Saturday, July 18, 2009

Ronnie Liu Main Wayang Cina?

Ronnie Liu semalam lekas-lekas menyebut bahawa Pakatan Rakyat mahu SPRM disiasat atas tuduhan membunuh. Monyet sepet ini terkinja-kinja dengan melampau-lampau sekali seolah-olah cacing kepanasan.

Mengapa sedemikian? Dalam blognya Colou-Blind, Ronnie Liu lekas menuduh SPRM membunuh Beng Hock. Lebih ironik, segala 'ketelusan' monyet sepet ini digambarkan dalam tulisan-tulisan Cina.

Ya. Itulah medan komunikasi ahli politik DAP. Membahas sesuatu dalam bahasa penulisan yang tidak mungkin difahami orang lain, melainkan target-target nya sahaja. Iaitu sesetengah penyokong berbangsa Cina mereka yang pasti menyokong mereka membuta tuli.

Ronnie Liu memang sebenarnya telah berkait rapat dengan gangster Cina yang mengendalikan perniagaan judi dan pelacuran sejak sebelum menjawat jawatan wakil rakyat lagi. Ini terbukti apabila tindakannya mengganggu tugas polis yang menyerbu premis pelacuran di Sunway 2 tahun lalu.

Tetapi apabila orang seperti ini diangkat menjadi wakil rakyat, KEBODOHAN sebenar jatuh kepada para pengundi di kawasan tempat dia bertanding. Namun, apa yang boleh diperlakukan? Bukankah CINA MALAYSIA kebanyakannya berkahayal dalam dunia sendiri dan mudah ditipu pemimpin-pemimpin palsu dari DAP dengan retorik-retorik.

Apa jua natijah aksi Ronnie Liu kali ini, sebenarnya dia telah menunjukkan kepada dunia bahawa reaksinya yang berlebihan membawa persoalan besar. Adakah ahli kongsi gelap Cina yang bergelar wakil rakyat ini sebenarnya terbabit secara langsung dengan kematian Teo Beng Hock?

Kita tunggu dan lihat aksi monyet ini seterusnya.

3 comments:

Anonymous said...

Memang ini MONYET BESAR yang patut kita lomorkan belacan pada seluruh badannya.

Orang macam ni pun ada dalam dunia ni.

Anonymous said...

Yang anih, tanpa melihat mayat, dia dah PASTI in kes bunuh, dan dengan TEPAT menudung jari siapa pembunuh?

Macam tau tau saja?

Lain macam APEK ni punya reflex action!

BOMOH

Anonymous said...

muka si sepet ni pon ada macam samseng raja uda kat penang ni..memang penuh dengan kongsi gelap raja uda ni