Friday, July 17, 2009

Politik Selangor : Hadiah Buat Pengundi-Pengundi Bodoh

Politik Selangor kini menjadi medan politik samseng ala politik Taiwan dan Hongkong beberapa dekad lalu. Pendek kata, Pakatan rakyat telah berjaya membawa Selangor ke belakang. Jauh ke belakang. Ke medan politik kotor, ugut mengugut, dan terbaru, kes bunuh orang sendiri?

Jika kita lihat, hasil yang diberikan oleh Cina dan Tamil Selangor ke atas kerajaan negeri yang diagungkan mereka sebenarnya adalah satu barisan pemimpin haprak, sampah dan terlalu mudah diugut kongsi-kongsi gelap.

Teo Beng Hock yang tidak meunjukkan sebarang reaksi takut, gelisah dan bimbang, tiba-tiba ditemui mati jatuh pejabat SPRM Selangor di Plaza Masalam, Seksyen 9, Shah Alam.

Ironiknya, dia sedang dianggap sebagai 'pembelot' oleh konco-konco samseng Cina dalam politik Selangor yang sedang giat menjarah perbendaharaan negeri melalui aktiviti-aktiviti yang bertentangan dengan undang-undang.

Beruk dapat kebun pisang. Fikirkanlah. Cina-cina DAP memang sanggup buat apa sahaja. Sebab pada orang Cina, dari wang, datangnya lebih banyak wang. Di Taiping dulu ada yang membuat VCD haram. Ini tak menghairankan. Money make money. Mereka yang dahulu tukang kutuk Melayu di blog masing-masing sendiri pun tak sangka mendapat kuasa sebegitu rupa di negeri Selangor dan mereka sepakat mengumpul kekayaan sementara peluang masih ada.

Anda tak percaya? Bangunan 17 tingkat di Ipoh yang terbengkalai selama 10 tahun kerana tauke Cina pemajunya lari ke Vietnam, akhirnya menjadi sebuah hotel secara tiba-tiba. Walaupun basementnya telah menjadi tempat pemancing membuang masa memancing talapia. Siapa di sebalik projek Tower Regency Hotel? Ngeh Koo Ham. Itu jawapan dari penduduk Ipoh yang tahu.

Itu di Ipoh. Di Selangor, perebutan kuasa, peluang, wang hebat berlaku. Negerinya pendapatan besar, penduduk ramai, dadah edaran luas, judi banyak yang kaki, pelacur banyak yang mintak, VCD perlu dijaja di kedai-kedai mamak yang merata-rata. Pencabulan demi pencabulan menjadi-jadi. Khir Toyo dihalau dari Sidang DUN. DUN Selangor dijadikan kawasan 'autonomi' ala Khalid Ibrahim. Negara abah dia gamaknya.

Terbaru, kematian setiausaha politik Ean Yong, seorang exco Cina DAP di Selangor yang sebaris dengan Hannah, Teresa, Ronnie dan Elizabeth dalam 'menjarah' perbendaharaan negeri mengikut lunas-lunas yang mereka rasakan mungkin.

Polis seharusnya memerhati dengan lebih teliti tindak tanduk ADUN-ADUN DAP ini kerana apa yang mereka bawakan untuk pengundi mereka yang bodoh itu adalah sesuatu yang merosakkan negara ini. Jika benar mereka terbabit dalam kongsi gelap secara langsung atau tidak, bukti perlu diperolehi secepat mungkin bagi membolehkan mereka ditendang ke ruang yang sesuai untuk mereka yang angkuh, bongkak dan gasar ini.

Kebanyakan pengundi mereka adalah golongan kecewa. Maka tambahkan kekecewaan buat pengundi-pengundi mereka ini. Merasalah mengundi mengikut perut, bukan menggunakan akal. Tak sedar dek untung. Mampos lagi baik. Malangnya, Beng Hock yang jalan dulu.

Lepas ni apa hadiah mereka untuk pengundi-pengundi bodoh mereka? Tembak-menembak ala High Chapparal? I'm not suprised! Mungkin pencemaran udara yang teruk di Selangor membuatkan ramai penduduknya semakin bodoh dan gagal menilai cara yang terbaik untuk penambahbaikan sesebuah sistem. Lalu, memilih musang berbulu ayam untuk menjadi wakil mereka di dalam kerajaan negeri.

