Rabu, Jun 10, 2015

Nazri Aziz paling gembira bila ringgit jatuh

Kenyataan Nazri Aziz bahawa dia adalah antara orang yang paling gembira bila ringgit jatuh menjadi viral malam ni di media sosial.

Ramai menyelar kenyataan tersebut dan menyifatkan ia adalah kesinambungan pernyataan kurang masuk akal oleh para menteri yang seangkatan dengannya.

Walaupun kata-katanya tertakluk dalam ruang lingkup pelancongan, persepsi yang diciptakan olehnya ternyata sangat mengundang kemarahan.



Saya antara yang paling gembira bila ringgit jatuh' - Nazri Aziz

Haider Yutim, Astro Awani | Kemas kini: Jun 10, 2015 
(Diterbitkan pada: Jun 10, 2015 21:03 MYT)

NAZRI: Kejatuhan ringgit juga menyebabkan rakyat Malaysia berfikir dua kali sebelum melancong ke negara lain, terutama sekali ke negara seperti UK. -Gambar fail

KUALA LUMPUR: Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz hari ini berkata beliau merupakan antara individu yang paling gembira apabila nilai ringgit mengalami kejatuhan.

Menurut beliau, ini kerana pelancong dari negara yang nilai wangnya lebih besar seperti United Kingdom and Eropah akan membelanjakan wang mereka di Malaysia dengan lebih kerana nilai pertukaran yang tinggi.

“Ringgit semestinya membantu Malaysia, seperti yang saya katakan tadi semasa ucapan penggulungan, saya merupakan antara beberapa individu yang gembira bila ringgit jatuh,” katanya pada satu sidang media di lobi Parlimen pada Rabu.

Katanya, pelancong-pelancong tersebut akan berasa mewah dan seperti orang kaya apabila melancong ke Malaysia.

Selain itu, kata Nazri, kejatuhan ringgit juga menyebabkan rakyat Malaysia berfikir dua kali sebelum melancong ke negara lain terutama sekali ke negara seperti UK.

“Jadi ianya mahal dan mereka akan membelanjakan wang mereka di sini sebagai pelancong tempatan… dan itu menjadikan saya amat gembira. Saya sangat gembira,” katanya.

Beliau juga menjangkakan sektor pelancongan tempatan akan menyaksikan penambahbaikan yang banyak dalam beberapa bulan nanti.

Ringgit baru-baru ini menyaksikan lagi kejatuhan apabila ia ditutup pada paras paling rendah dalam tempoh sembilan tahun berbanding dolar Amerika pada Isnin lalu.

Ringgit berada pada 3.7660/7690 berbanding 3.7170/7200 ketika ditutup pada Jumaat lepas.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Inilah si mamat-LIBERAL Islam/Melayu yang paling ANGKUH, BANGANG dan BONGKAK-yg-GALAK-PELUK-gong eng-DAPBANGKAI/serta dok PUJA-tak-tentu-arah-para-PELANCONG-seolah depa-TUAN kita!

Dahlah harini dia dok balun supaya batalkan Visa pelancong China (yg. pelancong China yg. BERIBU hilang tu terus LENYAP dr. berita); dan haritu dok balun seorg. yg hanya menegur pakaian dia yg. tak ikut protokol - di'dabik dadanya' kononnya dia dah menang banyak kali pilihanraya tpt dia! Apakah itu bermakna dia diterima MAJORITI Rakyat di SELURUH NEGARA, terutamanya BUMIPUTERA Islam/Melayu?!

Kerana itu jugalah Kementerian Kesenian, Budaya dan Warisan patut diTUBUHkan kembali untuk berdiri sendiri, supaya dpt MEMBELA kembali warisan/budaya serta hak kita dgn. mat TEGAS - bukan diKUASAI sewenangnya di bawah Kem. Pelancongan!

Tengok sajalah ASTROBANGANG - di siaran-siaran Barat/asingnya yg. MENDOMINASI stesyennya; dahlah Bumiputera Islam/Melayu serta budaya kita yang sopan/tradisonal terutamanya wanita bertudung, serta Bahasa Kebangsaan kita diDISKRIMINASI, bahkan budaya LUCAH Barat/Zionis-KEPARAT begitu berleluasa; terutamanya yg. sering menggunakan wanita sebagai bahan SEKS-KEPARAT utk. menjual produk depa! Sampaikan siaran Timur dari Korea/Bollywood/Indonesia (terutamanya arahan si KAPIRDAJAL)/Filipina/Thailand pun makin terikut dan jadi makin LUCAH (tapi kalau filem/siri Korea yg. berkualiti TINGGI - masih BERMARUAH utk. tidak MENJUAL wanita sbg. bahan seks!)

Bahkan budaya KANIBALISMA (seolah telah jadi budaya 'high class' - yg. asyik menunjukkan hati manusia dipanggang) yg. diarahkan serta dipuja geng HOMO Barat-Zionis, juga boleh pula ditayangkan juga si ASTROBANGANG! Adengan Seks BEBAS termasuk di kalangan remaja jgn. nak cakaplah!

Sebab itulah selagi si puak Islam/Melayu-LIBERAL-BANGANG asyik dok MENJUAL HAK dan MARUAH NEGARA ISLAM/umatnya; maka sebenaqnya 'TUAN' PENJAJAH Barat/Zionis akan terus MEMIJAK kita di Malaysia ini! Dahlah di Barat, jenerasi muda Islam tak dak peluang lansung nak MENENTANG budaya BINATANG BUAS Barat/Zionis ini, di NEGARA ISLAM kita ini, ISLAM/umatnya terus diPIJAK mcm. SAMPAH terutamanya jenerasi muda Islam/Melayu kita juga terus diROSAkkkan minda/akhlak/akidah depa!

Nek Tempoyak.