Isnin, April 08, 2013

Petunjuk Besar Cita-cita DAP Memerintah Perak

Dengan 90% penduduk Melayu dalam perumahan hampir 10,000 penduduk, lihat sahaja perlambangan di tiang bendera di bawah. Ini adalah satu-satunya bendera DAP di dalam kawasan ini. Tetapi di mana kedudukannya.



Bukan sahaja penyokong BN merah mata, penyokong PAS juga begitu.

Lagi cerita tentang Taman Perpaduan. Istimewanya Taman Perpaduan ini adalah kerana ia menjadi PDM simpanan tetap Barisan Nasional walaupun ketika krisis politik semasa PRU 11, 1999 dan PRU 12 , 2008.

Belum pernah lagi kawasan ini diserang dengan parafernalia pilihanraya pembangkang seperti yang berlaku kali ini.

Dpikatakan erebutan kerusi DUN Hulu Kinta antara dua calon PKR, Thinakaran dan Shamsul telah menjadi punca tunjuk-menunjuk kuasa usaha menaikkan bendera dikalangan mereka.

Selain itu, Ketua Srikandi PKR yang akan menentang Menteri Kewangan Kedua di kerusi parlimen menghangatkan lagi persaingan di dalam parlimen Tambun.

Namun, keadaan di Manjoi masih belum sehebat di Taman Perpaduan ini. Mungkin sahaja kerana dimalukan dengan 60 orang yang menghadiri ceramah PKR bulan lepas, maka mereka melepaskan dendam dengan cara ini.

Thinakaran yang merupakan seorang usahawan yang berjaya, dikatakan telah mengeluarkan perbelanjaan berpuluh ribu ringgit untuk berkempen bagi dirinya.

Natijah pemburuan kakitangan pilihanraya yang menjanjikan imbuhan cantik punya membuahkan hasil apabila beberapa orang pemuda tampil membantunya. 

Dengan beberapa kerat pekerja, mereka menjalankan kerja sepanjang malam dan hasilnya, Taman Perpaduan kelihatan seperti kubu kuat PKR walaupun hakikatnya tidak. Malah DAP ditonjolkan sebagai pemimpin mereka dalam kibaran bendera bertiga. Semua merah mata. Titik eye-mo saja tak guna. Dekati orang muda dan buat kerja.




28 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kat tiang letrik tu ada kebenaran TNB ke? Apa pandangan TNB? Boleh ke tidak boleh gantung bendera?

IPOH MALAY berkata...

deme mintak kebenaran? jgn la diharap.. heh

usin berkata...

on the way dari kuantan ke pekan, sepanjang highway baru tersebut aku tersengeh sendirian. apa tidaknya, pkr dan pas tanpa segan silu panjat tiang lampu najib untuk kibar bendera mereka. sikit najib tak marah. kt tepi jalan, selamba badak je puak2 tak berhidung ni menumpang tiang bendera umno/bn untuk kibar bendera mereka. bertambah tersengeh aku bila fikirkan adakah hidung2 mereka ini sudah serupa hidung babi yang tak tau malu?

IPOH MALAY berkata...

usin.. meriah aku tgk kuantan.. dari tol gambang sampai jambatan sg kuantan.. pehhh

fareezpro2 berkata...

Cewah,abis tu, dewan org ramai,TOKMU ke yg punye?bn siap buat bilik gerakan lagi

fareezpro2 berkata...

Ipoh pun meriah yeop,hahaha,tgk mdan gopeng,mcm tok bn je yg punya,siap kat bus stop pun ada bndra bn,tok bn yg punya ke bus stop tu?

fareezpro2 berkata...

Otak umeno yg cetek,pikir balik rampasan kuasa yg berlaku sebelum ni dimana berapa bnyak kerusi dap yg menang jika dibnding dngan pas,tapi kenapa dato sri nizar yg jd mb?ini menunjukkan stiap negeri yg mempunyai institusi diraja,menteri besar adalah wajib orang melayu ISLAM

fareezpro2 berkata...

