Khamis, Mac 19, 2009

Penyokong PR : Campuran Air Dan Minyak

Kembali menulis setelah berehat kerana menguruskan banyak kerja. Politik itu ditangan kita. Bukan kita ditangan politik. Ini boleh dibuktikan dengan penyokong PR yang tergadai diri, anak bini dan wang ringgit demi politik. Yang kaya pemimpin mereka. Yang bawah jangan kan dapat kuah, mangkuk pun takde.

Ini berkaitanlah dengan keadaan yang dapat dilihat bila kita bertemu dengan penyokong PR yang telah menjadi tentera politik sukarela. Di pejabat-pejabat pun masih ingin bicara pasal politik hingga ramai yang mengambil sikap mengelak golongan PR ini.

Ini mengingatkan saya pada golongan 'pendakwah' MLM dan Forex yang mana pada sekitar tahun 2007, giat mencari pengikut. Perbuatan mereka yang terlalu aktif membuatkan ramai pihak menjauhkan diri dari mereka. Malah, persahabatan yang ingin disambung setelah lama terpisah, putus terus apabila sang pendakwah MLM tersebut tanpa berfikir panjang memulakan bicara yang lama terputus, dengan seruan 'memeluk agama MLM' nya. ( Kristianisasi pun dah macam MLM. AWAS )


Hal ini berulang. Kali ini dari sudut politik. Lihatlah komen-komen mereka di mana-mana. Jika mereka mampu berbicara dengan baik, mungkin dunia terlalu hampir dengan kiamat.

Merekalah tanah dimana pepohon benci dan fitnah tumbuh di bumi Malaysia yang dirahmati ini. Mereka tidak sukakan sebuah rumah yang telah lama memberi lindungan, mereka memilih untuk meruntuhkan dan memanggil kontraktor luar negara untuk membina rumah baru. Akhirnya nanti, kontraktor luar negara dengan kelicikan mereka akan membuatkan mereka sebagai penumpang di rumah sendiri.

Bukankah lebih elok jika mereka hanya memperbaiki rumah mereka dahulu. Tetapi mereka sangat bodoh memikirkan semua itu. Maaf, terkasar bahasa.

Apa yang dihasilkan oleh PR ialah manusia manusia pendengki, pengkhianat dan penentang berkepala batu. Hanya mereka yang benar dan orang lain tidak. Mereka sanggup menjustifikasikan mereka sebagai tentera Mahdi yang menyokong Kristianisasi. Harini ini, kuasa tiada ditangan mereka. Tetapi bila mereka berkuasa, mereka akan bertentangan sesama mereka.

Mereka adalah ibarat campuran minyak dan air. Untuk menghidupkan kereta tak mungkin, untuk minum pun tak mungkin. Mereka adalah defected product yang dihasilkan oleh kilang manusiawi syarikat konglomerat Yahudi.

9 ulasan:

ayor lemuju berkata...

Fenomena ini berlaku atas 2 sebab. Ketaatan melampau kepada pemimpin yang mereka anggap Dewa dan anggapan diri mereka lebih baik daripada orang lain.

Tanpa Nama berkata...

bukan ayo lemuju tp ayo pune kome nak p cari pelacur kat betong woi pemuda bangsat umno

Tanpa Nama berkata...

saya sangat bersetuju dengan pendapat ayor lemuju. memang betul, nak cakap apa lagi.

haprak punya tanpa nama. kononnya lebih islam dari orang lain, cakap macam orang bangsat saja.

tq kerana anda telah buktikan apa yang ayor lemuju cakapkan iaitu diri anda sendiri.

al amin berkata...

cuba meke pikio

berapa lama UMNO memerintah

Apa yang orang melayu boleh banggakan di bandar ipoh

selain daripada bangunan komersil milik agensi kerajaan , mana dia milik melayu.

apa keroja umno buat sebegitu lama?

iti sebab umno tak releven lagi


tambah sekaramg ia bakal dipinpim oleh perasuah

bukan taman kata

tengku ahmad rethahudin kata.

Tungaklangit berkata...

Salam Sdr Al Amin dan Anons..

Kepada Sdr Al Amin, nama sungguh manis dan sejuk didengar tapi gaya bahasa macam mereka yang amat membenci umno.. soalan apakah sumbangan umno di ipoh.. hai takkan lah hang tak nampak.. pendidikan, sekolah, jambatan, jalanraya.. pentadbiran, klinik dan hospital.. arked mara.. dan sebagainya.. hang tak nampak ke?

kalau ratio org melayu tak ramai dalam pemilikan ekonomi.. janganlah nak marahkan umno sebab penglibatan dalam ekonomi ni usaha kita sendiri.. bukannya umno.. umno cuma bagi jalan dan usaha adalah dari kita..

betul2lah kamu ni tak ada semangat usaha dalam bidang ekonomi .. antara sebab ekonomi melayu di ipoh kurang diceburi oleh melayu sebab org macam hang nilah.. asyik2 nak salahkan umno tapi usaha malas..

cuba hang bagi idea dan perancangan bernas untuk dimajukan.. jangan dok kutuk aje.. tanya diri anda apa sumbangan yang anda berikan kepada bandar ipoh sebelum anda tanya apa sumbangan umno pada pembangunan di ipoh.

kalau tak ada ide jangan nak kutuk, nilah dasar pembangkang.. silap2 haribulan kalau malaikat ada pun mereka akan bangkang kalau ianya berlawanan dengan pegangan mereka.. umpama sahaja..

salam

Tanpa Nama berkata...