6 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Inilah kebenarannya tetapi pengundi bodoh yang mengundi DAP atau PKR tidak mungkin mahu menerima hakikat ini. Mereka mesti tuduh dan salahkan orang lain.

Polis telah mengklasifikasikan kes ini sebagai "Sudden death". Kita faham apa maknanya, tetapi DAP akan gunakan isu ini untuk hentam Polis dan BN. Tak percaya tunggulah.

Jahanamlah DUN Selangor jika telah dibolosi oleh gengster Cina. Waliyazubillah!!!!!!!!! Kalau orang Melayu tak sedar juga lagi, kami berserah sahaja pada Allah swt.

Untuk pengetahuan: Salah satu sebab BN kalah adalah kerana "Pengusaha-pengusaha" China di Sunway Mentari kebanyakkannya ada SPA dan rumuh urut - AMAT MARAH pada Khir Toyo atas serbuan demi serbuan yang dibuatnya untuk membentras segala MACAM MAKSIAT - pelacuran, judi, you name it.

Sepatutnya Khir Toyo jangan ambil peduli dulu, lantaklah kalau dia orang nak bunuh sesama sendiri. Bagi dia orang WANG adalah segalanya. Bagaimana mendapatkannya, tidak penting.

Tiba-tiba dapat power, dapat DUN, Apa lagi. Orang mengantuk disorongkan bantal!! Yang sorong bantal orang Melayu..padanlah muka mereka sekarang. Melayu tak sedar diuntung.

*Oleh Pengundi BN Selangor.

IPOH MALAY said...

Saudara pengundi BN selangor.. saya percaya.. orang MELAYU SELANGOR... yang ASAL.. adalah penyokong kuat BN.. kita dapat lihat di Sabak Bernam Tg karang dan Sepang.... Pengundi bodoh yang saya maksudkan adalah golongan C dan T yang mengundi demi kulit dan mata... yang ketepikan moraliti.. demi 'dakyah jatuhkan melayu'...

selamatkanlah selangor... saudara punya tanggungjawab besar.. kami tetap membantu..

IPOH MALAY said...

mengapa seseorang itu perlu bunuh diri jika apa yang hendak dia dedahkan merupakan tindakan yang boleh dibanggakan..?

mengapa telefon bimbitnya hilang?

mengapa MACC dan BN dituduh sedangkan MACC dan BN sudah tentu mempunyai harapan yang tinggi pada si mati dalam merungkai kes ini..

mengapa ronnie liu yang berlebih-lebih 'mengamuk'? adakah benda yang hendak disembunyikan?

ibaratkan....orang yang kentut .. selalunya yang akan mula-mula bising apabila bau kentut mula menular... dengan harapan .. orang tak tahu yang dia sebenarnya yang kentut!

selamatkan politik selangor dari tangan gangster cina

Anonymous said...

macam kata seorang saudara kita,biasa nya dlm filem2 polis hongkong,siapa yg lebih2 menghentam polis,kutuk sana sini,selalunya dia lah pembunuh orang tersebut...

Anak Lenggong said...

Ini lah akibat nya bila pemerintahan sesebuah negeri hendak dibuat sebagai ujian..so warga selangor dan 3 negeri lagi tu terima lah akibatnya...korang yang menyatakan kerajaan bn terlalu terok dengan rasuah dan berbagai fitnah sehinggakan mempersoalkan apa yang kerajaan bn buat selama 50 tahun...mereka sengaja membutakan mata dan minda mereka daripada melihat kemajuan dan keamanan yang dibawa oleh bn berbanding dengan negara2 jiran. mereka terlalu mengagung agung kan dap dan gila sinuar..so terima lah padahnya.

walaupun begitu kebanyakan melayu pr masih belum sedar diri lagi ..mereka sanggup memperhambakan diri dan dilakukan sebagai kucing kurap oleh golongan ini asalkan tercapai cita2 politik mereka..para penyokong akan bersorak gembira dan memperbodohkan diri sendiri asalkan pada mereka bn dapat ditumbangkan.

sedar lah wahai melayu seburuk buruk melayu masih terlekat rasa sayang kepada kaum nya sendiri..kaum asing tu mana tau adap tata susila..pada mereka semuanya halal belaka tiada satu pun yang haram..

anti dap said...

Dap kafir harbi, dulu aku dah cakap. Jom kita serang dap. dap lah punca peprpecahan orang melayu.