Saturday, May 11, 2013

Dua Samseng Rasis Didakwa Di Mahkamah


Bila sudah diheret ke mahkamah, barulah merayu dipertimbangkan anakbini. Dua rasis biadap yang bertindak samseng ini kecut telur setelah didakwa di mahkamah kerana melakukan rusuh ke atas sebuah bas yang dituduh membawa pengundi hantu. Sendiri perangai serupa hantu. Bodoh.


Dua lelaki didakwa pecah cermin bas pada hari mengundi


KLANG 10 Mei - Dua lelaki mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhan terlibat dalam rusuhan yang melibatkan perbuatan memecahkan cermin sebuah bas di Pandamaran pada hari pengundian Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), Ahad lalu.

Yap Kwee Heng, 37, yang bekerja sebagai juruteknik didakwa melakukan khianat dengan memecahkan cermin bas milik City Liner Sdn. Bhd. bernombor pendaftaran BKF 6758 dan menyebabkan kerugian dianggarkan RM5,000.

Dakwaan terhadapnya dikemukakan mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga dua tahun dan denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.

Lelaki itu juga menghadapi tuduhan kedua bersama-sama seorang peniaga barangan sembahyang, Lim Song Kuan, 32.

Mereka berdua bersama beberapa orang lain yang masih bebas didakwa berada dalam rusuhan tersebut dan memiliki topi keledar serta besi yang digunakan sebagai senjata untuk memecahkan cermin bas berkenaan.
Kedua-dua pertuduhan itu didakwa dilakukan di Jalan Mesra, Pandamaran di sini pada pukul 4.30 petang, 5 Mei lalu.

Bagi tuduhan kedua, mereka didakwa mengikut Seksyen 148 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga lima tahun atau denda atau kedua-duanya.

Timbalan Pendakwa Raya, Farah Wahida Md. Nor yang mengendalikan pendakwaan mencadangkan jaminan RM5,000 dikenakan bagi setiap pertuduhan.

Peguam bela R. Ramesh yang mewakili kedua-dua tertuduh memohon jaminan yang lebih rendah memandangkan kedua-dua tertuduh masing-masing menanggung isteri dan tiga anak.

Majistret Maslina Mohamed kemudian menetapkan jaminan RM5,000 terhadap Kwee Heng dan RM2,000 terhadap Song Kuan masing-masing dengan seorang penjamin.
Sebutan semula kes ditetapkan pada 19 Jun ini.


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Mahkamah/20130511/ma_02/Dua-lelaki-didakwa-pecah-cermin-bas-pada-hari-mengundi#ixzz2SvRC6Pww
© Utusan Melayu (M) Bhd 

5 comments:

Anonymous said...

Nak tanya masa buat rusuhan dan pecahkan cermin bas tu ingat tak anak bini. Lame Excuse to do whatever you want.

Anonymous said...

Simpan sama itu olang angkat dalam pi

Anonymous said...

Kita cam betoi-betoi muka anak cina jahanam tu....sape-sape jumpa kita kasih pecah muka mereka...cari sampai lubang cacing....baru kenal dunia da nak jadi samseng PR....Tolong download dan print gambar anak pendatang cina dan buat edaran....

Anonymous said...

Setakat Wang Jaminan 2 - 3 ribu kacang aje.. acu suruh depa nyanyi kuat kuat lagu negara ku 100 kali depan public ..tak ke malu 7 keturunan..dasar tak sedar diuntung..kaduk sudah naik junjung..cacing naik kemata..peduli apa kalau depa kata rasis..nak duk malaya ikut law kalau tak blah jauh jauh..

Anonymous said...

Syarikat bas dan pwmandu boleh saman minta mcm mcm ganti rugi , takut, gangguan metal, truma dll , polis wajib tegas dari dulu dan pej peguam negara jgn lah main nak jadi hati meka, penjenayah x kira bangsa