Isnin, Februari 16, 2009

Institusi Beraja Akan Terus Disanggah?

Penentangan ke atas institusi beraja diramal akan dipertingkatkan lagi di masa depan oleh 'pembawa agenda' di negara ini. Ini kerana penguasaan instisusi beraja yang dilemahkan oleh Tunku yang merampas UMNO dari Dato' Onn telah mula kembali bangkit.

Ini amat perlu bagi perancang pemerintahan Zion mutlak yang mentiadakan kuasa raja-raja melainkan raja mereka kelak. Institusi beraja dianggap beban kepada kerajaan rakyat di mana kerajaan rakyat itulah yang mereka mahukan.

Ini kerana, dengan kerajaan rakyat, mereka mudah masuk untuk memegang tampuk urusan menerusi 'pembawa agenda' mereka.

Antara ayat popular yang terlepas dari simpanan mereka ialah : “ Ingatlah tentang Revolusi Perancis, rahsia persiapan kita yang seharusnya kita semua tahu bahawa ianya adalah hasil tangan kita!” (Lihat Protokol No. III, 14).

Nasionalisma Melayu yang mematikan cadangan Malayan Union digantikan dengan Tunku diarahkan untuk merampas UMNO dan membentuk negara hari ini. Orang Melayu pada ketika itu berbangga walaupun mereka tidak dapat melihat kesan yang dicipta.

Pakatan Rakyat berkokok dan menyalak dalam ruang lingkup yang disediakan Tunku. Mereka tidak akan mampu mengubahnya. Apatah lagi PAS yang hanya penumpang bersaham minoriti.

Selagi PAS bersama Pakatan Rakyat, 'pembawa agenda' boleh menarik nafas lega kerana sekularisma negara ini akan bertambah kukuh dan terjamin.

Oleh kerana Melayu telah terpecah 3, inilah masa yang sesuai apabila sebilangan Melayu akan berada di pihak 'penentang institusi beraja' secara sengaja atau tidak disengajakan. Akibatnya, strategi mereka semakin mudah.

Orang Melayu sebilangannya diarahkan untuk mendambakan sebuah kerajaan baru yang didakyahkan dengan laungan yang disuarakan oleh 'pembawa agenda'. Sekali lagi, orang Melayu pada ketika itu berbangga walaupun mereka tidak dapat melihat kesan yang dicipta.

Sebelum anda browse keluar, renungilah ayat dari Protokol I, 26 :

Seluruh pelusuk bumi bergema perkataan “Kebebasan, Kesaksamaan, Penyatuan” yang kita cipta; terima kasih kepada agen-agen buta kita yang memekik hasrat-hasrat kita dengan penuh semangat. Dan sepanjang masa inilah, kata-kata itu menjadi cacing yang mengorek lubuk hati nurani bangsa bukan kita, di sebalik penyatuan, kemakmuran dan ketenteraman mereka, telah musnah asas kekukuhan negara mereka itu. Apa yang anda akan lihat nanti, ini akan membantu kita kearah kemenangan kita; yang memungkinkan kita memiliki kemudahan – memusnahkan keistimewaan, atau dengan kata lain, golongan kelas atasan bangsa bukan kita yang tugasnya mempertahankan rakyatnya, akan menentang kita. Di atas runtuhan keturunan golongan atasan bangsa bukan kita ini, kita akan wujudkan golongan atasan yang kita didik dengan berkuasakan wang. Kelayakan golongan itu berasaskan kekayaan yang bergantung ke atas kita, dan perlu diketahui bahawa, ianya telah dipermudahkan oleh bijak pandai kita.

22 ulasan:

kembara putih berkata...

Semasa UMNO menghentam raja-raja dan istana pada tahun 1983 dan awal tahun 90an, merekalah dalang yang telah mereka-reka cerita menghentam istana dan raja-raja.

