Friday, January 18, 2013

Apabila Kebodohan Dibangga-banggakan Tanpa Disedari

Keluarga di bawah ini adalah lambang kebiadapan satu segmen bangsa tersebut yang kurang ajar tetapi hasilnya, jatuh kasihan pula apabila kebodohan keluarganya menjadi pameran merata negara. 

Ia hanya memperlihatkan bahawa mereka hidup di atas dunia ini ialah untuk, mengutip duit sebanyaknya dan membuat provokasi sebanyaknya sehingga tersilap langkah hingga tersingkap kebodohan mereka sebodohnya.

Wong Chai Soon cuba bersifat kurang ajar tetapi untuk menyebarkan sifat kurang ajarnya ke seluruh negara, natijahnya perlu dihadap. Dia sekeluarga kelihatan terlalu bodoh kali ini.

Tiada siapa yang menyuruh kamu tunduk atau ikut pemerintah dek kerana bantuan RM100 tersebut adalah untuk pelajar-pelajar rakyat Malaysia. Bukan untuk mereka yang tunduk kepada pemerintah.

Kecualilah mereka ini rakyat kelas dua. Bukan kita yang meletakkan mereka ke taraf itu. Mereka sendiri yang meletakkan diri mereka ke taraf itu. Sebab ketololan mereka.

Kebodohan sekeluarga Cina ini bersama-sama 15 ibu bapa yang lain hanya menunjukkan sifat haram jadah yang menebal dalam diri mereka sahaja.

Sifat kutip duit sebanyak mungkin, dan sakitkan hati seramai mungkin dengan provokasi sekerap mungkin. Walaubagaimanapun, negara ini semakin bebas, termasuklah kebebasan mempamerkan kebodohan. Benih dari keturunan apakah ini.



Tindakan sekumpulan 15 ibu bapa pelajar yang tampil menerima bantuan persekolahan RM100 dengan memakai baju berwarna kuning sempena perhimpunan BERSIH 3.0, telah menjadi buah mulut di laman sosial apabila gambar mereka dengan pakaian berkenaan dimuatkan oleh pengguna.


Seorang daripadanya Wong Chai Soon ketika dihubungi Malaysiakini hari ini berkata, beliau bertindak demikian untuk menyatakan bahawa mereka bukan menerima bantuan itu dengan senang hati.


"Sebenarnya saya memakai baju BERSIH untuk menarik perhatian pihak berkuasa bahawa (apakah) dengan pemberian wang ini membuatkan kita perlu tunduk, bersetuju dan senang hati. 


"Sebaliknya, saya menerimanya dengan hati risau dan memikirkan mengenai keadaan negara kita pada masa akan datang," kata Wong Chai Soon yang menerima bantuan tersebut di SMJK(C) Chan di Seremban semalam.


Wong, 45, berkata sekumpulan ibu bapa lain turut memakai baju kuning pada majlis tersebut. Bacaan lanjut di SINI  

5 comments:

Anonymous said...

itu dia hanya 15 ibubapa dari mungkin lebih dari 150 ibu bapa lain ? mereka ini golongan minoriti yang tidak menghargai dan mengerti akan hidup keharmonian. mereka sendiri yang menonjolkan sikap biadap dan sekarang kita tahu siapa mereka dengan jelas untuk membiarkan mereka sesat. jangan dilayan lagi. majoriti mahu hidup aman tanpa mereka.

Anonymous said...

Jenis bangsa yang bodoh tak boleh diajar, cerdik tak boleh diikut...biarkan lah mereka jadi pencacai kerajaan tak rugi pun tapi mereka nampak sangat bodo...hahahaha

IPOH MALAY said...

Hahaha. Kadang spesis jenis ini tak faham apa itu kebodohan.

Anonymous said...

Golongan yg mendapat kerakyatan Malaysia tapi menentang balik kjaan Malaysia...

Memag dasar xsedar di untong....

IPOH MALAY said...

Ini bangsa keturunan derhaka, derhaka pada tanah besar China, kini derhaka pada negara sendiri. tiada yang mustahil.