Minta balas,adakah dewan org ramai merupakan hak milik org bn sahaja?mengapa puak bn menjadikan dwan org ramai sbg bilik gerakan bn?Bukankah sudah menjadi 1 kesalahan yg sungguh jelas sekali?mohon penjelasan ipoh malay

IPOH MALAY berkata...

lu orang perak ke? setakat sampai medan gopeng, takyah cerita la.. nizar jadi MB apa untungnya kat orang Islam? tunjukkan 1 masjid dalam perak yang diapprovekan oleh Nizar. Otak orang Pakatan lebih cetek. Jadi rubber stamp pun dibangga-banggakan. Dah la Nga Ngeh boikot lantikan nizar jadi MB. lu orang jilat jubur dorang lagi. Lu memang nyamuk limbah la bro. jaga negeri lu sendiri.

IPOH MALAY berkata...

fareezpro, dewan orang ramai boleh dimintak oleh pembangkang untuk dijadikan bilik gerakan atas dasar milik orang ramai. kenapa tak buat? biarkan bn jadikan bilik gerakan kemudian kecohkan dengan mulut kompang anda untuk dijadikan isu. adakah setiap dewan orang ramai di Kelantan bebas dari perbuatan PAS menaklukinya?

fareezpro2 berkata...

Cuba tengok pulak masjid mana di perak ni bila time subuh,zohor dan asar,pnuh 5 saf di belakang imam?

fareezpro2 berkata...

Mana bukti pas guna dwan org ramai?kalau kat ipoh ni sy boleh tnjuk 1 per 1,yg pertama,dwan org ramai kg seri kinta,dwan org ramai dsa tambun,

fareezpro2 berkata...

Perak ni gah dngan masjid tapi isi didalam masjid,begitu mengecewakan,berapa lama masa nizar pegang perak ni sblum di rampas?mohon pencerahan

fareezpro2 berkata...

Dewan org ramai bknnya tempat untuk dijadikan tempat politik,spt masjid dan surau juga,so,silalah faham ye

IPOH MALAY berkata...

isi dalam masjid itu tanggungjawab kerajaan untuk menghambat umat islam masuk? kalau macam tu lu bleh tutuh adik beradik lu.. sebab kesedaran beragama lu bergantung penuh kepada tunjuk ajar kerajaan. bukan dari hati lu sendiri. kamon la melayu busuk, lu lepas mati lu ingat jawapan 'kerajaan tak suruh pun' boleh diterima ke? nizar pegang perak 11 bulan, takleh buat masjid, tapi boleh bagi tanah 999 tahun kepada bukan Islam. boleh pecah tanah kuil? kenapa satu kepentingan islam pun tak boleh tertegak dalam 11 bulan tapi kepentingan lain boleh? SEBAB DIA RUBBER STAMP yang dibanggakan oleh melayu busuk perut mcm lu. lu nak cakap pasal dewan, lu gi jalan2 negeri PAS dulu. kalau bercakap hanya merujuk ke negeri BN, lu menunjukkan kebodohan lu je.

IPOH MALAY berkata...

seperti masjid dan surau yang telah korang jadikan tempat politik? siapa yang dijerat dengan kata-kata sendiri ini? kahkahkah

fareezpro2 berkata...

Dimana?

fareezpro2 berkata...

Ye,tanggungjawb kerajaan,even kalo seorang rakyat pun x makan,akan disoal pemimpin itu diakhirat kelak

fareezpro2 berkata...

Sedikit pun sy x trase walaupun tuan kata sy bodoh ke,bahlol ke,sbab sy tahu,hanya ALLAH sahaja yg boleh menilai hambanya dan bukannya tuan

abangman berkata...