Sebagai contoh, mereka mencipta kononnya Rumah Kedah disepanjang Jalan Northram di Penang adalah kepunyaan Sultan Kedah. Bungalow mewah ditepian laut dibina dengan mewah, menggunakan wang pembayar cukai. Sebenarnya ianya adalah terlalu usang, dibina sebelum perang dunia ke 2, kepunyaan kerajaan negeri dan sesiapa sahaja pegawai kerajaan negeri Kedah boleh menggunakan apabila berkunjung ke Pulau Pinang atas urusan.

Kemudian mereka menayangkan di TV, rakaman apa yang dipanggil Bungalow Sultan Selangor di atas sebuah bukit memandang ke arah laut di sebalik Pulau Pinang, menghadap Laut India. Itu sebenarnya adalah kediaman seorang usahawan Cina dan tiada apa-apa kaitan lansung dengan Sultan yang pada ketika itu hanya seorang Raja Muda Selangor. Tetapi Raja Muda tidak upaya untuk membetulkan kerana raja-raja ditegah dari membuat ucapan dikhalayak-walaupun orang awam dibenarkan menghentam raja-raja melalui surat khabar dan TV.

Begitu juga semasa krisis Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Mohd Taib dengan Baginda Sultan Selangor kerana menikahi anak baginda secara rahsia. Berikutan dari itu Muhammad Taib dikatakan telah menemui Ghafar Baba dan kemudian Ghafar Baba telah membuat kenyataan disemua muka depan akhbar arus perdana, bahawa UMNO dan bukannya Raja-Raja yang memutuskan siapa yang layak menerima penganugerahan. Tugas Raja-Raja hanyalah membahagi-bahagikan kepada mereka yang UMNO telah putuskan untuk menerima anugerah tersebut.

Sultan Selangor pada masa itu, telah bertindak balas dengan membatalkan sambutan majlis keputeraan dan meminta wang peruntukan tersebut didermakan kepada anak-anak yatim dan juga kepada orang miskin. Pada tahun tersebut tiada siapa pun menerima sebarang anugerah Datuk Selangor.

Krisis Perlembagaan memuncak pada tahun 1991 apabila Berita Harian pada tanggal 10 November, menyiarkan kenyataan Gaffar Baba, yang pada dasarnya mengatakan, Raja-Raja boleh dicabar/kritik (yang bermaksud adalah BUKAN hasutan jika mencabar Raja-Raja)

"Kalau rakyat yakin dan tahu apa yang diperkatakan, mereka wajar berbuat demikian tanpa rasa bimbang dan takut. Apa yang dilarang Perlembagaan (under the sedition Act) ialah jika seseorang cuba menghapuskan Sistem Raja Berpelembagaan yang diamalkan di negara ini".

Apakah kita lupa media arus perdana telah memainkan isu "Kapitan Cina" sebagai menghina Sultan Selangor dan Raja-Raja yang lain ketika itu. Dato' Zainal Sakom sebagai mewakili UMNO Selangor, telah membentangkan 4 resolusi di Perhimpunan Agung UMNO mengenai Raja-Raja Melayu dan resolusi itu telah diterima oleh Perhimpunan Agung UMNO. Resolusi itu adalah seperti berikut;

1. Menubuhkan satu jawatankuasa untuk menyiasat dan menyenaraikan semua harta, tanah dan projek yang telah diluluskan kepada Raja secara lansung atau melalui "Kapitan Cina".

2. Meminta Presiden UMNO supaya bertindak tegas atau memecat mana-mana ahli exco atau wakil rakyat yang hipokrit dan bermuka-muka yang terlibat menghasut Raja-Raja untuk kepentingan diri sendiri.

3. Meminda perlembagaan 1957 (Merdeka Constitution) supaya kuasa muthlak melantik Menteri Besar ahli mesyuarat kerajaan negeri (EXCO), setiausaha kerajaan, penasihat undang-undang dan pegawai kewangan negeri adalah bidang kuasa pucuk pimpinan parti yang memerintah.

4. Supaya Perhimpunan Agung UMNO memberi mandat penuh kepada Datuk Seri Dr. Mahathir dalam menghadapi dan mengatasi isu Raja ini secara umumnya sama ada menerusi pindaan perlembagaan dan segala langkah yang perlu.

