Selasa, Februari 03, 2009

Cakap Banyak Tak Guna! Bubarlah!

Korek sana-korek sini, dapat la jugak teman tengok gempor-gempor ( gempar, not gempur ) orang di pihak sebelah sana yang 'teringin nak jadi calon' kalau-kalau ada pilihanraya kecil.

"Sekarang ni, cuma tunggu apa SPR kata. Esok SPR akan bermesyuarat dan tunggu keputusanya. Dipihak PR, kita bersedia dengan pilihanraya kecil di Changkat Jering dan Behrang, TAPI KALAU SPR TIDAK MAHU MENERIMA SURAT PERLETAKAN JAWATAN ITU, DEWAN UNDANGAN NEGERI PERAK AKAN DIBUBARKAN." [MSK]

Haa.. yop, aper lagi ditunggu, bubar le. SPR dah tolak perletakan jawatan Behrang dengan Changkat Jering tu. Moh lerah ke gelanggang le yop kalo ye benor teringin nak mandat baru. Rentikanler melabun tu.

Bila dikatakan yang pilihanraya DUN bazirkan duit rakyat, ader ler pihak-pihak demer kata alasan takut nak berdepan rakyat lah, alasan takutkan suara rakyat lah. Apa yang komer merepek ni?

Sebenarnya, kami sangat teringin nak tunjukkan yang rakyat TAK SIOR berkerajaankan Pakatan Rakyat yang takkan mungkin Melayu dalam PAS dan PKR yang akan menguasai.

Sama ker kami yang bergaul dengan semua orang Melayu tak kira parti, dengan orang PKR dan PAS yang duduk dalam kepompong mereka sendiri. Yop, jangan ingker. Mendapat komer besok.

DAP kalau menang semua kerusi macam PRU12, akan dapat 18 kerusi. Tinggal 41 kerusi nak dibahagikan antara PAS dengan PKR. Kalau nasib BN menang cuma 10 kerusi dan PR menang 49 kerusi sekalipun, DAP tetap dominan dengan 18 kerusi sedangkan PAS dan PKR berebut kerusi mengikut algebra 18 + PAS + PKR = 49. Kalau bahagi sama rata, kira-kira 15 setengah kerusi setiap sorang. Tetap dipimpin DAP. Tapi komer ingat DAP bodoh? ADUN PKR Cina tu dah lama dorang perhati. Sapa tak mau 'strength'. Lagipun berapa ramai orang PKR yang tak suka Nasarudin tu? Komer ingat demer sior jugak ke nak hadap? Komer je terlebih beraya.

Jangan menipu rakyat Perak. Cukuplah sekali. Komer maner keluor 'romah'. Komer tak tau aper cerita kat luor tu ha. Komer busy dengan rebut kuasa dalaman komer. Tapi, kalo dah berani benor, bubarlah!

5 ulasan:

TAIPINGMALI berkata...

yop.....
kalau Nizar bubarkan Adun, teman nak belanja mike makan mee rebuih kat taman deme,..

kamal... berkata...

kepada pr...ingat apa kata dan nasihat mufti kalau anda berani tampar orang maka siap sedia lah untuk d tampar balik yerrr

IPOHMALAY berkata...

taipingmali :

elok benor ler.. majukan perniagaan orang kita... jgn jadi puak yang majukan dua bersaudara..


kamal :

itula balasan bila demer tempelak mufti tahun lepas..

Belacak berkata...

Sdr IpohMALAY

Sudah ternag lagi bersuluh. Sah Nizar memang pencacai DAP. Ngapa pulak Ngeh yang bercakap lebih skrg nih. Dengonya Nizar dan diarah tutup mulut!.

takbir berkata...

kata seorang pelancong british di pasir salak, nizar ngan si nik aziz bongap tu lom sunat lagi..so takde beza pun ngan si ngeh toya tu