar kita yg bukan2. Klu org ln kutuk pun x pa sebab kita tau kbnran agama masing2 dimn, x yahlh spai gaduh mcm ni. Ambil yg jernih buang yg keruh, klu ia x bkenan d ht x yah komen pa2 supaya x mnimbulkan perselisihan pdpt yg menyakitkan ht msg2. Kita ni dh lm duk msia, yg agamanya pelbg xkanlh hr ni kita nak gaduh paling ni smua. JGN BERFIKIRAN SEMPIT. Biarlh setiap org tu melaksanakan ibadah msg2, jgn kita rasa tergugat lak....

Tanpa Nama berkata...

Ada hati ckp agama islam x xtrim!!! kat tv smuanya psl Islam..xde pun psl agama lain.. SKRG SAPA XTRIM???

Tanpa Nama berkata...

Oooh manusia..x usah gaduh psl agama..x kira la islam, kristian,hindu, buddha dsbg..semua agama tu x ajar kutuk mengutuk sesama agama..jadi yg ngutuk2 ni sbnarnya xda agama. .dah tau manusia ada otak pakaila dgn betul..lainla klo patung..patung lglah x buat dosa..korng ingat ngutuk agama sesama sendiri x dosa ker..ni la manusia memilih 1 agama utk sembayang minta dosa diampunkan bukan nak buat dosa..dah bilang ader spm..stpm..nmpknya bodoh jg yer..aduhai..

Tanpa Nama berkata...

Kalau bnarlah bnda ini, mungkin ini hanyalah ujian dr Allah s.w.t terhadap hambanya.. smada kuat atau tidak iman kita.. yakin bahawa hanya Allah tuhan yg satu tiada duanya.. doakan supaya kita tidak terpesong dgn hanya melihat gambaran seperti ini.. shingga menepikan agama dan kitab suci yg slama ini menjadi pegangan dan petunjuk..ingat! Umat muhammad umat akhir zaman.. pelbagai dugaan dan cabaran akan diterima..

Tanpa Nama berkata...

Kita tggu lihat ape psan bonda maria ke atas umatnya di dunia..andai bnar, rnung2kn lah...umat krisrian x diajar untuk ngutuk agama org lain,malah umatnya bdiam dri apabila agama kristian di kutuk, krn itulah pesan yesus, spti mana dia tidak melawan semasa di salibkan..agama kristian tidak di ajar sama skali untuk mndoakan kecelakaan thdap org lain..spt yg dilakukan umat islam bimbingan nik aziz..knapa umat islam perlu takut sekiranya umatnya murtad??..tidak perlu takut sekiranya kita di pihak yg bnar...islam kata kristian mnyembah patung..wahai umat islam, patung yg brada di gereja bkn di sembah ia adalah lambang agama..hbs mcm mna dgn umat islam, stiap kali nk smbut hari raya knapa perlu tggu anak bulan? Adakah anda menyembah bulan?knapa perlu bejln keliling kaabah padahal ia buatan manusia, berbntuk segi empat adakah anda mnymbah kaabah?..knapa perlu mncium btu hajar asward, sdgkan ia skadar batu?..bkn kah itu perbuatan syirik, pcaya pda bulan, mnymbh batu...sikaranya islam ada alasan sndri berbuat dmikian, bgitu jugak kristian dia ada
alasan sndri..jd jgn kita mempersolan dan mngutuk agama org lain kalu kita x memahaminya...

Tanpa Nama berkata...

Betul kata awak,tidak perlu mempersoalkan dn mengutuk agama lain,kita ikut saja kepercayaan kita

Tanpa Nama berkata...

Betul buat apa kita mau mempertikai kan tentang agama sdangkan agama smua tu sama shaja cuman berbeda aliran tapi percaya kpda TUHAH.

