Rabu, April 22, 2009

Nizar Punya Pasal, Semua Camry Kena Lelong

Utusan Malaysia, Rabu, 22 April 2009

Kerajaan Perak lelong Toyota Camry

IPOH 21 April - Kerajaan Negeri Perak akan melelong 16 kereta Toyota Camry yang digunakan sebagai kenderaan rasmi kerajaan pakatan pembangkang sebelum ini.Dalam kenyataan tender terbuka yang dikeluarkan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak hari ini, lelongan itu akan dibuat dari 4 Mei hingga 18 Mei di tempat letak kereta Bangunan Perak Darul Ridzuan di sini pada dari pukul 9.30 pagi hingga 4 petang. Menurut kenyataan itu, kenderaan berkenaan boleh dibeli secara pukal atau seunit dengan harga rizab RM148,000 sebuah. Kenderaan tersebut menggunakan nombor pendaftaran AGS10, AFD11, AFD22, AFD33, AFD55, AFD66, AFD77, AFD88, AFD99, AFD333, AFD999, AFF33, AFF88, AFF99, AGS828 dan AEU606. Semuanya didaftarkan pada 9 Januari 2009. Kenyataan itu turut menyebut, semua kenderaan itu baru digunakan antara satu hingga dua bulan, perbatuan rendah dan masih dalam jaminan tiga tahun oleh syarikat pengeluar. Malah, kenderaan berkenaan juga mempunyai nombor pendaftaran orang kenamaan becermin gelap yang bernilai RM2,000 serta bebas daripada sebarang kemalangan. Sementara itu, Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Datuk Dr. Abdul Rahman Hashim berkata, semua kenderaan itu akan dilelong termasuk kereta rasmi AGS 10 digunakan secara tidak sah oleh bekas Menteri Besar, Datuk Seri Muhammad Nizar Jamaludin. Dokumen tender boleh didapati pada waktu pejabat mulai 4 Mei hingga 18 Mei ini di Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Bahagian Pengurusan, Aras 3, Bangunan Perak Darul Ridzuan dengan harga RM20 senaskah. Tawaran perlu dihantar sebelum pukul 12 tengah hari pada 18 Mei ini.

Ulasan

Agaknya, jika semua Camry itu pulang ke SUK, kereta-kereta tersebut mungkin tak akan dilelong. Tetapi disebabkan AGS10 telah dibawa lari, satu rampasan terhormat akan dilakukan oleh pihak berkuasa dan pihak bank bagi merampas AGS10 yang kini masih dalam genggaman 'Menteri Besar Lama'.

Siapa pula yang meminati AGS10 itu dan berapa tawaran yang akan dibuat. Rasanya, harga AGS10 itu agak mahal dan menarik perhatian penggemar bahan sejarah.

Pun begitu, tunggu dan lihat sahaja sama ada Nizar mahu pulangkan pembelian yang ditandatanganinya itu, atau mahu ditahan ejen tarik kereta di tengah jalan. Bersiap sedialah Unit Amal PAS untuk menterbalikkan trak penunda yang datang 'merampas' harta syarikat kewangan itu satu nanti andai ia terus dibuat harta oleh Nizar.

14 ulasan:

Parpu Kari berkata...

TAPI SAYA AGAK PELIK GAK BRO, DIA KATA DIA JUTAWAN DULU, SEBENARNYA BUKAN, TAPI SEKARANG NI DIA SUDAH MAMPU PAKAI DUA CAMRY WOOO...DASYAT TU!

http://parpukari.blogspot.com/

adzwar berkata...

senang cerita, jangan dolak dalik..cakap jer lah yang BN nak beli kereta baru...
memang suka bazirkan duit...buat pilihanraya kecil bazirkan duit rakyat konon, yang tabur berjuta-juta masa pemilihan UMNO, pakai duit sapa..habaq mai sat..

Org PR jugak berkata...

Elok2 pakai Perdana, PR beli Camry. Penyokong2 yg bangang lg bodoh tu sokong la pulak. Bila BN nak jual Camry & guna semula Perdana YG TERMAKTUB DLM UNDANG2 KERAJAAN, penyokong PR yg bangang lg nak mampus tu ckp BN nak membazir duit rakyat pulak.

Siapa yg membazir? Siapa yg tak ikut peraturan? Tentulah PR yg hidup penuh pembohongan. Jgn jd munafiklah, org2 PR yg tak sedar diri. Tak guna jd manusia kalau tak reti berfikir

PUTRAKENCANA berkata...

Itulah mentaliti PR yang tidak mengaku akan kesalahan sendiri.
Duk elok pakai Perdana , pergi beli Camry pulak, dengo le dan ikut aje telunjuk DAP laknat itu.

Suruh beli..........beli.

Suruh makan.........makan.

Suruh mengkhianat.......khianat.