Sedingin Salju berkata...

ha encik, tengok kerja pembangkang. mereka ni, mati-mati akan korek cerita kononnya Umno juga pernah menderhaka pada sejarah. mereka ini sememangnya, buta sejarah dan buta hati. nasib baik tak jadi si buta macam aku.

ruyom berkata...

The Perak case is not a complicated constitutional crisis. It is a simple case of corruption.

The crisis would not have happened if Malaysia has a truly independent anti-corruption commission like the ICAC of Hong Kong.

The newly formed MACC has turned out to be a political stooge of BN, answerable to Umno only.

The ruler could have used the incidence to flush out corruption and money politics. Instead and unfortunately corruption was handsomely rewarded.

coolooc berkata...

The truth is Chinese inject entrepreneurial and economic progress in South East Asia. If the Chinese left Malaysia, your economy would be on the verge of collapse and will become little more than a backwater hellhole.

There are very simple reasons why Chinese do not fully assimilate into malay society. It is because the malay people are very hostile and disrespectful to the Chinese. It is well ingrained in their society, this anti-Chinese sentiment.

Also, given this hostility, why should Chinese integrate with your society? Let me tell you, it is a very simple reason. Unlike primitive tribesmen minorities in your territories, our civilization and culture is actually far superior than your malay culture.

We are the inheritors of one of the greatest civilizations in human history. Why do we want to downgrade our cultural knowledge and perception, and accept a backward and undeveloped primitive culture?

You Malaysians, Filipinos and Indonesians need to learn from the example of the Thais. They are friendly to Chinese and many Thai Chinese are very integrated and are loyal to Thailand. However, they also have links to China and bring the two countries closer.

Hence, China and Thailand enjoy very strong relations and all of this bodes well for Thailand economically and politically. It is no wonder Thailand has experienced a great deal of economic progress.

Too, I lived in Malaysia before and let me tell you that Malaysia is not rich. The government owes a lot of money to Japan and other countries. The nation is corrupted! In outside look, you think Malaysia is rich but the truth is Malaysia is very poor. A lot of projects have been cancelled such as new airport in Kuching, and etc.

Indeed right, in Malaysia the malays are like shit. They disrespect the Chinese. And you want to know why the malay government has money? It is because the tax! Chinese pay high tax to the malay government where the malay government even use quota control!

The malays given of special treatment, the government give money to the malays because without this, the malays will have nothing! We Chinese in Malaysia depend on ourselves! We earn money on ourselves!

The Chinese in Malaysia is dropping rapidly, one day and one day will come, when the malays don't like Chinese and riot, then we Chinese move away and hahaha! Malaysia will become like Indonesia!

Now look at your Indonesia, last time when Chinese there, the government can be rich. Now when Chinese gone - your country like shit! Hahaha! This is dream funny!

miya berkata...

Bodoh punya melayu babi……….

Baik balik ke tanah melayu la. We are natives of Sabah and Sarawak land - buat apa kamu punya orang datang sini menjajah kita oh?

Kita tak suka kamu orang datang sini mengorek sumber petroleum tanah kita - this Sabah and Sarawak land not belongs to your malays.

Get out from Sabah and Sarawak la!

Bodoh melayu babi!

vesewe berkata...

I am very please Badawi admits that Muslim countries are among the world most-corrupted. Look no further, just look at Malaysia. Want to learn corruption? Come to Malaysia. We will set up universities to teach that.

It is the Muslims (those ignorant and confused) that are corrupt. Their leaders show very bad example and stop calling their countries Islamic countries. They are not Islamic countries - they are just countries run by false leaders - they are not Muslim leaders.

Right on, man. Could not agree with you more. Malaysia indeed is one of the few top corrupt countries in the world. Soon it will put Nigeria and Indonesia into shame! Using religion as a fascist front to enrich the BN gangs is sub-human and evil.

