Rabu, Januari 16, 2013

Patrick Teoh Minta Maaf Selepas Hina Islam Secara Terbuka Dan Biadap

Patrick Teoh meminta maaf setengah jam lalu dengan nada yang menjelaskan bahawa permohonan maaf dan penarikbalikan kenyataan dibuat hanya setelah mendapat bantahan mencurah-curah. Tentu sahaja itu bukanlah 'sincere apologies'.

Ini bermakna dia kekal dengan pendapatnya yang menghina Islam dan memohon maaf tanpa rela.

Kebiadapan Patrick Teoh menghina Islam diselar dengan meluas hari ini di media sosial. Dia yang menempelak PAS Kedah berhubung larangan mengadakan persembahan seksi di Tahun Baru Cina tanpa rasa bersalah memasukkan perkataan-perkataan yang dinilai menghina Islam.

Adakah sesuai perkataan seperti ini diungkap oleh minoriti di negara penuh toleransi ini. Toleransi bukan penerimaan. Toleransi boleh ditarik balik.

Keceluparan Patrick Teoh telah menaikkan namanya di Trending Twitter mengalahkan Sharifah Zohra Jabeen dan Bawani yang menjadi polemik di UUM.

Kecaman terhadap Patrick Teoh kini bertali arus di Twitter.

Untuk itu, Patrick Teoh harus sanggup berdepan dengan akibat atas perbuatan biadapnya. Sama ada secara verbal, atau fizikal.

Terlalu banyak muka diberikan kepada bangsa jenis ini. Inilah hasilnya.




22 ulasan:

jonnyszetalk berkata...

Salam 1 Malaysia.Saya cadangkan Patrick Teoh ini diambil tindakan tegas.Jangan biarkan agama kita dimain-mainkan.Saya menyeru kepada blogger untuk sama-sama bertindak dalam isu ini.Minta pihak kerajaan ambil tindakan kat dia.

Tanpa Nama berkata...

Salam, Terlalu banyak muka diberikan kepada bangsa jenis ini. Inilah hasilnya. Melampau dah diorang ni hingga isu sensetif mereka perlekehkan.

Tanpa Nama berkata...

Jika sahih maka pemulauan kepadanya dan mana mana syarikat...production..iklan..product dijadi Duta..dan apa apa begitu jua sesiapa yg ada kaitan dgnnya wajib muslimin pulau habisan..

Statementnya ..Quran..thumping @%^&*(! patut dipandang serius dan disusuli tindakan olih setiap muslimin..

Tanpa Nama berkata...

Flip flop to joker & clown for Jan 2013 goes to none other than Patrick Teoh. His flip flop attitude is expected as he consimes tonnes of 'BABI' whivh has become his embraced into his flesh & blood.

Tanpa Nama berkata...

Sangat tidak bertanggungjawab...pihak berwajib perlu mengambil tindakan sebelum ada perkara buruk berlaku kepada kafir laknatullah..

Tanpa Nama berkata...

Diharap cina ni buat report polis sebab dia mungkin tak lama hidup.

Tanpa Nama berkata...

Dah boleh oder keranda la Pukimak La

Tanpa Nama berkata...

Tahniah utk najib yg sgt mbanggakan 1msia..ini lah hasilnya!!!

Tanpa Nama berkata...

Dah boleh tempah keranda dan tanah jerat..!!!!

Daengselili berkata...

mohon pautkan saya geng perak :)
http://daengselili.blogspot.com/
Saya dah pautkan tuan juga..

Tanpa Nama berkata...

Macam tu lah perangai kafir musyrik. Sejak zaman Rasulullah dulu diaorg menghina Islam. Neraka lah tempatnya di akhirat nanti.

"Demi sesungguhnya, kamu akan diuji pada harta benda dan diri kamu. Dan demi sesungguhnya, kamu akan mendengar dari orang-orang yang telah diberikan Kitab dahulu daripada kamu dan orang-orang yang musyrik : banyak (tuduhan-tuduhan dan cacian) yang menyakitkan hati. Dalam pada itu, jika kamu bersabar dan bertaqwa maka sesungguhnya yang demikian itu adalah dari perkara-perkara yang dikehendaki diambil berat (melakukannya)." [Ali Imran:186]

Tanpa Nama berkata...

Sumbat dlm penjara.

Ezy berkata...

No respect towards the Muslims... Dalam otak die macam biasala, kutuk Melayu/Islam then Minta Maaf,dgn alasan bukan Niat dari hati and so on... This is not the first time happen, even pemimpin DAP pun lantang mengutuk Islam, after that, minta maaf... kerana ideologi politik berbeza bukanlah sesuatu yang halal untuk menghina agama orang lain, fikir fikirkanlah..