Ambros berkata...

wahai adzwar yang pendek akal..

pilihanraya kecil sememangnya membazirkan duit rakyat tapi dalam pemilihan umno, calon yang bertanding keluarkan duit kocek sendiri bukannya dari tabung umno atau duit rakyat.

kalo setakat cedok dari kenyataan fitnah fuckatan riot tak payahlah nak menyemak kat sini.. wakakaa

adzwar yang bingai berkata...

lawakla adzwar tu... tang mana tah ruginya...

harga rezab RM148,000 yer..

manatau AGS10 tu je orang beli RM3juta... sebab nilai-nilai kebodohan PR dan pemnyokong mereka ada dalam tu...

untung ke rugi ke?

hampeh tul budak2 kalau dapat internet..

aku nak bagitau hang... duit juta-juta masa pemilihan UMNO tu adalah duit hasil mahsul perniagaan.... UMNO tak berduit... sapa nak jadi ahli politik UMNO kena keluar duit sendiri... duit sendiri datang dari hasil perniagaan sendiri..

perniagaan perniagaan sendiri hasil dari tender-tender meritokrasi.. termaktub dalam tatacara perolehan kerajaan..

azwar... hang bayar cukai setahun berapa sen?

nalapambu berkata...

Kepada pencacai2 UMNO,
Kenapa anda semua sangat sebuk tentang rumah tangga orang lain. Sedangkan rumah-tangga anda hampir roboh dan menunggu rebah kebumi.

4 PRK BN/UMNO sudah tewas. Di N12 Penanti BN/UMNO nampak nya tidak berminat bertanding - TAKUT KALAH(MALU).

JANGAN sebuk hal orang lain - TS.Muhyiddin Yassin TPM tentu setuju cakap saya. Kerana beliau telah berkata, BN/UMNO cuma ada masa DUA TAHUN SAHAJA untuk di pulihkan.

Malang sungguh, pencacai2 UMNO ini langsung tidak ada idea bagaimana hendak pulihkan BN/UMNO.

So, BN/UMNO cuma tunggu masa sahaja untuk mati.

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa kalo PR jadi kerajaaan dimana DAP jd dominan habis proton kena balun, toyota lak jd kereta kebangsaan, sian kat rakyat Malaysia yg kerja kat proton.

Aku harap PAS dan UMNO bleh bergabung menjadi parti baru, buang yg keruh ambik yg jernih kan senang.

jambu nuar berkata...

nalapambu... lu jaga lu punya anwar punya telor la.. untung2 sok.. dapat kepuasan pintu belakang..

hahaha..

umno bn tak runtuh... saraf otak lu yang runtuh..

buduhh

al amin berkata...

ate, ngapa tak dilelong separuh rege aje atau kira timbang kilo .

Elok exco perak bagi pakai jaguh , senang masuk kampung jimat duit tak payah pakai dreba.

idak gitu yop.

jangan marah itu pendapat teman, sebagaimana termaktub dalam pekara 10 pelembagaan malaysia.

saya berkata...

tp aku heran gak ngan PAS ni.masa ceramah dulu dia kt jgn kejar dunia.tp skang ni dia kejar camry pula...

Tp bagi aku kan ,x salah kalau orang Melayu skang ni byk pakai BM,Merc,Honda dan keta mewah lain.Itu tandanya UMNO berjaya bangunkan bangsanya.kalau pakai keta buruk nnt kata UMNO x buat keja pula..

Tp apa2 pun Sokonglah Barangan Malaysia.

Trima kasih kpd UMNO krn bantu sy berniaga.Dulu saya pakai kelisa dan kenari tp skang pakai Honda Jazz satu,Toyota Hilux satu dan Mitsubishi Triton satu.Krn Allah,pinjaman Mara dan Pinjaman Tekun dpt saya bantu anak2 bangsa saya yg lain bg pekerjaan.Bukan niat saya lupakan baranagn Malaysia tp ingin martabatkan bangsa Melayu saya agar setanding dgn bangsa lain.Terima Kasih Pemimpin UMNO dulu,kini dan selamanya...Martabatkan Melayu,Julanglah Islam.

IPOHMALAY berkata...

saya pejuangkan UMNO.. tapi pakai kereta kancil je.. takde syarikat pun... makan gaji je..

Melayu2 PAS dan PKR kata saya BODOH.. sebab sokong tak dapat apa..

saya tak ampu suka2... kalau saya puji... sepab kepujian yang wajar... kalau saya kutuk sebab ketuakutukan yang wajar...

cukuplah kerajaan perseketuan bantu saya belajar sampai degree... kerajaan perak PR janji apa sama anak melayu yang belajar? ... ada ditunaikan ke?... camry jugak yang didahulukan...

Sebenarnya puak2 melayu PR adalah manusia paling haloba sekali... bila sokong mengampu sebab berniaga... dikata bodoh... bila sokong walaupun cukup makan.. pun dikatakan bodoh... yang bodoh melayu yang tak reti nak beli ASW untuk anak2.. yang dia tau.. politik... jual ubat kuat...

Sekarang... sapa yang BODOH.. sapa yang bernafsu mendapatkan sesuatu dari kuasa politik?

Tanpa Nama berkata...

boleh check tak pembelian kereta camry ni, dengan agen mana? kalau buat selidikan terperinci sikit, mungkin akan dapat tau, adik beradik sapa yang run jadik agen camry ni... :)

kalau takde kena mengena, maybe bersih la belian camry ni. tak memberi kepada kroni.

- fnd

Tanpa Nama berkata...

Review Aman-RA #PANTUN100KERAT http://soundcloud.com/aman-ra bagi memartabatkan seni rap tempatan. Sekian kalian semua