In fact, the whole religion set up in Malaysia is a direct duplication of the Hitler regime, with the Hitler youth now reemerging. Using this power to enrich the gangsters, as history shows it, will not last.

The World Bank has shown that reducing corruption by a small percentage will yield a 3 to 4 times rise in GDP per head. That talking about reducing poverty is a lot of bullshit. By just talking about reducing corruption in international arena to make fame without any knowledge of corruption's implication is sheer stupidity and we have it in Malaysia, time and again.

Islam itself is a corrupted religion. They copy Jews and Christianity religions. Then stole Pagan Temple and take away Hajar Aswad the Pagan God. Hmm what a shame?

Our prime minister is full of shit. When Israel attacked Lebanon, he voiced out. But when Umno Youth attacked MCA, he didn't know about it!

When corruption is so blatantly happening in Malaysia, he keeps quiet but can talk in conference about other Islamic countries. What! Look at the speck in your own eye first! Don't close one eye and peep through the other.

Why worry about others when our very own "half-past-six" ministers are worst than the armed-robbers, because they rob the whole nation under the pretext of helping the malays.

yuking berkata...

The very foundation of Umno are lies - lies about May 13 riot, lies about secularity of constitution, lies about the special right, lies about supremacy of court, and of course lies about NEP.

How can our accountability and transparency not be limited by the very lies of the foundation of our governance?

romsam berkata...

This race stereotyping is actually the work of the present day government, headed by the Umno racist using race and religion as a tool to stay in power.

The native of this land a.k.a. son of the soil are the native (Dusun, Iban, Kadazan, etc) of Borneo and the Orang Asli (Dayak, Jakun, Sakai, etc) in Peninsula. Not you malay arrogant pieces of shit!

Before the arrival of Islam into Malaya, the different races live in harmony without questioning race or religion. They may be cultural different but they accepted each other.

After independence, race was used by the Umno racist, and then formulated the NEP, which divided everyone. The Umno fascist use Islam in schools, universities and workplaces to segregate, and in the name of fighting PAS.

The modus operandi of Umno has always be, divide and rule, and the devil is in the detail and implementation of the religious department.

Umno is king in creating diversion, when they are cornered, use race and religion. Race and religion is the most explosive issue and they have used it successfully since independence.

All this is done to perpetuate their hold on political power. It is for Umno benefits to play the race card, because this is the only way to ensure their hold on to political power. And 50 long years have proven them right. The race card works well and works every time!

They have succeeded in keeping the races apart socially, and fanned animosity amongst the races with their discriminatory and racist politics.

All give politically reasoning - well here goes a correct one - malay is lazy because of Islam.

How can one pray 5 times and yet be expected to be productive? Wait for the foreigners to come and set up their factory and having to cater for Islam needs!

If malays embrace other religion then there is hope for Malaysia otherwise your hope is in the existence of Umno terrorist liars - don't count on them being there forever - we are factoring in Umno racist absence in our business plan!

The problem with malays is that they forget too easily. It was the Chinese, Indians and Malays who fought for the independence.

The NEP was design to help the malays catch up with the Chinese and the Indians. Now looks like after 40 years, malays are still behind and very proud of it.

Still want to receive handouts from the government! Still afraid to fight it out on fair ground with the Chinese, Indians and other races! Fearful is the malay race!

Without the government subsidies and supports - I don't know how many malay businesses will still stand? So when can we see some towering malays and who dare to refuse government help and still succeed?

Grabbing other people success and call it your own success is not success but a disgrace!

Their laziness caused the nation's economy to slump and resources are wasted. They take 5 days to complete a day work. Malays always think that they are helping the other races when they are lazy. For God sake, please wake up! You are doing it for your own, not for anybody!

Majority of the nation need to be educated again. On the meaning of Malaysia.

IPOHMALAY berkata...

No credits for one tai tou cai that comment for 6..