Tanpa Nama berkata...

jom buat rally..sakit betul hati ni.Kalau hina benda lain tu xpe lagi. Quran & Islam yang tak bersalah tu dihina. Orang Islam x penah hina bible or whatsoever kitab atau amalan agama lain. BIADAP PATRICK TEOH!!

Tanpa Nama berkata...

kalau dekat Pakistan or negara Islam lain, mau dah kena halau keluar ni

Tanpa Nama berkata...

Salam...aku rela mati kalo agama aku bangsa lain mempermainkan..aku snggup berdepan kalo kejadian 13 Mei berulang...

Tanpa Nama berkata...

Cina punya agama talak apa pun buku, cuma buku kungfu sama main puki sahaja, sebab itu ini cina tua tempang tak tau apa dia tulis. Sembah api, bakar kertas, bakar jagong, bakar lumah, bakar keleta mau kasi sama dia punya datok, wey cina bodoh, semua sudah terbakar apa macam mau kasi lu punya atuk? Panggil Bomba la. Lu sembah api, gua mari kasi air, itu api padam. Lu main asap, itu makanan jin, itu mayat pun lu sudah bakar jadi abu, mana boleh naik keleta maaaaaaa

Tanpa Nama berkata...

Cina punya agama talak apa pun buku, cuma buku kungfu sama main puki sahaja, sebab itu ini cina tua tempang tak tau apa dia tulis. Sembah api, bakar kertas, bakar jagong, bakar lumah, bakar keleta mau kasi sama dia punya datok, wey cina bodoh, semua sudah terbakar apa macam mau kasi lu punya atuk? Panggil Bomba la. Lu sembah api, gua mari kasi air, itu api padam. Lu main asap, itu makanan jin, itu mayat pun lu sudah bakar jadi abu, mana boleh naik keleta maaaaaaa. Cina bodoh, naik myvie tak pasang signal, suka langgar Melayu naik motor, parking 1 ringgit tak mau bayar, doule parking, makan babi....bodoh cibai lancau

Tanpa Nama berkata...

Sahabat2 sekalian...yang dah kafir tu, mmg perangai dia dah kafir. Dalam Al-Quran Allah dah berfirman:

"Bagi kamu agama kamu dan bagiku agamaku." - (109:6)

Yang kita ni tak perlulah terikut2 dgn perangai orang kapir dgn keluar maki hamun dan bahasa2 yg kesat. Tunjukkan contoh yang terbaik kita sebagai umat Islam. Lebih2 lagi dalam bulan Rabiul Awal ni, bulan kelahiran Nabi kita yg tercinta. Contohilah akhlak baginda Rasulullah. Amik contoh masa Rasulullah berdakwah kat Taif dulu. Baginda kena baling batu oleh kaum musyrik sampai berdarah2. Tapi sikit pun baginda tak keluar kata2 yg kesat.

Orang kapir ni kalau kita melatah, lagi la dia suka tgk. Lagi dia tepuk tangan. Diaorg cakap orang Islam ni sama aje dgn diaorg punya akhlak. Sikit2 maki. Sikit2 guna kekerasan.

Memang kita marah dgn apa yg dia buat. Kita boleh protes dgn boikot filem dia. Yg pelakon2 beragama Islam ni pulak, tak payah berlakon dgn dia. Yg produser Islam ni pulak, tak perlu amik dia berlakon. Biar dia kerja dgn kaum kapir dia. Tapi semua tu kita buat tanpa guna kekerasan. Kadangkala kita ni cakap mmg hebat sampai maki hamun semua. Tapi bab perlaksanaan hancur. Kita maki hamun kat blog ni, bukan si kapir ni amik peduli pun. Sikit tak terusik perasaan & periuk nasi dia. Sah2 dia ni dapat dosa. Yang kita ni jgnlah tambah dosa pulak. Wallahua'lam...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum semua.

Saya setuju dengan pendapat saudara di atas. Tidak perlu kita memaki hamun dan mencaci. Islam itu sendiri adalah agama yang indah. Tunjukkan akhlaq kita sebagai orang Islam. Tidak perlu kita hendak buat 'rally' atau rusuhan kaum. Kita memang marah dengan kafir laknatullah ini. Tapi harus ingat kita juga perlu jaga adab kita sebagai Muslim terpuji.

Rasulullah S.A.W bersabda yang bermaksud: "Bukanlah yang gagah perkasa itu seorang yang mampu merebahkan orang lain, tetapi sebenarnya orang yang gagah perkasa itu ialah orang yang mampu mengawal diri ketika marah."

IPOH MALAY berkata...

Permohonan maaf dia tak menghilangkan hakikat bahawa kita dah tau siapa dia yang sebenar.

PAS pun dah tua, PKR pun dah tau. Tapi seperti biasa, buat-buat tak tau, salahkan orang lain lebih baik.

Tanpa Nama berkata...

Dimana pas ketika agama dihina sebegini?