Tanpa Nama berkata...

apa pulak tak ekstrem kalau isu agama yg jd senjata politik?
tak perlulah rasa dr perfect sgt dan kutuk agama org lain..tgk diri sndrilh..ni tidak..sibuk nak jaga tepi kain org,kain sdri carik xnampak

IPOH MALAY berkata...

bercakap macam reti, padahal tidak.. siapa kau nak pecah-pecahkan sesuatu yang digelar agama samawi... Yahudi , a diversion of agama nabi Ibrahim.. Kristian diversion dari fahaman Yahudi yang berasal dari agama nabi Ibrahim dan Islam, agama pelengkap mula (agama nabi Ibrahim dan nabi Muhammad) .. siapa kau nak memisah-misahkan Islam dari dua lagi fahaman tu? Ini bukan islam mengkomen hindu atau buddha.. ini islam komen atas dua fahaman pecahannya yang kini digelar agama. Kalau Yahudi dengan Kristian bebas mentafsir Islam mengikut fahaman mereka, LU SIAPA nak halang orang Islam dari beri takrifan?

LU BODOH TAK BOLEH DIAJAR PUNYA JENIS.

Tanpa Nama berkata...

IPOH MALAY..wah..nampaknya lu sudah mula goyang,cakap pun macam mau ekstrim.rilek la derr.nanti lu punya datuk nabi muhammad kasi lu makan ais krim.itu hari yahudi kasi bom sama lu punya mak di gaza,lu ada pegi tengok ka?lu ada pegi tolong ka?jangan menyalak serupa anjing la derr,duduk diam2 sudah la.kasi lu punya kambing sama lembu makan.lu banyak sangat makan lembu la derr,lu baca la lu punya babi quran apa dia mau ckap.

Tanpa Nama berkata...

haha.kite orang yang korang cakap jauh ketinggalan di sarawak ni aman je wlpn berbilang agama.aku nak ketawa tengok komen tak berotak korang antara satu sama lain.kat sini memang banyak hutan.pastu banyak babi.tapi tak pernah sampai tahap nak gantung kepala babi kat rumah agama orang lain.kami respek sesama sendiri.sekarang sapa ketinggalan daripada segi mentaliti?korang kt sane or kami yang kat sarawak ni?majoriti org semenanjung yang datang sini memuji keharmonian orang disarawak.tahu kenapa?sebab politik yang melibatkan agama kat sini tak dilayan.yang korang kt sane plak terjerit2 masing2 nak buktikn agama korang tu smua btul and org lain tu salah.sbb tu lah korang huru hara.bom gereja sana sini,gantung kepala babi sana sini.

otak terlampau cetek.kita ni orang malaysia.syukurlah dengan identiti kepelbagaian kita.luaskan minda anda.

Tanpa Nama berkata...

jangan risau..islam mengatakan kita sirik dan tidak mengakut apabila keajaban belaku bagi pihak kita...tetapi mereka tidak sedar bahawa mereka lebih sirik..banyak ajaran sesat timbuh..sperti al ma unnah..ada yg mengaku nabi baru..lucu sangat bila mereka dgn ANGKUH mengatakan bahawa mereka di pihak yg benar..mereka marah bila nabi atau agama mereka di permainkan..namun dgn sombong dan bongkak bila mempermain kan agama yg lain..megutuk2 agama yg lain..

Tanpa Nama berkata...

agama kita sama tak pernah mengajar kita merendahkan agama orang lain...cuba kita sebagai rakyat malaysia yang hidup dengan aman nie,saling mempunyai sikap terbuka...tak slh kita menegur..tapi salah untuk kita menghina..semua agama ada cara tersendiri...isu mcm nie tak sepatutnya menjadi agenda untuk kita bermusuhan..saling menghormati sesama sendiri..saya pun kristian..tapi saya hormat agama org lain...ipoh malay tu sudah2 lah mengutuk...org mcm nie lah sering gagal dalam hidup.tak ada pedoman..

Tanpa Nama berkata...

masing2 relax...ndak paya mo gado2..ingat 'syurga' masing2 suda cukup...doa tuk keamanan dunia..jangan sampai kita suma mkn ubi kayu d zaman modern..byk bencana bakal muncul..

Tanpa Nama berkata...

Jan mo cari kesalahan agama org..CEk sejarah cara hidup Ko dulu...ADA betul Atau tidak..ikut ajaran agama sendiri Atau tidak..sekian..

Tanpa Nama berkata...

lari tajuk...makan suma banner mengundi..buat tomyam masak kicap