"There are very simple reasons why Chinese do not fully assimilate into malay society. It is because the malay people are very hostile and disrespectful to the Chinese. It is well ingrained in their society, this anti-Chinese sentiment. "

Yet the Malay... choose not to imitate the Thais. HAVENT YOU READ YOUR PEOPLE's HISTORY? How Thai's did to their Chinese people in 1930's.... I think sooner or later... if most chinese are having your kind of attitude.... I GUESS THIS WILL HAPPEN ALSO..

and.. i'm of the NATIVE... you think semua orang ASLI is sakai?? STUPID MINDED RACE lah .. MEMALUKAN CINA SAJA KALAU YOU JADI REPRESENTATIVE DIA ORANG.

IPOHMALAY berkata...

it is undeniable fact that most anak cina that boldly throw their hatred words on the virtual street is... BIG TIME COWARD AND SEMI FAGGOT PEOPLE... like most their youth are...

kesian ..

keep on posting selagi berkesempatan

IPOHMALAY berkata...

they talk too much... but if you hit a solid fist straight to their face.. they will cry and look for their mama and papa..

they cant accept the fact that they are PONDAN out there .. so they act JANTAN in here ..

PUTRAKENCANA berkata...

Kaum pendatang ni masih lagi tak bersyukur, Kat Malaysia ni siapa yang Kaya Raya. Kaum Pendatang nilah yang Kaya Raya. Masih lagi nak mengaut kekayaan di Bumi Tanah Melayu ini.
Melayu terlalu baik dengan bangsa pendatang ini.
Kaum pendatang ini diibaratkan Bagi Betis Mahu Peha.

PUTRAKENCANA berkata...

Kalau Boleh nak sapu semua ekonomi dan politik di Tanah Melayu ini.

Itulah Cita-cita Kaum Pendatang ini.
Kepada Umat Melayu berhati-hatilah.

Depan aje manis......
Belakang memaki kita Umat Melayu.

Tanpa Nama berkata...

betul.. saya rapat dengan mereka... dan saya faham bahasa mereka.. walaupun sikit...

winner berkata...

Know what malay pig? A suck babi hutan pendatang from Indonesia, pencuri of Tanah Orang Asli, should be caught by all the Chinese whom you have insulted.

They will then pack you in a pig basket, parade you round Chinatown in KL, to let the Chinese pelt rotten eggs, throw shit and pour all the pig shit from the nearby pig farms on your head.

Then let them take you out of your pig basket and roast you over an extremely hot fire until you become barbecued pork. After that chop your stinking carcass and leave it in the streets of rural for all those vultures and crows to feed on. Good riddance to bad rubbish.

Why only malays? You think this country is yours alone? What has the government really done for the pribumis and the Orang Asli? Look at how Umno has screwed up Sabah Indonesians and Filipinos getting citizenship and enjoying the same benefits as you the moment they hop off the boat!

You go ask the government to stop all that then I will stop thinking you are speaking through your asshole.

Podah! You are nothing but a chauvinist malay pig like the rest.

It seems like Malaysia is still not ready for globalisation because of a bunch of anti-social racist morons like you. Our country already independent for so many donkey years but sorry to see still got such shortsighted moron like you.

Bangsa melayu failed in the past 30 years with lots of help from Umno but still failed! Then they blame the Chinese cheat la, marginalise them la, this la that la……….so much excuses! If you are pariah, forever you are pariah!

If you malay pig race lazy, no matter how much with the government help, it will back to square.

For me, I just speak up what I had observed and not like the malay race who is always jealous about other race success. Bad hearted.

What the hell you ask all the Chinese to get out from Malaysia in your comment post? It is proven you are another racist moron bastard!

Malay failure is the fact! It has been happened since 30 years ago and not just now. If you keep on denying it proven again you are just another loser or hypocrite!

Truth - what is so proud of asking Chinese to be like your kind of robbers, liars, cheaters in Malaysia? Kaum tongkat yang langsung tak tahu malu! Yes, you motherf***ker are stupid, lazy, fanatic, thus you need tongkat forever! Dick head!

Kaum tongkat still can survive in most of the zoos overseas. See the UPM red shirt "Orang Utan". At least they could be the laughing stock to this world.