Dan Kami telah turunkan kepadamu Al Quran dengan membawa kebenaran, membenarkan apa yang sebelumnya, yaitu kitab-kitab (yang diturunkan sebelumnya) dan batu ujian terhadap kitab-kitab yang lain itu; maka putuskanlah perkara mereka menurut apa yang Allah turunkan dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka dengan meninggalkan kebenaran yang telah datang kepadamu. Untuk tiap-tiap umat diantara kamu, Kami berikan aturan dan jalan yang terang. Sekiranya Allah menghendaki, niscaya kamu dijadikan-Nya satu umat (saja), tetapi Allah hendak menguji kamu terhadap pemberian-Nya kepadamu, maka berlomba-lombalah berbuat kebajikan. Hanya kepada Allah-lah kembali kamu semuanya, lalu diberitahukan-Nya kepadamu apa yang telah kamu perselisihkan itu. Al Maidah:48

Sudah-sudahlah bertengkar. Fahami ayat ini. Jangan sampai setelah pru nanti, anda berdua berperang dan masing-masing melaung takbir yang sama. Yang menonton anda berperang sengeh sakan sambil pegang colok.

Bertaubatlah.

fareezpro2 berkata...

Sy tiada niat ntuk bergado wahai abg man.sy cuma mintak pencerahan dari tuan ipoh malay,itu sahaja

abangman berkata...

Arahan Allah swt dalam ayat itu ialah berlomba-lombalah berbuat kebajikan. Sudah sudahlah ye. Kamu Islam dan aku juga Islam. Allah swt berfirman lagi:

dan hendaklah kamu memutuskan perkara di antara mereka menurut apa yang diturunkan Allah, dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka. Dan berhati-hatilah kamu terhadap mereka, supaya mereka tidak memalingkan kamu dari sebahagian apa yang telah diturunkan Allah kepadamu. Jika mereka berpaling (dari hukum yang telah diturunkan Allah), maka ketahuilah bahwa sesungguhnya Allah menghendaki akan menimpakan mushibah kepada mereka disebabkan sebahagian dosa-dosa mereka. Dan sesungguhnya kebanyakan manusia adalah orang-orang yang fasik. Al Maidah:49.

fareezpro2 berkata...

Salam,abgman boleh rujuk blik smua komen yg sy bg,ada x sy menghina si empunya blog ipoh malay ni?sy bnyak bertanya sahaja

Tanpa Nama berkata...

Kalau fareez bertanya mana surau masjid yang di gunakan untuk politik PAS saya perasan ada dua SURAU

1) Surau batu 6 Ulu Kinta

2) Surau dari Bandar baru Putra ke Bercham ada satu simpang traffic light (sebelum PETRONAS jika dari Tanjung Rambutan). Simpang ini kalau di ambil simpang ke kiri dari Tanjung akan sampai ke Taman Perpaduan. Kawasan tu saya tidak pasti apa nama kawasannya.

Tanpa Nama berkata...

Klu bn sumer ble je. Gntung kat mne2 pn ble. Gntung tiang letrik spanjang jln tkde masalah. Bek lbuh raya utara selatan, pntai timur ke. Klu bngunan sekolah pn mereka leh ltak tnpa sebarang masalh. Kat mata ipoh malay ni bn takde cacat cela baiknye

Tanpa Nama berkata...

Sabar fareez. Tuan blog ni dah temper d acu soalan bertalu talu. Xde salah bertanya, malu bertanya sesat jalan. Btul tak? Stiap org ader pendapat msing2 takkan nak mara klu x sme pndapt, btul tak fareez? Bler tuan blog dah muler kte bodo ngan maki hamun dah menunjukkan sifat sebenar die. Takde respek kat org, sumer pndapat die je btul. Ape hak tuan blog nak maki2 org? Klu aku pun, nak jge aku maki tp x nak gduh2. Kte cume beza pndapat tu pn nak temper ke. Klu tuan blog tak ske ngan soaln dberi , snang je x yah jwb. Die bkan blog neutral sebenarnye.
Aku ble agak tuan blog mesti kte x ske ngn blog aku ble blah x yah nak masuk ngan komen. Kmi x de masalah bg pendapat tp klu tuan tak ske ade komen dlm blok tuan bek tuan tak yah adakan sudut tuk komen.

@blanka

Tanpa Nama berkata...

Bn tak gne masjid ngn surau ke tuk smpaikan agenda politik drang?

Tanpa Nama berkata...

Ting lmpu tu najib punyer ke usin ngok. Bkan ker tnb punyer?