PAS dah mula ketakutan dengan tindakan sendiri.

BUKIT GANTANG : Satu laporan polis mengenai risalah berunsur fitnah dan provokasi yang dicetak dan disebarkan oleh pihak yang tidak bertanggung jawab di sekitar Parlimen Bukit Gantang telah dibuat oleh ADUN Titi Serong telah dibuat di Balai Polis Changkat Jering sekitar jam 5.15 petang tadi.

http://alhusseyn51.blogspot.com/2009/03/umno-mula-main-kotor-di-bukit-gantang.html

Pandailah PAS nak tuding jari pada UMNO. Perkara ni memang dah dijangka. Ada eloknya kalau PAS buat laporan polis juga pada blogger2 berikut:

http://www.ibnuhasyim.com/2009/02/sultan-perak-murtad.html

(Blogger PAS Fitnah Sultan Perak murtad)

Pemimpin PKR arahkan pengikut masuk ke blog Sultan Perak untuk bagi komen pada Sultan, akhirnya semua penyokong PR menghina dan memaki Sultan

http://fuziahsalleh2.wordpress.com/2009/02/06/sampaikan-mesej-anda-kepada-sultan-perak/
(Fuziah Salleh arahkan penyokong serang blog Sultan Perak)

Blogger Hindraf yang dipuja PAS ni duduk hina Sultan Perak cakap Sultan anjing tak nak ke PAS buat laporan polis?

http://arifomar.blogspot.com/2009/02/blogger-hindraf-dakwa-sultan-perak.html
(dah delete sebab kecut telur)

Samalah macam PAS yang bila dah terperangkap cakap UMNO yang buat. Padahal kat dalam blog & TKO bersepah yang kutuk & maki Sultan & Mufti. Pergi je dalam TKO dan blog PAS..bersepah yang maki hamun...

PAS dah mula ketakutan...

Ini bukti Pakatan Rakyat mmg kurang ajar terhadap Sultan & Mufti.

http://www.tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=2723
(baca artikel & komen keji penyokong PR)

http://tranungkite.net/v8/modules.php?name=News&file=article&sid=2176
(baca sekali semua komen makian penyokong PR)

Dah terlalu banyak PR ni membuat kacau bilau..tapi tak mengaku dia yang buat. Semua nak dituduh pada UMNO.

Bukti dah jelas yg PAS mmg celaka! Hebahkan kepada semua agar kita tak lagi tertipu dgn manusia yang menggunakan agama Islam demi kepentingan politik. Bukti dah menunjukkan siapa yang benar.

Tanpa Nama berkata...

Tungaklangit.

Tanggongjawab Ibubapa memberi tempat berlindung, memberi makanan, pakaian, dan pendidikan kepada anak-anaknya.

Yang mike kata sumbangan UMNO tu sebenarnya tanggongjawa kerajaan kepada rakyatnya. Walau siapa pun memerintah dia mesti bertanggongjawab. UNTUK maklumat TUNGAKLANGIT duit tu semua bukan duit UMNO tapi duit cukai yang rakyat bayar.

Kalau semua nak suruh orang lain bagi aidea yang bernas, baik suruh dia jadi MB, tak payah lantik orang yang tak boleh mengeluarkan aidia jadi MB.

Tanpa Nama berkata...

dulu ada geng hina Sultan Terengganu (Agong)dgn samakan Sultan terengganu dengan binatang. rasanye geng2 kat terengganu ni air+najis+nanah kot.
negara ni negara Malaysia bukan Negara UMNO@BN. BN@UMNO hanya pegang t/jwb jalankan kerajaan Malaysia. maknanya pembangunan adalah t/jawab kerajaan memerintah bukan sumbangan. pelik jgk aku siapa je jd menteri BN mesti kaya cepat sedangkan gaji kerajaan malaysia bayar kat menteri BN ni x la besar mana. rasanya menteri BN ni dah curi duit kerajaan malaysia kot. kan...kan...

Sedingin Salju berkata...

Ha, dia kata pasai Umno. Umno dah bagi banyak jalan kat orang melayu. Tapi, apa melayu buat? Suka nak short-cut. Dapat lesen perniagaan, juai kat cina. mengalibabakan lesen perniagaan dan permit. Ada betoikah? Saya tau semua ni. jangan nak salahkan Umno pasal tak maju. Salahkan diri sendiri.

Geng Terengganu hina sultan. yakah? Bila? pasal kes Idris Jusoh? Bila Sultan kata tak mau lantik Idris Jusoh, adakah mereka berbaring atas jalanraya, balinb batu dan botol pada kereta sultan seperti mana puak PR? Adakah mereka benar-benar menderhaka? Adakah peminpin mereka tidak menasihati mereka yang di Terengganu itu supaya jangan menderhaka? Ada bukan? hasilnya apa? mereka patuh dan akhirnya, menurut dan menghormati kehendak sultan. Bukannya seperti PR ini yang sanggup bersidang bawah pokok dan sehingga kini, tidak langsung menghormati titah perintah sultan. Sanggup bawa ke mahkamah pulak tu kes ini.

Kes di perlis pun sama. Adakah mereka berbaring atas jalanraya kerana Shahidan tidak mahu dilantik oleh raja Perlis sebagai menteri besar? Akhirnya, penyokong Shahidan tetap akur dan menghormati titah perintah raja Perlis bukan seperti PR.