If malays with 50% population in Malaysia none of them success, then I reckon you jump to the sea. That so!

Once again, with you racist pig moron, Malaysia wouldn't go far as far as globalisation is all about!

You are truly one of those Umno babi hutan with shit plastered all over your brain and fulfilling Hang Tuah policy in reverse! With babi hutan like you whose brains are filled with tahi babi - it would be melayu akan hilang di dunia!

yoy berkata...

I am totally agree what you have said, those moron malays have no sense of 'malu'. For example, I find that most of those malay pig creature are dirty and smelly, but they still walking around proudly with that stinking and ugly look.

Another example is most of them are poor, they can't afford a big luxury car. When they saw Chinese or Indian driving a big car, they are feeling distress and jealous.

What a loser! Hey non-malays can afford a big car without depend on NEP policy. But you pathetic malay pig can't afford it even though with NEP policy help. Loser malay pig!

oversee berkata...

They came in Tanah Melayu……….You mean Tanah Orang Asli, they Jawanese pirate descendent came in!

Perhaps that is what we should give these ungrateful leeches like malay pig ultra:

Non-malay businesses should just pack up and leave, taking with them their capitals and investments. Non-malays with the means should emigrate.

Then these sick brain malay pig morons not only can keep their 30% NEP, they can have 100%……….of nothing.

And we sit back and watch them implode under the heavy load of their bureaucracy, crutch and religious fundamentalism.

As a non-malay and proud of it, I am ashamed to associate myself with hypocrites like you and your followers. I chose to leave the land of my birth because of people like you and guess what! No regrets whatsoever. Best decision I have ever made.

There is no reason for malay pig to be poor unless they are ass lazy or mental deformed or real stupid..........pick your choice.

aston berkata...

According to a recent study through secret agency, Nihon Himitsu Oruganitsum Bureau, shows that malays were descended from the hybrid between hog/boar and baboon, hence explains why they look like baboon and they don't eat pork.

Our latest DNA analysis confirmed the fact.

The Japanese, Europeans etc, all eat pork, so does that mean they are all dirty and only the malays and Arabs are clean?

These malays have no brains to think properly.

The secret agency study also finds that Muslims are more violent, lazy, cunning and barbaric due to the lack of pork in their meal and the wrong doctrine.

They had been misled by Quran for generations which was copied and twisted by Muhammad from Holy Bible just to control his followers so that they don't harm their same species/ancestor (the hybrid between hog/boar and baboon).

killer berkata...

This malay pig race is so stupid, that they'd never amount to anything in this world.

This message board has been here for awhile, and if anyone goes back, there is no one message, that talks good about this stupid malay pig race, because everybody knows how stupid, and hateful this malay pig race is all about.

The malay pig will crumble from internal weaknesses and disappear in era of globalization - no need for others to colonize them.

Because malay pig like to be parasites and feed on the Chinese income tax!

Wait until the malay pig population increase to 90% in Malaysia, the same ratio as in Indonesia, then you will know the meaning of poor, as there will be too many malay pig to subsidize.

Then the economy collapse.

The malay pig are actually digging their own grave and they are trying to dig a deeper and bigger one now.

But all of them I have to see are being manipulated by certain top malay politicians so they will support them.

There show that the general malay pig are quite stupid and can't think outside the box.

Only 1% of the malay pig can make it and they are the exceptions. If malay pig are not stupid, what are they?

If all malay pig jump into sea and all die!

This world will become very very beautiful.

Boleh berkata...

Ask all malay pig go back to Indonesia!

The malay pig make Malaysia become rubbish country. Without malay pig in Malaysia - Malaysia country will become same as Singapore or Taiwan.

Where malay pig came from? Indonesia? Arab? Africa? What happened to our Orang Asli? They are the original settlers here, they should be the true real bumiputras. Not the babiputras we have here.

What is wrong with the babiputras? Highest crime rates, highest divorce rates, highest number of criminals, highest number of drug users, highest number of rapists.

A genetically flawed race (babiputras) cannot be fixed by politically.

What have we got now?

Brain drain, economic disparity getting wider, poor education system, racial segregation, widespread corruption, inefficiency and uncompetitive on the government departments and others.

Sad. Sad. Sad. The question asked by many of my fellow Chinese is this - Why can't you just tell the malay pig to adopt Chinese culture which is superior?

It makes no difference whether I am a Chinese, Indian or for that matter, anyone else, even a Mat Salleh. I am speaking as a human being to a malay pig like you.

If you malay pig don't like the non-malays here, then go back to Sumatra, Jawa, or wherever your ancestors came from, and give this land back to its rightful master, the Orang Asli.

If Malaysia is to divide into two countries with malay pig taking the east, and the west to the Chinese and the Indians - watch that the malay pig starting to migrate to the west illegally for a better future.

It is no wonder Singapore is a country which is 50 years ahead of Malaysia.

You know something - once outside the perimeters of Malaysia, these malay pig are so small in value even a dog has more value than them!

Everything in Malaysia is a joke when it comes to the malay pig. They are laughed at by everyone in this world for being incompetent, lazy, useless morons.

From research, this peninsular was part of the Siamese empire way before these malay pig from Indonesia invaded it.

Still so thick skin, don't want to go back to Indonesia.

emilio berkata...

hahaha...saya gelihatilah ipohmalay biaq aje cina babi dan keling gila bermaharajalela cacimaki melayu di sini..saya dah banyak trawl posting sana sini, saya rasa komen cina babi ni dah keluar banyak kali keluar dalam blog tony phua, deminegara blogspot dan debagainya. kalau kena bantai dengan kijang mas dalam deminegara blogspot, tercirit lari ekor celah pungkok, terkucap-kucap tak dapat menjawab. bukannya cina dan india yang anti melayu dan islam ni tak tahu realiti sejarah dan peliknya stance mereka terhadap bahasa rasmi dan agama rasmi negara ini, mereka berpura-pura saja demi mengapi-apikan kebencian ras untuk kepentingan yang tersembunyi.memang allah x suruh kita membenci mana-mana bangsa, nabi saw pun x suka org caci bangsa arab walaupn bangsa itu terkenal dengan kebejatan moral, sbb mencaci arab sm mcm caci nabi saw, namun ramai melayu pn terpengaruh utk membenci bangsa sendiri.orang melayu digambarkan sebagai na'nature's perfect gentlemen' oleh kolonis british kurun ke 19, itu dikatakan xde culture oleh cina babi. jika pengkajian sejarah yang sedang dilakukan sekarang betul, menurut blog empayar benua siam islam negara kedah, our civilisation dates back to the 8th century dan dinasti ayuthia yg terkenal sampai ke perancis adalah dinasti melayu islam. xde culuture? corrupt? tengok siapa sebenarnya ada triads seluruh dunia sampai dibenci oleh kerajaan us, belanda? sape yg bawa kongsi gelap dia ke sini? pelacuran dan persundalan sape toke babi dia? sape suka rasuah polis untuk kao tim? kao tim tu bahasa sape? tengok raja-raja dia sampai keluar cerita last emperor? hisap candu? bermoralnya...

IPOHMALAY berkata...

dear emilio..

saya berhadapan dengan masalah di dimana-mana... cuma kali ini gejala sakit jiwa ini 'tiba' kat blog saya..

serius..

kebanyakan yang copy paste ni adalah BIG TIME COWARD and SEMI FAGGOT people yang cuma berani di internet... pakai nick anonymous atau fake nickname...

i did think on counter it on the 1st place but i knew that they already know the answer...

jadi.. the best thing is.. ajak jumpa.. tapi.. PONDAN CINA DAN INDIA ni mana lah berani..

mula2 rasa sakit hati.. kemudian rasa kelakar.. kemudian kasihan.. kasihan sebab memikirkan orang macam ni TAK MUNGKIN HIDUP LAMA... just because hi kill himself with his mental sickness..